La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No hyvä et ees jollaki muullaki on masu ollu kipeee... jospa täälläki ois kaikki hyvin, 4.6. on toinen neuvola. Jospas ne ultrais taas. :)

Hemmutar täälläki on pidettävä kiinni kunnon aamupalasta tai on koko päivä persiillään. :D

Mulla menkkamaisia kipuaja ja tissit voi luoja että ne on kipeet. Mikään asento ei oo hyvä ja varsinkin kun menee nukkumaan... Eilen rupes juilimaan oikein urakalla kun kävin nukkumaan. Kävin myös ensimmäistä kertaa oksentamassa. Sitten onneks helpotti. Aamulla kun heräs niin oli tosi hyvä olo, paitsi tissit kipeet....

Nyt se oksentelu alko sit täälläkin :/ Töissä piti käydä muutamaan otteeseen halailemassa pönttöö ja sitten jo suosiolla luovutin ja lähin kesken päivän kotiin. Nyt pari seuraavaa päivää saikulla, toivottavasti olo kohenee! Esikoisen kohdalla ei ollu oikeestaan koko raskauden aikana mitään oireita/ongelmia, nyt oon ihan ihmeissäni että mitä tää tämmönen meininki on :D

Täällä yksi muutamia päiviä sitten plussannut ! Ensimmäinen vauva olisi tulossa ja jännityksellä odotellaan että mennäänkö nyt loppuun saakka sillä muutama kuukausi sitten raskauteni päättyi tietoon tuulimunasta. Nyt niin hermona kaikesta vaikka yrittää toppuutella itseään. Onko totta että harvemmin tulee kaksi tai enemmän tuulimunia peräjälkeen ? Itse luin, että on todennäköisempää mennä seuraava raskaus kunnialla loppuun jos edellinen on päättynyt tuulimunaan. Ehkä tämäkin hyvin yksilöllistä tosin...
Huonoa oloa pukkaa ja todella rajut mielialavaihtelut ! Saas nähdä että mihin tässä vielä itsensä kanssa joutuukaan :D

Jänskääjä, onnea! Täällä ollaan ihan samoilla fiiliksillä, kun mullakin viime raskaus osottautui tuulimunaksi 13.3. Mulle ainakin neuvolasta sanli, että tuulimuna on huonoa tuuria, eikä oo sen enempää pelkoa että se uusiutuisi :) toivotaa että molemmilla ois nyt joku kyydissä ja pysyis loppuun asti!

Jänskääjä, mulla oli tuulimuna ennen esikoista, ja siinä kävi niin että kaavinnan jälkeen tuli yhdet menkat ja sit heti uudestaa raskaaks ja se raskaus meniki hyvin. Entisellä koulukaverilla oli ihan sama kokemus ku mulla ja yhtä nopeasti tärppäs hänelläkin :) Tosin hänellä se tuulimuna huomattii vasta nt-ultrassa ku itellä jo aiemmin. Tervetuloa joukkoon jännäämään :)

Mulla on lähes päivittäin sekä maha että selkä kipeä ja välillä polttelee tuolla alhaalla. Vihloo, jomottaa. Aina se alkaa alkuillasta ja yleensä jatkuu siihen saakka että nukahdan. Välillä olen myös yhdistänyt sen siihen että mahaa turvottaa, mutta vaikea ajatella että vihlominen johtuisi siitä. Mutta tätä on jatkunut jo ainakin tämän viikon, vuotoa ei ole ollut.

Murr
Muuten ihan normaali olo mutta teiän pahoinvoinnista lukiessa tuli kuvotuksen tunne kurkkuun. Myötätunto pahoinvointia kenties :bored:

Onks muilla riesana ripulointi ja ilmavaivat? Tuntuu et oon täynnä kaasua ja vaikka otan joka päivä maitohappobakteereja niin siltikin vatsa on kuralla.. Pahoinvointia ei oo nyt ollut. Huimaus iski taas eilen illalla mut tänään ei oo vielä kerinnyt alkaa.

Joo mulla tuo tuulimuna ilmoitti itsestään 23.3 ja yhdet kuukautiset välissä ja oli tärpänny jo seuraavalla. Tosi nopsasti ku odotin että siinä pidempi aika olis kulunu. Onnea myös teille jensky ja bettie ! Milläs kohdilla teillä mennään ? =) ja blossomille sen verta että mulla ainaki ilmavaivaa löytyy. Yhdyn tuohon sanomaasi että on kaasua täynnä, tuntuu kun joku ilmapallo pyörisi vatsassa.

Täällä ainakin piereskellään ihan kunnolla. Paljon normaalia enemmän. Oikein inhottaa itteäni. .. Haluja ei ole, mies vonkaa koko ajan. .. Paha olo ja väsymys tekee tehtävänsä. Mutta jos menisi edellisen raskauden kaavan mukaan, niin pahoinvoinnin helpotuttua peitto heiluu taas normaalisti.

Mulla kans vatsa toimii joka aamu! Huomasin jo esikoisen aikana että tää on ihan raakauden plussa puolia, kun vatta toimii! ! Yleensä kärsin ummetuksesta ja kovasta vatsasta, niin oikeastaan heti plussan jälkeen olen taas kuin "normaali" ihminen.. :grin

Mulla vaihtelee, välillä on vatta niin kovalla ettei mitään tule koko päivänä ulos ja yhtäkkiä saattaa taas mennä sekaisin. Ja juu ilmaa löytyy :D

Täälä on kans tosi ilmava olo, tuntuu kuin olis nielaissut heliumpallon :drunken_smilie Vatsa myöskin toimii vilkkaasti..välillä on kyllä vatta tosikovaa kipeenä.

Peittojenheiluttelu halut on pysynyt ennallaan, melkeenpä jopa tekis mieli enemmän :dance011

Vielä pitäs kaks yötä valvoa ja sit sais olla kolme pvää kotona :)

Ilmavaivoja on täälläkin..tuntuu että etenkin iltaisin oon ku ilmapallo ja koko ajan saa kaasuja päästellä. Pahaa oloa on lähes päivittäin ja rinnat on turvonnu ja vähän arat, ei kuitenkaa enää niin kipeet mitä oli heti plussauksen jälkee...
Haluja kyl löytyy,mut tuntuu ettei oo aikaa peittoa heilutella..ite ollu nyt yövuoroissa ja nukkunu päivät ja siinä sitten ne muutamat tunnit ennen töihin lähtöä onkin taas menny lapsen kanssa.. :)
Milläs viikoilla kukakin on nyt siis menossa?! Itelläni ois tänää rv 7+2..ja jänskää kyl kovasti,ku edellinen raskaus tosiaan päättyi keskenmenoon rv 8 aikoihin..! :(

Joo ei kyllä oikein näin yövuorojen välissä ehdi paljo peittoja heilutella, varsinkaan kun tosiaan on yksi lapsi hääräämässä :)

Kirppu24, toivotaan että nyt kyytiläinen pysyisi kyydissä loppuun asti ❤️ mulla menossa 8+6, ensimmäinen neuvola oli keskiviikkona ja nyt odotellaan kutsua ensimmäiseen ultraan.

Takaisin