La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sokerihuurre: mä esikoista odottaessa kärsin 24/7 väsymyksestä mikä oliki ainoa raskausoire, oisin vaan voinu nukkua ja nukkua ja nukkua... nyt viime viikon oon ollu normaalia väsyneempi, liekö levottomilla öillä vaikutusta asiaan?

Sokerihuurre; mulla oli sama vielä muutama päivä sitten. Nyt jo on helpompi mulla rv 14+1. Ei tartte enää välttämättä päiväunia. :D

Täälläkin levottomia öitä, saa väh.2 kertaa juosta pissalla ja kamalaa pyörimistä vain :dead:
Illasta sitten varmaankin juuri väsymyksen takia nivusia kolottaa ja jalat, varsinkin etureidet ihan maitohapoilla :sad001

Helpottavaa kuulla etten oo ainut. Luinkin jostain että rv 14 pitäs kaikki oireet alkaa helpottaa, ens vkoa odotellessa.
Oon kyllä nukkunutkin levottomasti, ei vaivaa kuumuus mutta heräilen vaan tosi paljon ilman syytä.

Uusi himo löytynyt... Kevyt viili, melkeinpä räkä poskella kaupasta ajelin kotiin että saan syödä sen.. Huomenna haettava lisää :woot:

Mites muilla himojen laita? Ruoka? Juoma? Seksi?
Täällä ruokaa maistuu, vettä yrittänyt pakolla juoda.. Maitoa menee..
Seksi... No jaa... niitä kovia himoja vielä odotellessa :grin Tämä väsymys ajaa kaiken (paitsi ruuan ohi) :grin

Tänään rv 10 ja vielä 18 pitkää päivää nt-ultraan odoteltavana. Maanantaina pitää käydä virtsa- ja verinäytteen antamassa, jännittää vähän jo, kun kammoan verikokeita ja oon useasti pyörtynytkin niissä... Melkein siitä syystä tekis mieli kieltäytyä kaikista kokeista, mut parempi selvittää, että kaikki on ok :)

Vähän taas stressannut, kun paino on nyt jopa vähän pudonnut 0,5-1kg viikossa vaikka ei ole ollut edes pahoinvointia. Mut ehkä se johtuu siitä, et turvotus on vaan vähentynyt... Toisaalta töissäkin ollut niin kiirettä ja pitkiä päiviä, et ehkä on kuluttanut sit enempi kuin ehtinyt syömään. Pitää ajatella positiivisesti ja toivoa, että tuolla masussa pikkuisella on kaikki hyvin

Ps. Tosi ärsyttävät nämä vau.fi sivut käyttää tabletilla, kun tää mulla ainakin jumittaa koko ajan eikä pysty kohdistamaan hiirtä aiemmin kirjottamaan ja esim. korjaamaan kirjotusvirheitä..i

Sama homma puhelimella mut sit ku on painanu tuota lähetä vastaus niin muokkaa kohdalla pääsee korjaamaan virheet.... :)
Onneks.... :)

Mitään himoja ruoka-aineita kohtaa ei ole vielä ainakaan tullut. Mut oon yrittänyt terveellisempään suuntaan muuttaa ruokailutapoja, kun ennen mennyt pitkälti pikaruualla ja eineksillä eikä kasviksia tullut syötyä juuri yhtään...
Esim. Neuvolan suosituksesta just vaihdoin noihin maustamattomiin kevytviileihin, kun ennen söin maustettuja jogurtteja. Ja töissä yrittänyt nyt syödä mielummin vaikka valmiskeittoja einespitsojen sijaan. Meillä kun ei ruokataukoja käytännössä ole niin on aina jotain pikasesti syötävää juostava haukkaamaan ja sit takas kassalle niin ei ehdi kunnon ruokaa rauhassa syömään. Pitää olla jotain sellasta evästä, mitä pystyy syömään myös kylmänä ja jäähtyneenä.
Oon ajatellut, etten ala mitään tuoteselosteita kyttäämään vaan syön kaikkea, mikä omasta mielestä on järkevää ja mitä tekee mieli :D pikkasen voi päivittäin herkutellakin..

Ja tosiaan seksuaalinen halukkuus ei kyllä oo lisääntynyt vaan päin vastoin. Sen verran väsyttänyt ja turvonnut olo ollut ja pyöriny työasiat sun muut mielessä, et jos jatkuu tällä linjalla niin sääliks käypi miestä :D

Täällä kiinnittänyt huomiota, että seksi maistuu harvemmin kuin esikoista odottaessa. Tosin oma elämän tilanne muuttunut, kun käy nyt töissä ja touhuaa ton lapsosen kanssa. Ja on tää raskaus ollu paljon rankempi kuin eka. Pidempään kestäny pahoinvointi.

Mustalammas, onneksi pieni ottaa kaiken tarvitsemansa kyllä vaikka äiti laihtuisikin. Näin mua on ainakin neuvolassa lohdutettu kun oon laihtunu joku 7kg nyt alkuraskaudessa pahoinvoinnin takia. Kunhan ei laihduta tahallaan niin vauva kyllä voi hyvin.

Hemmutar, mulla on kans viili maistunut pari vkoa ahkerasti. Ja himot vaihtelee vähän päivittäin, yhtäkkiä tulee pakkomielle johonkin ja sitä ei mielestään saa ennenkuin sen kaupasta hakee. Meetwursti jota en normaalisti syö, on nyt ollu aikamoinen hitti.
Seksihalut on kyllä katossa mutta tän väsymyksen takia ei meinaa jaksaa. Ainut hetki päivästä kun on virkeä on aamulla eka hereilläolo tunti.

Täällä ei seksi ole kyllä pahoinvoinnin, turvotuksen ja väsymyksen vuoksi kiinnostanut + lääkäri pyysi olla peittoja heiluttamatta kuukauden evrran sen vuotavan hematooman vuoksi (ja kuulemma kohdunkaulakin verestänyt).

Minulla on tämä turvotus kyllä jotain ihan kamalaa; joka paikka turvonnut ja levinnyt. En näytä omalta itseltäni enää yhtään. Muilla vastaavia ongelmia tai ratkaisuja tilanteeseen?

Mullekin viili maistuu :happy: Pari viikkoa sitten himoitsin appelsiinimehua, mustaamakkaraa, ruisleipää ja hernekeittoa :hilarious: Nyt onkin semmoinen olo, ettei mikään ruoka maistuisi, paitsi se viili. Kamala nälkä koko ajan, mutta mitään ei tee mieli ja mikään ei maistu :hungover:Toivottavasti tää menee pian ohi, selkeesti huimaus lisääntyy kun oon syönyt epäsäännöllisemmin.

Seksiä halusin ihan alussa aika paljon, nyt on väsy verottanut kyllä haluja. Ja vähän pelkäänkin itse tulla seksin aikana, kun mulla aina kramppaa koko alavatsa ja välillä tullut epämääräisiä vihlasuja kohtuun? tms.. :shy: Ehkä oon vaan vähän ylivarovainen :joyful:

Täälllä mennään ainaki hiljaiseloa seksin suhteen.. jos kerta viikkoon. Ei vaan nappaa.. alkuun oli kyllä vilkasta elämää silläki saralla :)

Huh selvisin työpäivästä! henkisesti kun vaan otti sen asenteen että pärjää ja jos ei jaksa pitää taukoja. pidin sen yhen 10 min tauon päivässä ja suht ok jaksoin. MUTTA TSIISUS toi väsymys ja turvotus, kun teen seisomatyötä niin teki rankkaa jo kiertää asiakkaan toiselta puolelta toiselle. Ja kotimatka pyöräily huuuh :D mulla on vieläkin vaikka pääsin kuudelta niin sandaalien kuvat jaloissa kun on vähä nesteissä keho. Jää kaikki painaumat iholle ja niin turvonnut olo että ;D näyttää jo kunnon raskausvatsaltakin vaikka turvotusta se on. Tosin oon luonnostani tosi hoikka niin varmaan sekin vähän vaikuttaa. Työpäivän jälkeen oli pakko hakee kiinalaista ja sen tuoksun voimalla jaksoin polkea kotiin. Mulla on tehnyt koko alkuraskauden ajan mieli kokoajan kaikkee suolasta! lohta, fetaa, suolakurkkuja, maustaa kaikki ruuat ihan överi mausteisiks. suklaa ja kaikki makee ja leipä ei tosiaan mee alas nyt! Kaikista parasta oli kun tein yks päivä valkosipulipatonkia, cremebonjourvalkosipulii ja lohta ja kurkkua siihen päälle. naaaaaaaamnamnam <3 ja kerrottakoon taustoista että oon aina ollut alipainoinen ja mulla on ollut syömishäiriö. Ja ennen kun tulin raskaaksi söin todella vähän ja harvoin ja epäsäännöllisesti mutta nyt oon vaan nauttinut ja syönyt aina kun tulee nälkä ja vähän mitä on mieli tehnyt. Antanut luvan ittelleni lihoo ja syyä kaikkia herkkuja että jaksan ja että toi pikkuinen tuolla saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet ja vitamiinit <3

Ja seksistä... juu ei oo tosiaan tehny mieli. tää väsymys ja turvotus ja paha olo. Mut tällä viikolla miehen kanssa panostettiin oikeen kunnolla ja tuntui erittäin hyvältä :) Toivottavasti menee tää paha olo ja väsymysvaihe ohitse niin jaksaisi taas vähän aktiivisemmin! En oo ikinä ollut näin kauan ilman seksiä mitä tässä alkuraskaudessa, just pahoinvoinnin takia! Ja ihana mies kun ymmärtää.

Seksi maistuu välillä jopa monta kertaa päivässä.... :D

Mulla ei oikeestaa mitää erityisiä mielitekoja. Vaihtuu vähä hetkittäin.. usein ku pitäs alkaa syömää nii tulee semmonen "okei, nyt ei kyllä tee yhtää mieli tätä ruokaa".. töissä se on vähä haastavaa jos ei oo ku yhet eväät mukana :D
Nyt maistuu maksamakkara ruisleivällä! Ja leivillä pitää olla myös leikkelettä, juustoa ja KURKKUA! :)
Niin.. mitäs se seksi olikaan? Jotain syötävää?

13+5 ja väsy on edelleen lamaannuttava!!!
Vois vain nukkua...
Kaikki epäterveellinen himottaa, mut koitan väkisin syödä myös sitä terveellisempää...
Joku hirveä masennuskausi iskenyt päälle, haluais perua koko jutun, kun on koko ajan niin voimaton, väsynyt, saamaton, pahantuulinen, paska ihminen!
...niitä parempia aikoja odotellessa... :P
Ja seksiä...ei, ei mitään säpinää... esikoisen aikaan oli ihan jäätävä himo, ois voinut vaikka monta kertaa päivässä...
mies jo kovasti sitä aikaa odottaa, meinasi että tällä kertaa ei kieltäydy koskaan ;)

Tänään oli 16-00 vuoro, on saanu juosta pää kolmantena jalkana taas. Perjantait on aina viikon kiireisimpiä meillä. Nyt sit tuntuu ekaa kertaa jotain ihme jomotusta tuolla vatsan alueella... :/

Takaisin