La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nannuska: on jatkuvassa käytössä siitepölyaikana, samaa lääkettä oon syöny aikaisemmissakin raskauksissa ja ihan terveitä lapsia on tullut, paitsi että nyt on junnu reagoinu siitepölyihin kanssa

Mä ite söin hetken Heinixiä nuorempaa odottaessa, ja mulla ilmeisesti on sen verran läpäisevä istukka et se teki sikiön tosi uneliaaks. Liikkeitä sai just ja just sen tarvittavan määrän jatkuvasti ku herätteli. Eli se ei sopinu mulle. Sitä ennen söin jotain toista setiriziini valmisetta ja sen kanssa ei samaa ongelmaa ollu. Tässä raskaudessa aion käyttää vain yhtä luontaisvalmistetta, jonka käytön sopivuuden raskausaikana olen ihan tarkistuttanu. Se on siitä hyvä, ettäsamaa voi käyttää imettäessäki, ku taas noita setiriziinejä (vai miten se nyt kirjotettiika) ei ainakaa apteekin mukaa saa käyttää imettäessä vaikka raskaana saakin.

Bettie: mitä luontaisvalmistetta? jos saa udella... Mulla on kaapit täynnä vaikka ja mitä mut tota setiritsiiiiniä tms ei ole.

Nyt kyllä jännittää, huomenaa ensimmäinen neuvolakäynti nyt rv8+3, ei ne taia aivan vielä siellä niitä sydänääniä edes kuunnella, täytyy toivoa että pääsis nopsaan ekaan ultraan :) on tässä tullut jo vähän vauvanvaatetta shoppailtua vaikkeihan sitä vielä edes tiedä onko tuolla kaikki kunnossa. Väsymys se ei vaan hellitä ja töissäkin pitäis käydä :(

Bettie, Kyllä mua on ohjattu käyttämään setiriziiniä myös imetysaikana, vaikkakin nuorimmaisen kohdalla sanoivat että loratadiini olisi ehkä vähän parempi. Muuttuu ehkä joka vuosi tai puolivuosittain nuo mitä saa ja mitä ei saa käyttää milloinkin ja lopputulos on kuitenkin se et kaikki käy jos on tarpeen ;)

Ääh..mun neuvola siirty kaks viikkoa kun jouduin siirtää sitä. Tänään ois ollu. Mut ei voi mitään. Onneks ei oo eka raskaus nii tietää mitä siellä tehään eikä niin jännitä mutta silti ois ollu kiva käydä. :p

Nannuska11 Kverilla-niminen tuote. Luontaistuotemyyjä soitti siitä Naturamedian tuotevastaavalle, joka sano et saa käyttää :) Sille oli samasta aiheesta tullu kyselyjä paljon tänä keväänä. Viime kesänä vielä imetin, niin tota sitten käytin, ja tehos hyvin mun pujoallergian oireisiin. Ja nyt sitte männyn aiheuttamii oireisiin. Tosin nyt ku muutamana päivänä unohtu välistä, ni alko taas aivastelu.

Iitulle voimia ❤

Meillä täällä si-nivelestä johtuva kipu pahenee. Fysioterapeutti sanoi että pyörätapaturmassa tärähtänyt tuo nivel niin pahoin, että voi olla tulossa vaikea raskaus... Tätähän juuri toivottiinkin... Not!
No, kaikesta huolimatta, huomenna np-ultra vihdoin ja jännittää aivan vietävästi. Joudun yksin menemään, mies ei pääse mukaan tueksi... Pelottaa jos kaikki ei olekaan niin kuin pitäisi...

Nannuska11, minäkin suosittelen soittamaan teratologiseen tietopalveluun. Minä jouduin soittelemaan sinne, kun paha allergia, ja neuvolatäti oli sitä mieltä, että ihan sama miten paha allergia, mitään allergialääkettä ei voi raskaana käyttää. Minähän olisin haudassa ennen kuin kesä on loppu, jos en käyttäisi mitään, sen verran pahat allergiat.

Mutta teratologisesta sanoivat että Telfastia ei saa käyttää, liian uusi ja testaamaton. Setiritsiniä taas voi käyttää (esim. Zyrtec ja kaikki Setirizin-alkuiset). Kävin sitten hakemassa siihen reseptin.

Oon luvannu miehelle siivota kerta olen kesälomalla, mutta jotenkin tää aamu on mennyt sohvalla maatessa :oops: Hups...

Mä oon niin täynnä tätä väsymystä ja työtä...... :confused5
Työkaverit ärsyttää suunnattomasti, samoin pomot... Vaikka ne ihania onkin mut silti...:crybaby2
Kellekkään kun ei hirveästi kehtaa huudella vielä asioista, yks työkaveri tietää mut se on ihan erihommassa kun minä...
Tänään taas joutu itekseen nostelemaan ja riehumaan kun kukaan ei jouda tai halua tulla auttamaan.. Tietää taas että illan juilii massua.
Pomoille jos että saisko jonkun kaveriks vähäks aikaa ees, vastaus vaan on että ei ole oikein ketään ylimääräisiä. Yritä varovasti nostella... :finger:
Saikkua varmasti sais mut alko ottamaan sen verran pattiin kun olin se koiven takia saikulla vajaa 2 vkoa niin Kelasta soittivat eilen ja kysyvät kaikki maholliset taivaan ja maan väliltä. Että kun firmalle kalliiks käy tuollaiset sairaslomat niin he maksaa työnantajalle nyt mun sairaspäivärahan....
:mad:
Niin eipä kehtaa saikullakaan olla.......
Ukko ei varmaan uskalla kotiin tulla töistä kun tietää jo että olen väsynyt ja kiukkuinen.. :confused:

Anteeksi avautumiseni, ei ainakaan vielä helpottanut mut... Jos jaksaa vielä 3 vkoa niin sitten pääsisi kesälomalle huilaamaan :sad001

Mä kävin muokkailemassa Tammimasut taas kuntoon ja nyt kaikkien pitäisi olla siellä. He joilla keskenmeno tullut, eikä ole muokannut tietoaan tammimasuihin, niin valitettavasti ovat sitten listalla mukana. Mutta käykää korjailemassa jos on virheitä tms. kun lisäilin kerralla niin monta.

Täällä rv 10+3, en oo taas kahteen päivään oksentanut, mutta väsy ja veto pois on kyllä..

Mulla alko vuotamaan taas rusehtavaa verta tänään, samalla tavalla kuin viime tuulimunassa. Itselläni epäilys että tästä ei hyvä seuraa.

Voimia Iitu suruun ♡ Jänskääjälle tsempit ja toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulle sanottiin neuvolassa, kun varasin ekaa aikaa ja tuli puhetta allergialääkkeistä, että en saisi käyttää Aeriusta, jota oon nyt käyttänyt useamman vuoden. Varasin sitten työterveyslääkäriltä ajan, että se vaihtais mulle lääkkeet, mutta lääkäri sanoi, etten saisi käyttää mitään allergialääkkeitä. Mutta koska en aivan täysin ilmankaan pärjää, niin sain lähetteen ihotautilääkärille. Tämä lääkäri sitten sanoi, etteivät mun lääkkeet aiheuta sikiölle mitään epämuodostumia tms, mutta koska niitä ei olla tutkittu tarpeeksi raskaana olevilla, niin lääkeyhtiö ei uskalla niitä suositella. Sanoi kuitenkin, että voin niitä huoletta käyttää ja että vauvan kannalta tärkeintä on, että minä voin hyvin.
Tiedä tässä sitten mitä uskoa.

Takaisin