La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä meni tänään päivä taas ilman pahoinvointia! Mut nyt illalla aikamoinen turvotus! Olin niin helpottunut että ei tänään ollu samanlaista kuin eilen, eilinen oli jotain niin järkyttävää.. Oon kuullu jostain pahoinvointi rannekeista? Oon vissiin prismassa nähnytkin semmoisen, pitää ensi viikolla ottaa asiasta enemmän selvää et onks se oikeesti hyvä.. :)

Mulla ei oo ollu pahoinvointia 6+5 jälkeen. Satunnaisesti on joskus saattanu oksettaa. Muutenkin kaikki oireet tais loppua tuolloin (paitsi rintakipu).

Vau.fi sovellus sanoo että nyt pitäis olla oireet voimakkaimmillaan (9+1), mutta kyllä täällä on aika seesteistä :D

Tänä aamuna sai kyllä niin makeat naurut että huh huh...
Joka aamuiseks rituaaliksi on muodostunut ensimmäiseksi herätessä katsoa mitä tuo violetti vauva sovellus kertoo...
"Valokuvaa kasvava masusi" :grin
Mähä sit unen pöpperössä sivuasentoon peilin eteen ja taputtelin niin mies ja koira kurkkas vessan ovelta ja molemmilla niillä oli sellainen ilme että... :laughing001

Ei ole ihan vähään aikaan niin paljoa hävettänyt :grin

(Onneks ei koirat osaa puhua... Olis sillä kerrottavaa koirapuistossa luppakorva kavereilleen :p )

alinah: olen kuullut että moni on saanut avun pelkästään pahoinvointi rannekkeista, muut keinot eivät ole auttaneet. Toki ei varmasti kaikille vaikuta..
Voi huhhuh tuota tunnetta kun on "pidempi" väli syömättä ja tulee nälkä.
Se on sitten todellakin nälkä isolla Ännällä :) pakko saada sapuskaa sillon :)

Mimi, kyllä oot onnekas! Mulla nyt 6+5 ja taas meinaa hiipii tuo pahoinvointi, vatsa sekaisin.. Toivon että nää alkais pikkuhiljaa olla selätetty.. Tai viimeistään juhannuksena.. Mökillä ei oo kauheen kiva kärsiä. :o :)

Alinah, mä kävin ostaa eilen pahoinvointirannekkeet kun etova oli alko menee aika pahaks. Vuorokauden käytön perusteella olo on kyllä ainaki vähä helpottanu, mutta ei ainakaa mulla vieny kokonaa pahaa oloa pois.

Tällä hetkellä melkei kaikki hajut ällöttää. En pystyny edes esikoisen vaippaa vaihtamaan ja piti herättää mies unilta vaihtamaan se. Saa nähdä miten pärjään taas huomenna kun mies palaa töihin. :s

Täällä mennään 9+3 ja pahoinvointi alkanut helpottamaan. Nyt enää ruokailun jälkeen nousee huono olo, mutta jatkuvasti "paha maku" suussa ja hieman kuvottaa.

Mielikin hieman eilistä parempi. Odotan vain, että tulisi se ihana "raskausmieli", nyt vain ketuttaa. Ystäväkin soitteli ja kyseli mukaan juhannuksena mökille (suurempi porukka lähdössä) ja en ole vielä kertonut raskaudesta joten kietäydyin vedoten muihin menoihin... toki voitaisiin osallistuakin, mutta siellä se viina vasta virtaakin ja minusta tulisi sitten raskaana se lastenleikittäjä sekä - nukuttaja.

Hyviä oloja kaikille!

Mua ällöttää just nyt kyl kaikki, siis ajatus syömisestäkin... Kyllä varmaan kokeilen itekin sitä ranneketta jos se auttaisi juhannuksena vaikka mökillä..

Sit on yöllä pisulla juokseminen, saas nähdä mitä siitäkin tulee kun lähtee vintiltä kauheeta vauhtia ulkohuussiin.... Kammoksun muutenkin niitä... :S :o

Mulla ainakin toimi rannekkeet niin että veivät pahimman olon pois, mutta ei kokonaan. Jäi siedettävä etova olo. Jos niin voi sanoa nyt 10+1 ja huonoa oloa tulee vain kun on jo aika kova nälkä. Edellisessä raskaudessa jäin sairaslomalle rv 26 si-nivelestä johtuen. Viime vuoden keväänä mursin pyörätapaturmassa häntäluun ja tadaa, si-nivel temppuaa ja kipuilee kunnolla jo nyt... Mihin tässä vielä joudunkaan. Töissäkin pitäisi pystyä käymään, mutta pahentuessaan ei enää vyökään auta mitään. Pieni pelko on, että kuinka aikaisin tässä viimeisessä raskaudessa pitää jäädä töistä pois...

Mulla ei noista rannekkeista ollu mitään apua. Harmittaa että meni parikymppii ihan turhaan.

Onko teillä muilla joilla eläimiä on, niin alkanut vaistoamaan mitään? Meillä kaksi kissaa ja ne kiipee koko ajan syliin ja haluaa olla lähellä, sekä meidän narttu kisu on alkanu fanaattisesti pesemään mun käsiä ja käsivarsia.. Tää on tosi omituista käytöstä noilta kun normaalisti ne viihtyy omissa oloissaan. Eikä ne tuosta miehestä välitä lainkaan, vaikka enemmän se niitä yrittää saada syliin ja silittelee :D

Susa, oon huomannu että mun 7v belgianpaimenkoira uros änkee kokoajan sohvalla mun viereen/syliin ja nukkuu pää mun sylissä tai sit kokonaan mun jalkoje päällä. Jos makoilen sohvalla niin yrittää ängetä sohvan selkänojan ja mun väliin. Ei siinä muuten ois mitään mutta kun toinen on 25+ kg rohjake niin tuollaista ei hirmu pitkään pidetä sylissä kun alkaa paikat puutumaan. :grin

Mut on toi niin symppis kaveri. :Heartred

Kun lukee noita teidän juttuja pahoinvoinnista. Olen kyllä tosi onnellinen ettei ole mitään pahoinvointia... Ei ollut esikoisenkaan aikaan, koskaan ei ole tarvinnut oksentaa tai muutakaan kuvotusta ei ole ollut... Ainoastaan kaamea väsy ja ihmeellisiä mielitekoja... Uutena tuli tuo ummetus, tosi tympeä, maha tosi kipeä, pitää syödä luumuja joka päivä, että edes jotenkin maha toimii...
Jos jollakulla on hyviä vinkkejä tuohon vaivaan, otan mielelläni vastaan

Kun lukee noita teidän juttuja pahoinvoinnista. Olen kyllä tosi onnellinen ettei ole mitään pahoinvointia... Ei ollut esikoisenkaan aikaan, koskaan ei ole tarvinnut oksentaa tai muutakaan kuvotusta ei ole ollut... Ainoastaan kaamea väsy ja ihmeellisiä mielitekoja... Uutena tuli tuo ummetus, tosi tympeä, maha tosi kipeä, pitää syödä luumuja joka päivä, että edes jotenkin maha toimii...
Jos jollakulla on hyviä vinkkejä tuohon vaivaan, otan mielelläni vastaan

Susa mulla oli sama pahoinvoinnin kanssa, ja muutenkin esikoisesta aika oireeton raskaus. Nyt tää etova olo on kyllä uus juttu, vaikken oksennakaan. Tosin esikoisesta vasta loppuraskaudessa ummetusta mutta vaivana on tosi epämiellyttävä. Suosittelen juomaan paljon vettä ja itse pidin vatsaa pehmeänä visiblin-lisäkuidun avulla. En muista oliko psylliumin käyttö ok raskaudessa. Ummetusta ei kannata päästää liian pitkälle, äkkiä tulee pukamia tai haavoja ja niiden hoito vasta ikävää onkin :/

Tänään taitaa olla 10+4 ja pahoinvoinnin häviämisestä ei tietoakaan. Tässä on ollut keskivaikeassa krapulassa olon tunnetta nyt kohta pari kuukautta enkä olisi lainkaan pahoillani, mikäli kohta helpottaisi. Alkoi lähes heti plussan jälkeen... Maha on turvoksissa, mutta vain ilmasta. Mahallaan nukkuminen tuntuu olevan parasta lääkettä siihen. Nautitaan siis siitä nyt kun voidaan! :)

Täällä ei vieläkään ole pahemmin pahoinvointia, muutenkin tosi normaali olo. Hieman väsyttää, paleltaa, on lämpöä, nenä tukossa, nännit kipeet. Alavatsakipua ei ole niin pahasti ollut kuin aiemmin, mutta hieman on itsestään muistutellut. Nyt olis 8. viikko menossa ja luinkin että nyt voi koskea mahaan, kun kohtu kasvaa. Hassua aatella, että se on greipin kokoinen. Mutta sen verran on jo turvottanut mahaa parin viikon ajan, että mammahousut on ihan parhaat! Itellä on hm:n farkut ja mustat housut. Molemmissa on masutuubi, jossa on vielä tilaa, mutta ylhäällä pysyy kuitenkin ja on niin mukavat päällä, ai että! :)

Tänään on ollut ok olo. Ei okseta, vaikka tuossa oksensin juuri. Liian pitkä väli edellisestä ruuasta. Verenpaine on vaan todella alhaalla ja huimaa.

Itseasiassa unohtui äsköisestä, että tuo huimaaminen vaivaa myös täällä! Varsinkin näin iltasella lähes aina kävelemään alkaessa kesken kaiken tuntuu että taju lähtee ja pitää nojailla polviin hetki. Vaikka olisi syönyt ja juonut, eli varmaan myös verenpaineet kyseessä. Mutta sellainen jännä heikko olo tulee.

Täällä tänään 9+2 eikä pahoinvointi oo kaikonnut. On saanut kyllä oksentaa ja maata sohvalla sikiöasennossa. Alan olla ihan loppu tähän jatkuvaan huonovointisuuteen ja nyt monta päivää vaivannut ihan hillitön väsy siihen päälle..

Tämän vkon olin väkisin töissä vaikka oksentelin paljon. Oli niin huono tilanne työntekijöiden suhteen että en ois voinu olla pois. Huomenna ajattelin käydä neuvolalääkärillä jos saisin saikkua. Vloppu mennyt taas ihan täysin makoillessa kun muuta ei pysty. Harmittaa vaan hakea taas saikkua kun vasta viikko sit olin..

Takaisin