La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ihan hirveesti ole tarvinut pullojen kanssa pelata mut vähän + rintapumppu ja alkuun tutti oli mitä tarvi keitellä. Ostettiin edullisesti tuo höyrysteriloija ja tykkäsin kovasti! Jos joskus toinen vauva on meidän talossa niin luultavasti hankin tuollasen uudestaan :)

Tuo puhtikaura kyllä kuullosti kokeilun arvoiselta! Kyselin noista riisipuuroista ja päädyin itsekin muksun jauheeseen, kun on niin helppo. Kaurapuuron sitten hiukan myöhemmin ajoin tehdä ihan Nallen pikahiutaleista.

Ihanaa kun alkaa olla jo hyviä kotimaisia kasviksia ja marjoja. Pakko oli ostaa herneitä ja mansikoita, vaikka aika hintavia vielä ovatkin. Illan herkuttelen niillä :)

Mitähän mä herkuttelisin :) vatsatauti on ehkä vähän voiton puolella! Eilisen ja tän päivän aikana oon syönyt yhteensä viis näkkäriä :hilarious: mutta kai täss alkaa tervehtyä kun on pikkasen jo nälkä! Hmm jäätelöä tekis mieli...

Joo o älä mäkin luulin että selvisin ilman kun esikoinen oli viime vkl mutta ilmeisesti tällä oli aika pitkä itämis aika!

Jäätelö on vatsataudissa ihan parasta sitten, kun jotain alkaa pikkasen tehdä mieli. ;) Voi hyvällä omallatunnolla vaikka elää jäätelöllä, koska tärkeintä on, että ylipäätään saa jotain syötyä. Myös jogurtti ja tuoremehu toimivat silloin, kun pari vuotta sitten viimeksi vatsataudissa olin.

Vatsatauti on kyllä yksi kamalin tauti. Onneksi yleensä kuitenki lyhytkestoinen ja ei ainakaan itsellä mitenkään kovin yleinen. Tiedä sitten, kunhan poika menee hoitoon, niin tuo sieltä kotiin varmasti kaikki mahdolliset flunssat ja vatsataudit.

Kamalaa jo ajatella edes, mutta kohta pitäis hakea jo hoitopaikka valmiiksi. Meillä aloitellaan varmaan kun poitsu 10kk osa-aikaisena ja vuoden iässä kokoaikaisena. Nyt tuntuu kyllä siltä, etten päästä ikinä hoitoon muualle :D

Heh mä just ajattelin kun tässä kolmatta vuorokautta istun pöntöllä ämpäri sylissä että voi olla että sanon pahasti jos joku vielä sanoo mulle että vatsataudit on nopeesti ohi o.O no joo v käyrä on aika korkealla

Mulla on tarkoitus jäädä hoitovapaalle todennäköisesti elokuun 2017 loppuun asti. Sen jälkeen jäisi mies pojan kanssa kotiin joksikin aikaa, joten täällä ei vielä mietitä hoitopaikkoja toivottavasti pitkään aikaan. Haluaisin tulevaisuudessa pojan mieluiten perhepäivähoitoon.

Ihan mahtavaa seurailla noita pikkuneidin liikkeelleyrityspähinöitä ja jumppia! Semmosta viuhtomista ja voimistelua vuoroin etupää, vuoroin takapää ja vuoroin molemmat ylhäällä, että hiki tulee kun kattoo. :D Äsken vedettiin mm. aikuisten pakara-selkäliikkeenä tunnettua "supermiestä" rintauinti-twistillä (kokeilin itekin, ei oo aikuisellekaan ihan kevyttä hommaa!) ja samassa syssyssä opittiin myös kääntymään takaisin selälleen. Siis tuo päättäväisyys, mistä se oikein tulee kaiken laiskottelun ja mahallaolosta kätinän jälkeen! Hän ei enää kiukuttele niin helposti kääntymisen jälkeen vaan sitkeästi ja pitkiä aikoja hiljaa treenaa ja treenaa treenaamasta päästyään. Meidän ennen "laiskana vauvanakin" tunnettu pikku-Buddha. :grin

Äiti on vaan vähän ylpeenä pikku urheilijastaan.:p

Voi kun meidänkin pikkumiehelle tulisi sama päättäväisyys ja kärsivällisyys. Mahalleen on koko aika mentävä ja kauhea puhina ja tohina eteenpäin hetken aikaa ja itku. Onneksi hän on löytänyt varpaansa, niin jaksaa välillä olla mahallaankin niitä urkkimassa.

Mitäs suunnitelmia juhannukselle? Me mennään ihan vain maalle. Siellä on rauhallista ja saa lämmitellä puusaunaa (mun mielestä ainoa ja oikea sauna) ja vois käydä vaikka veneilemässä/kalassa. Meillä poika nukkuu hyvin veneessä.

Tällä viikolla ois vauvakuvaus. Ihana saada ihan ammattilaisen ottamia kuvia. Tulee paljon räpsittyä puhelimella kuvia ja siinä on niin huono kamera, ettei niistä kuvista oikeasti paljon iloa ole.

Me mennään kanssa yhdeksi yöksi mökille. Eliaksen ensimmäinen yö muualla kuin kotona.

Myö asutaan kans valmiiks jo maalla, niin juhannus vietetään kotona. Min ja miehen vanhemmat ja sisarukset tulee tähän meille. ☺

Me asutaan kanssa maalla ja meillon kaksi vaihtoehtoa eli a) mennään pohjoiseen mun porukoiden mökille b) ollaan ihan vaan kotona, pitää noita kelejä tuijotella että kumpi vaihtoehto käytetään...

Ei taida juuri löytyä kaupunkijuhannuksen viettäjiä :) Kesän juhlat on kyllä aina mun mielestä jotenkin tunnelmallisempia maalla tai miksei ei vaikka mökilläkin.

Täällä päin ainakin tuntuu nyt nuo sääennusteet muuttuvan joka päivä, ellei usein päivässä. Ei oikein voi sen varaan mitään suunnitella.

Mekin ollaan ihan vaan omassa kodissa juhannus, mutta asutaan meren lähellä omakotitalossa. Joten meillä kotona olokin käy mökkeilystä.

Takaisin