La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu alotetaa, täshää on kohta jo sata sivua ;)

Sanokaas onko sitä oikeesti pakko lähtee töihin kun saa koko ajan oksennusta pidättää....? :arghh: viime viikon jo olin pois ja olot vaa jatkuu.

Hellu94 jos tuntuu et ei kykene olemaan työpaikalla olojen takia niin suosittelen jäämään kotiin..

Jep kotiin mää jäin. Eihän se työnantajalle kiva oo ku mä oon kaks viikkoa putkeen pois. Mutta minkäs teet kun sitä ei viiti oikeesti mennä kassan taakse kyökkimään..

Hellu94 vaikka raskaus ei ole sairaus niin on heidän ymmärettävä poissa olot. Eihän se oisi kivaa olla siellä vähän väliä vessaan juoksemassa.

Itse jäin kanssa tänään kotiin. Yö meni siihen että vatsaa särki eikä oikein unta saanut ja iski migreenikin. Tänään ja huomenna olen siis kotona.

Totaaa ei kellään oo mitää vinkkejä tähän ripulointiin? :D vähänkin kun jotain syö, nii hetkenpäästä mahasta vääntää ja saaki juosta jo vessaan.
Aika inhottavaa.

Tiita_ juuri näin. Meillä töissä ei ole edes kaupan puolella vessaa.. siis koko alakerroksessa. Iso kauppa pitäis juosta eka läpi ja sit vielä portaat ylös yläkertaan ja kerroksen toiseen päähän että pääsee vessaan asti.. ois melko ruljanssi. :O

Mulla on mimi ihan sama vika. :D mutta pitää ite ajatella ainaki positiivisesti että ei oo ainakaa maha kovalla koska se ois mulla ainaki ihan normaalia.

Korjaan tähän vielä että en silti kuitenkaan ihan ripuliks nimittäis tätä itellä..

Mä en ole vatsatauteja osannut pelätä, kun sairastan niitä harvemmin kuin kerran viidessä vuodessa, mutta eipä taida päteä enää. Listerian takia en ole yöuniani menettänyt, sillä en löytänyt viitteitä, että sitä olisi pakastemarjoista löydetty. Sen sijaan pakastevihanneksista kyllä, ja teoriassa siis voi olla myös marjoissa (baku kestää kylmää ja voi joutua maaperän mukana vihanneksiin ja marjoihin). Mutta yhtä kaikki, eipä tuon kamalan vuorokauden jälkeen enää taida koskaan tehdä mieli syödä niitä keittämättä. Ihanasti sattui vielä olemaan yksi tähänastisen elämäni tärkein päivä (valmistuminen ja läähes parinkymmenen vuoden koulu-uran päätös).

Kiitoksia tiedoista Bettie ja Meli :) Itellä on siis tällä hetkellä ensimmäinen neuvola ja lääkäri varattuna, varmaan ensimmäisessä neuvolassa sitten taas jatkuu. Vielä kaksi viikkoa, miten maltan odottaa!

Tänään ollut kokoajan kuvottava olo, kahvia en ole voinut juoda ollenkaan, aamupalaksi sain syötyä kaksi digestive-keksiä, ruoaksi meni puolikas salaatti. Melkein ainut mikä menee alas on hiilihapotettu lähdevesi. Lisäksi väsyttää, tisseihin särkee, jos niihin osuu. Alavatsaan nipistää/vihloo aina välillä, mutta nyt kun maha on tänään toiminut, niin vihlominenkin on pienempää. Suurin inhottavuus on tänään ollut alaselän särky. Sitä särkee muutenkin, mutta nyt se tuntuu varsin inhottavalta. Istuminenkaan ei helpota. Toivottavasti tämä on normaalia.

Saako väsymykseen saikkua?! :eek: Täähän on ihan hirveää kun meinaan nukahtaa pystyyn ja hyvä et jaksan seistä! :D

Täällä eka neuvola oli jo rv 6 :O Seuraava rv 10 eli 17.6. Neuvolasta laittoivat lähetteen Iisalmeen, missä on sitten np-ultra 2.7 (tuli kirje postissa) :)
Muistanko mä väärin, et sä olit jostain Kuopion suunnalta? Miten sit Iisalmessa ultra?

Täällä tänään jomotellut alavatsaa ja selkää taas sen verran että vähän mietityttää.. Äskeisellä vessakäynnillä viimeistä kertaa pyyhkiessä jäi paperiin vihertävää limaa (?), muistutti vähän räkää. Muutenkin tuntunut vähän ikävältä, sillain kuivalta, tuolla alakerrassa tänään vaikka valkovuoto onkin runsasta. Aiemminkin tullut lorisemalla valkovuotoa ja välillä tuollaista limaistakin mutta tähän asti ollut vaaleaa tai korkeintaan vaaleankeltaista.. Kenelläkään kokemusta samasta? Minä maalailen jo keskenmenoa mielessäni, mutta voihan tuo varmaan olla normaaliakin tai joku alkava tulehdus?

Diadem, entä jos soittasit neuvolaan noista jomotteluista ja limasta. Lääkäri voi ainakin ottaa bakteeriviljelyä sieltä...

Jomottelua on ollut koko raskauden, välillä enemmän ja välillä vähemmän.. Neuvolaan ei tänään enää pysty soittaa, samoin terveysaseman puhelinpalvelu jo kiinni.. Täytyy oottaa huomiseen :/

Takaisin