La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muuten siihen pahoinvoinnin ehkäisyyn kun joku puhui että b vitamiini ja magnesium lisättynä auttaa? Mä otin nyt lisä magnesiumia mama vitamiinien kanssa, turhauttaa syödä noita ladyvitan kun kolme ihan hervottoman kokoista tablettia pitää ottaa että saa päivän vitamiinit..

Jostain luin myös että tuorepuristettu sitruunanmehu veteensekoitettuna auttaisi pahoinvointiin, tosin se kannattaa juoda pillillä ettei hampaat vaurioidu.

Mulla tänään 9+2. Eka neuvola oli 8+4 ja nyt tiistaina lääkärineuvola jolloin ultrataa kanssa.

Niinali muistaakseni joillaki saattaa mennä muutamaki viikko ennen ku testi alkaa näyttää taas negaa.

Pikkanen, jos en iha väärin muista nii terkka tekee lähetteet ultriin ja päksistä tulee sit kirjeellä kutsu. Vai Bettie?
Mulla eka neuvola ti eli 8+6 suunnillee ja pe sitte lääkäri, jossa ultrataa. Saitko samalla sen ajan?

Noinhan se menee Meli :) Eli oikein muistit. Mun piti samast asiast sanoa, mut ehin jo unohtaa viimesintä kirjotusta tehdessä :oops:

lauruskaah Joo niiden pitäisi auttaa, mutta testailin eri annostuksilla eikä loppupeleissä kuitenkaan tehonnut mulle kuin jonkun kerran. Mulla ne on jatkuvassa käytössä, voihan olla että se B6 pitäisi olla vieläkin suuremmalla annostuksella, mene ja tiedä. Jos oksu on lentäekseen niin jo vain lentää... Valitettavasti... :banghead:

Puuh mikähän tähän tolkuttomaan väsymykseen auttaisi??!:arghh: Meillä täällä maaseudun ytimessä on toukotyöt kiihkeimmillään niin vaikka hoidankin vain sapuskapuolta niin tiukkaa tekee että jaksaa. Voisin nukahtaa vaikka seisaalleni ..:dead:
Tuntuu ettei mikään uni riitä eikä se oo syvää.

Huomenna aamusta neuvolaan, saan varmaankin selville millä viikolla tässä mennään...

Rsnn, meilläkin syödään yöllä todella useasti. Ehkä vähän on nyt yöt rauhottunut, kun olen iltaisin lakannut nukuttamasta tissille. Vetäsen vaan tissin pois suusta ennen kuin nukahtaa. Ekä ilta oli itkua ja pyörimistä, mut sen jälkeen on kyl pääsääntöisesti hyvin onnistunut. Varmaan sit yölläkin osaa nukahtaa paremmin, eikä joka kerta herätessään vaadi tissiä...

Mun pitäs huomenna soitella sinne neuvolaan, että saisin taas sen lääkäriajan sen vuodon takia. Mun kännykän akku vaan hajos eilen, joten periaatteessa oon ilman puhelinta, jos ei mies jätä omaansa mulle huomenna. Onneks ei kuitenkaan oo pahentunu se vuoto, mut ei varmaan pahaa tee käydä kattomassa tilannetta. sais myös varmuutta niihin viikkoihin. 7+ jotain on nyt menossa. luultavasti kuitenkin 7+3 tai 7+4.

Voisitteko te neuvolassa jo käyneet vähän kertoa että mitä siellä tapahtuu? Mulla neuvola 8.6., ja vähän jännittää näin ensikertalaisena :)

Täällä eka neuvola oli jo rv 6 :O Seuraava rv 10 eli 17.6. Neuvolasta laittoivat lähetteen Iisalmeen, missä on sitten np-ultra 2.7 (tuli kirje postissa) :)

Meidän neuvolassa eka käynti oli oikeastaan vain pissanäyte, verenpaine, hb ja sit keskustelua tädin kanssa ja esitteitä tassuun. Rento käynti :)

Eka käynti on tosiaan rento, lähinnä jutustelua ja esitietojen täyttämistä :) Mulla ei tainnu mennä nyt kun tunnin verran, kun oli jo ennestään tuttu terkka ja toinen lapsi tulossa.

Onpas teillä tiuhaan noita neuvola-aikoja! Mulla oli eka neuvola perjantaina, rv 8+5, ja seuraava on sitten heinäkuun lopussa vasta. Siinä välissä nt-ultra joskus juhannuksen tienoilla. Hassua miten paljon käytänteet vaihtelevat.

Ilona88, kannattaa varmaan ihan todella nyt hylätä ne ulkomaiset pakastemarjat, ainakin kuumentamattomina siis. Listeriavaara on niissä kuitenkin olemassa, joten ei kannata raskauden aikana ihan yhtä huolettomasti syödä kuin ennen raskautta.

Mä oon nyt 9+2 ja en oo vieläkää ekaa neuvolaa käyny. Se on vasta torstaina, jolloin mulla on 9+6 eli melkeen 10 viikko. ja ensimmäinen ultrakin on vasta juhannuksen jälkeisellä viikolla. Tuntuu vähän oudolta kun kaikki muut täältä on jo käynyt noissa tässä vaiheessa.

Tänäänkään ei oo etonut eikä edes huimannut. Mahaa kramppailee välillä vas. alavatsasta. Väsymys on kova. Aamulla töihin.

Ilona88 ja se norovirusriski on myös ihan järkyttävän suuri niissä pakastemarjoissa, meillä oli maaliskuussa koko perheellä noro (en tiedä mistä lähti, saattoi tulla esikoisen kerhosta), mutta niin järkyttävän paha tauti että tätä nykyä kuumennan kaikki pakastemarjat superhyvin jos ei ole omista metsistä itse poimittu. Viikonloppuna oltiin sukulaisen lakkiaisissa ja katsoin ihan järkyttyneenä kun ulkomaisia mansikoita oli laiteltu napostelukuppeihin.. Kauniitahan ne on joo, mutta norot ja kolit ja listeriat sun muut tuli vaan mieleen...
Voihan olla että oon ylireagoiva mutta kun tollasen taudin on kokenut koko perhe ja sitä myötä lähisuku yhellä heitolla niin .... Huh!

Heippa kaikille, minäkin liityn tammikuisten joukkoon :) Kierron mukaan la oli alunperin 31.12, mutta alkuraskauden ultrassa pari viikkoa sitten vahvistui lasketuksi ajaksi 7.1. Perjantaina ensimmäisessä neuvolassa käyty ja nyt ajattelin että liityn mukaan foorumille. Esikoisesta en foorumia tajunnutkaan käyttää, mutta nyt olen fiksumpi ;)

Reilu vuoden ikäisen esikoisen kanssa olen hoitovapaalla kotona, ja unelmana olikin n. 2 vuoden ikäerolla saada pikkusisarus.

Plussasin itse huhtikuun lopulla, tosin alkuraskauden vuodon takia luulin tätä raskautta alunperin keskenmenoksi. Tähän asti muuten kaikki mennyt hyvin: pahoinvointia, lämpöilyä ja väsymystä lukuunottamatta.

Tosissaan kaksi viikkoa sitten 6+5 ar-ultrassa käyty, syke näkyi mutta alkio vastasi viikkoa pienempää. Olin hiljattain lopettanut imetyksen ja tämä tärppäsi oikeastaan ensimmäisestä imetyksen jälkeisestä kierrosta, joten tuo ovulaatio ei ole tiedossa. Ajattelinkin että viikonkin heitto voi hyvin olla. Ja samalla toivon että siitä johtuu heitto :)

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille :)

- Diadem, 8+4

Tervetuloa diadem! :)

Mulla oli kyllä niin tuskanen viimeyö. Mahaa väänsi vähän väliä ja vessassa piti käydä. Aamulla kun sai silmät auki, niin sai taas juosta suoraan vessaan :o miten tää maha voi olla näin sekasin? :/

Noniin, ensimmäinen aamu kun pahoinvointi aiheuttaa oksetuksen. Ei tullut tosin kun vaan nesteet ulos... Hyi..

Takaisin