La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille ❤

Ei ole tullut kirjoiteltua mitään pitkään aikaan, olen kyllä ahkerasti teidän juttuja lukenut

Töissä on ollut tosi raskasta, tämä väsymys on aivan lamaannuttava, eikö sen kohta pitäisi helpottaa...?
Tuntuu hassulta, ettei monellakaan ole ultrattu tai edes yritetty kuunnella sydänääniä, vasta kun joskus 10+ viikolla... Kyllä minulta ultrattiin esikoinen rv 8+ ja hyvin kuului sydänäänet ja pikku kakkonen rv 9+2 ja kaikki kunnossa. Ensi viikon perjantaina np, ei millään malttaisi odottaa... että kaikki edelleen hyvin. Väsymystä lukuunottamatta, mitään oireita ei ole :)

Hyvää juhannusta kaikille!
Itse taidan viikonlopun viettää enimmäkseen nukkuen, saa mies viihdyttää esikoista.
Huomenna on vielä työpäivä...

Muokattu viimeksi:
Hej!

Oon täällä uusi ja mulla on vielä tyhmä nimimerkki, koska oon puhelimella täällä. Oon aika "alussa" vielä osaan verrattuna ja arvoin pitkään tuunko tänne vai helmikuisiin. LA ois 30.1. ja nyt siis menossa 7+5. Ekassa neuvolassa käyty, mutta vielä ei oo kuunneltu sydänääniä tai ultrattu, joten niitä odotan malttamattomana :)
Ensimmäinen raskaus ois ja ikää tällä hetkellä 24v. Kuulun riskisynnyttäjiin perussairauteni takia ja oon saanu monta viikkoa soitella ympäriinsä neuvolaan, omalääkärille, taysiin erikoislääkärille, äityispuolelle ja sain jopa lopulta lähetteen ja ajan äitiyspolille. Hiukan oon vaan stressannut hoitotasapainoni ja lääkityksen takia ja tuntuu, ettei neuvolassa otettu huolta mitenkään tosissaan :/ Olo on ollut hyvä, mutta koska raskausoireet on suhteellisen lievät, mietiskelen välillä, oonko raskaana ollenkaan :D Pari viikkoa nyt tarvisi jaksaa oottaa niin sitten pääsee lääkäriin ja ultraan! ^^
Hirmuisesti onnea kaikille odotukseen! :))

Heippa kaikille!

Ilmoittaudun mukaan tammikuisiin pitkän arpomisen jälkeen. Lupasin aikoinaan Raskaaksi 2015:n puolella Lauruskaah'n plussattua, että seuraan parin viikon päästä häntä tänne mutta suunnitelmat vähän venähti. Ja kun mimi ja muutkin ihanat kannustivat tänne tulemaan niin täällä sitä nyt ollaan! :) Olen lukenut ketjun alusta asti ja porukka täällä vaikuttaa oikein mukavalta! :)

Olen siis 33-vuotias esikoisen odottaja Pirkanmaalta. Vauvaa ollaan aktiivisesti toivottu tulevaksi elokuusta 2014 lähtien ja eka plussa saatiin helmikuussa. Pieni ei jaksanut pysyä matkassa, ja sen takia nyt tässä raskaudessa olen ihan heikkohermo km:n peloissa. Varhaisultrassa kävin rv 6+1 ja siellä jo sydän sykki, mikä hiukan rauhoitti mieltä. Itse asiassa mut ultrattiin jo toisenkin kerran kun sain 6+5 yöllä voimakkaita kramppeja ja siitä viikon päästä pahoinvointi loppui melkein kokonaan. Onneksi kaikki näytti hyvältä edelleen ja olen hirmu kiitollinen, jos mun osalta voimakas pahoinvointi jäi pariin viikkoon!

Nyt siis 8+4 ja la 23.1.2016! :) Hyvää juhannusta kaikille!

Tervetuloa lumikello ja onnea pikkuisesta! Täällä yks kmn pelon varjossa raskaudesta nauttiva, yritettävä vaan uskoa että nyt ei mikään mene vikaan :)

Tervetuloa kyfi ja lumikello!:) itse ehdin hetken pyörimään raskaaksi 2015-ketjussa enkä myöskään ihan heti osannut tänne siirtyä. Mut tääl ny ollaan ja toivottavasti päästään kaikki tammikuussa synnyttelemään :)

Tervetuloa lumikellolle :)

Ja vau zuikkeli, en oo tiennytkään et noin aikaisin liikkeet jo tuntee. Ihana juttu. <3 Kaverit tunteneet aikaisintaan rv 13 mutta toivo elää että itsekin kohta alkaisi tuntemaan. Esikoisesta oli etuseinässä istukka niin saa nähdä onko tästäkin, tiedätkö missä sinulla on?

Mä oon nyt saanut tänään tosi vaimeasti dopplerilla äänet kuuluu mutta kuuluvat kyllä, et tyyppi on kaiketi piiloutunut nyt jonnekin.. alkaa olemaan jo vanha laitekin tosin. Mutta eipä kai se vaimeus vaikuta?

Kyllä täällä vaan paksusuoli elää omaa elämää kun se möyrii tuolla, ilmaa ja ummetusta, ah... :mad:
En edes jaksa uskoa että täällä liikkeet tuntuisi kun tuota röllykkää on vuosien aikana salakavalasti tullut :) :grin

Täällä aamuvirkku, hyvää juhannusta! :smiley-bounce012

Mullakin tuntui niiyä liikkeitä jotain aikaa sitten mutta nyt ei pariin päivään mitään, liekö syynä se että maha on ollu niin sekaisin ja kupliva ettei juuri muuta erota :sad001 Dobbleriakaan ei ole niin arvaatte miettiikö tää että onkohan pikkumurulla kaikki kunnossa ...:wideyed:

Nyt oon ottanu taas itteäni niskasta kiinni ja ruvennu syömään probiootteja ja boulardiita, ehkä vatsa pian tasapainoittuis.

Np-ultra on maanantaina, jotenkin jännittää niin paljon että mietin kehtaisinko sanoa miehelle että haluaisin mennä sinne yksin.. Kivahan se on kun se tahtois änkee mukaan mutta tiedän että sekin on sellainen jännittäjä että :wtf: Ja ylimääräistä stressiä en haluais... Itsekästä?!
Noo ehkä mä tässä mietin vielä.

Esikoisella ois maanantaina 4vee synttärit, meinattiin hänelle kertoa pikkumurusta ultran jälkeen (josko sais niitä kuviakin mukaan), tollanen isosiskopaita olis aika hieno synttärilahja :p Kiva idea, mistä niitä kangasmaaleja tms tussia sais ostettua? Vois taiteilla ite jonkun paidan/ rievun :wink

Johan se ois toisen aamiaisen vuoro, käsittämätöntä tää nälkä ...Ehkä siellä kuiteskin jotain on matkassa? :rolleyes: Ainakin maha paisuu törkypaljon. Heinäkuussa on tätä menoa jo pieni rantapallo! :smiley-angelic006

Nannuska, Kangastusseja ja -värejä saa ostettu askarteluliikkeistä, mahdollisesti kirjakaupoista, ehkä joskus ainakin Tigerista, Ikeasta mä ostin joskus nuo tussit millä nyt tein ja taitaa olla ihan meidän Citymarketissakin kangastusseja.

Kuplintoja täälläki mahassa mutta oon pistäny ne suoliston piikkiin, se kun elää omaa kuplivaista elämää aina :wtf:

Oon uudelleen synnyttäjä ja istukka takaseinämässä, joten varmaan siinä suurimmat syyt. Ei niitä vielä ulospäin tunnu tai näe. Mutta kieltämättä omaa ja miehen mieltä rauhoittaa kun Keskikokoisen jo fyysisesti tuntee. ❤ Mukavaa juhannusta kaikille masun kasvattajille!

Mulla on kans istukka takaseinämässä, joten odottelen kovasti koska alkaa liikkeet tuntumaan :excited001. Varmaan tuosta syystä sain dopplerillakin sykkeet hyvin kuuluviin.

Aika uskomatonta, että huomenna alkaa jo raskauden toinen kolmannes..hurjaa :gen014

Mä en odota että tuntuis vielä pariin viikkoon liikkeitä. Tänään 12+0 :) Jollei sit näytä vähemmän ultrassa, torstaina ois nt-ultra, miten sitä jaksaa enää sinne odottaa.

Minullakin istukka takaseinässä ja jo muutamana iltana on tuntunut sellaisia kutittavia "hipasuja", - en tiedä onko jo liikkeitä vaiko vain toiveita liikkeistä. Esikoisesta taisin tuntea joskus viikon 15 tietämillä liikkeitä.

Nt-ultraan vielä 1,5 viikkoa, aaargh, - minun mielestäni aika taas matelee... Tänään pahoinvointi ei ole niin rajua kuin eilen illalla (onneksi), mutta jostain syystä tänään alkoi pelottamaan tuon masuasukin puolesta ett onhan kaikki kunnossa ja pieni vielä matkassa mukana? Kävin siis maanantaina ultrassa sen verenvuodon vuoksi ja silloin kaikki oli ok, mutta nyt olen alkanut maalaamaan piruja seinille sen hematooman tiimoilta mikä sielät verenvuodon syyksi löydettiin. Entäpä jos se aiheuttaakin minulle keskenmenon tai pikkuiselle jonkun vamman?

Mutta kaikin puolin oireetonta ja ihanaa juhannusta kaikille!

Takaisin