La marraskuu 2016

Voi apua :joyful:
Mää kävelin tänään lähikauppaan ja mua alko sattumaan ihan kamalasti vasemmalle puolelle kylkeä, tein kuitenkin ostokset ja kävelin hissukseen tuskissani kotiin ja mietin jo että nyt se on menoa ja laitoin kaverille viestin että nyt se vauva taitaa tulla. Laskin ostokset eteiseen ja ainoo mitä pääs oli ihan kamala pieru :laughing025 laitoin kaverille että väärä hälytys, se olikin vaan joku ihan muu hätä! Ai että saatiin hyvät naurut :laughing002 onneks en sentään synnärille asti lähteny ilmoja päästelee :oops:

Mulla on ollut lieviä tommosia paitsi tänään niin kipeitä että irvistää piti ja ottaa keittiön pöydästä tukea. Todella inhottavia. Jonkun aikaa meni niin että joka askeleella "tuikkas" ja kovaa.
Mie oon nyt vissii viikon ajan sitä teetä juonut, lähinnä vaan kokeeksi ja koska se on hyvää. Mut on myös kipuilut vahvistunu.
Ja joo, tänään ollu niin paljon kovia kipuja että mietin miekin miten taas synnytyksen kestän. Alkaa se alkuraskauden rauhallinen suhtautuminen synnytykseen muuttua peloksi.

Tirautin ihan kyyneleitäkin kun pelkäsin että se kipu palaa ja samalla ajattelin että ei se synnytys ainakaan helpompaa ole. Onneksi huomenna on sisätutkimus neuvolalääkärillä (en olisi uskonut että oikein toivon että paikkoja kurkattaisiin..)

Rv 36+2

Voi apua :joyful:
Mää kävelin tänään lähikauppaan ja mua alko sattumaan ihan kamalasti vasemmalle puolelle kylkeä, tein kuitenkin ostokset ja kävelin hissukseen tuskissani kotiin ja mietin jo että nyt se on menoa ja laitoin kaverille viestin että nyt se vauva taitaa tulla. Laskin ostokset eteiseen ja ainoo mitä pääs oli ihan kamala pieru :laughing025 laitoin kaverille että väärä hälytys, se olikin vaan joku ihan muu hätä! Ai että saatiin hyvät naurut :laughing002 onneks en sentään synnärille asti lähteny ilmoja päästelee :oops:

En saa happee hahahahahhahaha!! Mä nauran vedet silmissä ja yritin lukee miehelle tota viestiä ja se kysy että jatkuko toi juttu ton pieru kohdan jälkeen kun en saanut luettua loppuun :D apua en kestä. Nii mikä univaje??

Ei hitto willa!! Täällä mäki nauran vedet silmis ja mieski totes jo et älä nyt enää naura, koko sänky hytkyy:laughing025:laughing021 enkä mäkää meinannu saada loppuun luettua sille tota tekstii :laughing005

Ku kirjottelin siitä alapää kivustq ku lasiki meinas kädestä tippuu niin mulla on jääny nyt tonne alapäähän joku ihme kipu, vihlasee oikeen kunnolla jos teen jotain tiettyä liikettä..

Mulla on muute kauhee vaatekriisi, miehen siskon tytön ristiäiset ois lauantaina eikä mulla oo mitää päälle laitettavaa!:nailbiting: mulle menee housuista vaan vaaleet farkut tai legginsit mut ei oo mitää hienompaa paitaa tai mekkoo/hametta. Kiva ku saa tällee loppuvaiheessa lähtee vielä ostelee vaatteita, mitä sit pitää kerran päällä:sad001

Pitää vielä kysyä, missä asennossa vauva oli sinulla, kun rupesivat kääntämään? Meidän pikkuinen on silleen, että pää ja jalat on tyyliin vierekkäin, ja peppu on sit tuolla alhaalla. Et on niinku ihan U-asennossa!!
Ensimmäisellä kerralla vauva istui, pää oli kylkiluiden kohdalla ja jalat alhaalla. Toisella kerralla oli poikittain, pää vasemmalla kyljellä, jalat oikealla kylkiluissa. Jälkimmäinen oli vielä ensimmäistäkin helpompi käännös.

Hopeasydän, mitäs jos ostat vaan jonkun trikoisen mekon? Niitä kun saa hm:stä alta parilla kympillä eikä tarvii olla välttämättä edes äitiysmallia.. voit sit käyttää synnytyksen jälkeenkin vaikka kotona, jos muuten ahdistaa.

Mullakin on tuolla pari äitiysmekkoa (yksi musta kotelo ja sellainen perus pitkähihainen trikoomekko), jotka varmaan saavat toimia loppuvuoden juhlamekkoina - tuskin se kroppa kuitenkaan ihan hetkessä palautuu. Ja äitiyssukkahousut on ehkä mukavimmat sukkikset pitkään aikaan - kerrankin on oikeesti tarpeeksi korkea se yläosa eikä muuten purista. Ne vaan vissiin pitäis pukea "väärinpäin" eli kun lasten sukkareissa kaksi saumaa tulee taaksepäin, niin noissa ne vissiin tulee eteen? Tai ainakin tuntuivat hölmöiltä päällä niin päin, että olivat "oikeinpäin" ja enemmän tilaahan tuo maha vaatii kuin hanuri. Kait.. :smug:

Kun siis munkin vaatevalikoima tällä hetkellä on parit legginssit, neljä toppia, pari neuletta, isännän huppari ja farkkulegginssit niiden mekkojen lisäksi.. mä oon sitä trikoomekkoa käyttänyt ikään kuin pitkänä paitana, niin on voinut painella pelkissä leggareissa ilman, että tarvii pelätä hanurin vilkkumista. Just yritin tänään etsiä pitkiähihaisia ja tarpeeksi pitkiä trikoopaitoja, joissa olis vielä kaiken hyvän lisäksi tarpeeksi iso kaula-aukko, että kävisivät imetykseen, mutta ei vaan löytynyt.. varmaan vaan haettava Cubuksesta niitä pitkiä tank toppeja nippu, ne on muutenkin tosi hyviä päällä ja eipä paista talvella sielläkään, kun ne yltävät pakaroihin saakka.

Hopeasydän, mitäs jos ostat vaan jonkun trikoisen mekon? Niitä kun saa hm:stä alta parilla kympillä eikä tarvii olla välttämättä edes äitiysmallia.. voit sit käyttää synnytyksen jälkeenkin vaikka kotona, jos muuten ahdistaa.

Mullakin on tuolla pari äitiysmekkoa (yksi musta kotelo ja sellainen perus pitkähihainen trikoomekko), jotka varmaan saavat toimia loppuvuoden juhlamekkoina - tuskin se kroppa kuitenkaan ihan hetkessä palautuu. Ja äitiyssukkahousut on ehkä mukavimmat sukkikset pitkään aikaan - kerrankin on oikeesti tarpeeksi korkea se yläosa eikä muuten purista. Ne vaan vissiin pitäis pukea "väärinpäin" eli kun lasten sukkareissa kaksi saumaa tulee taaksepäin, niin noissa ne vissiin tulee eteen? Tai ainakin tuntuivat hölmöiltä päällä niin päin, että olivat "oikeinpäin" ja enemmän tilaahan tuo maha vaatii kuin hanuri. Kait.. :smug:

Kun siis munkin vaatevalikoima tällä hetkellä on parit legginssit, neljä toppia, pari neuletta, isännän huppari ja farkkulegginssit niiden mekkojen lisäksi.. mä oon sitä trikoomekkoa käyttänyt ikään kuin pitkänä paitana, niin on voinut painella pelkissä leggareissa ilman, että tarvii pelätä hanurin vilkkumista. Just yritin tänään etsiä pitkiähihaisia ja tarpeeksi pitkiä trikoopaitoja, joissa olis vielä kaiken hyvän lisäksi tarpeeksi iso kaula-aukko, että kävisivät imetykseen, mutta ei vaan löytynyt.. varmaan vaan haettava Cubuksesta niitä pitkiä tank toppeja nippu, ne on muutenkin tosi hyviä päällä ja eipä paista talvella sielläkään, kun ne yltävät pakaroihin saakka.

Mä liputan kans trikoomekkojen puolesta! En ole aiemmin sellasia käyttänyt, mut nyt raskausaikana tullut käytettyä ja alkanut tuntua jo niin omilta, et varmaan jatkan jatkossakin käyttöä. Miten sitä osaa enää pukeutua normaaliin farkku + paita tyyliinsä, kun niin tottunut tähän trikoomekko + leggarit tyyliin? Ja tosiaan niissä mammasukkiksissa ne kaksi raitaa tulee mahan päälle. :)

Mulla alkaa imetysvaatteet olla suht hyvin kasassa. Tai ostin jo nyt raskausaikaan sopivan trikoomekon Indiskasta, jossa on helppo myös imettää ja semmosen yoga-neulehupparin, joka sopii myös imetykseen. Viime viikolla löytyi kirpparilta pari imetyspaitaa ja yksi punainen imetysmekko, joka sopii esim. jouluksi ja uudeksi vuodeksi ja muihinkin talven juhliin hyvin ja miksei muulloinkin. Ai niin ja yhden imetyspaidan tilailin H&M:stä jo ajat sitten, jota tullut nyt raskausaikanakin käytettyä. Parit imetystopit ois vielä listalla ja ehkä joku perustrikoopaita. Noita jotain nyt voi sitten shoppailla myöhemminkin tietty.

Jes! Rempan pitäs valmistua huomisaamuun mennessä! Remppamies tulee siis tänään laittamaan listat ja mahdollisesti vielä huomenna aamulla, jos jää jotain pientä viimeisteltävää. Eilen haettiin ja kasattiin vielä yksi ja toivottavasti viimeinen pax-vaatekaappi ja kunhan remppa valmis, pääsen täyttelemään kaappia vauvanvaatteista. :happy: Kaappi on kyllä niin iso ja tilava, et varmaan vauvanvaatteet menee pariin koriin, vaikka niitäkin on paljon. Mut säilytystilaa kaipaillaan kipeästi, et eiköhän se kaappi täyteen saada.

Mulla on ollut tän ajankulumisen kanssa pikemminkin niin päin, et tulee tuijoteltua kauhulla kalenteria, et mitä, joko mennään noin pitkällä? Tän rempan ja esikoisen koulun aloituksen myötä tuntuu, ettei kerkeä yhtään ajatella tulevaa synnytystä. Rempan ja loppusiivoilujen jälkeen pitäis joululahjat ja leipomukset hoitaa ja muutenkin kokata hätäruokia pakastin täyteen. Yhtään ei ehdi oikein ajatella tulevaa synnytystä ja et täältä mahasta ois joku tyyppi kohta puoliin tulossa. Voisin hyvin ottaa yhden ekstrakuukauden. Tosin näistä vaivoista on kyllä kiva päästä eroon. Varmaan tuntuu sitten oudolta, kun pystyy taas asioita tekemään normaalisti. Varmaan tulee hetken aikaa käveltyä ja ähkittyä vaivalloisesti vaan silkasta tottumuksesta. :grin

Varpahat, toivottavasti saatte asuntohommat pian järjestykseen. Kuulostaa todella ikävältä pommilta toi. :sad001 Tosiaan kova kovaa vastaan vaan. Pakko niiden on tehdä asialle jotain, eivät voi pientä vauvaa pakottaa homekämppään asumaan.

Trikoomekkoa minäkin kannatan Hopeasydän :)

Mullakin nyt käytössä vaan normaalit leggarit, yhet collegehousut ja pitkiä toppeja tai niitä trikoomekkoja. Mammahousujen resorit yltää enää puoliväliin mahaa ja valuu.

Hirveen kiva istuu tunkkaisen kuumassa labrassa, aamupalaa kun ei saanut ottaa niin olo on sen mukainen ja ärsyttää jokainen ihminen kuka vilkaiseekaan päin.
Raskaana oleville sais näissä tilanteissa olla oma jono.

35+6
29 päivää jäljellä, ehkä... :0

Kiitos paljon vinkeistä! Tänään lähetään siis metsästää trikoomekkoa :happy:
Mitä ruokia te meinaatte pakastaa etukäteen ja mitä jouluruokia? Oon ite pakastanu muutamia purkkeja:kinkkukiusausta, kaalilaatikkoa, porkkanasosekeittoa ja makaroonilaatikkoa.. mietin et pitäis varmaan vielä ainaki jauhelihakastiketta tehdä :) sit ostaa jtn kasviksia ku ei aina jaksa salaattia vääntää. .. nii ja sit piparitaikinaa on pakkasessa ja muutama pulla (koska mies syöny jo suurimman osan :hilarious:)

Meillä on pakkasessa pullaa ja piimäkakkua. Ja piparkakkuja. Tein vierasvaraksi, ku tuli joku ihme leivontainto päälle :) ruuista oon tehny sinne lihakastiketta (saatiin jossain kohtaa porukoilta melkein 2kg hirvenpaisti) ja jauhelihapihvejä. Ainaki. Mun ongelma on siinä, että en muista jälkikäteen mitä siellä on, ja ruuat tahtoo jäädä syömättä. Mut ehkä nyt on eri tilanne.

Mulla on huomenna pelkopolikäynti ja ultra ja tuntuu et pää lyö ihan tyhjää! En muista enää yhtään, mitä kysellä tai muuta. Toivon et viimestään sit keskustelutilanteessa ne kysymykset nousee esille ja saisin mahdollisimman hyvää tukea :)

Ilyana, mulla ihan samalla tavalla hassu olo siitä, että nyt lepposasti sohvalla, mut milloin vaan voi alkaa tapahtua! Ja nyt rupes kuumottaa monen vuoden jälkeen käydä kulmat ja ripset värjäämässä ;)

Rv 36+3

Meillä on tänään käännösyritys, ja mä oon listannu puhelimen kalenteriin kauheen listan kysymyksiä, etten sitte unohda mitään ku on lääkäri tai kätilö paikalla.

Ja mä haluun kans kulma-ajan kosmetologille! Sattuiskohan saamaan heti tälle päivälle.. :D

Rv 38+2

Kaalilaatikko on muuten tosi hyvää pakastettuna! Ei muutu mun mielestä lainkaan huonommaksi. Mutta miten on tuon makaronilootan kanssa, muuttuuko esim makaronin maku? Kastikkeet olisi hyviä pakastukseen, perunamuussia olen yleensä niiden kanssa pakastanut annoksina ja ihan hyvää ollut.

Meillä on tällä hetkellä pakkasessa vaan cyrrykanakastiketta. Ainakin makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta ja kinkkukiusausta, siis tollasista perusruoista. Mä laitan aina maalarin teippiä pakasterasian päälle, johon kirjotan mitä sisältää ja kuukausi ja vuosi milloin tehty, et pysyy kärryillä sisällöistä. Sit pitäs jotain just pipareita ja pullaa leipoa ja ehkä parit kuivakakut jos jaksaa. Jouluruoista, kun ollaan tänä vuonna vaan perheen kesken ja mä olen ainoa, joka tykkää laatikoista, miesväelle kelpaa lähinnä kinkku ja kalat ni ajattelin ihan valmiina ostaa suurimman osan. Jotain salaatteja ja uunijuureksia sit tehtävä jouluaatoksi ja välipäiviksi. Meillä kyllä nää mahdolliset vierailijat onneksi sen verran ajattelevaisia, et takuulla tuovat jotain pullia/kakkuja tullessaan, et sikäli vierasvaroja ei tarvi, mut kiva kuitenkin, et löytyy sit kuitenkin jos tarve vaatii. Jahka tästä rempasta ja siivoiluista pääsee ni sit ruvettava kokkailemaan oikein tosissaan. Itteni tuntien tulee mentyä överiksi ja pakkasesta löytyy jouluruokia vielä vuoden päästäkin. :grin

Voi että mä niin odotan joulua ja että pääsee syömään joululaatikoita,kalaa ja kinkkua ja torttuja ja suklaata yms :) mulla on koko ajan hirvee nälkä ja viime yönäkin en saanu unta kun oli niin nälkä. En mä tajua miten mä oon näin nälissään koko ajan :)

Meillä kans tulevat vieraat tajuaa onneks tuoda omat pullat tullessaan. Niin harvoin käy vieraita muutenkii, ainoina molempien vanhemmat, että tuovat aina kahvileivät mukana tullessaan kylään :) Mie tykkäisin leipoa mut ei tässä lapsiperhearjessa ole aikaa, ja meilla vasta yksi lapsi :hilarious: Miusta pakastettu pulla maistuu pahalle, tulee sellasta kuivaa, ni en pullaa pakkaseen leivo, kaupasta saatan ostaa jonkun pussin pakastepullaa ni saa olla vierasvarana. Britakakku muuten säilyttää ominaisuutensa pakkasessa, on vaan helpompi täyttää pakastettuna, ni ehkä yhen pohjan teen valmiiks jos pakastimeen tilaa jää, helppo ja nopee täyttää vaikka kerma-tuorejuusto täytteellä sit tarvittaessa.

Ruokaa en oo vielä saanu aikaseks tehtyy valmiiks pakkaseen muuta kun yhen pienen lasagnen aikasemmin syksyllä. Oon tehny sellasta puolivalmista mikä sit sulatuksen jälkeen paistetaan, kun en voi sietää pakastettua ruokaa, miusta kaikki menettää ominaisuutensa pakkasessa ja tulee vaan mössöä... Ai mitennii nirso :grin Pari lasagnettea vois tehä tänää odottamaan. Ja pojalle pitäs vielä pakastaa joku päivä valmista makaronilaatikkoa annoksina, se kun ei oikee mitää muuta suostu syömään. Sit vois vielä paistaa jauhelihaa sipulilla valmiiks pakkaseen ni sais nopeesti jonkun makaronilaatikon tai bolognese kastikkeen tehtyy. Kinkkukiusaus tai jauhelihakiusaus tulee nopeesti ni en valmiiks aio tehä, peruna-sipulisekoitusta on aina pakkasessa ja ruokakermaa kaapissa, ja mies ehkä osaa ostaa kinkkusuikaleet kaupasta jos en taas kuukauteen ite kykene kauppaan :grin

Voi että mä niin odotan joulua ja että pääsee syömään joululaatikoita,kalaa ja kinkkua ja torttuja ja suklaata yms :) mulla on koko ajan hirvee nälkä ja viime yönäkin en saanu unta kun oli niin nälkä. En mä tajua miten mä oon näin nälissään koko ajan :)

Mä odotan aina illalla ja yöllä aamua, et pääsis syömään. :grin Nyt tosin aamupalasta on 3,5h ja ihmetyttää ettei nälkä ole vielä iskenyt. Yritän sinnitellä vielä puolisen tuntia ja sit vois syödä jotain. Jos sais näitä ruokarytmejä rukattua taas niin ettei ihan parin tunnin välein olis jotain vetämässä.

Meillä kans tulevat vieraat tajuaa onneks tuoda omat pullat tullessaan. Niin harvoin käy vieraita muutenkii, ainoina molempien vanhemmat, että tuovat aina kahvileivät mukana tullessaan kylään :) Mie tykkäisin leipoa mut ei tässä lapsiperhearjessa ole aikaa, ja meilla vasta yksi lapsi :hilarious: Miusta pakastettu pulla maistuu pahalle, tulee sellasta kuivaa, ni en pullaa pakkaseen leivo, kaupasta saatan ostaa jonkun pussin pakastepullaa ni saa olla vierasvarana. Britakakku muuten säilyttää ominaisuutensa pakkasessa, on vaan helpompi täyttää pakastettuna, ni ehkä yhen pohjan teen valmiiks jos pakastimeen tilaa jää, helppo ja nopee täyttää vaikka kerma-tuorejuusto täytteellä sit tarvittaessa.

Ruokaa en oo vielä saanu aikaseks tehtyy valmiiks pakkaseen muuta kun yhen pienen lasagnen aikasemmin syksyllä. Oon tehny sellasta puolivalmista mikä sit sulatuksen jälkeen paistetaan, kun en voi sietää pakastettua ruokaa, miusta kaikki menettää ominaisuutensa pakkasessa ja tulee vaan mössöä... Ai mitennii nirso :grin Pari lasagnettea vois tehä tänää odottamaan. Ja pojalle pitäs vielä pakastaa joku päivä valmista makaronilaatikkoa annoksina, se kun ei oikee mitää muuta suostu syömään. Sit vois vielä paistaa jauhelihaa sipulilla valmiiks pakkaseen ni sais nopeesti jonkun makaronilaatikon tai bolognese kastikkeen tehtyy. Kinkkukiusaus tai jauhelihakiusaus tulee nopeesti ni en valmiiks aio tehä, peruna-sipulisekoitusta on aina pakkasessa ja ruokakermaa kaapissa, ja mies ehkä osaa ostaa kinkkusuikaleet kaupasta jos en taas kuukauteen ite kykene kauppaan :grin

Joo, itseasiassa noi kaupan valmiit pakastepullat on parempi vaihtoehto. Ei muuta kuin uuniin vaan tarvittaessa. En mä sitäpaitsi ikinä leivo pullaa jouluna muutenkaan, joten miksi ihmeessä nyt aloittaa? :grin

Mä odotan myös jo kovasti joulua! Se on ollu aina jotenkin ihanaa aikaa ja on paljon ihania muistoja :)

Jotain pitäis varmaan täälläkin pakkaseen hommata, mut pullat ja kakut ei kyl kauheen hyvin siellä säily :dance008 joulutorttuja täytyy kyl jo ihan lähipäivinä tehdä :joyful:

Takaisin