La marraskuu 2016

Täällä lopulta 4 vuorokauden latenssivaiheen (jatkuvaa supistelua joka ei juuri kypsyttänyt kohdunsuuta) jälkeen eilen illalla klo 23 käynnistyi synnytys juuri kun olin saanut lääkkeet että kävisin nukkumaan. Klo 9.51 olikin sitten jo pieni prinsessa maailmassa <3 kirjotan tarkemmin synnytyskertomuksiin :) kaikki tytöllä oikein hyvin, rintaa syönyt kerran, maito ei ole vielä noussut.
39+3 oli tänään viikot mutta kätilö sanoi että vaikuttaa jopa hieman yliaikaiselta kun iho kovin kuiva. Tiedä sitten :)

Siis voisko joku fiksu kertoo mulle tyhmälle, että mikä on mikäkin :D
Kun mulle sanottiin viime viikolla, että 1 cm jäljellä/kadonnut kokonaan..onko se kohdunsuu vai se kohdunkaula :D?
Ja kuulemma myös pehmentynyt.
Ja sitten että siihen toiseen paikkaan (kohdunsuuhun vai kohdunkaulaan) ei lääkäri tai kätilö ylety :D, kun vauvan pää jossain tietyssä asennossa, onko se sitten kohdunsuu? :D

Mie sanoisin Kaitsu että se mitä siulla on ollu 1cm jäljellä/ kadonnu kokonaan on kohdunkaula. Se on se jonka kuuluu olla raskauden aikana muutaman sentin pitkä ja lyhenee loppua kohti supistusten vaikutuksesta. Kohdunkaula voi olla lyhentynyt tai kadonnut vaikka ei välttämättä vielä synnytys kovin lähellä ole. Veikkaisin että kohdunsuuhun ei oo ylettyny, kai se on niin että siihen ei välttämättä ylety jos on tarpeeks ylhäällä ja paikat ei oo lähteny kunnolla kypsymään synnytystä varten. Kohdunsuu on se joka aukeaa synnytystä varten 10cm asti, sit kun on täysin auki niin aletaan ponnistaa. Kohdunsuukin voi olla sentin-pari auki vaikka ei vielä synnytys ois alkamassa. Saa korjata jos oon väärässä :grin Itelläni siis tehty kahden raskauden aikana sisätutkimus vaan sillon kun menin esikoista synnyttämään ja olin jo 4cm auki. Mut foorumikoukussa jotain kuitenkii oppii :grin

Paljon onnea Jeanney! :Heartpink:Heartred:happy:

Aivan ihanaa, kun täällä nyt alkanut tosissaan tapahtumaan ja lähes joka päivä joku synnyttää tai on lähes synnyttämässä. :) Alkaa jotenkin itselleenkin konkretisoitumaan, et jossain vaiheessa ollaan samassa tilanteessa.

Mä olen vaan niin onnellinen kun on remppa vihdoin ohi ja kämppä saatu siivottua taas elinkelpoiseen kuntoon. Tänään laitoin vauvan sängyn valmiiksi ja kaukalopussin turvakaukaloon. Iik, alkaa jotenkin tuntua vihdoin niin todelliselta, että tänne on vauva tulossa. Tietysti ei täysillä uskalla oikein riemuitakaan, kun iskee pelko, että jos jotain sattuu. Sitten olen kehitellyt ihme pelkoja, et mitäs jos vauvalla on vaikka jalat tai kädet surkastuneet tai kasvanut häntä rakenneultran jälkeen, kun ei ole sen jälkeen sitä nähnyt. No, yritän olla ajattelematta liikoja moisia.

Mä voin ilmeisen hyvin, koska huonoista yöunista huolimatta jaksan touhuta ja siivota ja näin on jatkunut jo monta viikkoa. Ihan semmonen maaninen olo ja vähän sekin huolettaa, ettei tää yltäkylläinen tehokkuus jää päälle ja jossain vaiheessa iskee sitten joku burnout. Kai sitä pitäis hiukan iisimmin ottaa, etenkin kun kaikki pakolliset on nyt tehty.

Kaitsu, kuulostaa siltä, että kohdunkaulaa se 1cm/kadonnut ja kohdunsuu pehmennyt tai sitten ei siihen ylettynyt. Mulla oli kohdunkaula kadonnut ja kohdunsuu pehmennyt. Sanoi, että voi syntyä tai voi olla syntymättä vielä muutamaan viikkoon eli noista ei voi oikein ennustaa mitään.

Huomenna onkin sitten MARRASKUU!!! :talk017

Marras, tunnistan itsessäni noita pelkoja siitä ettei lapsella olekaan kaikki hyvin. Itse olen ajatellut sen johtuvan siitä, että kaikki on mennyt vähän liian hyvin. Olen tullut raskaaksi helposti ja raskaudet sujunut hyvin. Elämässäni ei tosiaankaan yleensä oikein mikään ole mennyt näin sujuvasti. Esikoisen odotusaikana ei ollut tällaisia ajatuksia. :wideyed:
Turhaa sitä on miettiäkään edes kun ei siihen voi vaikuttaa, mutta minkäs teet..

Rv 36+3

Oi että, huomenna tosiaan on jo marraskuu! :) <3 Mulla on aamulla ultra ja kuulemma tehdään sisätutkimus siinä sitten samalla ja voi jumpe että jännittää! Kiva tietysti tietää mikä tilanne on kun limatulppakin tosiaan viikko sitten jo irtosi, mutta jotenkin jännittää silti ihan kamalasti tuo lääkärikäynti. Olis kyllä siistiä jos siitä alkaiskin sitten jo synnytys :D

JES!!! Vihdoinkin alko tapahtua. Sain seittemän maissa kuudennen cytotecin jonka jälkeen supistuksia alko tulla kivuliaina ja n. 10min välein. Käveltiin miehen kanssa synnärin portaita ylös ja alas pari kertaa kunnes mun kylkikipu oli sen verran kova että tulin takas osastolle ja mieskin lähti kotiin kun vierailuaika oli päättymässä. Supistukset muuttu vaan kovemmiksi ja välikin lyheni viiteen minuuttiin. Vessareissulla pönttöön putosi limatulppa ja samalla lorahti pieni määrä verta. Pääsin käyrille kun tarpeeksi valitin kipeitä supistuksia, ja käyrillä makoillessa tunsinkin miten jotain nestettä valuu siteeseen. Käyrä näytti hyvältä ja sen jälkeen kätilö haki mut tutkimukseen, tsekattiin kohdunsuun tilanne ja sehän oli 3cm auki ja kaula hävinnyt kokonaan. Kätilö alkoi kaivamaan hyllystä lapsivesitestiä kun yks kaks vedet loiskahtikin oikein kunnolla siihen tutkimuspöydälle. Tän jälkeen sain kipupiikin pyllyyn ja nyt yritän levätä, supistukset on ihan hirveitä ja saa koko alakropan tärisemään, hiki valuu otsalta ja oksettaa.

Oon kuitenkin kivusta huolimatta super tyytyväinen tilanteeseen, vihdoinkin synnytys etenee :)

Niin ja teksti saattaa olla vähän sekavaa, kipupiikki sai nimittäin pään ihan sekaisin ja olo on vähän kuin olis suht tukevassa kännissä :D

Kiitos IceQueen ja Marras16:)
Heti selvens asiaa :)

Voipi olla että täällä odotellaan kauan vielä, huh kun kuumottaa että kuinka suureksi kerkeää kasvaa kun nyt jo yli 3500g..

Tsemppiä maje!! Olet ihailtavan reipas!
Mulla toinen latenssivaiheen vuorokausi menossa kotona. Supistukset ei ole kauhean tiheitä (noin 15 minuutin välein) mutta todella napakoita ja itku tuli jo. Myös vauva liikkuu jotenkin valtavan kipeästi. Onneksi supistusten välillä on voinut torkkuakin... kaikki opit rentoutumisesta ja mielikuvista pitäis nyt kaivaa esiin jostain muistin sopukoista....

Hihi, mulla oli eilen touhupäivä. En tiiä mistä oikein revin energiaa. Soittelin tosiaan Kelaan ja töihin hoidellen ne äippärahat kuntoon. Kävin hakemassa kuivuneet pyykit pois ja pesin vauvan vaatteita ja petivaatteita setin. Katselin kotiutumisvaatteita itselle ja pikkuiselle ja vähän jotain alustavaa sairaalakassiviritelmää. Laittelin tiskikoneen käytiin ja tehtiin pariskuntaporukalla pitsaa. Hoitotasolipastoon katselin koon 50-70cm vaatteet valmiiksi omiin pinoihinsa ja kävin muutenkin kertyneitä vaatteita läpi. Siivoilin vielä keittiönkin. En tosiaan tiedä, mistä tälläinen energianpuuska tuli. Käytin vielä koirankin kolmesti lenkillä. :D

Juttelin eilen myös tulevan kummi-ihmisen kanssa ja vähän tuli ikävä häntä... Yön aikana on satanut lunta ja mä mietin, että nousisinko ylös jo nyt ja lähtisin tuonne lenkille. :'''D

Tsemppiä synnyttäville ja siihen valmistautuville! Musta tuntuu, että oman synnytykseen on ikuisuus, vaikka laskettuun on 16 päivää. Hyvää marraskuuta <3

Tsemppiä maje ja Fasu! :love2

Muruliini83 helpottavaa kuulla, etten ole ainoa, jolle tulee tällaisia mietteitä. Mulla ihan sama, tämä ja esikoisen raskaus ovat kumpikin olleet helppoja. Esikoisesta ei ollut edes mitään alkupahoinvointeja ihmeemmin mitä nyt tässä oli enemmän. Mutta noin muuten, normiraskauteen kuuluvia kipuja on, mutta niiden kanssa pystynyt hyvin elämään. Mäkään en esikoisen kanssa osannut edes ajatellakaan mitään tällaista. Mutta joo, turhaahan tällasia pelkoja on itselleen kehitellä, mutta pistää se mietityttämään välillä...

Tänään jos jaksais alkaa kehitellä niitä sapuskoja pakkaseen. Jotenkin toi ruoanlaittointo ei ole ihan niin suuren suuri kuin mitä tää muu kämpän järkkäys ja siivousinto, mut jospa se sieltä. Voiko itsetehtyä piparkakkutaikinaa pakastaa? Voisi tehdä taikinan valmiiksi pakkaseen, mutta ei tarttisi sitten lähes heti niitä leipoa. Voisi kuvitella että voi pakastaa, kuten kaupankin taikinan. Huomenna pitäisi mennä julkisilla keskustaan ottamaan passikuvaa ja samalla ajattelin pyöriä kauppahallissa kattomassa jotain hyviä joululihoja yms. pakkaseen. Jotenkin ei vaan nyt ole niin innoissaan tosta reissusta, mut jospa siitä selviäisi. Etukäteen suunnittelee reitit vessojen mukaan. :grin Viikon päästä ois tehtävä vielä uusi samanmoinen reissu, kun otetaan se streptokokkinäyte.

Marras, eilen meillä meni ainakin omatekemä piparkakkutaikina pakastimeen. Aivan pakko tehdä piparkakkutalo :grin ja tottakai pipareita..

Rv 36+4

Mä olen myös miettinyt nyt ekaa kertaa että tekis piparkakkutalon :)

Taidanpa käydä avaamassa meille uuden marraskuisten joulu keskutelun , olis ihana kuulla ja nähdä kuvia teijän joulu puuhista , vaikka sitten näistä piparkakkutaloista. :)

Lakritsi 35+ 5

Mä olen myös miettinyt nyt ekaa kertaa että tekis piparkakkutalon :)

Taidanpa käydä avaamassa meille uuden marraskuisten joulu keskutelun , olis ihana kuulla ja nähdä kuvia teijän joulu puuhista , vaikka sitten näistä piparkakkutaloista. :)

Lakritsi 35+ 5
Hyvä idea! Ekaa kertaa aattelin nyt itekkin tehä/yrittää :grin

Huomenta ja upeaa marraskuuta naiset! Nyt olis sit meidän kuukausi ;)

Onnea Jeanney <3 voimia ja paljon lepoa sinne pitkittyneen latenssivaiheen jälkeen.

Tsempitykset kaikille synnyttämässä oleville!

Mulla meni yö hyvin muuten, mut näin vaan ikäviä painajaisia kuten edellisenäkin yönä :( tosi inhottavaa ku heräilee yöllä ja sit se uni saattaa vaan jatkua.

Mulla oli eilen semmonen maailman onnellisin ihminen -päivä. Ostettiin ruokaa, et saajaa tänää valmistaa ja pakastaa! Sain makkariin uuden lipaston ja lopullisen järjestyksen päätettyä. Nyt on esikoiselle varavuoteelle paikka ja vauvalle pinnis melkein oikealla paikallaan (ei vielä sivuvaununa, et pääsen paremmin sängystä ylös). Makkarista tuli IHANA <3

Katottiin illalla myös yhdessä leffa ja herkuteltiin. Vielä ennen nukkumaanmenoa testattiin tens synnytystä varten.. Tänää olis ohjelmassa sitä ruokashowta ja masukuvien ottoa ja muutama muu rästihomma ja illalla muskari. Vielä 3 päivää lomaa tän päivän jälkeen.

Mieliala siis eilen kääntyi päivällä nousuun ja toivon, et sama meno jatkuu. Tänään olis ihana päivämäärä synnyttää, mut jos ei lähtö tule, niiin ompahan ainakin tekemistä ja vieläpä vauvan tuloon liittyvää ;)

Neuvolassa oli eilen kaikki hyvin ja seuraava käynti viikon päästä ja sit 39+4 ultra äippäpolilla (koon seuranta)..

Rv 37+4

Takaisin