La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu että tää ripsa vaan pahenee. Ei hyvä. Mies lähti iltavuoroon ja minä kotona taaperon kans. Saa nähä :D Soitin jo äitille, että tois mulle kaupasta gefilusmehua, en uskalla ite lähteä.. :D

Mulla on tänään ja laatta lentäny. Aamulla kävin jelppasemassa isäntää pellolla kivien keruussa ja vaikka mitään isoja möhköjä en heitellykään niin kyllä oksu lens sen jälkeen. Taas oli pakolliset ajelut ja kuskailut äsken toukotöitten takia ja nyt tekee kyllä niin huonoa... Ei hyvä. Näköjään pitäis vaan pötköttää niin olo olis kohtuu ok.
Ja seuraavaks pitäis taikoa perheelle sapuskaa, uuh ... Ehkä sit suosiolla käyn oksuilemassa välissä. :meh:

Mulla oli tänään eka neuvola. Rento käynti. Täytettiin lomakkeita ja varattiin labra. Neuvolan täti laitaa lähetteen ultraan kättärille, josta tulee sitten ensimmäinen ultra käynti. Hyvä fiilis jäi. Käytiin myös läpi liikunta ja ravitsemus asioita.

Koko ajan röyhtäilen, kun olen jotain syönyt. Onko muilla samaa ongelmaa?

Voi tuska mikä väsy.. viikonlopun olin töissä ja jaksoin yllättävän hyvin vaikka askelmittariin kertyi yli 26 000 askelta/ 8h työpäivän aikana.. ja tollasia päiviä 3kpl! seisomatyön iloja kun saa koko ajan olla juoksemassa jonnekkin. :D tänään kun on vapaa ja aamusta touhusin niin ei ollut mikään mutta nyt ei meinaa silmät pysyä auki vaikka seisoisin päälläni..

Jouduin jäämään saikulle tänään. Töissä oksentelin ja pyörrytti. Olo on melko heikko ja sohva vie voiton. Itku on herkässä ja kyyneleet valtaavat silmät vähän väliä. Voi kun pian tämä olisi ohi! :0

Mua väsyttää armottomasti. Ja röyhtäyttää, vaikka en mitään olisi hetkeen suuhuni laittanut. Ja rinnat on arat. Siinä oikeastaan tämän hetkiset olotilat/oireet.

Virallinen neuvolakäynti varattiin tänään juhannus viikolle! 18.6 onko täällä muuten Helsingistä ketään? :)

Joku kyseli röyhtäilystä.. Sitä kyllä riittää vaikka ei olisi mitään syönytkään. Oksentamassa ei ole onneksi täytynyt vielä käydä ja töissäkin pystynyt olemaan vaikka etovaa oloa onkin koko ajan. Mullakin on siis sellainen työ jossa joudun seisomaan pitkiäkin aikoja ja kesken potilaan toimenpidettä ei yleensä pysty lähtemään vessaan vaikka tarve tulisi. Ja lisämausteena on sit ne eritteiden hajut ym kun ruoansulatuskanavan parissa työskentelen eli hehkeät viikot tulossa kun pahoinvointi aiempiin kokemuksiin perustuen ei jää tähän etovan olon asteelle ;)

Mulla on ensimmäinen neuvola reilun viikon päästä ja viikkoja silloin vasta 6+6 tai jotain siihen suuntaan, riippuen miten viikot haluaa laskea. Meidän neuvolassa eka käynti on n. 1,5h jutustelua ja ollaan miehen kanssa jo täytelty valmiiksi mitä naurettavampia kyselylomakkeita. Huvittavin on kyllä ruokavaliokysely (ei muistettukaan että se oli ihan noin pöljä), jossa mm. kysytään mitä juustoMERKKIÄ syödään ja minkä MERKKISIÄ vitamiineja yms käytetään, kuinka monta KERTAA syödään lihavalmisteita (itse pitäisin merkityksellisempänä tietona kuinka paljon määrällisesti lihatuotteita käytetään) jnejne. Saatiinpa taas hyvät naurut :D Ensimmäinen ultra on minullakin sitten se nt-ultra ja se varataan ekassa neuvolassa. Viikkojen perusteellahan se tulee vasta jonnekin heinäkuun puolivälin tienoille.

Pitänee huomenna soitella neuvolaan. Oon sinne siis ollut kyllä yhteydessä mut kovien kipujen takia sain suoraan lähetteen äitipolille. On sitten jäänyt neuvola-aika varaamatta. Tänäänkään ei oo ollut huonovointisuutta mutta väsymys on kamala. Ripuli on helpottanut kun syön päivittäin maitohappobakteeria kapselissa.

Aphrael ei kyllä meijän tarvinu pari vuotta sitten tommosia täyttää:D Aika vähä lappuja muutenki. Tosin neuvolatäti unohteli muutenki kaikenlaisia papruja ym, sijaiset sit välillä anto niitä myös.

Mä olen Espoosta, Helsingissä opiskelen niin siellä suunnalla tulee pyörittyä lähes päivittäin.

Hei.... Unohtunut kirjoittaa tänne et tuli viime viikolla käytyä neuvolassa ekalla käynnillä.... Ja hoitaja kuuli jo sydän äänet ja ne näky myös ultrassa.... Viikkoja oli silloin 8+3.... Epäili silloin et saatan olla jo pidemmällä kuin mitä luultiin,kun äänet kuului niin hyvin.... Lääkäri kyl tutki seuraavana päivänä kohdun koon ja totes et ei ainakaan 10 viikolla viel silloin oltu.... Nyt sitten odotellaan et päästään ekaan ultraan..... ☺

Mukava kuulla että löytyy muitakin pk-seudulta! :)

Täällä alkoi tänään vuoto neljän aikaan. Huomasin, kun kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli ihan kirkasta verta. Nyt iltaa kohden vuoto niukentunut todella paljon, ja on sellasta ruskehtavaa. Huomenna johonkin tarkistuttamaan asiaa, että onko tää nyt km vai mitä. Ihan kamala olo :(

Takaisin