Tämä viikko on ollut varmasti mun elämäni pisin viikko tähän mennessä. Ja joka ikistä vatsan nippausta ja selän jomotusta analysoin päässäni ihan hulluuteen asti. Mies varasi varhaisultran (mä en ois vielä uskaltanut) kahden viikon päähän 20.5. (silloin rv 6+3) ja lääkäri oli sanonut, että silloin näkee jo paljon alkiosta. itse luulin että pitäisi odottaa sinne 7+ viikolle, mutta nähtävästi ei. Ja parempi mitä nopeammin vaan saan edes jonkilaista tietoa niin ainakin tämä järjetön stressaaminen vähenee (toivottavasti). Neuvolaan soitan vasta tuon ultran jälkeen.
Mulla on kotona myös sellainen cb:n digitesti, mutta en oo uskaltanut vielä tehdä sitä, kun pelkään, että se näyttää pienempiä viikkoja kuin pitäisi. Ehkä teen sen huomenna tai sitten viikonloppuna. No tänne tulen siitä ainakin raportoimaan se on ihan varma. Mä muuten epävarmuuksissani aina välillä kokeilen onko rinnat vieläkin kipeet (mulla siis kipeänä vaan nännien alue). Ihan hölmöö, mutta siitä olen aikaisemmin tiennyt keskenmenon alkavan kun rintojen arkuus on yhtäkkiä hävinnyt.
Miehestä on tullut ihan uskomattoman huolehtivainen. Laittaa mut töiden jälkeen aina päikkäreille, minkä aikana tekee ruoan ja seuraavan päivän eväät. Googlettaa netistä mitä ruoka-aineita mun kannattaa syödä ja mitä ei ja valitsee ruoat sen mukaan. Ainoana miinuspuolena on se, että mulla on aivan järjettömät sokerihimot päällä ja nyt sitten en saa mitään sokerista tai rasvaista tai lisäaineilla kuorrutettua safkaa syödä. Mahdollisimman tuoretta, luomua, kevyttä ja terveellistä vain ja lisukkeena superfoodeja ja lisäravinteita (nämäkin kaikki tarkistettu mitä saa syödä ja mitä ei). Että siinä sitten pitää vaan omat sokerihimonsa kestää. Toisaalta mä olen noudattanut suhteellisen tiukkaa ja puhdasta ruokavaliota koko kevään, niin ei olisi mitään järkeä muuttaa sitä nyt kun vauva tarvitsee rakennusaineita. Ja lisäksi mulla on jonkin verran keskimääräistä enemmän elopainoa (no aika iso osa siitä lihasta, treenaan salilla 4krt viikossa) niin ollaan ajateltu, että olisi mulle ja lapselle hyvä jos mun paino ei nousisi raskauden aikana ollenkaan tai vain muutaman kilon.