La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tartunpas taas yhteen viestiin ja teen kysymyksen... :)

Klassiset tyttö/poika-raskausoireet.. Täällä edelleen se poikaolo, en tiedä mistä se on oikein pinttynyt takaraivoon :)
Aina olen tyttöä salaa haaveillut..

En pärski, en hehku kuin kukkanen.. Öö.. Olo on kuin ennen plussaa, mitä tuo pirun alamassujomotus nostelee joka päivä päätään.. Mä jo manasin piruja seinälle sillo sunnuntaina että työt taas alkaa ja jomotuskin tulee takaisin..

Täällä nyt 13+5 ja parina päivänä ollut outoa kutittelua massun sisäpuolella, ei kuitenkaan tuolla röllykkäosastolla vaan siellä ihan alamassussa.. Voiko muka jo tuntua...

Muokattu viimeksi:
Niin joo... Yhden asian olen huomannut!
Sais yötä päivää olla kinttukarvoja ajelemassa, kamalat tupsut kasvaa hetkessä!! :bored:
Ostin jo sen kuuluisan lady shaverin, patteriversion.. Ei siis mikään epilaattori :grin
Unelmaostos.. En ikinä luovu tuosta :woot:

:grin

Tervetuloa mukaan jenskuu!

Lidlin vartalotyyny kans haettu ja kaks tyynyliinaa! :D käytiin muuten vaan lidlissä ja olin ihan varma että noi on jo loppu, mutta yllärinä tyynyjä ja liinoja oli vielä vaikka kuinka paljon! Eli kiitos vinkistä :)

Laitoin miehen ostamaan Lidliin sen vartalotyynyn. Olin ihan varma ettei ole enää iltapäivällä yhtäkään jäljellä, mutta olihan siellä. Lahdesta siis löyty launeelta vielä iltapäivälläkin.

Täälläkin on muutamia kertoja kutitellut/muljahdellut ja tunnistan ne kyllä liikkeiksi. Ensimmäisessä raskaudessa tunsin niitä joskus rv 18 ja toisessa rv 15. Tänään 13+5!

Mää kanssa hain tänään vartalotyynyn (jäi mun jälkeen vielä 1 niitä) ja pari tyynyliinaa siihen päivällä, samalla ostin myös leipää lidlistä ja oli kyllä hyvää. Nyt sitten pitääkin paastota kun huomenna aamulla sokerirasitus 7.10 ja oon 100% varma että radi napsahtaa mulle.

Neuvolalääkärillä kävin ja olipahan taas käynti, kaikki muuten hyvin mutta se ei kyllä mittoja saanu oikein mut istukan paikaksi se sanoi etuseinän kuten myös np-ultran kätilö, mutta ei kuitenkaan pitäs mennä kohdunsuun päälle, toivottavasti on oikeassa ettei oo pahasti etinen istukka kun sitten se tietää automaattisesti sektiota jota mä pelkään kuin hullu puuroa :sad001

PIeniä kutitteluja on alkanut tuntuun mutta en oikein osaa sanoo onko liikkeitä vai suolen möyrintää, joskus tuolla rv 16 tietämissä oon pojilta tuntenu liikkeet, enkeliltä en kerinny tuntee ollenkaan.

Mulla olisi maanantaina se neuvolalääkäri.
Mitä kaikkea siellä tehdään (pyllistys tottakai..) mut muuta..
Kauanko siellä menee ja kuunteleeko se sydänääniä pieneltä? Ym ym..

Että jospa minäkin pääsisin kuulemaan ne äänet kun se kökkö ultraeukko ei pistäny ääntä kehiin :(

Tutkiskelin tuota neuvolakorttia, taas.. Siinä kun on se istukan paikka niin siinä ei lue mitään... Pöh.
Vai pitääkö siinä lukea edes tässä vaiheessa mitään :(

Hemmutar: mun käynti meni näin, pissinäyte veskissä purkkiin, terkka kävi sen tikuttaan ja sit terkan huoneeseen jossa sit verenpainee ja paino ja keskustelua ultrasta + sun muusta, lääkärin huoneeseen, keskustelua viime syksyisestä, housut pois, papa näyte, kohdunsuun tunnustelu ja ultraus ja keskustelua aikaisemmista raskauksista ja niiden ongelmista+ jatkosuunnitelmista, lääkäri meinas että loppuraskaudesta mää oon sit äitipolin asiakas kun ekassa oli pre-eklampsia ja tokassa radi et pitää olla tarkkana mun kaa, nauroin vaan sille et eiköhän meidän terkka nappase kiinni heti jos jotain ongelmaa tulee sokereiden tai verenpaineiden kaa tai tulee oireita tosta pre-eklampsiasta sit kiitos heipat ja ulos huoneesta, meni n. 45min aikaa. Ei se munkaan neuvolakorttiin kirjoittanu istukanpaikasta mitään tuumas vaan että "näyttää olevan etuseinässä muttei kohdun suun päällä" mun mielestä se istukan paikka katotaan vasta RU:ssa tarkemmin.

Ok... Ehkä sieltä selvii sitten hengissä pois, sieltä vastaanotolta siis :)

Neuvolassa kysyin tota papakoetta niin sanoi että synnytyksen jälkeen vasta :wideyed:
Nooh.. Sen näkee sitten maanantaina, samahan se on sen ottaa kun kerta kurkkii sinne alueelle :grin

Minullakin oli tänään lääkäri neuvola. Vähän meinasi ahdistaa kun tuttu lääkäri oli lomalla ja tilalla nuori komea mies, joka erikoistui gynekologiksi... Työtäänhän ne vaan tekee, mut tulipa vaivaantunut olo...
Ultrasi ja vastasi viikkoja 14+4 jonka muuttivat np ultrassa. Istukka edessä, joten liike tuntemuksia on varmaan turha odottaa hyvin pian... :( papan myös otti, kun edellisestä neljä vuotta. Ja nyt vuotaa, ei ole vaarallista, mulla on niin herkkä tuo limakalvo...
Painoa on tullut vain 2,1 kg lisää! Onneksi! Hyvällä omallatunnolla saa syödä :)
Seuraava käynti vasta elokuussa, tylsää kun alussa ovat niin harvassa...

Hemmutar: ei pitäny olla kauaa pissimättä, olin just puol tuntia ennemmin käyny veskissä kotona, eihän ne siitä kato muuta kuin sokerit ja proteiinit, ne oli onneksi negatiiviset mulla.

Susa81: ootko sää ihan varma ettet oo käyny samalla neuvolalääkärillä kuin mää? nimittäin tuo komea nuori mies mikä mullaki oli tänään lääkärinä on erikoistumassa gynekologiksi...

Täällä otetaan papa puoli vuotta synnytyksestä.

Ja mitä ihmettä, tammikuiset on käyny tyhjentää lidlit vai :'D En oo nähny mimmonen toi vartalotyyny on, mut viime raskaudessa nukuin ison imetystyynyn kans. Meni justii kivasti mahan alle ja jalkojen väliin.

Toisessa raskaudessahan liikkeet voi tuntee aiemmin. Ekasta en muista niitä kuplintoja, mut ekat kunnon kenkäsyt (nii et mieskin ehti tuntee) tuli muistaakseni 19+. Sillon oli istukka etuseinässä. Nyt mulla istukka takana/kohdunsuulla ja viikkoja 14+0. Nyt muutamana päivänä oon kuvitellu tuntevani jotain..siis ihan pari kertaa.

Tuntuu että muilla on useemmin neuvoloita? Mulla oli eka kesäkuun puolivälissä ja siitä seuraava kahen kuukauen päästä. Empä kyllä osannu tässä vaiheessa kaivatakkaa useemmin. Mut oliko bettieki menossa jo uuestaan?

Eikös niitä neuvolakäyntejä oo about kuukauden välein ja mitä lähemmäs synnytys tulee, niin tihentyy käynnit? Itellä on jo kaks takana ja lekuriaika parin viikon päästä

Täälläkin ollut vain yksi neuvola sillo toukokuun lopussa ja sano että voit soittaa vaikka kun olet lääkärissä käynyt että haluatko käydä neuvolatätin juttusilla ennen rakenneultraa..
HALUAN KÄYDÄ VAIKKA JOKA VKO KUUNTELEMASSA SYDÄNÄÄNIÄ JOS VAAN.... :)

Jospa nappais tuon nylkytys eiku vartalotyynyn kainaloon ja painelis höyhensaarille :)

Mulla oli eka neuvola 10.6 kun viikot oli 5+6 ja seuraavasta neuvola-ajasta ei ole tietoa. Sanoi täti soittelevansa joskus elokuussa muistaakseni, et oisko sit syyskuulla seuraava neuvola. Et tääll ainakin on tosi harvoin käyntejä, kun säästösyistä vähennetty. Toki mulla on elokuun alussa neuvolalääkärille käynti, mut sekin on terveyskeskuksessa eikä neuvolassa :) ja meillä raskauteen kuuluu vain kaks ultraa: nt- ja rakenneultrat... Muista vissiin laskutetaan erikseen normaali terveyskeskusmaksu, niin ainakin noissa papereissa luki, mikäli lisäultrailulle tulee tarvetta.

Täällä kans yks neuvola takana (oli jus ennen jussia), ultra ens viikolla ja seuraava neuvola vasta elokuun alussa. Ja kaks ultraa täälläkin on ilmasia muista ei tietoa...

mä kävin toukokuun lopussa sen epävirallisen käynnin jossa vaan katottiin että toukka on oikeassa paikassa, siitä sitten kahden viikon päästä oli virallinen neuvola josta taas sitten kahden viikon päästä oli np-ultra ja ekasta neuvolasta 4vkoa oli tää toinen neuvolakäynti ja seuraava neuvolakäynti on taasn 4vkon päästä, tosin kun jäi tänään vähän ihmetyksen aihetta lääkärin tekemästä ultrasta niin pääsen ens viikolla terkan ultrattavaksi uudelleen ettei mun tarvi murehtia et jotain ois vialla.

Takaisin