La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä meinaan käydä hakeen toisen tyynyn niin saan alakerran vierassänkyyn kanssa sellaisen kun joskus pitää yöllä karata alakertaan nukkumaan syystä taikka toisesta ni mukava kun on sit alakerrassaki vartalotyyny.

Hemmutar: mää oon yhtä ajoissa kun sinäkin, tänään kasattiin vaunut (tuli jo viime viikolla)... mä aattelin että jos ei tuu käyttöö vaunuille niin saan aina ne myytyä eteen päin, pinnis + muut onneksi löytyy ennestään

Starling: terkka itsekin naureskeli, että nämä muuttuvat jatkuvasti..toki voi olla myös, että kaupunkikohtaisia eroja (kuten toisessa ketjussa puhetta oli jossain kohtaa siitä, että ainakin HUS:n alueella myös synnäreillä ja naistenpoleilla tuntuu olevan isoja eroja samoissa asioissa).

Täytyypä käydä ehdottomasti hakemassa tuollainen tyyny huomenna. Mä olen muutenkin sellainen, et tykkään nukkua kyljellään niin, että on jotain jälkojen välissä :happy:

Onko kukaan tuntenut liikkeitä? Mä olin tässä jo rauhoittunut sänkyyn ja miehen kanssa siliteltiin hetki vatsaa. Sitten oli hiljasta ja mua alko aivastuttaa. Aivastin kaks kertaa ja sen jälkee vähän painoin vatsaa kun "papu pelästy" ja sit tuntu sellanen jännä jätti ilmakupla :D!! en tiiä voiko olla mahollista näin aikasilla viikoilla 14+1 mutta ainahan sitä saa kuvitella ja uskoa ;);)
kuitenki pieru siellä kupli!

Vilma-sofia oon ymmärtäny et jos istukka jää eteen niin tuntee paljon myöhemmin liikkeet niinkun mulla on nyt ( siihen vedoten oon jo varma et ollu jotain ilmaa vaan) ja esikoista odotellessa istukka oli takana niin tais olla 16-18 viikolla ennen ku ekat ees tuntu ja niitä ei tainu ees kiinittää eka potkuiks.

Itse olen kanssa menossa sokerirasitukseen (ei vielä tarkempaa tietoa koska), hoitaja ei tarkempaa syytä kertonut. BMI on alle 25, ei sukurasitteita, ensisynnyttäjä, ikää kyllä 29, joten voi olla sitten että se vaikuttaa. :) Onko muuten muilla oireena aivastelua? Itsellä on alusta saakka ollut ja tuntuu, että lähiaikoina olen aivastellut päivittäin ja nenä on tukossa. Mitään allergioita tms. ei ole todettu mistä voisi johtua.

Mä aivastelen päivittäin, vaikka ei oo allergioita taikka flunssaa.. En ennen siis oo joka päivä aivastellut, mistähän lie tämäkin johtuu..

MULLAKIN TOI AIVASTELU aivan jatkuvasti. Oon tänäkin aamuna aivastanut 4 kertaa vaikka normaalisti aivastelen todella harvoin. Pahinta toi aivastelu on aamuisin ja iltaisin.

Pitääköhän lähtä kattoon onko siellä Lidlssä niitä tyynyjä... Tilasin jo sunnuntaina sieltä Te-Va Peitteeltä tyynyn, toimitus piti olla 2-4 pvää, eikä mitään kuulu... :( Ärsyttävää...

Täälläkin on aivastelua ja tuntuu että nenä on tukossa kokoajan, vaikkei mitään allergioita ookkaan :o

Raskaus vaikuttaa myös nenän limakalvoihin joten vaikkei allergiaa olisikaan saattaa pölyt aiheuttaa aivastelua kun limakalvot on turvonneet raskauden myötä, itekki aivastelen paljon normaalia enemmän vaikka on jatkuva allergialääkitys päällä.

Täälläkin on aivastelu ihan kauheeta ja sit ku ei tee yhtään mieli aivastella ku koskee lonkkiin :/

Hahaha, jossain joskus kuullu et aivastelu meinais poikaa, mut löytyyhän sille järkisyykin :D mulla kans aivastuttaa, en muista onko aikasemmin ollu samaa. Mut limaa irtoaa ihan hirveesti niinku aikasemmissa raskauksissa. Ja jossain vaiheessa tulee flunssa joka kestää synnytykseen asti.

Kävin Lidlissä äsken (asun Lahdessa) ja ei ollut yhtä ainoaa vartalotyynyä, tyynyliinoja niihin kylläkin :( pitänee tilata netistä.

Pöh, soittelin neuvolaan niistä sokerirasitusten tuloksista ja paastoarvo meni yli. Viitearvo on 5.3 ja mulla oli 5.7, ensviikon neuvolassa saan mittarin ja seurailen kotona sokereita. Ja ei tarvii mennä toista kertaa rasitukseen.

Aile esikoinen oli tyttö ja en kyl sitä odottaessa aivastellu. Ja nyt on sellanen poika olo ja pärskin joka päivä 3-10 kertaan :s

Hui älkääs nyt...täällä toivotaan vähän tyttöä ja mää kyllä aivastelen aina välillä. Enemmän siis ku normaalisti. Ei saa pelotella että se tietäis poikaa.. :p olosta ei kyllä vielä pysty sanomaan kumpaa tietäis. :)

Wilma-sofia: mä olen kans nyt yhteensä kolme kertaa tuntenut sellaisen ison selkeän muljahduksen..jotenkin vaikea kuvitella miksikään muuksi kuin pienen liikkeiksi..on niin selkeän tuntuinen jotenkin. Noissa tuntemuksissa on ollut päiviäkin välissä ennen ku seuraava on tuntunut.
Mulla on istukka takaseinämässä joten sen puolesta voisi vaikka liikkeitä ollakin. Nyt menossa rv 14+5

Takaisin