Varpahat, kun mun piti nyt tehostetusti viime viikko seurailla niitä paineita, niin mulle sanottiin, että jos paineet on 150-160/100 tai yli tai jos tulee muuta oireita (päänsärky, joka ei lähde särkylääkkeillä, pahaolo, ylävatsakipu, proteiinit enemmän kyin yhden plussalla tai järkyttävä ja äkillinen turvotus), niin sit soittoa synnärille.
Stressaaminenhan nostaa niitä paineita eli kun mulla koko ajan pikkuisen kohosi ne paineet, niin varmaan jännitin sitä aina neuvolan mittauksessa, koska kotona tein kaks mittausta illalla ja kaks aamulla viikon ajan ja tasan kerran oli alapaine koholla - muuten alapaine huiteli 80-87 välillä ja ylipaine 125-135.
Toivotaan, ettei nouse sen enempää, soisin meille kaikille suhteellisen oireettoman loppuraskauden!
P.S. Meille tulee vauva! Mulla on eteisessä vaunut, joita työnsin kaupungilla! Tuntui jotenkin NIIN oudolta ja uskomattomalta ja siistiltä ja ennen kaikkea olin jostain syystä ihan käsittämättömän ylpeä lykkiessäni vaunuja pitkin keskustaa - vaikka siellä ei vielä vauvaa ollutkaan, vaan hirmuinen kasa kaiken maailman nyssäköitä (ratasosa, turvakaukalo yms.) ja muutenkin se mun ajelu oli vähän holtitonta, kun testailin samalla ajo-ominaisuuksia ja ihmettelin nuppeja ja namiskoja. Mutta hei, meille oikeesti tulee vauva ihan minä päivänä hyvänsä.