La marraskuu 2016

Vinkvink, puhelimeen voi ladata supistuslaskurin. Suosittelen ja itelle tuli heti käyttöä just äsken! Piiiiiitkästä aikaa otin itteeni niskasta kii ja kävelin melkein naapuriin kaverille kylään. Niin ne vaan synnytys ja lapsijutut luisti vaik ei oo hetkeen kunnolla nähty. Ja hän vinkkas ton laskurin hyvällä kokemuksella.

Aamuinen labrantäti oli muuten hyvä, ei sattunut yhtään se streptonäytteenotto.

Tuota juuri mietinkin että jos se myrkytys pukkaa päälle niin mitä sitten tehdään? Annetaanko sen vain olla vai aletaanko käynnistelemään? Vai meneekö tyyliin hätäsektioon? Empä aiemmin ole edes ajatellut koko asiaa ennen kuin se osui omalle kohdalle..

Mäkin pelästyin viime viikolla, että on raskausmyrkytys kun joka paikka (sormet, jalat, varpaat yms) oli ihan turvonneet ja oli paha olo. Soitin synnärille, mutta sanoivat että ei hätää. Verenpaineet ei oo mulla korkeat niin siitä ties että kaikki ok. Kannattaa soittaa jos vähänkään stressaa. Varmaan ne käynnistää jos olis?

Mulla on semmonen sovellus kännykässä kun gravid & baby ja siinä samassa on supistusten laskuri, en oo kokeillu vielä kylläkään :)

Nyt tais irrota lisää limatulppaa!:eek: (Jos tää nyt on sitä siis). Kauheen huomaamattomasti taas tuli, en meinannu edes huomata! Viime to-pe irtos enemmän jo! Oiskohan synnytys jo lähellä!?:pToivottavasti! Samalla ootan niiiiin paljon että alkais jo, mutta samalla oon ihan paniikissa ja peloissaan että mitä tapahtuu:grin
No ei mut tulis vaan ulos jo:rolleyes: Mun tuurilla menee kyllä vielä aikaa..

rv 38+2

Windows puhelimelle ei saa mitää supistuslaskureita :sad015 Sitä harmittelin jo esikoisen synnytyksen jälkeen että sellanen ois ollu hyvä. Täytyyköhän tässä vielä lähtee puhelinkaupoille ennen synnytyksen käynnistymistä :hilarious: Vielä ois ehkä aikaa.. rv 36+5.

varpahat raskausmyrkytyksessä taitaa olla ne vakavemmat tapaukset jolloin hätäsektio, käynnistellä voi myös jos tarvetta, lääkitys voi auttaa myös. Mutta elä sitä vielä itelles manaa :grin

En tee mitään valmiiksi pakkaseen. En vaan jaksa. Ja jos nyt to jo se leikkaus osuu kohdalle ni ei täs oikein mitään enää kerkee tekemään. Näillä viikoilla vauvat tietenki sairaalaan jäisi vaikkei mitään ihmeellistä olisi. Toivottavasti saan terveet tytöt, pelkään vaan et jtn heille on tullu kaiken tän takia:sad001
Jouluna päästään valmiiseen joulupöytään eli niitäkään mun ei tarvi miettiä. Eilinen sisätutkimus teki kyllä jtn tuolla värkissä kun tekee niin kipeää. Nyt vaan yritän muistaa seurailla et tapahtuuko liikehdintää molempien osalta. Joku ainakin myllertää ja PALJON kauheita kohoumia menee ympäri mahaa. :inpain:
kumpa olisi viikkoja jo enemmän olisi niin paljon kivempi ajatella et mahdollisesti kahden yön päästä he ovat poissa mahasta. No ei sitä tiedä vaikka menis vielä pari viikkoakin!
Rv34+6

No kyllä täällä jo oon kaikki kauhuskenaariot käyny läpi, hätäpäissäni kirjoittelin sairaalan esitietoihin synnytystoiveet ym. Paineetkin nyt kotona ollessa ja levossa 140/95. Mulla on kyllä lentsua että yritän takoa päähäni että siitä johtuu, päänsärynkin jo diagnosoin heti kun luin myrkytysoireista.

Varpahat, onko ylävatsakipua, näköhäiriöitä tai kutiseeko jalkapohjat ja kämmenet? Näitä mulla ainakin neuvolassa kysyttiin kun epäilee myös jotain lievää raskausmyrkytystä. Sanoi kyllä toki, että voi olla ihan vain loppuraskauden normaaliakin vaivaa. :)

Meidän pikku tyllerö syntyi tänään suunnitellulla sektiolla ja kaikki on mennyt tähän asti tosi hyvin. Hän on niin täydellinen pikkuneiti! Kipuja toki on mutta kuuluu asiaan. Henkilökunta on ollut täällä tyksissä aivan mieletttömän ihana! Eli pelkkää positiivista tänään :love2

Varpahat, onko ylävatsakipua, näköhäiriöitä tai kutiseeko jalkapohjat ja kämmenet? Näitä mulla ainakin neuvolassa kysyttiin kun epäilee myös jotain lievää raskausmyrkytystä. Sanoi kyllä toki, että voi olla ihan vain loppuraskauden normaaliakin vaivaa. :)

Kyllä jalkapöydät kutisee varsinkin jos seison paikallani. Mulla meni se virtsanäyte vielä labraan joista soitan torstaiaamuna. Mutta tänään siinä pikatestissä ei vielä varmaksi näkynyt näkyykö protskut plussalla vai ei. Ainoa vaan että en nyt yhtään tiedä missä menee se raja milloin pitää soitella neuvoja, kauanko annan paineiden olla noin korkealla?

Varpahat, kun mun piti nyt tehostetusti viime viikko seurailla niitä paineita, niin mulle sanottiin, että jos paineet on 150-160/100 tai yli tai jos tulee muuta oireita (päänsärky, joka ei lähde särkylääkkeillä, pahaolo, ylävatsakipu, proteiinit enemmän kyin yhden plussalla tai järkyttävä ja äkillinen turvotus), niin sit soittoa synnärille.

Stressaaminenhan nostaa niitä paineita eli kun mulla koko ajan pikkuisen kohosi ne paineet, niin varmaan jännitin sitä aina neuvolan mittauksessa, koska kotona tein kaks mittausta illalla ja kaks aamulla viikon ajan ja tasan kerran oli alapaine koholla - muuten alapaine huiteli 80-87 välillä ja ylipaine 125-135.

Toivotaan, ettei nouse sen enempää, soisin meille kaikille suhteellisen oireettoman loppuraskauden!

P.S. Meille tulee vauva! Mulla on eteisessä vaunut, joita työnsin kaupungilla! Tuntui jotenkin NIIN oudolta ja uskomattomalta ja siistiltä ja ennen kaikkea olin jostain syystä ihan käsittämättömän ylpeä lykkiessäni vaunuja pitkin keskustaa - vaikka siellä ei vielä vauvaa ollutkaan, vaan hirmuinen kasa kaiken maailman nyssäköitä (ratasosa, turvakaukalo yms.) ja muutenkin se mun ajelu oli vähän holtitonta, kun testailin samalla ajo-ominaisuuksia ja ihmettelin nuppeja ja namiskoja. Mutta hei, meille oikeesti tulee vauva ihan minä päivänä hyvänsä. :happy093

Mammulle sylin täydeltä onnea <3 ja kiitos Ilyana kun huojensit mun oloa :) mä haluaisin kans lähteä jo lykkimään vaikka edes noita tyhjiä vaunuja ulos :D

Onnea Mammulle! :)

Varpahat, odottele rauhassa sitä torstain testitulosta ja ole sitten neuvolaan yhteydessä että mitä he suosittelisivat tilanteessasi. Kiire tulee sitten kun olotila alkaa olla kipeä ja sietämätön. Taitaa olla aika tapauskohtaista tuo myrkytyksen hoito. Hätäsektio taitaa olla se viimeinen ratkaisu jos on vaikea tilanne ja uhkaa äidin henkeä. Luulen että ensisijaisesti yrittävät hoitaa lääkkeillä ja sitten vasta tulee kyseeseen käynnistys. Itelläni paineet huiteli korkealla viikkotolkulla, olo oli ku jyrän alle jääneellä kun päänsärky oli niin kamala ja huimasi, oksetti ja ahdisti, varpaita ei enää toisistaan erottanut ja jalat oli polvesta alaspäin yhtä nilkatonta puupökkelöä kun turvotti niin rajusti. :D Mutta niin vain antoivat mennä loppuun asti raskauden vaikka eka meinasivatkin käynnistää.
Joten uskon, että seuraavat nyt vointiasi ja alkavat sitä mukaa hoitamaan mikä on tarve. :)

Muoks. Ilyana on oikeassa siinä että se stressi nostaa sitä painetta.

Huhhh ompa helpottavaa kuulla muidenkin kokemuksia, minä aina ajattelen kaiken pahimman kautta.

Varpahat mulla kutittaa kanssa jalkapöytiä kun seison paikoillani, mutta johtuu siitä että vauva painaa johonkin hermoon/verenkiertoon sillä tavalla että jalat ja sormet ns. Puutuu. Samanlaista kihelmöintiä ja pistelyä kun puutumisen jälkeenkin. Ja mitä enemmän panikoit kun mittailet niitä paineita niin sitä korkeammallahan ne on. Mulla oli kanssa protskut plussan puolella neuvolassa ja se voi johtua ihan valkovuodon lisääntymisestä pelkästään.. Eli nou hätä! Ja vaikka se myrkytys todettaisiin, niin se on sulla todettu sillon hyvissä ajoin ja sille osataan ja pystytään jotain tehdäkkin vielä :happy:

Ja hei onko ihan outoo kun munkin tekis mieli lähtee työntää vaunuja ulos, testaamaan niitä! Oonhan mää niitä täällä sisällä lykkiny mutta en tiiä yhtään miten ne ulkona käyttäytyy :bored::hilarious:

Miten teillä kolmella (muistaakseni) joilla pienet olivat hätäisiä ja syntyivät vähän aiemmilla viikoilla on lähtenyt sujumaan? Piiu ainakin oli yksi heistä, mut pienellä taisi kokoa olla ihan kivasti syntyessään? Täytyyki käyd lunttaamassa muut kun ei tällä päällä tee enää mitään:banghead: auringonkukka ja toukkis olivat kanssa:happy:

Takaisin