La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä menin ja varasin tammikuuta varten jo TENS-laitteen. Lueskelin siitä paljon ja totesin, ettei siitä ainakaan haittaa voi olla. Jonot on pitkät. Tampereella ei ole kuin kolme laitetta ja yhteyshenkilö oli tehny varauksia jo joulukuulle. Päätin lähteä ihan vain tiedustelemaan miten aikaisin laitteita on varattu ja päädyin itsekin varaamaan ettei jäädä ilman. Niin monet hyvät kokemukset oon lukenu käyttäjiltä. Täytyy opettaa sitten mieskin sitä käyttään. ☺
12+4

Toi olisi hyvä laite :) kattelin nettikaupasta että melkein sama ostaa tommonen, kun sitä voi käyttää myös muihinkin lihasongelmiin. Hinta on 59-90e välillä riippuen laitteesta ja kaupasta.

Heippa!

Olen seuraillut ketjua tiiviisti jo reilu kuukauden päivät, ja alkujaan ajattelinkin, että lueskelen teidän juttuja vain hissukseen taustalta. Mutta ajattelin nyt kuitenkin reiluuden nimissä ilmoittautua itsekkin tänne, niin ei ole niin salatarkkailija olo ;)

Meidän perheeseen siis odotellaan kolmatta lasta syntyväksi ja laskettuaika on tällä hetkellä 19.1. ( tosin tänään neuvolalääkärin ultrassa pikkuinen vaikutti vähän isommalta kuin mitä viikkoja nyt pitäisi kasassa olla, joten la tarkentunee sitte np-ultrassa parin viikon päästä). Ennestään meillä on 8 ja 6-vuotiaat lapsoset, että vähän niin kuin iltatähteä odotellaan.

Ultralla olen päässyt muutamaan otteeseen pientä kurkkimaan ja yhtä uskomatonta pientä on ihmetellä joka kerta. Tänään oli masussa menossa mahdottomat zumbat heti aamusta :)

Kaikki tuntuu niin erilaiselta nyt kun ikää on vähän enemmän, väsymys painaa, pahoinvointia on enemmän ja rinnat on järisyttävän arat (aiemmissa ei tällaista vaivaa ollut laisinkaan), töissä olen kuitenkin jaksanut käydä ja jumppiakin ohjailla entiseen tapaan, että eipä tässä kovasti aihetta valitella ole. Onko täällä muita aktiiviliikkujia jotka ovat ajatelleet liikkumista jatkaa pitkin raskautta jos olo sallii?

Moikka Thilda! Minullakin on 19.1 la :) tosin 10.7 pääsen vasta ultraan ja siellä selviää sitten varmaan enempi ja ennenkaikkea se että kaikki on hyvin :) Tunnetko jo siis vauvan liikkeet? Olen itse ahkera salilla kävijä ja kysyinkin neuvolassa että pitääkö ohjelmaa miten muuttaa raskauden myötä niin sanoi että suoria vatsalihaksia ei pitäisi tehdä ja esim. Jalkaprässissä miettiä kevyempää painoa :) nyt olen pitänyt salista taukoa jo pari viikkoa kun on niin kamalan väsynyt... välillä 15 tunnin yöunia ja siihen päikkärit vielä.. toivottavasti alkaa sen saralla helpottamaan pian että saa normaalin arjen kulkemaan :)

Kiitos Josefina :)

Ei tunnu liikkeet vielä, lääkäri ja siinä yhteydessä ultra oli siis aamulla, ja siellä oli pienellä vauhti päällä. Meillä np-ultra 7.7. että samoissa aikatauluissa mennään.

Itse olen ymmärtänyt että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ei suoria vatsalihaksia saisi tehdä. Minun pitäisi ohjailla cxworxia aina elokuun lopulle asti, ja ajattelin kyllä niin tehdä jos tuntemuksia ei tule. Syksylle en sitä tuntia enää ota, mutta vielä on ajatus että muita tunteja jatkaisin hetken aikaa syksylläkin. Sitten tietysti lopetan heti jos alkaa tuntua pahalta. Uskon ja luotan että kroppa kyllä kertoo mitä voi tehdä ( tietenkään en toki ketään muuta kannusta mitään kiellettyä tekemään!). Viime raskauksissa hölkkäilin vielä viimeisille viikoille asti, joskin vauhti hidastui loppua kohden.

Niinpä ja se mikä toisella voi tuntua pahalle ei itsellä tunnu missään, kaikilla meillä on eri kroppa ja sen tuomat hyvät ja huonot puolet :) Väsymys on vaan ainoa mikä laittaa vastaan! Mutta eikö tämänkin pitäisi helpottaa tuossa jonkin ajan kuluttua ja saa taas energiaa? Näin ainakin toivon :D

Nt-ultrassa käyty tänään, ja kaikki oli niinkuin pitääkin. :Heartred La muttui 30.12.->3.1. niinkuin alunperin laskeskelinkin. AR-ultran mukaan laskettu aika olisi ollut vasta 7.1. eli silloin ollut kippurassa, tai lääkärillä ollut mittausvirhe.

Jos ulkaltaisi nyt uskoa tähän raskauteen, että saadaan vihdoinkin se oma käärö syliin saakka. :Heartred

Mä uskon varmaan vasta rakenneultran jälkeen, että tammikuussa saattas olla vauva tulossa.
Tosin edellisen raskauden tapahtumat varmaan vaikuttaa, ja tää on joku itsesuojelumekanismi.

Kunpa pystyis nyt jo olemaan huolettomampi ja nauttia raskaudesta.

Täällä yksi joka ahkerasti taustalla seuraillut haluaisi liittyä mukaan :) viime viikolla päästiin pientä kurkkaamaan nt ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin, joten josko tässä uskaltaisi jo hieman huokaista ja alkaa nauttia tästä odotusajasta. Laskettuaika olisi tammikuun alussa eli 6.1.

Jos pientä esittelyä niin minä olen 30v ja mies 31v ja ensimmäistä jännityksellä odotetaan. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.. alkuraskaus on selvitty pienellä pahoinvoinnilla ja väsymyksellä muuten ollut aika normaali olo.

Vielä ei osaa kenellekään mitään erikseen kommentoida muuta kuin onnea kaikille ja toivottavasti kukaan ei enää joudu ryhmästä poistumaan vaan kaikki saadaan omat pienet tammikuussa syliin <3

Oijoi, no nyt oikea lonkka särkee :confused:
Mulla on perussairauksia joo, mut eikai nyt vielä pitäis särkeä tälleen.. Millaseen kipuun tää tens olis hyvä? lihasko? Voi kökkö mikä olo.. Pahin pahoinvointi on vihdoin väistyny ni jo seuraavaa oiretta pukkaa! :eek:

Täällä on oikealla puolella issias vaivannut viimeset 2 vkoa :dead:
Töissä paljon kyykkyyn-ylös liikettä niin loppupäivästä ja illasta vaikea päästä ylös :sad001
Sekä tänään ja eilen nostelusta huomannu että alamaha menee kipeäksi, kestää jonkunaikaa ja sitten helpottaa :mad:
Sekä sillon tällön pientä jomotusta "alapään reunoilla" siellä jossain luiden seutuvilla, ei nivusissa, vaikea selittää :grin

Me otetaan äitiyspakkaus. Mielestäni se kuuluu niin sanotusti asiaan - etenkin esikoisen kohdalla.
Luin synnytystarinat. Itse työskentelen yksikössä, jossa tehdään niin suunnitellut kuin kiireellisemmätkin keisarinleikkaukset. En vielä osaa pelätä tulevaa, mutta katsotaan sitten lähempänä.

Voimia suruun vauva2016 :( muille onnittelut hyvistä uutisista ja uusille tervetuloa mukaan!

mulla on nukkumakaverina vartalotyyny, ostin sen jo esikoisen raskausaikana ja nukun sen kaa aina, vähentää kyllä nivelten rasitusta öiseen aikaan kovasti

Tervetuloa uudet mammat mukaan turisemaan ! Kiva ku on niin paljon mukana täällä niin on myös niin monta eri tarinaa :)

Itse fiilistelen tässä "rankan" ikea päivän ja kamalan kasaamismäärän jälkeen tätä masukkia. Makoilen rauhassa sohvalla telkkaria töllöttäen ja massussa tapahtuu jotakin niin ihanan mielenkiintoista <3 tupsuttelee ja hipsuttelee hihi ihanaa ! Vaikka tämä varmastikkin vain kohdun kasvua tms niin varmuus vauvaan vain kasvaa ja kasvaa :) huomenna starttaa kymppiviikko ja olotila mitä mainioin !

Toivottavasti muillakin on ollut mukava päivä ja jatkuu sellaisena :)

Koko illan ollut hirmuista nippailua ja juilintaa. :3

Pidin eilen siivouspäivän ja kamala mitä nippailuja aiheutti! Tahtia joutu kyllä normaalista hidastaan ja useemman tauon pitämään. Ei sinänsä ollit kipeitä mutta ikävän tuntuista joka tapauksessa. Mietin että ovatko ihan vaan kohdun kasvukipuja vai voisiko olla että pienen pyörimiset ja hyörimiset tuntuvat tuolla tavalla nyt. Tuo kummallinen tunne nimittäin alkaa monesti kun liikkuu ja touhuaa paljon..

Takaisin