La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa lumikello! :)

Mulle ei oo muuten kerrottu missä istukka sijaitsee. Pitääkin kysyä tiistaina näkiskö terkka niillä niiden laitteilla missä se on. Esikoisesta se oli takaseinässä :)

huuu vielä viikko nt-ultraan ja alkaa jännitys/pelko hiipiä puseroon entä jos saadaankin taas huonoja uutisia? koetan rauhottua ja ajatella että sille ei voida itse mitään että miten käy, pakko koettaa olla stressaamatta asiasta kun muuten mää oisin yks hermoraunio, tähän asti ollu kyllä rauhallinen ja levollinen olo mutta kun tuo ultra-aika kolahti postilaatikkoon epävarmuus valtasi mielen.

Nyt sen uskaltaa jo ääneen sanoa, kun viides päivä paremmissa oloissa menossa! Mieliala on taas korkealla (vielä sunnuntaina mm. valmistuminen, oma asunto ja tämä raskaus olivat kaikki "ihan syvältä"), jaksaa tehdä muutakin kuin selviytyä pakollisista velvollisuuksista ja paha olo ei enää juurikaan häiritse. Jumppailun pariinkin palasin tänään kuukauden hikiliikuntatauon jälkeen, ja oli ihan mahtavaa - jopa liiankin, kun teki mieli vetää itsensä ihan piippuun vaikkei se enää ole järkevää. Energinen keskiraskaus lienee koittanut, jes!

Taustalla kyllä mieltä kaihertaa, ettei pienen voinnista vieläkään mitään varmuutta... Mun pitäis suorittaa np-ultra ihan vieraassa kaupungissa ja lupasivat alkuviikosta "varaneuvolassa" että sieltä soitellaan pian, eikä mitään ole kuulunut. :-/ Voi hitsiläinen, 11. rv pärähti käyntiin eilen että tässä alkais olla vähän korkea aika saada tohon jotain varmuutta! Oman neuvolan aika olisi ollut ensi tiistaina, mutta aivan mahdotonta sinne rykäistä töistä toiselta puolen Suomea.

Ihanaa juhannusta kaikille! :)

Äsken iski pieni paniikki kun aloin miettimään että tämä saattaa olla viimeinen juhannus yksin/miehen kanssa... :nailbiting:
Ainahan me kotona juhannuksen ym vietetään kun ei olla mitään bilettäjiä :)

Mutta kummissiin... :)

Krjotellaa me sit Hemmutar tänne kilpaa palstat täyteen että muilla menee viikko jos toinenkin niitä sitten lukiessa ;)

Ihanaa Jussia kaikkille masuille! :D

Joooo :)
Tai sit ihan yksin höpöttelyä :)

Miten sinulla ruokahalut, siis mieliteot ym...
Täällä ainakin nykyään että yhdellä hetkellä tekee jotain mieltä ja sit kohta ei teekkään...
Esim koko eilisen illan ja tän aamun himoitsin netistä löydettyä ohjetta, kaikkien kehuma omenapiirakka, mansikka ja raparperi täytteellä... Äsken tein se ja palasen otin ja blaah... Ei teekkään enää mieli! o_O

Pientä turvotusta iltaa kohti massussa, äsken vaihdettiin huoneiden järjestystä niin kurkotin sängyn laidan yli pistorasiaa niin ihan tuntui kun mahassa olisi pieni pallo ottanut kiinni :wideyed:
Ehkä siellä jotain tosiaan on.... :eek:

Just tulin saunavastatalkoista, tehtiin miehen kaa monta vastaa, ainut vaan etten mää nyt voi saunoa niillä kun allergiakausi on meneillään mutta sitten talvella voin kun ei oo allergioita... Jos tässä grilliin pistäis tulet ja sen kuumenemista ootellessa tuikkais ulkosaunan pesäänkin tulet ni pääsis syönnin päälle sinne saunoon.

Mä tykkään saunavastaa käyttää niin että kylmää vettä sankoon ja siihen vasta ja siitä aina käyttää sitä kiukaalla ja kääntelee :)
Sit takas sankoon se vasta ja kohta uusiks :)
Saa ihanat tuoksut :) :)

Itse ei oo tullu kauheemin tälle puolelle kirjoteltuun..

Hmm pitäskö itsekin vasta tehä ja illalla sauna lämmittää :) itselläni tekia miel jotain hyvää mut en tiedä et mitä :/ mullakin illaks turpoo maha ihan kauheasti.. Mut voi syy olla jossain ruuassakin mikä sitä tekee. Kohta jos laittelis grillii tulille ja grillaamaan :p

Mä oisin kans halunnu tänää vastan (tai meillä puhutaan vihdasta :) ) mut mies meinas et tekee sen vasta huomen.

Maajo sulla on ihana profiilikuva.

Tervetuloa muuten uusille :)

Me ollaa nyt juhannus vaan tylsästi kotona eikä tehäkää mitään ihmeellistä, tosin eipä kerrostalos nyt voiskaa mitää kokkoa poltella (saattas virkavalta puuttua asiaan) :grin
Huomen aattelin kokeilla tehä kerroskiisseliä. En muista et oisin ite koskaa tehny maitokiisseliä, mut pakkases ois sopivasti purkki ternimaitoa ja siitä saa tosi hyvän kiisselin :) Ja sit lisäks tekis tyrnimarjoista päälliskiisselin :p En tosin tiiä maistuuko se tyrnikiisseli kellekää muulle ku mulle, mut jääpä sitte mulle enemmän. En kumminkaa halua kilokaupalla siihen sokeria pistää.

Täällä tuntuu etenkin selällään ollessa että alamassu on normaalia turvonneempi. Ja silloin kun esikoinen runnoo tota alamahaa jaloillaan ja käsillään, niin pelottaa oikein miten monena palasena tuo Toukka tuolla massussa on.. :O

Yksi saunavihta on jo viikolla saatu palasiksi hakattua. Mies pisti "pihasaunan" lämpiämään, niin jospa sielä pääsisi käymään, kun eilen ei jaksanut saunaan mennä illalla kun oli niin väsy. Toivottavasti esikoinen menee tänään oikealla aikaa nukkumaan..! Tänään sai onneksi otettua päikkärit :)

Iltaisin alkanut olla äklöä oloa, kun on aina niin väsynyt, kun viimein esikoisen saa kannettua sänkyynsä.. Hän kun nukahtaa aina sohvalle, kun ei kotona sänkyyn rupea nukkumaan... :( Ja lisäksi hampaita taas tulossa, niin yöt nukkuu harvinaisen huonosti.. Poskihampaita pukkaa..

Niin ja grillattiinhan me tänää :P Tosin tuli todettua että mozzarella ja pekoni ovat erittäin huono yhdistelmä samassa tikussa.. Juusto on jo sulanut ja palanut ennen kuin pekonit ovat kypsiä :D :D Muuten oli oikein hyvää, kun oli kirsikkatomaatteja ja tuoretta ananasta lisänä :P Ja maissia! Ja jaksoin lisäksi puolikkaan pihvin peräti :P

Nuorempi muuten on päässy tutista irti :) Nyt ollu useemman yön kokonaa ilman tuttia, tosin tänää se tutin muisti ja mylläs sängyn ympäri huudellen tuttia. Monta kertaa piti muistuttaa että tutti on hukku. Nyt ei enää taas kysele. Täytyy vaa toivoa ettei mistää "jemmasta" löydy yhtä, ku yks on oikeestiki hukassa, loput kaks on mulla laukussa. En oo vaa jotenkii raaskinu vielä roskii niitä heittää:rolleyes:

Bettie: kiitos, jostain arkistojen kätköistä kuva löytyi, oon tainnu joskus sen netistä kaapata jostain.

Suunnitelmat muuttui kun isäntä kävi vanhemmillaan kylässä ja nyt vasta grilli lämpenee, mun ukkelit meinas ens yön nukkua takapihan terdellä teltassa... taitaa muksut könytä sisälle nukkuun jossain vaiheessa, en usko että nukahtavat telttaan...

Pitkästä aikaa! Olen ollut kiinni töissä, etten oo ehtiny tänne. Töiden jälkeen ku väsyttää niin vietävästi.
kävin alkuraskauden ultrassa ja laskettu aikani muuttui tän vuoden puolele, 28.12. Mielelläni kyllä silti vielä teidän kanssa höpisisin, vai onko ok? :)

Tuo 28.12 on jo melkei tammikuuta joten... :)

Ah, saunassa käyty, saunavasta antoi ihanasti tuoksua.
Mies alkoi ensimmäisen kerran puhumaan massu asukista, eihän tuossa mennytkään kun tovi.. Nyt siis 11+2 :)
Aloitti että sinä kävisit siihen ohjelmaan siihen friin apua olen raskaana kun ei ole mitään oireita, toinen katsonut salassa niitä ohjelmia :Heartred

Nyt jos korkkais muumilimpparin juhannuksen kunniaksi :bootyshake

Ihana mies sulla Hemmutar :smiley-bounce022 Nyt se voi sit niitä su kanssa kattoa :wink

Julixandra tottakai sä voit ja sun pitää pysyä täällä tammikuisissa :grin

Bettie.. Alan epäilemään että sillä on jotain raskaushormoonia...
Aamulla kiukutteli kun pienet lapset ja ärsyttämällä ärsytti joka asialla... :wtf:
Kysyinkin että onko sulla vaihto ja palautusoikeutta :grin
Ja nyt illasta tollanen.... Ihme tyyppi... :grin
Itellä ymmärtäisin että menis hormonien piikkiin mut tuolla.... o_O :grin

Takaisin