La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iitulla halauksia ♡

Maajo, mekin päätettiin jättää Nipt välistä. Meidän siis piti valita joko Nipt tai veriseula, ja itse kuitenkin haluan siihen veriseulaan että näkee istukkahormonit yms joten mennään samalla suunnitelmalla kuin te.

Joku aiemmin kyseli masun rasvauksesta. Mä oon ostanu sellaista Bio-Oil öljyä joka on nimenomaan raskausarpien ehkäisyyn.

Mä äsken kokeilin dopplerilla kuunnella sydänääniä ja sieltä kuuluikin tosi vahva syke! Ai että, alko ihan itkettää. Mieskin oli kotona niin pääsi kuuntelemaan :)

Tasan viikon päästä onkin jo np-ultra! Ja huomenna meen labraan verikokeisiin ym.

Sokerihuurre: aika jännä että teidän piti valita joko tai kun me ois saatu molemmat, kun mulle sanottiin että nipt-testi ei korvaa nt-ultraa+seerumiseulaa.

Voimia Iitulle:Heartred
Viime viikolla oli eka neuvola,ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä kun eivät kuulemma kuitenkaan kuulu vielä näillä viikoilla.Ensimmäiseen ultraan pitää odottaa.Kolme viikkoa vielä:confused013

Voimia, Iitu!

Täällä tää arki rullaa..nyt tän raskausväsyn kourissa ja miehen pitkäksi venyneiden päivien aikaan ollu jotenki ihan sika raskasta, mutta muuten kivaa :) ihanaa katsoa kun isosisko huolehtii niin veljestään ja monesti rakentavat yhdellä esim torneja dubloilla. Ja leikkivät muutenkin aika paljon yhdessä. Nyt vaan kun en oo jaksanut leikkiä ja antaa huomiota niin ku ennen niin huomaa että lapset on aika levottomia. Mutta tää raskaus tässä nyt kiusaa, ei oo lapsista johtuvaa :) hyvin me on pärjätty ja oikean asenteen kun ottaa niin jaksaa! Meillä myös hyvä tukiverkko niin saa tarvittaessa hengähdystauon. En päivääkään antais pois<3

Äh..tulikohan tuosta nyt mitään selville? :D lyhyesti: ra(s)kasta ja palkitsevaa on tämä meidän arki. Uhmakiukkua meillä eletään esikon kanssa parhaillaan mutta kun ilta tulee niin mikä enkeli tyttö onkaan kun niin äitistä tykkää ja haluaa olla lähellä. Kun joskus ei saa edes silittää hiuksia kun känkkäränkkä kylässä.
Eli ei kannata murehtia pärjääkö, kun ottaa asenteen että pärjää :)

Voimia Iitu ♡

Mulla on alkanut kokoaikainen etova olo, syömisen jälkeen menee maha sekaisin, ummetuskin alkoi ja voisin nukkua vaan. Onneks tulee juhannus ja suku kerääntyy yhteen, saa itte hävitä nukkumaan ja jättää esikoisen muiden paapottavaks :)

Halaus Iitulle!

Mä kävin lauantaina töissä pyörähtämässä, ei tullu mitään joten saikku jatkuu.

Mites, onko kellään tietoa mitä allergialääkettä uskaltais raskauden aikana ottaa? Sain eilen illalla karmean allergisen reaktion kaulan- ja kasvojen alaosaan, leukaperät on ihan kutisemassa ja täynnä röhelöistä punaista ihottumaa. Ei mitään hajua mistä tää tuli.. Mulla ois kaapissa vaan Telfastia, mutta en oo uskaltanu sitä vielä ottaa. Neuvolan soittoaikaan on vielä tovi, nyt nykäsin 1% kortisonivoidetta ku kutina ja kuumotus on karmea.. Idiksiä ??!

Nyt on pahin nälkä loppunu, muuten oireet vähän rauhoittuneet, oksu lentää harvemmin mutta ärhäkämmin, väsy on ainoa mikä vaivaa eniten. Mut joo, mitä mä tälle allergiselle jutulle teen?! (onneks ei tartte lähteä minnekään... monsterilook...)

Nannuska11: mä syön itse Heinixiä raskausaikana allergiaoireisiin, on meidän tk:n entisen ylilääkärin määräämä, tosin jos meet kysymään sitä apteeksita että soveltuuko raskaana olevalle, saattavat sanoa ettei suositella.

Maajo: kiitos, täytyy pyytää isäntää tuomaan tullessaan. Onko se sulla ihan jatkuvassa käytössä siitepölyaikana?

Lääkkeet voi tarkistaa teratologisesta tietopalvelusta. Mulla on käytössä joku setiriziini-valmiste ja se ainakin käy. Itse käytän lähes ympäri vuoden.

Auttaakohan se hyttysen puremiin? Kun mä oon syöny heinixii kahtena edellisenä vuonna mökillä kun hyttyset on syöny.. On loppunu kutinat siihen... Vois kysyy noista torstaina neuvolassa josko siellä osattaisi sanoa.. :) harmittaa vaan että ei oo vieläkää omaa neuvolatätiä kun tää on joku kesätyöläinen kenen vastaanotolle mä oon menossa..

Mä meen just tänään työterveyslääkäriltä kysymään / pyytämään antihistamiinia hyönteisten puremiin. Mulla nousee törkeät, kutisevat patit itikoista ja muista hönniäisistä. Voin kertoa, mitä tohtori sanoo asiasta :)

Okei, kiva juttu! Minähän oon sitten kuulolla. :)

Takaisin