La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yksityiseltä mäkin varhaisultran varaan, kun tuskin polille yhden keskenmenon jälkeen antavat aikaa.. Neuvola kyllä ihan kunnallisella, jos niitä muun näkösiä onkaan :D oli vissiin ajat vähän kiven alla, kun noin ajoissa jo pääsen. Viimeks oli muistaakseni 8. viikolla.

Monella on jo np-ultra varattu, onko teidän pitänyt siis itse varata aika? Itse kuulin, että meillä täällä Lahessa sen varaa neuvola. En tiedä katsotaanko se aika sitten kun menen ensimmäisen kerran neuvolaan, silloinhan on tosiaan 8+3, eikös se yleensä ole noin 12 viikon paikkeilla? Neuvolan täti ei millään lailla vielä puhunut asiasta silloin kun hänelle soitin. Noh, eiköhän tuokin selviä :) onneksi tuo aamuinen kamala olo helpotti jo, enää vain hieman jomottaa alavatsaa. Ja aamupalaa syödessä katsoin elokuvaa ja vollotin leipä suussa ihan yhtäkkiä, eipä ole vielä muina päivinä tällaista herkkyyttä ollut :grin

Jämsässä neuvolasta tehdään ekalla kerralla lähete Jyväskylään, josta tulee kirje/soitto ajasta. Ensi viikolla kuulemma pitäisi tulla tietoa ultra-ajasta.

Neuvola oli viime viikolla ja siellä varattiin ajat :)
Labrassa käynti juhannusviikon alussa, ultra 29.6 ja lääkäri varmaankin 13.7 alkavalla viikolla, kun sillon alkaa mulla kesäloma niin mielummin minä lomalla siellä lääkärissä käyn kun kesken työpäivän suihkuun ja pyllyn pesulle ym ym..
Ultrankin sain työpäivän jälkeen niin jos siellä ei olekkaan mitään niin ei tarvii töihin enää mennä :oops:

Mulla nyt 9+1. Np-ultrakutsu tulee Porvoosta postitse, seuraava neuvola on vasta 17.7.
Melko oireetonta muuten mutta mielialavaihtelut on aika hurjia ja väsymys samaten.. Alavatsa välillä juimii, mutta muuten ihmeellisen 'hiljainen' olotila.

Mulla on ensimmäinen neuvola vasta 23.6 ja viikkoja silloin 9+1. Ikinä ei ole noin myöhään ollut ekaa neuvolaa ja olisin mielelläni mennyt jo aikaisemmin.
Täällä pitää varata np-ultra itse soittamalla, mutta vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen kun laittavat neuvolasta lähetteen.

Mä kävin ekan neuvolan perjantaina eli 8+4. Meillä pitää itse varata aika nt-ultraan kun on lähete mennyt ensi edellä. Nyt ois ennen juhannusta labrat ja ultra joko just ennen juhannusta tai sitten jälkeen :) Varhaisultrassa käytiin lapsettomuuspolilla sillon 7+0.

Kaamee olo jatkuu täälläkin, väsymys on se pahin ja jos en pääse päikkäreille päivän aikana niin sit tulee illaksi päänsärky, närästys ja vatsavaivat. Lisäksi uutena tullut itkuherkkyys! Ihan mahdotonta hillitä tunteita! Terkkari ehdotti jopa viikon sairaslomaa, että saisin levättyä kunnolla, mut katsotaan nyt. Ei toisaalta houkuttele maata kotona viikkoa... Onko muita kolmivuorotyöläisiä? Onko vielä onnistunu yövuorot vai ootteko tehny jotain ratkaisuja niiden suhteen pomon kanssa?

-Lucija 8+6

No siis teillähän on aikasessa vaiheessa neuvolat, itsellä ensimmäinen neuvola 10.6. eli silloin on 10+0. Ultrista ei vielä mitään tietoa..

Mulla on neuvola ylihuomenna, silloin omien laskujen mukaan on 9+2. Olisin saanut neuvolan jo tälle viikolle, mut oltiin miehen kanssa häämatkalla, niin se ei onnistunut. Mä ainakin oletan, et neuvolassa sitten kertovat, miten ultraan aika varataan ja milloin se sit olisi. Itse Toivon, että sen saisi ennen juhannusta. Silloin olisi itsellä viikkoja takana 11. Ajan kanssa kaikki selviää :)

Mulla oli ensimmäinen neuvola tällä viikolla ja silloin 28 pv kierrolla oli 8+6 ja ultran mukaan silloin oli 7+5 koska mulla on ollut pidemmät kierrot. Seuraava neuvola vasta 1.7 jolloin miehen toivottiin tulevan mukaan kun tarkoitus olisi käydä läpi perheen voimavaroja ym. Nt ultra on 24.6 eli heti juhannuksen jälkeen ja varatessani sanoin että todennäkösesti mennään viikko myöhemmin niin antoivat sieltä myöhemmä ajan. Silloin 28 pv kierrolla menossa 13+0 ja ultran mukaan menossa 11+6.

Ja tosiaan varhaisultrassa kävin yksityisellä.

Lucija, olen hoitoalalla viikkoja nyt 7+0 ja tuntui jo viime viikolla, etten millään jaksa yövuorojani tehdä. Nyt on tullut lisäksi niin huono olo, ettei pysty syömään mitään ruokaa ja vesikin tekee pahaa. Voi olla, ettei pysty hetkeen tekemään yövuoroja tai edes päivävuoroja.

Tällä hetkellä maidon haju saa oksentamaan eli hieman haastavaa olisi töissä olla, kun vanhusten ruokailutkin pitäisi hoitaa. Luultavasti myös aamutoimet, vessatukset ja iltatoimet eivät juuri tällä hetkellä onnistuisi. Huomenna työterveyteen yhteyttä aamulla.

Mä kävin perjantaina neuvolassa ultrassa kun täällä terkoilla on oma ultra. Terkka kahtoi vaan et sikiö on oikeessa paikassa ja mitkä on viikot. Ensimmäinen virallinen nla on sit 12.6. 9+4 vkolla josta saan lähetteen Oysiin nipt-testiin ja kokkolaan lähetteen ultriin. Ajat tulee kotiin postitse. Yh mikä olo tänään, etonu aamusta saakka.

Mulla ainakin neuvolan terkkari varas ajan nt-ultraan. Rakenneultraan lääkäri tekee lähetteen ja kutsu tulee sit postissa.
Lucija: riippuu varmaan vähän työpaikasta ja työnantajasta, että miten suhtautuvat yövuoroihin. Oon ite hoitoalalla ja teen 3-vuorotyötä. Ainakin 20 viikolle muistaakseni pitää/saa tehdä öitä, mutta terkka just sano että voi koittaa kysyä lääkärintodistusta, jos tuntuu ettei jaksa tehdä yövuoroja. Toki jos on ymmärtäväinen pomo ja yötyöntekijöitä riittää, niin varmasti on vaan neuvottelukysymys :)

Onpas kummallisia nyt olleet nää pahoinvointioireet... Perjantaita kohden tuntui, että kuvotus vaan yltyy, lopulta mikään syöminenkään ei auttanut, oksensin hissiin ja perjantai-illan olin aivan tainnoksissa kun vatsaa sattui ja kuvotti niin paljon. Yöllä oli pakko työntää sormet kurkkuun kun ei saanut muuten silmällistäkään unta. Seuraavana päivänä pystyin kuitenkin työskentelemään aamusta iltaan joskin syöminen oli pakkopullaa ja nyt tuntuu, että huono olo pysyy kurissa taas tiheällä syömisellä ja unohtuu tyhjällä mahallakin vallan ainakin kun on hässäkkää. Liekö ollut joku mahatauti, kun jotain kuumeiluakin oli ja mulla on ollut paha taipumus syödä ulkomaisia pakastemarjoja kuumentamatta vastoin kaikkia ohjeita... Ikinä ei ole niistä ennen mitään tullut, mutta tietysti raskaus muuttaa koko elimistön toimintaa immuunipuolustus mukaan lukien. Voi hemmetti mua, idiootti olen! Mieleen hiipi myös kamala epäilys kun eka raskausoireet koko ajan vaan lisääntyy, sitten tulee tuommoista infektioon viittaavaa kuumeilua ja sen jälkeen oireet laskevat ihan minimaaliselle tasolle, apua... Mutta ehkä kontrasti työtohinoiden ja lomalössöilyjen välillä on niin suuri, kun ei kertakaikkiaan ole ehtinyt olojaan tunnustella päivystyshässäköissä. Jos siellä joku yhä on matkassa mukana niin viikkoja olisi 8+3.

Mulla viikkoja 8+5. Huomenna eka neuvola. Turvonnut oon kuin ilmapallo... Maha täynnä ilmaa

Mulla tänään menkoista laskien 8+2. Kaksi kunnallisen puolen ultraa (rv 6+5 ja 8+0) jo takana ja eka neuvolakin oli viime keskiviikkona.

Täälläpäin myös neuvolasta terkka varaa nt-ultra ajan ja ultraus tapahtuu ihan normaalissa neuvolassa, mutta mulle se aika tulee poikkeuksellisesti postissa kun pääsen yliopistosairaalaan tarkempaan nt-ultraan.

7+4 täällä. Np-ultra varattiin naistenpolilla samassa yhteydessä varhaisultran kanssa, np 22.6 silloin 10+5.

Mun ensimmäinen neuvola on vasta 15.6. Tällä hetkellä mennään vasta 5+0 viikoilla.
Käsittääkseni neuvolasta laitetaan keskussairaalaan sähköiset lähetteet siellä tehtäviä ultraääni yms. tutkimuksia varten. Luulisin myöskin, että ajat tulee kirjeitse kotiin.

Mä teen myös kolmivuorotyötä, leikkaussalissa. Siellä on kaikenlaisia sikiölle vaarallisia tilanteita/asioita. Meillä työnantaja on antanut hyvillä mielin raskaaksi tulleiden jättää päivystystyön, jos nämä ovat itse niin halunneet. Minä jätin hetimmiten, kun plussan sain. Ainoa poikkeus oli nyt perjantain ja lauantain vuorot - muut olen saanut pois. :happy:
Mutta ainoa harmi tuossa asiassa on se, että tieto raskaudestani rupeaa leviämään kulovalkean tavoin osastollamme, kun huomataan, etten enää päivystä tai ole tietyissä toimenpiteissä.

Takaisin