La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bettie ei kannata ihan kokonaan luopua maitotuoteista :) mies ei käyttäs muuta maitotuotetta ku juustoa mut en kyl kato ruokaalaittaassa et laitoinko :D ja kaikki on kauhistellu jopa lääkärit ku ei juo maitoo ollenkaan :'D

Mulla tuli ekasta painoa 14kg ja lähtöpaino 51. Toisesta tuli n 11kg ja lähtöpaino oli n 54. Eli muutama kilo jäi. Tässä raskaudessa lähtöpaino oli 47.5kg, tähän mennessä tullu varmaan 4-5kg (selviää kohta kun meen neuvolaan) ja vielä ehtii nousta! Toisen raskauden kilot lähti kun jätin ruokavaliosta gluteenin ja maidon pois. Aluksi vauvan takia ja kas kummaa n 5kiloa lähti muutamassa viikossa kun turvotus hävisi. Hyödyin siis itsekin ruokavaliosta. Nykyäänkin olen gluteenittomalla, mutta maitoa käytän jonkin verran. Ja aloin myös liikkua aktiivisesti ja se vei sit kaikki loput imetyksen ohella. :) luulen että nyt tulee taas vähän enemmän painoa kun vararavintoa ei oo niin paljon kuin esikoisen jäljiltä.

Tuosta ajasta, että millon lähti, niin mulla raskauskilot ja muut kilot alkoi huveta vauhdilla n 6kk synnytyksestä. Siihen asti putos pikku hiljaa imetyksellä. Liikunta aktivoi aineenvaihdunnan, joka alkoi sit pudottaa loppuja vähän nopeammin. Raskauksista on jäänyt löysää nahkaa vatsan seudulle ja raskausarvet tuli esikoiselta koko vatsaan, siinä on varmaan suurimmat fyysiset muutokset, mihin ei kauheasti ole voinut vaikuttaa. Myös rinnat on muuttuneet roikkuvammiksi ja ovat mun mielestä rumat näin kasvuvaiheessa :D jos niihin taas tykästyis kun imetyksellä pienenee.

Mulla lähtöpaino esikoista vuotaissa 72 ja synnytykseen mennessä 85.8 ja synnytyksen jälkeen pysyny siinä 84 :( vaik kuinka yritti syödä ja liikkuu mut jospa nyt tulis ihme ja sais painoa pois synnytyksen jälkeen :)

Tänään mitattiin vihdoin multa se sf mitta, se oli 22.5cm ja viikot 27+2 :)

Mulla tullut reippaasti painoa, lähtö oli 68kg ja eilen neuvolassa 86,8kg. Eli kohta jo 20kg lisäys!! Huuuh!
Nyt rv 29+2. Toivottavasti kesään mennessä olis lukemat esim. 70kg tai alle, niin olisin tyytyväinen. Normipaino on mulla kyllä 60-65kg, et tossakin on vähän liikaa..

Mä oisin kans normipainossa siinä 60-65kg. Tai jos ois se 65 niin bmi olisi 25 ja jotain.

Mulla on pituutta 166cm ja psino ois normaalissa siinä 62-68 väliin :) mut ite oisin tyytyväinen ku pääsis ees alle sen 70kg mitä en oo nyt sen 5 vuoteen ollu :(

Pituutta mulla on 163 ja viimeksi kolme vuotta sitten painoin alle 70kg et olis tavoite päästä sinne alle 70 ensi kesään mennessä. Katotaa kuinka käy! :D nyt mulla alko noi verensokerin mittaukset ja diabetes ruokavalio.

Mää kokeilin kerran kun paino junnas että jätin kokonaan leivän ja maidon pois niin jo alko paino pudota. En olis kirveelläkään halunnu luopua mutta sen jälkeen huomas että turvotuskin katosi kokonaan. Join myös 3 litraa vettä päivässä. Ei olis uskonu mutta olo oli mahtava. Siitä huolimatta retkahdin uudestaan näihin "pahuuksiin". No jospas raskauden jälkeen taas kokeilis uusiks.

Mulla tosiaan nous melkein 40 kiloa paino esikoista odottaessa ja rn meinannu saada painoa laskemaan millään synnytyksen jälkeen. En halua todellakaan että paino nousee nyt likikään niin paljoa.

Sandrax86 mä tiedän ton painon nousu tuskan.. :arghh: itellä lähtöpaino 72,2 ja tänään neuvolassa 89,4... Ja ai että kun se neuvola täti jaksaa siitä saarnata.. :sorry: tulee aina tosi paha mieli. Tänään tosiaan 30+5 itsellä.
Toivotaan vaan että tippuu pois joskus.. Olis ihanaa päästä takasin sinne 70kg..

Joo mä kysyin et onko ihan normaali tuo sf mitta niin sanoi neuvolatäti että ihan hyvä on, ettei tarvi huolestua.

Juu, mun oma menee yläkäyrän yläpuolella. Mutta itse veikkaan että vauva on kaksiviikkoa vanhempi, mutta laskettuani ei olla muutettu.

Mulla sf oli eilen rv 28+1, 29cm. Menee ihan omalla käyrällään ja Papu on myös noin viikon isompi kuin laskettu aika on. Ei ole lähdetty sitä muuttamaan.

Höh mulla oli tänään neuvola taas kuuden viikon jälkeen... eikä se ottanu sf mittaa! Eikä kyll paljon muutakaan... lähinnä löpistiin jotain perheen voimavara tms kyselyitä!

Mullei oo mitattu sf mittaa kun neukussaki on ultra, muksu on 2vkoa edellä kasvua mut ei oo la:ta korjattu koskaan.

Ff, Ehkä unohti mitata tai sit ei katsonut aiheelliseksi kun sulla on tiivis ultraseuranta joka on paljon tarkempi kun sf-mitta.

Tuli tosta maidon juomattomuudesta mieleen... Mulla ei mee järkeen mikä pakko sitä maitoa on nimenomaan juoda?! Mulla ekassa neuvolassa täti tarttui heti siihen ettei tuu niitä jotain n kappaletta maitolasillista päivässä ja huolehti saanko nyt kalsiumia tarpeeksi. Enkä ole millään rajotteisella ruokavaliolla, vaan syön kyllä maitotuotteitakin päivittäin useamman annoksen mm. raejuuston, rahkan ja juustojen muodossa. Mä en vaan nää mieltä kaloreiden jatkuvassa juomisessa, kun tykkään niin paljon syömisestä ja edistää kylläisyyden tunnettakin paremmin kun pureskelee ja mussuttaa kalorinsa. :)

Jee jee, selkäjumpat auttaa, selkä kesti vaikka kuinka hyvin koko päivän kokoustelun ja seminaarissa istumisen. :) Unta ei vaan tullut kuin kolme tuntia, ja pelkäänpä ettei tule enempää ens yönä... Se ei tosin liity tähän raskauteen, vaan lukioiässä kärsitty vuosien unettomuushelvetti vaan aina aika ajoin yrittää puskea pintaan ja tekee maailmasta ihan erilaisen paikan öisin. Uskomatonta, mitä kaikkea typerää sitä öisin alkaakaan stressaamaan.

Mulla on seuraava neuvola ensi maanantaina. Täytyy varmaan varata vähän enemmän aikaa jos haluaa jotain löpistä tosta radista. No eipä mulla muuta olekaan kun aikaa näin saikkuillessa. Ensi viikolla tosin täytyy valmistella nuorimmaisen synttärijuttuja ja jos neiti on kunnossa niin tiistai menee hänen astmatesteihin.

Takaisin