La marraskuu 2016

En tiedä kiinnostaako teitä nää mun tilannepäivitykset mutta kirjotanpa aikani kuluks :D

Oon siis edelleen täällä osastolla, 2 cytoteciä tänään ei oo paljon vaikuttanut, kohdunsuu 2cm auki mutta kaulaa vielä jäljellä. Käyrää otetaan vähän väliä koska oon saanut aika paljon kipulääkkeitä tän mun kylkikivun takia. Nyt yötä vasten saan vielä yhden cytotecin ja vähän jännittää että miten nukkuminen onnistuu kun nyt jo on olo suht kipeä. Vaikka siis supistukset onkin vielä heikkoja niin tää munuaiskipu yhdistettynä alaselän ja vatsan poltteluun tuntuu kuitenkin sen verran että uni ei ainakaan ihan helpolla tule.

rv 39+3 ja toivottavasti vauva on maailmassa ennen laskettua aikaa :)
Kyllä kiinnostaa! Ja hirveesti tsemppiä edelleen :)

Täälläkään ei oo maitoa tullu tisseistä kummassakaan raskaudessa paria tippaa enempää ennen synnytystä. Eikä tarviikkaa :) Kyllä se maito sieltä lähtee tulemaan jos on tullakseen muutaman päivän sisällä synnytyksestä. Ja kuten muutkin on sanoneet niin alkuun vauva tarvii vaan ne muutamat tipat sitä erittäin ravitsevaa ensimaitoa eli ei tarvii paljoa tullakkaan. Synnytyksen jälkeen vain mahdollisimman paljon vauva rinnalla niin se sen maidon saa nousemaan :) Ja synnärillä saa ja pitää kysyä apua jos imetyksen aloitus mietityttää, he auttavat.

Nyt oon miettiny kun viikkoja kasassa jo 37+3 et vois ruveta tissejä puristelee jos alkais vaikka supistella ja synnytys käynnistyis :grin Tosin melkein puoliväliin tätä raskautta imetin esikoista ennen kun imetys kokonaan lopetettiin, eikä silloinkaan supistellut yhtään...

En tiedä kiinnostaako teitä nää mun tilannepäivitykset mutta kirjotanpa aikani kuluks :D

Oon siis edelleen täällä osastolla, 2 cytoteciä tänään ei oo paljon vaikuttanut, kohdunsuu 2cm auki mutta kaulaa vielä jäljellä. Käyrää otetaan vähän väliä koska oon saanut aika paljon kipulääkkeitä tän mun kylkikivun takia. Nyt yötä vasten saan vielä yhden cytotecin ja vähän jännittää että miten nukkuminen onnistuu kun nyt jo on olo suht kipeä. Vaikka siis supistukset onkin vielä heikkoja niin tää munuaiskipu yhdistettynä alaselän ja vatsan poltteluun tuntuu kuitenkin sen verran että uni ei ainakaan ihan helpolla tule.

rv 39+3 ja toivottavasti vauva on maailmassa ennen laskettua aikaa :)

Todellakin kiinnostaa!!! Muista päivittää yölläkin jos tulee jotain ☺ täällä ollaan kuitenkin jossain vaiheessa hereillä :hungover:

Tsemppiä Maje! Kyllä tosiaan varmaan joku on täällä joka hetki paikalla kuuntelemassa ja tsemppaamassa :)

Tsemppiä myös Jenskis imetyksen kanssa! Hyviä vinkkejä saitkin jo, ihokontakti ja vauva vaan tissille aina kun vähänkään siltä tuntuu :) monella se maito nousee kunnolla vasta kotona.

Tsemppiä maje ja muut jotka viettävät yötä valveilla!
Mulla on jo muutaman päivän tuntunut harkkasupituksia mutta nyt pian nukkumaan menon jälkeen ne ovatkin suht kivuliaita 9-12 minuutin välein ja supistusten kesto noin 50 sekuntia. Jeanney ja te muut jotka kärsitte tästä useita päiviä, saatte kaikki sympatiani!! :Heartred sitä ehtii jotenkin torkahtaa supistusten välillä mutta kun supistus tulee niin mikään asento ei tunnu auttavan...

39+2

Illalla sain kolmannen cytotecin suun kautta ja se aiheuttikin ihan tuntuvia polttoja jotka tuntui selässä, pepussa ja reisissä. Käyrät näytti jälleen hyvältä ja vauva voi hyvin cytoteceista ja mun kipulääkkeistä huolimatta :) olin illalla sen verran kipeä vielä panadolien ja litalginien jälkeen että makuuasento tuntui ihan hirveeltä joten sain vielä jonkun vahvemman kipulääkkeen että pystyn edes vähän nukkumaan. Vähän päälle 5 tuntia mulla riitti unta ja nyt oon lähinnä vaan pyörinyt sängyssä ja odottelen että päivä lähtis käyntiin (ja synnytys myös).

Tältä reissulta oon oppinut nyt jo pari asiaa, eli
1. Jos olet raskaana ja meet kipujen takia päivystykseen "ihan vaan käväsemään" niin ota silti se sairaalakassi mukaan. Ei tosiaan ollu kiva kärsiä melkeen vuorokautta ilman mitään omia tavaroita, mukana vaan passi ja neuvolakortti.
2. En enää ikinä luota sairaaloissa lupauksiin joihin liittyy kotiin pääseminen. Sain tän mun sairaalakierroksen aikana kuulla oikeesti _koko ajan_ että pääsen ihan kohta kotiin. Eilen sain tiedon käynnistyksestä vasta siinä vaiheessa kun aloin melkeen hysteerisenä itkemään kätilölle että kukaan ei kerro mulle mitään asioita selkeesti ja en pääse varmaan ikinä kotiin.

Muilta osin kätilöt ja lääkärit on olleet tosi mukavia ja tsemppaavia tähän mennessä ja on kyllä luottavainen olo, päättyi tää käynnistely sitten alatiesynnytykseen tai sektioon :)

rv 39+4

Tsemppiä kovasti sulle sinne synnärille Maje! Toivottavasti pysyt luottavaisella mielellä, niin kehokin pysyy rennompana! Kerrothan taas miten menee :)

Meilä mies on jo pari viikkoo puhunu vauvalle et "ens yönä voisit syntyä.. huomenna ois hyvä päivä syntyä". vauva selvästi kuuntelee,ja kipuaa vaa ylemmäs :D
Eile se taas sitä tuolle höpötteli ni totesin et etkös sä luvannu äitilles ettei se synny lokakuun vika päivä.. mies sanoki sit vauvalle et älä synnykää huomenna :D no,musta tuntuu et jos saahaa tuo nyytti tuolta tän vuoden loppuun mennessä ulos ni oon tyytyväinen :D ei sillä(eikä mullakaa kyl) tunnu olevan mitää kiirusta..

Rv 37+4

En oo tänne paljoa kirjoitellut mutta joka päivä luen tämän ketjun viestit.
Täällä siis menossa 37+3.Neljäs tulossa.
Viime yönä heräsin puol kolmen aikaan supistuksiin jotka loppuivat kuuden maissa. Piti hereillä mut ei tullut kuitenkaan itku..
Nyt ihan poikki.
Enää ei siis supistele.
Nyt odotellaan jos vaikka alkaa uudestaan...

Lääkäri kävi tekemässä sisätutkimuksen ja oon edelleen vaan 2cm auki ja kaulaa jäljellä. Pyöritteli ja venytteli vähän kohdunkaulaa, sain neljännen cytotecin ja myöhemmin saan vielä vesiperäruiskeen ja lisää cytoteciä että saatais edes jotenkin supistuksia aikaan. Nyt on käyrää otettu taas tunti ja kaikki näyttää ihan hyvältä, paitsi ne supistukset vaan puuttuu... tai kyllä semmosta kevyttä polttelua tuntuu mutta ei niissä mitään tehoa ole. Tällä menolla vauva syntyy ehkä juhannuksena :D

On se nyt kumma ku ne vaan cytotecia antaa, uskois et alettais jo vaihtaa tippaan?

Täällä ihan hirvee yö flunssan takia!! Mikään asento ei oo ollu hyvä ja nenä niin tukossa ku voi olla, koko yön nähny painajaisia, aina ku saanu nukahdettua. Muuten ravannu vaan pissalla ja käännelly kylkeä... toivon todellaki et tää menee nopeeta ohi!! Mieski vielä kipee ja nyt se sai vielä silmätulehduksen molempiin silmiin, ilmeisesti ihan vaan flunssasta...:grumpy:

Jee, tänään ollaan kuitenki täysaikasii! 37+0 :Heartred

Täällä kärvistelen hurjan kipeiden supistusten kanssa. 10 minuutin välein tulee. Käynnistettiin ballongilla 9 maissa ja alkoi heti supistelemaan. En tiedä onko aika kullannut muistot, mutta kipu on ihan jäätävää! :woot: Pääsin kotiin, mutta autolla ajaminenkin oli tuskaa. Miestä soittelin just tulemaan töistä kotiin avuksi, kun meinaa jo ihan itkukin tulla, vaikka on tens-laitekin apuna. Lääkäri sanoi, että vuorokausikin voi kestää, mutta musta kyllä tuntuu, että palataan vielä tämän päivän puolella sairaalaan. Huhhuh!

Ai niin, siis käynnistettiin siksi, että lapsivettä oli tosi vähän.

Tsemppiä! Itselläni oli ballongilla käynnistys pari vuotta sitten ja en olisi voinut kuvitellakaan, että olisin lähtenyt kotiin se laite jalkojen välissä. Olet siis hurjan reipas! Minulle ei edes ehdotettu sitä kotiinlähtöä silloin, enkä olis kyllä suostunutkaan. Mutta itselläni oli silloin korkeat verenpaineet, joten ehkä siksi. Ballongin jälkeen minulta menikin vedet heti.

Kiitos winnie! Kieltämättä yllätyin tosi paljon siitä, että sanottiin että voin lähteä kotiin. Annettiin mahdollisuus jäädäkin, mutta jotenkin tuntui, että olisivat pitäneet jäämistä outona, joten lähdin sitten kotiin. Pärjään paikoillaan, kylkimakuulla, mutta liikkumaan en pysty, tuntuu, että se ballonki sitten jotenkin painaa ja kipu on kauhea ilman supistustakin.

Takaisin