La marraskuu 2016

Samaa just itekkin mietin,että eikö nyt lopussa pitäs vilkaista,miten virtaukset yms napanuorassa toimii.

Meillä katsottiin vielä synnytystapa-arviossa että virtaukset ovat kunnossa . Lastenlääkäri tutki tytön heti synnytyksen jälkeen ja sydän ultrattiin lähtöpäivänä. Ultra liittyi kuitenkin sydämessä olevaan reikään, eikä napavaltimoon.

Onko kaikilla synnytystapa-arvio?

En ole kuullu mitään sellasesta. Tänään oli neuvolalääkäri ja ilmeisesti viimenen sellanen. En muistanu sielläkään asiasta kysyä. Seuraava neuvola vasta viikolla 38.

Ei oo mulla ainakaan puhuttu synnytystapa-arviosta yhtään mitään, vaikka oon siitä kysynytkin. Ja torstaina seuraava neuvola ja neuvolalääkäri oli viimeks viikolla 20, eikä siitäkään ole ollut puhetta että onko tulossa uudestaan vaiko ei, ei muuten mutta alkaa aika loppumaan kesken..

Jos vauva olis ollut raivotarjonnassa ja kaikki olis muutenkin hyvin, niin ei olis täälläkään synnytystapa-arvioo. Mutta nyt kun on perätilassa ja pitää miettiä, miten synnytetään, niin on tuo synnytystapa-arvio.

HUS-alueella ei ainakaan oo automaattisesti mitään arviota. Mekin "päästiin" sellaseen vaan perätilan takia.

Mulla ei ollut neuvolalääkäriä, mutta synnytystapa-arvio oli kontrolliultran kanssa. Kuulemma tuo kontrolli korvasi neuvolalääkärin käynnin. Kertaakaan en oo neuvolalääkärin pakeilla käynyt, kun raskauskin huomattiin vasta niin myöhään, ettei käynnissä olisi ollut mitään ideaa.

Mää jotenkin oletin että näillä viimesillä viikoilla vielä olis se neuvolalääkäri just sen takia että katsottaisiin onko alapäässä tapahtunut mitään muutoksia tms. minkä takia eri kaupungeissa on ihan eri systeemit , miksi kaikissa ei voi olla sama? mulla on kyllä jääny niin huono maku noista neuvolaköynneistä kyllä että toivon ettei sinne tarviis enää ikinä mennä, vaikka pakkohan se on. Mulla siis joka käynnillä ollut eri neuvolatäti syystä tai toisesta ja kaikki on tietenkin eri mieltä kaikesta ja mitat heittelee miten sattuu ja mitään tietoa ei ole mitä edellisellä kerralla on puhuttu jne. alkaa jo tympimään pikkuhiljaa. Torstaina menen ensimmäistä kertaa samalle tädille toisen kerran..en sentäs putkeen kuitenkaan kun viime kerralla oli eri. Aion kyllä sanoa tästä siellä, mutta minkäs sille enää mahtaa..

Mulla on tullut supistuksia klo 13 lähtien, klo 17 eteenpäin säännöllisiä 3-5min välein. Klo 22.30 lähdettiin tänne Hyvinkään synnärille ja kipupiikin sain klo 01 ja unilääkkeen. Oon nyt yrittänyt nukkua mutta kipeet supistukset herättää kyllä. ;(

Rv 39+2

Oi miten jännää nunutin ja omena ! Nyt vaan toivotaan että pian tapahtuu ja tulkaahan ilmoittelemaan miten edistyy :) voi että..

Täälläpä taas tapahtuu. Tsemppiä naiset! :)

Itselleni on ekaa kertaa tulossa synnytystapa-arvio tai joku suunnittelukäynti nyt ainakin, vaikka kolmatta tässä jo pykätään. Ei taida olla mikään automaatio se homma. Kaksi imukuppisynnytystä takana niin polille lähete sen vuoksi.
Enkä oo muuten koskaan elämässäni käynyt missään synnytysvalmennuksissakaan. :D

Heräsin tässä aamuyöstä kipeään supistukseen, heräs mieskin kun siinä puhisin ja inisin. Tokaisi että ei ny vielä saa syntyä. :D Meni ohi eikä ole nyt ollut taas mikään.

Maatuska83 rv 36+1

Täällä herätty vielä yhtenä kappaleena :) jostain syystä ihan hirveä vitutus ollut siitä saakka päällä kun heräsin,ja uni katosi jo aamuyöstä ja nousin ylös sängystä jo 4:40. Pitää lähtee neuvolaan ihan just niin jospa tuo raikas aamu sais tunteet vähän tasaisemmiksi. Hirvee päänsärkykin heti tulee,kun ihan turhista asioista hermo menee :\ 40+2

Tsemppiä Nunutin ja Omena1987! :)

Willa
Mulla kanssa vaihdellut neuvolatäti lähes joka kerta. Tai kolme kertaa taisi olla jopa sama, muuten aina eri. Meillä on kaksi neuvolalääkäriä koko raskauden aikana täällä Tampereella ja muuten vaan perinteisiä neuvoloita. Luulin, et olisi neuvolaläynnit lisääntyneet tässä lopussa, mutta ed. neuvolalääkäri oli tasan viikko sitten ja seuraava neuvola vasta kahden viikon päästä. Tietty olen uudelleensynnyttäjä, jolla ekassa raskaudessa meni kaikki hyvin niin senkin takia ei mitään erityistä ole. Synnytystapa-arvioita ei ole ellei ole jotain erityistä, esim. just perätilassa tai painoarvio iso tms. Silti esimerkiksi sf-mittaa ei neuvolääkärissä edes mitattu ja seuraavan kerran mitataan vasta kahden viikon päästä, eli tässä on reilu 6 viikon väli milloin sitä ei ole mitattu ja itseäni ainakin ihan kiinnostaisi. Mut ei ni ei.

Ei meidän suunnallakaan ole synnytystapa-arviota kaikille, vain jos on joku syy. Ite kävin kokoultrassa radin vuoksi, vauva oli keskikäyrä kokoa, raivotarjonnassa ja minulla yksi altatiesynnytys takana niin ei sen tarkempia tutkimuksia tehty. Muuten siis seuvolakäynnit meillä päin perus tarkkailua ja tiedonantoa. Neuvolalääkärissäkään ei mitään ihmeellistä tehdä jos kaikki hyvin, sisätutkimuksia ei turhaan tehdä jos ei ole supistellut. Eli tälleen uudelleensynnyttäjänä tuntuu vähän turhalta käydä neuvolassa, mutta onpahan joku joka on kiinnostunut minusta (ainakin siltä tuntuu) kun on sama th ollut yhtä kertaa lukuunottamatta, hän osaa työnsä hyvin ja kyselee paljon :)

Neuvolassahan ei oo pakko käydä, tai käyntiväliä voi pyytää pidemmäksi jos ei tarvetta käydä tiheämmin. Itelläni viikon päästä (39+0) seuraava neuvola jolloin kolme viikkoa edellisestä, tääkin tahti tuntuu turhan tiiviiltä mutta hyvä tarkistaa hemoglobiini ni mentävä on, tai mielellään kyllä synnyttäisin jo ennen sitä...

MIKSI MINÄKIN EN VOISI JO SYNNYTTÄÄ?? Ei sitten minkäänlaisia merkkejä että jotain edes tapahtuisi alapäässä, ei vauvan laskeutumista tai mitään. Olis ihan aikataulullisesti kivempi synnyttää nyt marraskuun alussa niin kerkeäisi touhuamaan ennen joulua... :D :D

Rv 37+4

Ei mullkaan mitään synnytystapa-arviota ole.. :(

Tänään oli eka aamu kun heräsin pettyneenä ja turhautuneena kun synnytyksen alusta ei mitään merkkejä!! Alkaa tuntumaan että vauva menee paljonkin yliajalle ja stressaan sitä että vauvasta tulee jättiläinen...:sad001

rv 39+3

Minäkin hätäisenä halusin tytön maailmaan mahdollisimman pian ja toive toteutui rv 38+5. Muuten ihanaa, että maailman rakkain on nyt täällä ja häneen pääsee oikeasti tutustumaan ja saa syliin! <3 mutta ehkä kääntöpuolena sitten, että neiti on niin pikkainen vielä, että häntä on vähän tehostetusti kasvstettava ja seurattava :) laitoksellakin olivat alhaisesta painosta huolissaan ja keltaisuuttakin täytyy seurata. Laitoksella jouduttiin antamaan lisämaitoa, että neiti saadaan kasvamaan ja se taas kostautuu nyt kotona, kun ei sitä lisämaitoa ole yhtä valmiisti, omien tissien maidontuotanto ei ole vielä ihan tarpeeksi runsasta ja nännit kulutuksesta tietenkin aivan ruvella, joten imetys ei tällä hetkellä ihan mitään suurta juhlaa ole. Oman lisänsä imetysvaikeuksiin tuo neidin pieni suu! Eli vaikka ote on oikea, asento hyvä ja vaikka mitä, niin pienisuinen tinttaraisemme ei saa tissiä ihan niin paljon/syvälle suuhun, että se ei lainkaan sattuisi. :/

Eli näiden kokemusten jälkeen ehkä kasvattaisin neitoa vielä hieman mahassa, toisaalta olen onnesta ymmyrkäinen, että hän nyt on täällä maailmassa jo :)

Täällä herätty vielä yhtenä kappaleena :) jostain syystä ihan hirveä vitutus ollut siitä saakka päällä kun heräsin,ja uni katosi jo aamuyöstä ja nousin ylös sängystä jo 4:40. Pitää lähtee neuvolaan ihan just niin jospa tuo raikas aamu sais tunteet vähän tasaisemmiksi. Hirvee päänsärkykin heti tulee,kun ihan turhista asioista hermo menee :\ 40+2

Tsemppiä Vimpa! Kumpihan meistä ekana jakautuu kun samoilla päivillä mennään?:grin mulla on vasta huomenna neuvola aamulla.

Rv 40+2

Täällä ei ainakaan mitään merkkiä että synnytys olisi lähimaillakaan. Menkka jomotkin on olleet poissa kaksi päivää,eikä mitään kipuja missään :) mutta ei kai se auta kun olla tyytyväinen,että vointi on hyvä. Kummiskin neljä mukulaa huollettava joka päivä,niin parempi näin :)

Takaisin