La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan on kaikki noi tyynyt loppu ku iteki haluis mutta palkka tulee vasta huomenna. Ehkä mä tilaan netistä, tai käyn kattoo huomenna jos sattumoisin meidän lidlis olisi vielä..

Maajo: Pitipäs sattua. Kyllä me tieten samoilla lakeuksilla ollaan, jos olet kerran Kokkolassa käynyt synnyttämässä (luin noita vanhempia juttuja) :)
Meni kyllä siitä tohtorista niin hämilleen, että jäi kaikki kysymykset/ajatukset esittämättä...

Minä ostin jo kirpparilta "isojen" lasten turvaistuimen autoon! Eihän sitä vielä pitkään aikaan tarvii, mut oli niin halpa ja hyväkuntoinen :)

Muokattu viimeksi:
Susa81: näin voi olla et samoilla lakeuksilla ollaan, ite ajattelin heti kun näin lääkärin "oi ei nuori mieslääkäri" ni meni pasmat sekasin, no onneksi olin jutellu terkan kaa jo melkein asiat selväksi, ainu mikä unohtui kysyä lekurilta oli nuo alamahan juilimiset mutta jospa mä muistasin mainita ens viikon tsekkausultrassa terkalle.

Mullekin mies haki vartalotyynyn, jei! Kiitos vinkistä!

Mulla oli eka neuvola viikolla 7+ alkuraskaudenlääkäri viikolla 10+ ja huomenna selviää seuraava neuvola-aika. Luulisin että ei tule olemaan ihan pian... Ja loppuraskaudesta on vielä lääkäri, kahdesta aiemmasta ollut myös toisella kolmannella, mutta ei enää, jos ei ole erityistä syytä.

Mulla oli eka nla 29.6 10+3vkolla ja nyt tulevana maanantaina käyn lääkärillä. Seuraava nla 11.8 vasta. Varmaan tää kesäkin vähän sotkee? Ja kun ei oo ensisynnyttäjä niin varmaan vähemmän käyntejä muutenkin. Ainakin muistaakseni joskus ollut puhetta että näillä seuduin vähennettäs jos ei oo ekaa kertaa asialla :)
Tänään kävin siellä labrassa ja oli vähän taitamaton näytteen ottaja. Nyt on kyynärtaive kipeenä ja hihassakin verta :p saa nähdä kasvaako toi mustelmaki vielä. No, mut näillä mennään, eipä noista traumoja oo ennenkään jäänyt.:) nyt vaan ultraa odottelemaan! Reilu viikko vielä :)

Tosi kiva, toistamiseen lentää oksu kun yritän lääkkeen ottaa. En kestä! :3

Hyy terveisiä sokerirasituksesta, ällö vadelmalitku juotuna ja tyylikkäästi olin myöhässä ku olin pistäny herätyksen 7.30 kun piti pistää 6.30 no heräsin 6.50 ja olin perillä. 7.12 2 min myöhässä.

Muokattu viimeksi:
Itellä oli eka neuvola 16.6., eka lääkäri 18.6, jossa myös ultrattiin. Nt-ulta on ensi viikolla 15.7 ja seuraava neuvola 10.8. Muista ajoista ei ole vielä tietoa ja ensisynnyttäjä olen :)

Mulla on ollu kolme neuvolaa.. kahessa ekassa on ultrattu, sit oliki nt ultra ja sen jälkeisessä neuvolassa ei ultrattu. Jännä miten niin moni teistä on käyny jo lääkärin tarkastuksessaki. Meillä ei oo siitä tietoakaan. Mulla on elokuussa seuraava neuvola. :) josko sitten taas näkis tuota pientä ultrassa. :)

Mulla oli neuvolalääkäri 1.6 joka tsekkas mikä viikko menossa kun ei ollu varmuutta asiasta, sitten eka neuvola oli 18.6 ja kävin heittää pissanäytteen labraan (piti itse varata labra aika) 6.7 ja samalla otettiin 5 putkea verta. Sitten saapui tossa tiistaina postia naikkarilta että 24.7 on nt ultra? Ja sen jälkeen 10.8 on toinen neuvola ja 15.9 on ra-ultra.. :)

ääh, mää koetan kytätä kanta.fi:stä sokerirasituksen tuloksia mutta jotenkin ne päivittyy tänään todella hitaasti sinne, argh.

Meli, mulla on joo maanantaina neuvola. Eka oli toukokuussa rv8+ ja lääkärineuvola oli kesäkuun alussa rv9+ ja nt rv12+6 ja maanantaina tosiaa seuraava. Meillä ollaa toistaseks sen verran onnekkaita että nekin odottajat, joilla jo useampi lapsi, saa ihan yhtä monta neuvolakäyntiä kuin ensikertalaisetki :) Eli alkuu kuukauden välein ja tihenee sitte loppua kohden.

Mä sit sain radi diagnoosin. Paastoarvo oli 5.4 ku raja oli 5.3 ja 1h arvo oli 8.8 mikä oli tosi hyvä siihen nähtynä et arvon piti olla alle 10. Mut 2h arvo oli 9.2 kun ois pitäny olla 8.7. Eli sen takia nyt sit sokeriarvot seurantaan..

Bettie ei meillä vaan saa uudelleen raskaana olevat saman verran neuvola käyntejä kun ekaa odottavat. Vaikka siis peräti sama synnäri meillä? No mutta ei se mua haittaa. Kyllä sinne pääsee jos on oikeesti tarvetta. Eka neuvola joskus 7 viikolla (kesäkuussa) ja eka lääkärineuvola sillon kanssa. Seuraava neuvola sitten elokuussa.

Lara, nää neuvola-ajat taitaaki olla ihan kuntakohtasesti järjestettyjä :)

Mulla on ollut vasta yksi neuvola, toukokuun lopussa rv 9+5, ja sitten se nt-ultra rv 12+5. Ultraaja oli lääkäri, joka tunnusteli kohdun ja kohdunkaulan ennen ultratutkimusta. Seuraava neuvola mulla on vasta parin viikon päästä ja silloin viikkoja on 17+2. Eli ainakin meillä on näköjään alussa tosi harvoin käynnit, en sitten tiedä miten tämä kesäaika sotkee. Sen tiedän, että tuossa tokassa neuvolassa en mene omalle hoitajalle vaan jollekin toiselle, kun oma hoitaja on lomalla.

Mä sain kanssa radidiagnoosin: paasto 5.5 raja 5.3, 1h arvo 10.1 raja 10.0 ja 2h arvo 7.5 raja 8.6, nippanappa rajat ylittyi mutta eiipä sille voi mitään, veetuttaa se kyllä mutta arvattavissa tuo oli. Terkka soitti just ennen lomille lähtöä mulle nuo lukemat ja meinas itku päästä =( ja lähetteen äippäpolille tuun saamaan lähiaikoina myös, ilmeisesti sitten pääsen sokereiden takia äippäpolille seurattavaksi myös.

Onko teillä kellään ollu sokerirasituksessa paastoarvo se 5.3. Onko siitä tullu se diagnoosi vai onko se ollu vielä hyväksyttävä arvo?

Takaisin