La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin.... Keksin kuinka kertoa vanhemmille.. Netistä löysin tämä idean :)

Ultran kuva korttiin ja teksti että Hei, olen kohta 13 viikkoa vanha ja tulossa arkeanne piristämään!

Posti kulkee sen päivän tai pari... Sitten kun puhelua tulis niin olis niinku ei tietäs mistään mitään :grin

Oon varmaan kysyny jo tätä aikasemmin mutta onko täällä Helsingistä ketään? Itse olen Helsingistä Pukinmäestä ja neuvola on Malmin terveysasemalla. :)

Bettie.... Ei varmaankaan olis kovin vaikea arvata kun minulla ei ole sisaruksia :grin :grin

Vaikka ihanat vanhemmat onkin niin ahistaa jos nyt että miten alkaa kertoa... Tuollainen kortti niin ne joutuu sen ite ottamaan puheeksi.. Hehehe.... :grin

Ihana kuulla venla että kaikki hyvin ! Itselläni on tullut työpäivän aikana jonkinverran samanlaista vuotoa kuin sinun kuvailemasi vaikka juuri aamupäivällä kehuskelin että mitään ei ole tullut ! Toivonmukaan kaikki minunkin masuasukilla kaikki hyvin <3

Alinah, minä oon kans Helsingistä. Meidän neuvola on Pihlajamäessä.

Muokattu viimeksi:
Jänskääjä: Mä toivon sydämestäni että sun pienellä myös kaikki hyvin. Sullakaan ei ole ollut kipuja? Sen pitäisi ainakin olla hyvä merkki.

Nyt päätetään yhdessä että kukaan ei enää joudu poistumaan tästä ryhmästä vaan päästään kaikki synnärille tammikuussa! Liian monta on jo kohdannut surua. (Mulla aina sydän särkynyt kun olen lukenut muiden keskenmenoista. Tiedän itse sen tuskan liiankin hyvin.)

Venla ei oo mitään kipuja. Sen vuoksi pystynkin vähän hengähtämään koska viimeksi oli aivan kestämättömät vatsakivut ja nyt ei mitään. Sitäpaitsi silloin katosi kaikki raskausoireet ja nyt vaikka ovatkin kokoajan ollut todella vähäiset niin tuntuu silti nämä pienen pienet oireet :)

Yhdyn päätökseen että kukaan ei ryhmästä poistu ! Kaikki pääsemme onnellisena maaliin asti !

Mää oon niin kade teille jotka on jo nähny et vauvalla kaikki hyvin :)
Kärvistelyä ku ei tiedä onko tuolla vauva porskuttamassa vai ei. On niin oireetonta oloa paitsi tää jäätävä väsy ja näppylöitä pukkaa nassuun mitä ei normisti ole ollenkaan.
Heinäkuun alussa ultra, huomenna labrat..

Enni, tiedän sun fiilikset! Ainoa "todiste" raskaudesta on yksi positiivinen testi ja puuttuvat kuukautiset. Oireina on lähinnä väsymys ja hajuherkkyys. Onneksi ensi viikolla pääsee ensimmäiseen ultraan <3 jännittävää! Tänään rv 11+3 <3

Mulla on toi yks todiste, kun neuvolalääkäri teki mulle ton ultran alakautta. Mutta siitäkin on jo aikaa pari viikkoa.. Sillon kun se alko selittelee että tuolla se on ja osotteli ultranäyttöä. Nousi mulla tipat silmäkulmiin.. Miehelläkin muistan että nousi hymy korviin. :)

Me käytiin maanantaina ekassa neuvolassa 7+1. Tänään tuli kutsukirje PHKS:sta äitipolille ensimmäiseen ultraan. Ultra on sitten 22.7. Viikot tuolloin 12+3.
Mutta ainakin toistaiseksi sisälläni kasvaa meidän pikkuinen.

Tänään kerrottiin anopille muka vahingossa - ultraäänikuva pöydällä, kun tuli käymään.
Juhannuksen aikaan täytyy varmaan ajella päiväkahville mun vanhempien luokse kertomaan.
Kait se on lähimmille perheenjäsenille kerrottava näinkin alkuvaiheessa, että tietäävät miten reagoida jos huonosti käy.

Ihania ultrauutisia täällä <3

Alinah, minä oon kans helsingistä..

Täällä ei kyllä liikkeitä ole tuntunut, esikoisesta tuntui rv 15 ekan kerran ja oli istukka edessä. Saa nähdä millon tästä tuntuu . Huomenna pyörähtää 11+0 ja tasan viikon päästä siitä ultra. Se on alkanu mua jännää et jos kaikki ei ookkaa niinku pitäis :( sydänääniä dopplerilla aina silloin tällöin kuuntelen :)

En mäkää vielä mitään tunne, ja nyt en ees muista koska alko aiemmista liikkeet tuntumaan. Nuoremmasta vaa muistan sen et rv17+ ne jo näky päälleki päin, sillee et neuvolan terkkaki sen huomas :)

Diadem, mehän mennään ihan samoilla. Huomenna täälläkin pärähtää 11+0 ja tasan viikon päästä on nt-ultra.

Hyvin vähän oireita on täälläkin, mutta onneksi on kuitenkin jotain. Ja mitään tuntemuksia ei vielä ole ollut, ja luulen ettei vähän aikaa olekkaan, sillä neuvolassa terkka epäili istukan olevan edessä kun ei sydänäänet meinanneet istukanäänien ohi kuulua ollenkaan.

Soittelin eilen vanhemmilleni, jotka ovat pitkällä reissulla Kreikassa. Äiti kertoi isän miettineen joku päivä että koskakohan he saavat taas istua lastenaltaan puolella valvomassa pikkuista. :Heartred

Ensimmäilen lapsenlapsi tulossa molempien vanhemmille, joten nää tulevat mummit ja vaarit on jo ihan höppäniä! :) Ollaan yritetry sanoa että pitäisivät jalat nyt maassa nyt ainakin nt-ultraan saakka, varsinkin kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon. Mutta eihän ne mitään kuuntele!:Heartred

Zuikkeli, musta tuntuu että olisin muka tuntenu liikkeitä muutaman päivän. Just noita muljahteluja ja ilmakuplia, mutta sit taas toisaalta eikai näin aikasin voi vielä tuntua? :D vai voiko? Esikoisesta tuntu vasta 18+0.

Mäkin jäin tänään aamulla sängyssä oikein tarkkaileen että ihan kuin olis jotain pientä jo tuntunut :) just sellaisia pieniä kuplia ja niinkun kala uis sisällä :D esikoisen kohdalla taisin ekan kerran kiinnittää huomiota joskus rv15 noihin liikkeisiin, tuntu sellainen selvä pieni potku. Rv 16 neuvolan hoitaja sanoi että tuntuu jo kädellä potkut mahan päältä :) sillon olin kyllä todella hoikka ja nyt on tuota lämmikettä kertynyt tohon mahan päälle :D sit nyt mulla tuntuu usein sellanen pieni selvä 'pallo' tossa bikinirajan kohdalla.. Sitä oon usein miettinyt että mikähän se on, välillä tuntuu niin selvästi ja välillä ei ollenkaan.. :o kohtu ei kuitenkaan niin ylhäällä vielä ole että jo tuntuis.. Liekkö ilmaa mahassa :D

Huomenna onkin jo ultran mukaan 12+0! <3

Takaisin