La marraskuu 2016

Eea ,

Mulla oli kanssa tollain onnellinen ihminen - päivä !! Ja jaksoin puuhata koko päivän ja olin virkeä ja naurava , pitkästä aikaa !! Ja tää kaikki alkoi siitä kun puhelinmyyjä soitti aamulla ja tarjosi mulle Hesarin viikko lehteä.. KYLLÄ!

Tällä mun maailma pelastettiin :P ;)

Tilasin siis itselleni joululahjaksi ja vauva arkea piristämään Hesarin viikko lehden kun kerta tarjouksessa oli.

Puhelinmyynnin uhri , kerrankin soitettiin oikealla kohteelle.

Lakritsi 35+5

Ihanaa marraskuuta kaikille minunkin puolestani ja onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! Kohta pitäsi lähteä viemään eskarilainen päiväkodille ja kerholaiset vähän pidemmälle kerhoon. Jännittää vähän lähteä tuonne kävelemään vaikka matkaa ei ole enemää kun 1,5km suunta. Jospa ei vain vedet mene matkalla. Seuraavan kerran vien heidät sitten,kun vauva on syntynyt. Onneksi eskariin on vain muutama 100m matkaa. On niin ihmeen seesteinen olo,että kauhulla odotan,että kesken matkaa alkaa tapahtua :o noh,toivotaan parasta että hengissä selvitään.
Minäkin näin hirveitä painajaisia koko yön,karhu oli mm päässyt meidän eteiseen ja olin hukannut osan lapsistani ja unet vain jatkui vaikka tuntui että olin välillä hereillä ja silmät auki.
Ja voi luoja nämä kellon siirrot,nuorin on ihan sekaisin,eilen nukahti kesken lounaan pöytään ja illalla huusi väsymystään jo hampaiden pesun aikaan. Tänä aamulla oli jo sitten 5:40 hereillä. Kestää aina aikansa,että saa nuo lapset uuteen rytmiin totutettua kellon siirtojen jälkeen..
Mutta nyt minä lähden tuonne raikkaaseen keliin kävelemään ja toivottavasti tulen ilmoittelemaan iltapäivällä että kaikki meni ok :) ihanaa päivää kaikille. 40+1

Kateellisena luen teidän ahertamista ja kävelylenkeistä. Itse tosiaan eilen yritin käydä prismassa ostoksilla, no ei siitä mitään tullut ja sanoin miehelle et mukaan lähtee vaan välttämättömät etten pysty kävelemään. Niinpä napattiin 2-5 kilon vaippoja, nannia, pullotutteja ja pari tuttia. Tais mies kerit juoksemaan itselleen pesuainetta. Ja pois. Ei ollu ollenkaa hyvä. Nyt näiden kahden päivän aikana pitäs pystyä siivoomaan ku sit sin sairaalaa joudun. Hirveä ikävä jo esikkoa ja hän hoitaa äitiä minkä 5v:nä pystyy, kova huolehtimaan. Kovasti pelkää et äiti kuolee tai joutuu olemaan kauan sairaalassa. Hänel jo nii kova huoli ku näkee miten mua sattuu liikkuminen. No pian olen kunnossa toivottavasti.
Muutenki tuntuu omituiselta tietää heidän syntymä päivä kun esikko syntyi alateitse ja synnytys alkoi itellään.
Nää kivut on jtn ihan järkyttävää..Olen ihan mekanismituolin oma, ku en meinaa sohvalta tai sängystä päästä ylös. Kroppa vetää ihan viimisiä. No kaksi yötä!
Rv35+6

9f7ad35fcc0cf1026c32d19ad4b0492f

Ei hyvänen aika :( lauantaina meni selkä jumiin,ilmeisesti joku iskiashermo tai vastaava.. vetää kivasti alaselästä pakaraan.. ja tuntuu et joku on iskeny puukon selkään pystyyn..
Oon tähä mennessä tullu iha ok toimeen särkylääkkeillä mut eile menin sit tyhmänä laittaa lämpösen kauratyynyn tuoho kipeeseen kohtaan.. ja hei,nyt ei sit jalka kanna enää senkää vertaa!! Ja kaikki liikkeet sattuu ja vihloo selästä :(

Rv 37+5

Jee marraskuu, vihdoin!!:cool05
Ei kyllä mitään merkkejä että vauva tulisi:meh:
Tänään kaupungille julkisilla, jännittää silti hitosti että jos jotain tapahtuisi just silloin:grin:eek:

rv 39+2

Ultrassa käyty ja voi herranjestas, vauva oli 5 päivää isompi kooltaan ja painoarvio 3,4kg! Se tuntui toooodella suurelta painolta kun ajattelee että tänään on menossa "vasta" 37+1 ja vauvakirjassa luki että vielä kaikenlisäksi pojille tulee masussa vielä enemmän painoa loppuaikana kuin tytöille. Kääk! :D Mutta siis kaikki hyvin, vähän liiankin hyvin. :D Kohdunkaula oli kiinni ja täysimittainen ja lantiokin kuulemma oli ok, voimme tehdä paljon lapsia sanoi lääkäri ja virnisti miehelle :D Mutta siis, mä olisin jo niin valmis synnyttämään! Ei taida vaan ihan äkkiä tämä kaveri täältä ulos tulla...

Täällä ollaan synnytyssalissa. Säännöllisiä supistuksia on tullut eilisestä klo 20 alkaen. 23.30 meni lapsivedet ja sen jälkeen aloin olla jo tosi kipeä. Sain kipupiikin ja kävin kuumassa suihkussa istumassa, mutta supistukset oli jo ihan tajuttoman kipeitä joten pääsin kahden jälkeen tänne synnytysosastolle. Kolmen aikaan supistukset oli jo niin kovia että huusin ja itkin kivusta ja olin ihan hysteerinen, käyrällä ei enää riittänyt numerot mittaamaan supistuksia ja uusi supistus alkoi ennenkuin edellinen ees loppui. Ilokaasua ja tens laitetta kokeilin aiemmin mutta molemmista tuli vaan huonompi olo. Lopulta sain selkään spinaalitilaan kipulääkettä joka auttoi onneks nopeasti, aiheutti kauheeta kutinaa mutta pystyin jo torkkumaan ja supistuskivut laantu tehokkaasti. Aamulla laitettiin epiduraali ja aloin saada oksitosiinitippaa, mutta se on aiheuttanut laskuja vauvan sydänääniin joten siitä pidetään nyt taukoa. Jouduin jo olla nelinkontin sängyssä ja vauvaa työnnettiin väkisin alakautta ylemmäs kun sydänäänet laski niin pahasti. Oma olo on superväsynyt mutta helpottunut siitä ettei enää satu. Kysyin vielä kätilöltä että kuinka kauan tätä alatiesynnytystä vielä yritetään ja hän oli sitä mieltä että saattaa mennä huomiseenkin.
Niin ja oon siis edelleen vaan 3cm auki... väsyttää ja turhauttaa.

rv39+5

maje555 kuinka kauan sun synnytys on nyt kaikenkaikkiaan kestänyt? Kylläpä on vaatinut voimia :/

Pakkastetuista taikinoista. Mä oon joskus kälyn vinkkaamana tehny korvapuustit paistamista (ja voitelua) vaille valmiiksi pakkaseen ja sitte vaan sulattanu, kohottanu, voidellu ja paistanu. Hyvää tuli ja tarjoiluhetkellä ihan tuoretta!

Ja iskiaksesta. Oon kans oppinu virheen kautta, että siihen kannattaa iskeä kylmäpakkaus eikä lämmintä kauratyynyä. Nytpä tiedän :D

Tsemppiä kipujen kanssa taisteleville! Täällä ei oo mitään merkkejä syntymisestä, vaikka kokoa ois jo ihan hyvin (etenkin ku istuu perätilassa) ja laskettu aika on sunnuntaina. Kaikennäkösiä vinkkejä oon kuullu supistusten alottamiseen, mutta vielä mikään ei oo tehinnu. Eilinen sauna aiheutti vaan ihan hurjan liikemylläkän mahassa. Mahtokohan se tykätä saunomisesta? Koklaisinko tänään heti uusiksi? :D

Voi Maje555, kuulostaa kyllä raskaalta. Onko sektiosta puhuttu? Noin itsellänikin kävi, vauvan sydänäänet laski (olin silloin myös tipassa) ja lisäksi vauvan päästä otettu ph-arvo oli niin huono, että kiireelliseen sektioon päädyttiin. Onko sinulle puhuttu ph-arvosta mitään? Minäkin olin 3cm auki kun sektioon mentiin. Toivon todella paljon voimia!!

Vauvalta on otettu ph-arvo 2 kertaa ja se on ihan ok. Nyt sain tiedon että hyvin todennäköisesti päädytään sektioon. Joudun varmaan vielä hetkeksi oksitosiinitippaan, mutta kätilön mukaan mun sisälantio vaikuttaa liian pieneltä alatiesynnytykseen. Mulla alkaa myös kuume nousta joten olo on aika huono. Se kuitenkin nyt lohduttaa että jos ja kun sektioon päädytään niin se pyritään tekemään tänään ennen klo 15 kun virka-aika loppuu :)

Voimia maje :Heartred

Ja ihanaa marraskuuta kaikille! Ja onnittelut jo vauvan saaneille :Heartred
Mulla oli viikonloppuna ihan sellainen fiilis, että vauva syntyy parin päivän sisään. Mutta ei mitään oo vielä tapahtunut :dead: Supistuksia edelleen, mutta ei mitenkään säännöllisiä. Hieman malttamattomana täällä siis ollaan :joyful:

Ruth 38+3

Voi että kuulostaa tuskalliselta maje, voimia! Oot voiton puolella jo onneksi.

Marraskuun alun kunniaksi täällä käytiin ultrassa. Oli siis sovittu aika. Kohonneiden sappiarvojen takia. Ja seuranta jatkuu labra + lääkäri synnärillä 1x vko LA asti. Jos ei synny ennen la, niin käynnistetään viimeistään silloin tai arvojen noustessa aiemmin mutta ei ne vielä hirmu koholla ole, lääkitys silti piti aloittaa. Vähän taas kyseenalaistan tota lääkettä, mutta....
Vauva voi hyvin, paino hitusen vajaa 3kg. Paikat kypsät. Kanavaa jäljellä n.2cm. Pää on ihan alhaalla, jonka itsekin huomasin jo ennen ultraa että on laskeutunut alas.
Lapsivettä on hyvin, kun pelkäsin että sitä on tihkunut mutta luultavasti ollut vaan jotain muuta.
Lääkäri katsoi milloin on edelliset synnytykset ollu ja epäili että ei nytkään LA asti tarvi odotella. Saas nähdä. Elämme jännittäviä aikoja :D
Huonoon oloon ja huimaukseen, lepoa.

Kyllähän sai sisätutkimus navan alapuolen kipeäksi. Oli jokseenkin tuskainen matka kotiin.

36+6.

Muokattu viimeksi:
Milläs viikoilla muilla on alkaneet vauvat rauhoittua massussa? Omassa mahassani käy edelleen sellainen touhotus ja tohina, että usein täytyy vaihdella asentoa, jotta iskut ei tuntuis ihan niin epämukavilta. Positiivista on tietenkin se, ettei mitään erityistä liikeseurantaa tarvi harjoittaa. :)
Rv 35+6

Majelle paljon tsemppiä ja voimia loppumetreille <3!

Päätin eilen illalla, että yöllä lähden. Kyllästyin tuskailemaan ja kiukuttelemaan sohvalla ja sanoin miehelle, että nyt haen loput tavarat ja kassin oven viereen odottamaan ja ens yönä lähden. Noh, vauva ei näköjään ollut samaa mieltä kun edelleen tässä ollaan ...

Enkä tiedä miksi odotan koko ajan lähtöä, vaikka aiemmatkaan eivät ole vielä näillä viikoilla syntyneet. Olisin vaan niiiiiiin valmis...

Rv 38+5. Niin paljon ja kuitenkin (ilmeisesti) niin vähän

Takaisin