La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siiseliini, mä ostin aikanaan lindexiltä suorempi lahkeiset farkut, hiukan korkeampi vyötärö mutta ihan sikapehmee materiaali. Muut farkut painaa ja ahistaa mut noi.. :)
Töissä pitänyt noita onnellisena, tehdastyössä siis olen.

Mammafarkkuja ei oikein vielä voi pitää kun ne ei pysy ylhäällä :)

Itellä yhdet mammakesähousut, mitä pidin myös esim. Viimekesänä vaikken raskaana ollut, kun ovat vaan nii mukavat päällä :) talveksi vaan keksittävä toisenlaiset työhousut kun tulee kylmemmät ilmat ja toppahousuissa ei oikein hoitotyötä voi tehä ;)

Mä vähän odotan jo et koskas pääsis ostelee jotain mamma vaatteita... Hih! Syksyllä varmaankin.. :)

Isäntä tänään keksi tuon mun tilaaman äitiystalvitakin niin hirveä motkotus ja murpatus alkoi ettei talvitakkeja kesällä osteta vaikka kuinka sais halvalla..

No just, mun mielestä aivan turhaa tommonen motkotus?! :o hyvä se on ostaa jos tulee vastaan joku kiva talvitakki. Eipähän tarvi enää talvella miettiä mistä saisi mieluisan takin?

Millä viikolla tää pahoinvointi on muilla hellittänyt?

Täällä ei virallista pahoinvointia ole ollut, yhtenä päivä oikeastaan vain, tuossa 7 viikolla. Etova olo oli pahimmillaan 6-8+viikolla. Nyt mennään 9+3 ja olo mitä mainion (mitä nyt tämä vuosisadan flunssa vaivaa)

Kiiamaria, itellä nyt viime päivinä helpottanu tää pahoinvointi. Kesti kaksi viikkoa tää.. Eihän sitä kyllä tiiä vieläkö se takaisin tulee.. Nyt on muistanu alkaa huolehtimaan syömisen säännöllisyydestä, niin se helpottaa pahoinvointia.

Kiiamaria, mulla pahoinvointi alkoi 6+4 ja loppui 8+2. Tai no, ehkei ihan loppunut mutta jatkuva etova olo hävisi, ja nyt tulee huono olo ainoastaan autossa ja jos ei muista syödä parin tunnin välein.

MUTTA tänään taas huomasi että jos ei muista syödä säännöllisesti niin maha menee ihan ripulille.. Ja yhtä nopeasti ohi kun alkaakin.. :bored:

Toivottavasti loppuisi täälläkin kohta tämä pahoinvointi ja etova olo. Ikävää kun ruoka ei tunnu pysyvän lainkaan sisällä. Nyt tosiaan rv7+6.

Mulla pitäs olla 10+1 nyt, ja viimesen viikon aikana oksentelu on hellittäny, ei oo enää päivittäinen riesa. Tilalle on tullu jatkuva närästys, edes vettä ei voi juoda ilman että närästää. Jos olo jatkuu viel maanantaina, ni soitan neuvolaa et voisko se lääkäri sit tiistaina (on tiistaisin paikalla) ni vaikka kirjottaa reseptin niihin happosalpaajiin. Mitkää närästyslääkkeet ku ei auta, eikä auta se magnesiamaitokaan. Sooda autto vähän mut se on niin kammottavan suolasta, et ei sitäkää voi/eikä saa käyttää päivittäin. Väsymys on myös tullu takasin, ja nyt on parina iltana tulluki mentyä jo tosi aikasee nukkumaan.

Kiiamaria: mulla oli toissapäivänä jo vähän parempi olo päivän, vaikka illalla oksu tulikin. Sitten eilen oli tosi huono olo koko päivän ja tänään taas ollut itseasiassa tosi hyvä päivä..vain lievää etomista välillä. Ehkä se tässä kohta alkaa helpottaan :smug:
Tänään rv 9+3.

Täälläkin on nyt hiukan aaltoillut. On päiviä, ettei oo huonoa oloa juuri ollenkaan ja sit toisina päivinä etoo taas koko ajan ja kaikki. Täällä myös väsyttää ja uupuu hirmu herkästi. Närästystä myös alkaa olla. Viime raskaudessa siitä kärsin alusta saakka ja vasta loppuvaiheessa tajusin lääkäriltä kysyä mitä tähän vois saada helpotusta. Ranixalia silloin määrättiin. Nyt ajattelin heti soittaa lääkärille ensi viikolla että mitä muuta kun oksettavia rennieitä voin syödä. Kaikki mahdolliset gavisconista lähtien silloin yritin.

Tammimamma: Ihan samat fiilikset!!! Ihan kuin ois omaa tekstiä lukenut. Ja kauhea syyllisyys iskee, kun tuollaisia ajatuksia, "ettei pääse kavereiden kanssa mökille juhlimaan (juomaan)!!!"
Meillä esikoinen on villi tapaus, virtaa on kuin pienessä kylässä ja itse oon aivan tööt... voikun tämä väsymys helpottaisi...

Täällä ei oo vieläkään pahoinvointi helpottanu..:( mennään viikolla 10.. närästääki enemmän ku laki sallii.. ja renniet oksennan ulos

Mulla nyt 9+1 ja pahoinvointia ei oo ollu melkeempä ollenkaan muutamaan päivään. :)

Mulla tämä on kolmas juhannus/kesä (melkeinpä putkeen) raskaana ollen ja toisten juhlimista (..tai siis juomista) katsellen. Ja muutenkin nyt ollut edellisestä raskaudesta tähän raskauteen asti juomatta, kun on imettänyt ja tutin korvikkeena tässä ollut :)
Mutta, eipä se haittaa! Lapset on aivan ihania! Ja elimistö kiittää. (vaikka kyllä tuntuu, että ressiä on kyllä sitäkin enemmän, että pieni nollauskin tekis kyllä joskus sitten ihan hyvää :D )

Takaisin