La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä sairasloma jatkuu.. ensi viikolla keskiviikkona sitten töihin mahdollisesti.

Löydettiin luupiikki jalkapohjasta. Ei muuta kuin lepoa ja panadolia.

Lääkkeet voi tarkistaa teratologisesta tietopalvelusta. Esim Nasolin on sallittu oikein käytettynä jne. Googlella löytyy, HUSin alainen yksikkö tuo mutta valtakunnallisesti käytettävissä.

Joku kyseli imetyksen lopettamisesta raskauden vuoksi. Mulla on useampi tuttava jotka on imettänyt onnistuneesti koko raskauden ja synnytyksen jälkeen molempia lapsia. Imetyksen tuki lienee näissä parasta tietoa jakava taho.

Samoin saa käyttää niitä merisuolasuihkeita (apteekista), harmi kun en nimeä muista. Mut ne on tehokkaampia kuin pelkät keittosuolavalmisteet.

Hunajaa kannattaa käyttää, se auttaa ainakin kurkkukipuun ja lapsille suositellaan yskään. Lusikallinen suoraa suuhun imeskeltäväksi. Kannattaa varmistaa et on laadukasta kotimaista hunajaa, halpavalmisteet maistuu ihan kamalalta.

Mä käytän lisäks nokkosta. Jos ei luonnosta halua lähteä poimimaan, niin sitä saa luntaistuotekaupoistakin jauheina, uutteina ja tabletteina. Ite käytän jauheena esim. leivän päällä ja ruokalautaselle. Kypsennysvaiheeseen ei kannata heittää, ku menettää paljon arvokkaita ravinteita. Nokkosella sain ite viime talvena flunssakierteen poikki :) Lisäks siinä on hyvin rautaa ja kalsiumia ja kaikkea muutakin ja on ravintorikkaampi kuin pinaatti ;) Makuun voi olla totuttelemista, kokemattomalla saattaa poltella kieltä, mut siihen tottuu pian. Ja jos ei tosiaa mausta tykkää niin tablettivaihtoehto tuskin on kauheesti huonompi :)

Niin ja sadan gramman pussi riittää tosi pitkäksi aikaa, kun ei sitä tarvi lusikkakaupalla syödä toimiakseen :)

Miun elo on edelleen miltei oireetonta.. vähän alkaa ressata et onks kaikki ok. Ainoat oireet on vessassa ravaaminen ja vatsan kipuilu välillä. Huomenna yritän muistaa soittaa neuvola-ajan.

Miun elo on edelleen miltei oireetonta.. vähän alkaa ressata et onks kaikki ok. Ainoat oireet on vessassa ravaaminen ja vatsan kipuilu välillä. Huomenna yritän muistaa soittaa neuvola-ajan.
Mulla kans ihan samat oireet. Eipä oikeestaan muuta. Välillä kyllä autossa tulee paha olo. :/ nyt 9+4

Huh, täällähän on vuorokauden aikana tapahtuu paljon! Me käytiin perheen kanssa vähä laivalla nauttimassa olosta. :)

Unelma16, mä sain eka neuvolasta ohjeen että pitäis vähentää imetys ainakin vaa ruokailukertojen yhteyteen. Tarkistin asian imetyksen tuki ry:stä mistä kerrottii että imetystä voi jatkaa entiseen malliin ja siitä ei oo mitää haittaa. Nyrkkisääntö on että imetys pitää lopettaa jos lääkäri kieltää seksin raskauden aikana. :)

Ok. Enpä sitten tuosta imetyksestä sen kummempaa ressiä ota.
Asiasta toiseen..
Onko teillä monella kotidoppleri tai harkinnassa hankkia? Jokohan kohta voisi kuulua sykkeet?

Unelma, Meillä on doppleri, mutta se on lainassa kaverilla. Kunhan saadaan haettua se niin sit voi taas alkaa yrittämään etsimistä. Oli ihan kiva lelu viime raskaudessa.

Mä katselin tänään töissä ultralaitetta "sillä silmällä".. Kehtaiskohan pyytää jotain lääkäriä ultraamaan ;)

Nyt on parina iltana ollu semmonen olo et ainoastaan jäiset mansikat menee alas ja ne auttaakin oloon. Röyhtäily on lisääntynyt ja pahentunut! Kohta varmaan tulee närästys ilokseni. Väsymys saattaa olla häviämässä, koputan puuta.. Sain varattua nt-ultra-ajan heinäkuun puoleen väliin, nyt toivon ettei sitä tarvitse perua.

En meinaa doppleria hankkia, stressaan jo muutenkin, sit olisin koko ajan varmistelemassa ja tulisin neuroottiseks :D

Rv6+5

Mulla on doppleri ekan raskauden peruja ja silloin löysin suht pitkän etsimisen jälkeen rv 13-14. Nyt koitin huviksee 10min eilen illalla vaikka tiesin et en tuu löytää mut ei voinu vastustaa kiusausta :D eilen oli tosissaan 8+5 et jos tyyppi kyydissä pysyy nii varmaa kuukauden päivät joutuu oottaa et äänet kuulee :) hölmöä oli, mut hei nää hormonit ;)

Mua kutkuttais hommata doppleri, mutta alkaisin varmaan ressaan itteeni liikaa. Riittää kun jatkossa neuvolassa kuunnellaan. Voihan se olla että mieli muuttuu vielä, mutta siihen asti näin. ☺

Huh huh huh...

Paljon tullut tekstiä sitten viime näkemän ja luen ajan kanssa. <3

Mutta meille sattui ultrassa ylläri ja vienyt aikaa sulatella. Ei mitenkään helppoa vaikka kuvittelisi, järkytys. Olo oli kuin koiran ultrassa.

Kolme :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Ainakin vielä, mahdollisuus on että kesken menee mutta toivon toivon ja toivon nyt jokaisen varpaat ja muut ristiin :love2 vuotoa nimittäin oli mutta arveli kuitenkin (varauksella) vaarattomaksi

Onnea Mom! Toivottavasti kaikki pysyy kyydissä <3 Nyt rauhallista eloa vaan :)

No ohhoh. Triplasti onnea mom:Heartred:Heartred:Heartblue

Saako kysyä, oliko raskaus hoidoilla avustettu? Meillä kevyet hormonihoifot ja vähän kyllä jännäsin alkuraskauden ultrassa :grin

Oikein paljon onnea mom ja toivotaan että kaikki menee hyvin.... ☺

Takaisin