La marraskuu 2016

Mä täällä jännään teidän muiden puolesta kun oma syntyy varmaan sen viikko lasketunajan jälkeen ihan niin kuin nuo kaksi edellistäkin. Eli semmoset kolme viikkoa jäljellä. Eipä juuri mitään oireita ole ollut, vähän supistelee ja vihloo. Seksiä tulee harrastettua pari kertaa päivässä jospa se edistäisi asiaa. Ei kyllä kauhea hinku ole vielä synnyttämään, yllättävää kyllä. Toisaalta tuntuu että olen ollut iäisyyden raskaana, toisaalta en ole vielä valmis luopumaan tästä mahasta. Juuri naurettiin neuvolassa että on se hyvä kun viikolla 38 pahoinvointi alkaa hellittää. laughing7

Tsemppiä majelle ja nasupossulle! Ja muille jotka kärvistelee kipujen kanssa.

37+5

Miettisin just aamulla, että alkuraskaudessa aina vessa käynnillä tutki paperia, ettei vaan ole verta tai mitään merkkiä mistään huolestuttavasta. Ja nyt loppu metreillä taas vessassa syynää paperia, että olisko jotain merkkiä edes limatulpasta :D

39+3

Miettisin just aamulla, että alkuraskaudessa aina vessa käynnillä tutki paperia, ettei vaan ole verta tai mitään merkkiä mistään huolestuttavasta. Ja nyt loppu metreillä taas vessassa syynää paperia, että olisko jotain merkkiä edes limatulpasta :D

39+3

Sama juttu, kun rv 11 tuli verta paperiin niin olen sen jälkeen tutkinut paperia todella tarkasti. Nyt vaan toivon että jotain limatulpan tapaista näkyisi :D

Rv 37+2

Täällä lähti viikko 38 käyntiin ja mää oon niin kypsä!! :hilarious: Ärsyttää olla näin "vaivanen" ettei mihinkää muuhun kykene kun löhöömiseen..vauva painaa jotain hermoa ja jalkoja puuduttaa ja kihelmöi jatkuvasti ja on tommoset sinipunaset koko jalan mitalta..sama käsissä. Maha ei ole vieläkään laskeutunut ja hengittäminen ja on hankalaa ja närästää tosi usein, ruokaakaan ei meinaa mahtua kerralla kun pari lusikallista kun on jo täynnä. Maha on jo niin iso että napa pullahtaa pian pihalle jos vielä jatkaa kasvamista :grin valivali siis täällä!

Ja siltikin kaikesta valituksesta huolimatta aion kestää ja kestänkin loppuun asti, kun kyllä kaikki tämä epämukavuus on lopulta sen arvoista :Heartred
Ainiin..ja täällä ei siis mitään tuntemuksia että syntyisi vielä hetkeen. Tai en tiedä kun en tiedä mitä tuntemuksia pitäis olla?! laughing7

Mä en nyt malttaisi olla aloillani, mutta kun tarttis. Tein aamupäivän ulkoilut ja hevoshommat esikoisen kanssa ja nyt kyllä supistelee. Ei vaan saisi enää niin touhuta, vaan ihan oikeasti antaa muiden tehdä jutut mun puolesta. En ole semmoisessa koskaan hyvä ollut, mutta nyt on kaiketi opeteltava. Mä vaan niin toivon, ettei vauva tulisi ennen sitä sektiopäivää! Ahdistaa ja pelottaa synnytys niin sairaasti.

Mulla alko tänään viikko 36 ja kyllä mäkin tästä mahasta haluisin jo eroon. Tosin kun lauantaina kuulin vauvan painoarvion eli 2440g niin kuulostaa tosi pieneltä vielä. Mutta muuten tää maha on koko ajan tiellä eikä pysty kunnolla tekemää kaikkia asioita. Kauheen ähinän ja puhinan kanssa :D

Mielessäni oon ajatellu alottaa vielä lenkkeilyn, jos vähän auttais turvotuksiin eikä paino hirmusesti nousis enää. Jospa jo huomenna! Pitää odottaa et esikoinen ensin paranee.

36+0

Täällä limatulppa irtosi tasan viikko sitten eli 36+0 ja innolla odotettiin josko jotain lähtisi tapahtumaan, mutta ei :D Kivut on kyllä olleet hieman kovempia, mutta se on vasta jotain valmistautumista. Synnytyshommiin tuskin vielä kovin nopeasti päästään, tai siltä se ainakin tuntuu.. Huomenna ultra ja sisätutkimus, monella on saattanut alkaa synnytys sen jälkeen joten taas elätellään toiveita :D

Täällä ei myös energia riitä oikein muuhun kuin löhöämiseen ja pieneen hääräilyyn. Eilen tehtiin vähän isompi siivous kotona ja se kyllä tuntui.. Onneksi mies sentään imuroi, se on liian raskasta nyt!

Minkä verran olette ostaneet esim. 56 kokoisia vaatteita?

Mietityttää et onkohan vaatteita tarpeeks ja yhtään en muista enää, että jäikö 56 koko ihan hetkessä pieneks..

Meillä on muutamia 50cm ja sit aika paljon 56cm.
Suurin osa 56cm bodeista on jatkopala bodyja. Eli menee pidempään :)

39+3

Täällä supparit hiipuneet ja olen yrittänyt lepäillä. Mies tuli hetki sitten töistä ja nukahti päiväunille tohon viereen. Supistelua harvakseltaan, eikä niin kipeää kuin alussa, mutta äsken vessassa tuli ihan kunnolla verta paperiin. Soitin jo äippäpolille, että pitäiskö tulla takaisin. Saan kuulemma olla halutessani vielä kotona, mutta jos vuotoa tulee reilusti, niin sairaalaan vaan... Seurailen tässä nyt sitten ja annan vielä miehen kerätä voimia tulevaa varten, kun varmasti tarvitsen häntä enemmän. On kuitenkin töihin lähtenyt jo aamuyöstä...

Selvispä missä kelan päätöskin jumittaa -.- Ne ei oo saanu palkkatietoja 6kk ajalta, missään ei mitään lue, että ne puuttuu. Työnantajalle soitin niin kappas, kun kela ei oo ees laittanu pyyntöä heille, että laittaisivat ne. HUOH. Vielä pitäs ihmetellä miksi katkaisivat meidän asumistuen. Sanonko taas mitä :))))

Täälläkin ihmetellään kelan juttuja, mutta sairauspäivärahan muodossa. :D Sain kaksi viikkoa sitä rahaa ja se loppui kun äitiysloma alkoi, mutta nyt siellä on työnantajan puolesta laitettu uusi hakemus enkä yhtään tiedä mitä se mahtaa koskea. :D No, se selvinnee sitten kun kela sen hyväksyy, nyt siellä ei näy mitään muuta tietoa kuin käsittelyssä..

Voi jänniä aikoja, tsemppiä kaikille odottajille!! ^^

Mä sain just tehtyy ison satsin spagettikaatiketta ja keitettyä kukkakaalia ja ruusukaalia ja ai että ku meinas loppuu voimat!! Nyt ootan et mies tulee kotiin labrasta ja apteekista ja sit pääsee syömään ja varmaan loppupäiväks lepäämään taas..alkaa kyllä kyllästyttää tää sairastelu:grumpy:

Onko muilla samanlaista? Ensin oot tyyliin 24/7 koko raskausajan kotona neljän seinän sisällä, mutta kun alat olla viimeisillä viikoilla niin kaikki kumminkaimanserkunsiskonpojat tulee käymään "ennen kuin posahat". Kiitos vaan myötäelämisestä mutta kun nämä on just ne viimeset viikot kun haluaisin olla rauhassa omassa pikku kuplassani!

Rv 37+2

Tänään käytii äippäpolilla ultrassa, keskustelemas torstain sektiosta ja käyrillä. Nii ja labrassa ottamas verikokeet. Nyt on kaikki valmista torstaille sairaalan osalta, vähän pelottaa. Kotona olisi vielä yhtä ja toista. Ja kipeeks viel tulin täs ennen, kurkku santapaperia ja voimat ihan poissa.
Neideillä oli kaikki hyvin, vedet vähentyneet.
Jos tytöt täs lähi aikana saa kotiin ni mitä heille pitää pukea:wideyed: on tosta esikon vauva ajasta aikaa jo nii monta vuotta:D

Iik jännää kun niin monella tapahtuu! :)

Mulla se limatulppa alkoi irrota joku 9 pvää sitten ja ei mitään merkkejä nyt että syntyisi :D painanu tosi paljon vatsaa tänään vaan alhaalta ja alaselkää jomottaa..

Tänään olin kaupoissa (autolla menin) muutaman tunnin ja vähän hänskätti, että jos lapsivesi tulis :D No ei se tullut tietenkään :D
Varasin itselleni ajan huomiseksi manikyyriin, saa luvan olla lapsivedet sisällä siihen asti kun meen vielä julkisilla keskustaan :D haha

Synnärillä sanoivat viime viikolla mulle tosiaan, että vauva on laskeutunut aivan alas, mutta kädellä ei ylettynyt..kohdunkaulaan? Mitä sekin tarkoittaa..oon ihan pihalla kaikesta ensikertalaisena :D
Jotenkin tuli todelliseksi tuo synnytys tosiaan viime viikolla kun luulin jo että nyt se tulee.

rv 39+1

Oon saanut nyt eilisen ja tän päivän aikana yhteensä viis kertaa cytoteciä ja näiden tuloksena kohtu on tiukasti kahdelle sormelle auki. Ja lähtötilannehan oli siis yhdelle sormelle auki... kaulaa jäljellä vielä reilusti. Nyt päivän aikana on supistellut ihan suht tuntuvasti vaikka oon saanut ihan maksimi kipulääkkeet. Supistukset näkyy myös käyrällä mutta ei ne silti ole edistäneet tilannetta ollenkaan. Jos tilanne ei etene niin huominen vielä yritetään cytoteceillä, sen jälkeen sitten ilmeisesti kokeillaan oksitosiinitippaa. Ballonkia ei voida laittaa koska kohdunsuu on vielä liian ylhäällä ja kiinni. Oon yrittänyt kävellä jos se edes vähän nopeuttaisi hommaa, mutta kävellessä mun kylkikipu muuttuu melkeen sietämättömäksi :confused: tosi turhauttava tilanne mutta onneks mies pystyy olemaan mun kanssa täällä päivät. Ja kätilöt on tosi mukavia ja tsemppaavia :)

Mulla oli kans tänään sisätutkimuksessa ennen sen ballongin laittoa niin pitkästi sitä kanavaa, että lääkäri sanoi, että on vaikea ylttää kohdunsuulle. Sanoi, että ulkosuu olis auki kahdelle sormelle.
Mä kun menin toista lasta synnyttämään, niin muistaakseni oli silloinkin tota kanavaa vielä jäljellä ja kätilö sanoi, että vauvan pää on ylhäällä. Kyllä se kuitenkin sillä reissulla syntyi, vaikka siihen vuorokausi menikin.
Mä oon ihan hermoraunio, kun ton ballongin ansiosta koko alapää on tajuttoman kipeä, enkä yhtään jaksa liikkua, kun se tuntuu niin ikävältä. Mutta sit kuitenkin supistukset on lakanneet lähes kokonaan. Ehkä kerran tunnissa tulee yksi lyhyt jokseenkin kivulias kuitenkin. Onneksi uskalsin tulla kotiin. On täällä kivempi pötkötellä miehen kainalossa. Varmaan ruvetaan kohta katsomaan jotain leffaa. Kunhan vaan löydän jonkun sopivan asennon!
Vielä tässäkin vaiheessa tuntuu tosi epätodelliselta kaikki. Synnytys, vauva, downin syndrooma... No, pian kuitenkin konkretisoituu varmasti. On tämä odottelu aika raastavaa. Samalla pelottaa hirveästi, että koska alkaa taas ne järjettömän kovat supistuskivut, joista kärsin aamupäivällä.

Siis voisko joku fiksu kertoo mulle tyhmälle, että mikä on mikäkin :D
Kun mulle sanottiin viime viikolla, että 1 cm jäljellä/kadonnut kokonaan..onko se kohdunsuu vai se kohdunkaula :D?
Ja kuulemma myös pehmentynyt.
Ja sitten että siihen toiseen paikkaan (kohdunsuuhun vai kohdunkaulaan) ei lääkäri tai kätilö ylety :D, kun vauvan pää jossain tietyssä asennossa, onko se sitten kohdunsuu? :D

Mun tekisi mieli mennä kampaajalle kun vielä pääsen, mutta kuinkahan pitkän ajan päähän sen ajan uskaltaakaan varata että varmasti sinne pääsee. Vauva ei ole vielä kiinnittynyt vaikka kävellessä alas painaakin, mutta supistuksia tulee kävellessä aiempaa herkemmin ja vähän kovempia, minkä vuoksi keskustaan lähteminen vähän arveluttaa.

Takaisin