La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla väsyy selkä jo pelkästä imuroimisesta tai siitä että tuun kaupasta ja purkaan kauppakassit kaappiin.. Tai ripustan pyykit, se seisominen vissiin tekee sen. Täytyy välillä ottaa pieni tauko ja nojaa johonkin tai istua aina hetkeksi sohvalle.. :D

Juu no kyllä mullakin ajoittain väsyy selkä noistakin puuhista, mutta teen niitä kuitenkin päivittäin eikä noi ruokaostoksetkaan kovin kevyitä ole mitä tän perheen ruokkimiseksi pitää kuljetella.. Itseasiassa ehkä selän väsymistä useammin tulee tosi heikko olo ajoittain ja sen takia pitää istua tms välillä. Mutta siihen on varmaan syynä mun matalat verenpaineet ja joku asento jossa vauva painaa isoja suonia sen verran, että verenkierto päähän heikkenee entisestään. Selän väsymisen pystyy melko hyvin välttämään kun keskittyy omaan seisomisasentoonsa eikä päästä selkää notkolle.

Mulla on hiukan samanlainen olo kuin hellulla, vauva- ja perhearki vie niin paljon aikaa, että en ehdi täällä enää viettää niin paljon aikaa. Koitan silti vielä ehtiä lukemaan teidän juttuja, mutta hieman taka-alalle jättäydyn.

Mites te jotka ootte jo kerran synnytyksestä palautuneet, oletteko/olisitteko voinut kuvitellla et onnistuis laskettelu ja kevyt hiihtäminen parin kuukauden päästä synnytyksestä?

Hellu ja zuikkeli, hyvää jatkoa! Käyttehän kuiteskin joskus kuulumiset kertomassa, jos ehditte..! :)

Mä en täältä häviä mihinkään sitten kun vauva syntyy, toki saattaa vähentyä käymiset mutta kyllä täällä mielelläni keskustelen vauva arjesta jne. :)

Olisi mukava jutella vielä vauvojen synnyttyä kaikkien kanssa ketkä vain kerkeävät jossain välissä jotain huudella! Mutta hyvää jatkoa kaikille, ketkä (ymmärrettävästi) keskittyvät nyytteihinsä <3. :)

Minä ainakin käyn kirjoittelemassa ja kyselemässä täällä :) tipu on nyt 9 päivää vanha :D ilmavaivat kiusaavat ja yritetään kaikkia konsteja helpottamaan tyttöä; hierontaa, pumppausta, mahallaan kantamista.. Kävin ostamassa maitohappobakteereja itselleni ja vähensin kahvia yhteen (max kahteen) kuppiin aamulla. Vinkkejä otetaan vastaan! Torstaina meillä on eka lastenneuvola käynti. T. Prutkupepun onnellinen äiti ;)

Mulla ei ole tässä lähellä ketään äitikavereita, joten ajattelin kyllä käydä täällä vaihtamassa ajatuksia ja saamassa vinkkejä vauvan syntymänkin jälkeen. Mun ystävät asuu täältä meiltä 30-50 km päässä ja heitä ei tule kovin usein tavattua. He on myös työelämässä kaikki. Kyllä heidän kanssaankin voi vaihtaa ajatuksia, mutta heillä on jo isompia lapsia. Nuorin on mun kummityttö 3-vuotta. Jatkuuko Teillä perhevalmennus vauvan syntymän jälkeen ? Meillä pitäisi jatkuu, mutta ajankohdasta ei ole mitään tietoa. Kerran kuussa pitäisi jotain tapahtuu. Siellä parempi mahdollisuus tutustua noihin muihin äiteihin kellä laskettuaika tässä meiän kunnassa samoihin aikoihin. Tietty on täällä noita MLL-perhekahviloita 2 kpl, mihin mennä. Onko joku käynyt sellaisissa ?

Meillä oli vain 2 perhevalmennus käyntiä. Sitten kun vauva syntyy niin on tarjota noita perhekahvila hommeleita täällä meillä päin. Tässä kun ite mietin niin tästä foorumista tulee itellekin olemaan suuri apu varmasti vauva arjessakin, ei oo tosiaan kavereita ympärillä joita voisi moikkailla..

Ansofii: kaikki toki yksilöllisesti palautuu synnytyksestä ja tietty riippuu myös synnytyksestä itsestään. Mulla on nyt kaks viikkoa synnytyksestä aikaa ja mulle tehtiin episiotomia synnytyksen aikana. Olen tehnyt jo reippaita kävelylenkkejä koiran kanssa (paikat aristaa istuessa edelleen) ja voisin kuvitella että parin kuukauden päästä olen aikalailla vaivaton :) Lasketteleen en ehkä juuri tällä hetkellä vielä lähtisi mutta hiihtään voisin ihan hyvin jo mennä :)

Mulla ei ole tässä lähellä ketään äitikavereita, joten ajattelin kyllä käydä täällä vaihtamassa ajatuksia ja saamassa vinkkejä vauvan syntymänkin jälkeen. Mun ystävät asuu täältä meiltä 30-50 km päässä ja heitä ei tule kovin usein tavattua. He on myös työelämässä kaikki. Kyllä heidän kanssaankin voi vaihtaa ajatuksia, mutta heillä on jo isompia lapsia. Nuorin on mun kummityttö 3-vuotta. Jatkuuko Teillä perhevalmennus vauvan syntymän jälkeen ? Meillä pitäisi jatkuu, mutta ajankohdasta ei ole mitään tietoa. Kerran kuussa pitäisi jotain tapahtuu. Siellä parempi mahdollisuus tutustua noihin muihin äiteihin kellä laskettuaika tässä meiän kunnassa samoihin aikoihin. Tietty on täällä noita MLL-perhekahviloita 2 kpl, mihin mennä. Onko joku käynyt sellaisissa ?
Mä oon käyny noissa MLL:n tapahtumissa ja suosittelen. Täällä on sellaiset vertaistukiryhmät, joissa ryhmä pysyy samana ainakin vuoden. Oon saanu sieltä ystäviäkin...

Mie kanssa käyn täällä lukemassa ja kommentoin silloin kun ehdin ja muistan et mitä on kirjoiteltu... täällä alkaa vauva-arki asettuun uomiinsa kun esikoisen koulu alkoi loppuaisen jälkeen, vielä kun nuo pakkaset hellittäis niin päästäs vauvaa totuttaa ulkoiluun.

Takaisin