La marraskuu 2016

Ja mä kun ajattelin tänään täältä vähän udella, et onko muilla ruokahalu pienentyny näin loppua kohden. Josko ois merkki lähenevästä synnytyksestä... :) Päinvastoin näkyy olevan.
Mulla on muutama päivä nyt ollu ruokahalu ihan kateissa ja muuten on kyllä nälkä ollu suunnilleen kahden tunnin välein... :hungry: Ja ei siis muuten mitään flunssaa taikka närästystä nyt oo, nälkä kadonnu vaa!?
Mut eipä taida tarvii pelätä ennenaikaista synnyttämistä jos vanha kansa on sitä mieltä et kroppa tankkaa ennen synnytystä. Mummit tietää kyllä vaikka ja mitä! :happy:
Toivon kyllä et nälkä tulee takas, kun tuppaa olemaan tosi väsy kun unohtaa syödä tai ei vaan pysty saamaan ruokaa alas... :dead:

NalleMax, kuulostaa tutulta. Täällä kans ruokahalu kadonnu ja mikään ruoka ei meinaa mennä alas. Närästys vaivaa iltaisin, mut sitä on ollu jo useampi viikko. Ruokahaluttomuutta vasta muutaman päivän verran.

36+2

Aivan ylipirteä ja reipas olo ollu 2h! Sairaalakassi ja tytön yöpymiskassi pakattu. Kaikki vauvan hoitotarvikkeet laitettu sinne, mihin pitääkin. Koko khh kävi läpi muutosta ;)

Nyt nukkumaan tai ainakin pötköttämään.

Niin mahtava tunne, ku sai tehtyä ne tärkeimmät! :) jes jes jes!

Rv 35+6 tai 20 min päästä jo 36+0. Täysiaikaisuus, täältä tullaan! ;)

Pitäisi olla semmoinen sääntö ettei raskaana oleva saa järjestää edes pieniä juhlia. Huh,huh. Eilen illalla oli muutama vieras pojan synttäreillä. Unettoman yön jälkeen oli tosi kiva tehdä pizzaa ym. istuminen mitenkään missään on tuskaa ja ootin vaan et vieraat lähtee :D kiva....
No viime yön nukuin melko hyvin ja voisin nukkua tän päivänki. Mietin jo että kehtaanko ulkoiluttaa koiran yöpuku päällä. Ainut mukavan tuntuinen vaate.
Mammahousujen resorit valuu ja paidat nousee ja ja ja.

Eilen illalla mies kysyi yks kaks melkein hädissään että onhan sulla jo joku kassi sairaalaan pakattuna ja missä se on?

Kevennyksenä synnytyspelkoihin, keksin eilen uuden "pelon". Mitä jos mua palelee. Synnytyskivut ja palelu. Ja osaatolla on muistaakseni ollu vähän viilee. Vähänkö mies nauro mulle ja minä pakkasin lemppari villatakin kassiin. Villasukat olikin jo (:

Nälkä on vähän väliä täälläkin nyt mutta mitään ei tee mieli syödä.

Huh,viime yönä ku lähin vessaan ni tuntu et jotain repes.. se kipu oli kyl jotai nii kamalaa,en meinannu millää päästä ees sängystä ylös.. aloin kampeemaa itteeni peiton ja tyynyjen keskeltä ylös ni vasemmalla alavatsalla tuntu repivää kipua.. mitähä lienen se voi olla? Sit ku ylös pääsin ja takas petiin ni kipua ei enää ollu.. vauva liikkuu ihan normaalisti kuitenkin..

Rv 36+1

Miulla tuntu nempsu yks yö tuollanen saman kuulonen repäsy alavatsassa vasemmalla puolella kun käänsin kylkeä, ääneen jotai siinä oikein voihkasin kun teki kipeetä. Oletan että oli vaan liian painava maha nostaa ylös kun se kipu helpotti sit hetken päästä :) Ei pitäs tehä tuollasia äkkiliikkeitä niinku kyljen kääntö :grin aika rauhallisesti aina käännyn mut silti jotain "repesi".

Juhlista ellami samaa mieltä... Yks päivä oli vieraita tulossa ni miehän parin päivän aikana raivasin asunnon siihen kuntoon että tänne kehtaa jonku päästää. Leivottava oli myös. En omasta mielestä paljoa touhunnu mutta kun vieraat oli lähteny pois ni olin kipeempi kun koskaan tän raskauden aikana... ei enää vieraita meille ennen kun vauva on syntyny. Tai jos tulee ni saavat sietää kaaosta, ja pullaa ei ole :hilarious:

IQ rv 36+1

Muokattu viimeksi:
Huh,viime yönä ku lähin vessaan ni tuntu et jotain repes.. se kipu oli kyl jotai nii kamalaa,en meinannu millää päästä ees sängystä ylös.. aloin kampeemaa itteeni peiton ja tyynyjen keskeltä ylös ni vasemmalla alavatsalla tuntu repivää kipua.. mitähä lienen se voi olla? Sit ku ylös pääsin ja takas petiin ni kipua ei enää ollu.. vauva liikkuu ihan normaalisti kuitenkin..

Rv 36+1

Mulla on ollut monesti samanlaisia, se repäisevä kipu on ollut niin kamala että on tehnyt mieli huutaa! Mulla kans mennyt sitten ohi kun on tullut takaisin sänkyyn. Ilmeisesti jotain vain venyy liian nopeasti? Kysyin kerran neuvolasta ja ihan vaarattomia ovat.

Rv 35+6

Alkaa tosiaan olla mahan kanssa tekeminen, vauva ilmeisesti vie jo todella paljon tilaa mahasta, kun kumartelun saa ihan suosiolla unohtaa, ei sovi tai ainakin riskeeraa samalla että oksentaa, kun mahalaukku puristuu väliin... Sukkien laittaminen alkaa olla työn takana. Myös sängystä nouseminen on jo aikamoista ähinää ja puhinaa ja tuntuu ettei oikein millään pääse ylös... Onneksi meillä on korkea jenkkisänky, niin voin pienenä ihmisenä lähes kierähtää sängyltä jaloilleni, se hieman helpottaa :D mutta kyljen kääntäminen, voi hitsi, on kuin valas kuivalla maalla... Eli raskaus alkaa tuntua tosiaan raskaalta, olen vahvasti sitä mieltä, että vauveli saisi tulla vaikka heti :D
Jenskis 37+5

Ellami, sairaalasta saa myös semmosen paksumman täkin kun pyytää.
Ite olen pyytäny aina ja pyydän nytkin.
Niillä lakanoilla ja sillä ilmastoinnilla, mitä siellä on, niin minä ainakin palelen.
Ja just sen ilmastoinnin vuoksi joudun ite ainakin käyttämään vielä hoitavia nenäsumutteitakin, kun on niin herkät limakalvot...
Noin niin ku "Vinksvinks!" :wink:happy:

Repäisykivut täälläkin tuttuja, etenkin öisin!
Tulin just kasvukontrollista. Priima sydänkäyrä ja muutenkin kaikki ok, mutta painoa oli tullut vain 100 g kahden viikon aikana vauvalle, nyt painoarvio 3200g. Lääkäri ei ollut huolissaan, koska viimeksi mittasi eri lääkäri ja sanoi ihan suoraan, että mittavirheet on mahdollisia. Seuraava aika on 31.10. 8.20 ja sinne kuulemma jo kassia mukaan, jos ei ole aiemmin syntynyt. Ei välttämättä käynnistetä, mutta todennäköisesti tai ainakin jos on pieni kasvu tai lapsiveden määrä vähentynyt tms. Silloin mulla on siis 40+1.
Niin jännää! Toivon, että ei tarvitse käynnistellä. Jos lähtis ennemmin tai sitten tuolloin olis kasvu hyvää ja kaikki muutenkin ok ja pääsisin vielä kotiin odottelemaan. Sitten saisi synnytyksen alun olla rauhassa kotona niinku huvittaa, eikä sairaalassa, jossa varmasti koko ajan otetaan sydänkäyrääkin ja muutenkaan ei voi olla niin rennosti.
Mulla ei siis ole mikään kiire synnyttää, mutta en tiedä pitäisikö niitä maagisia ässiä lähtee jo kokeilemaan, että välttäisi käynnistyksen.. Saunaosasto on meillä edelleen remontissa, siivousta tulee tehtyä vähän joka päivä ja seksi
.Noh, voishan sitä yrittää, mutta jo edellisellä kerralla jäi vähän sellainen olo, että ilman jäätävä repäisykipuja, pissahätä, puutuneita käsiä ja supistuksia vois olla jopa ihan nautinnollista hommaa.. :/

Ellami, sairaalasta saa myös semmosen paksumman täkin kun pyytää.
Ite olen pyytäny aina ja pyydän nytkin.
Niillä lakanoilla ja sillä ilmastoinnilla, mitä siellä on, niin minä ainakin palelen.
Ja just sen ilmastoinnin vuoksi joudun ite ainakin käyttämään vielä hoitavia nenäsumutteitakin, kun on niin herkät limakalvot...
Noin niin ku "Vinksvinks!" :wink:happy:

Ai saa :0 eipä oo tullu mieleenkään. Mie nyt oon niin urpo edes pyytää särkylääkettä että...aattelen et en viitti niitä juoksuttaa, on niillä kiireempääkin, pyydän sit kun tulee mua kattomaan et onko kaikki ok. Haha ja itse olen hoitaja ja juossut etenki yövuoroissa sinne sun tänne tarjoamaan millon mitäkin apua ihan sillä ajatuksella et kaikilla olis hyvä olla ja sehän on hoitajan työ :D

Ite kokeilin rannetukea edellisyönä ja aamuyöstä heräsin kovaan särkyyn ja huomasin että käsi turvoksissa ja sormet oli paisuneet ihan nakeiksi. :D Otin särkylääkkeen ja tuki pois, sai hetken nukuttua. Viime yönäkin jouduin turvautumaan särkylääkkeeseen jäätävän päänsäryn vuoksi. Mutta pääpiirteittäin meni yö hyvin kun kättä ei särkenyt niin kovaa. Kävin eilen jäsenkorjaajalla ja käsi on jo pelannut paremmin vaikka särky ei olekaan vielä täysin poissa. :)

Itelläni kans vähä vaikeuksia syömisen suhteen. Ei oikein tee mieli mitään, mutta nälän takia on pakko jotain syödä. Yölläkin olen jonkun viilin tms. käynyt syömässä. Ei pahemmin närästä tai mitään sellaista, mutta ei vaan tee mieli.

Ukkokin ottaa päähän. Huoh... Onnistui saamaan tämän mamman jo aamusta pahalle päälle möläyttämällä ilkeän kommentin ja lähdin siitä sitten mitään sanomatta vanhempieni luo aamupalalle ettei tulisi sanottua takaisin mitään idioottimaista. En oo jaksanut herralle puhua nyt mitään. Kun pääsis viikon lomalle kaikesta..

Tonne Poks-aiheeseen kirjoitinkin, että parina päivänä ollu selkeitä menkkajomotuksia.
Ei tee kauhean kipeää, mutta siis selkeästi ovat kipeitä.
Itsehän en ole koko raskauden aikana tuntenut harjoitussupistuksia tai ainakaan niitä huomannut (esikoinen kun on tuloillaan).
Tänään siis 38+0.
Oon ajatellut koko raskauden, että neiti syntyisi ennen laskettua aikaa, mutta mistä sitäkin tietää :-D toisaalta olen ihan varma, että käynnistykseen mennään neljän viikon päästä ;-)

Noniin, kirjoittelinkin tuolla salaisella puolella että tulin tänään sairaalaan käynnistykseen. Auki olin 1cm ja kaula hävinnyt, joten päätettiin lähteä ballongilla liikkeelle. Se laitettiin ja käskettiin mennä kotiin oottaan sen kans, mutta sitte ku olin kävelemässä käytävällä ulko ovea kohti, niin alkokin niin kovat supistukset että ei siitä lähtemisestä tullu mitään. Piti palata takas ja ne pisti osastolle. Eli ballonki laitettiin 11 aikaan ja siitä asti on tullut säännöllisiä supistuksia 5-10min välein jotka piirtyy vahvana käyrillekkin. Ballongin pitäis tippua kun on about 3cm auki. Eli nyt vaan ootellaan ja toivotaan että supistukset pysyy vahvana ja neiti tulis jo tämän vuorokauden puolella! Onko kellään muulla kokemuksia tuosta ballonki hommasta? :)

Pikkumyy 38+0

Alkaa jotenkin konkretisoitua vauvan tulo eri tavalla. :) Kirjoitan vauvalle itse rakentamaani kirjaan kuinka äiti rakastaa sinua, kuinka me odotamme sinua jne. Ja samalla myös mietin ensimmäistä kertaa tällaisia asioita, että mitä kaikkea haluan vielä tehdä yhdessä mieheni kanssa ennen synnytystä. Tänään kesken hänen työpäivän kysyin viestillä, että mennäänhän vielä syömään johonkin kivaan paikkaan ennen synnytystä. :) Eilen myös mietin jo mitä kaikkea voimme tehdä sitten, kun ensimmäisen kerran pääsemme viettämään kahdenkeskistä iltaa, voisimme mennä esimerkiksi johonkin konserttiin Tampere-taloon tmv. :) Mitä kaikkea te muut aiotte vielä tehdä yhdessä kumppaninne kanssa ennen synnytystä?

Rv 34+2

Noniin, kirjoittelinkin tuolla salaisella puolella että tulin tänään sairaalaan käynnistykseen. Auki olin 1cm ja kaula hävinnyt, joten päätettiin lähteä ballongilla liikkeelle. Se laitettiin ja käskettiin mennä kotiin oottaan sen kans, mutta sitte ku olin kävelemässä käytävällä ulko ovea kohti, niin alkokin niin kovat supistukset että ei siitä lähtemisestä tullu mitään. Piti palata takas ja ne pisti osastolle. Eli ballonki laitettiin 11 aikaan ja siitä asti on tullut säännöllisiä supistuksia 5-10min välein jotka piirtyy vahvana käyrillekkin. Ballongin pitäis tippua kun on about 3cm auki. Eli nyt vaan ootellaan ja toivotaan että supistukset pysyy vahvana ja neiti tulis jo tämän vuorokauden puolella! Onko kellään muulla kokemuksia tuosta ballonki hommasta? :)

Pikkumyy 38+0

On kokemusta ballongi hommeleista. :D
Se tipahti muutaman tunnin päästä itselläni pois ja sitten menikin vedet siitä hetken päästä. Jatkettiin tiputuksessa sitten käynnistystä ja ehdin aueta 3cm asti ennen kuin huomattiin, että vauvan ph-arvo oli huono ja sydänäänet heikkeni myös ja minut kärrättiin sitten kiirelliseen sektioon.
Sinulla varmasti käy paremmin kuin minulla! Oli muutenkin epäonnea matkassa sairaalan puolelta.

Tsemppiä!!:)

Alkaa jotenkin konkretisoitua vauvan tulo eri tavalla. :) Kirjoitan vauvalle itse rakentamaani kirjaan kuinka äiti rakastaa sinua, kuinka me odotamme sinua jne. Ja samalla myös mietin ensimmäistä kertaa tällaisia asioita, että mitä kaikkea haluan vielä tehdä yhdessä mieheni kanssa ennen synnytystä. Tänään kesken hänen työpäivän kysyin viestillä, että mennäänhän vielä syömään johonkin kivaan paikkaan ennen synnytystä. :) Eilen myös mietin jo mitä kaikkea voimme tehdä sitten, kun ensimmäisen kerran pääsemme viettämään kahdenkeskistä iltaa, voisimme mennä esimerkiksi johonkin konserttiin Tampere-taloon tmv. :) Mitä kaikkea te muut aiotte vielä tehdä yhdessä kumppaninne kanssa ennen synnytystä?

Rv 34+2

Ihana ajatus tuo kirja :)

Me oltiin viime viikolla kolmen ruokalajin lounaalla, mutta nyt haluaisin vielä hotelliin. Mielessä on vain se hotelliaamiainen :p Tiedä sitten onko järkeä enää vai pelkkää rahan haaskausta :grin

Mä oon mietiskellyt, kumpaa meistä jännittää enemmän vauvan tulo, mua vai miestä :'D Se varovasti tänään tuli halaamaan ja oli, että "Kulta, mennäänkö me huomenna sinne synnytysvalmennukseen?" :D Höpö <3 Totesin, että voidaanhan me käydä katsomassa mimmoinen se on, kun ei tarvi ilmoittautua etukäteen ja molemmat kuitenkin ollaan ensikertalaisia.

Mulla on tänään ollut vähän vauhtipäivä. Oon siivoillut ja äsken kattelin vauvanvaatteita, lakanoita ja muita vauvajuttuja, jotka pitää pestä vielä. Laittelin tiski- sekä pesukoneen rullaamaan ja purin pari muuttolaatikkoa. Meinaa vaan maha olla koko ajan tiellä. Keräsin mä kaikki roskatkin ja litistelin mehupurkit ja vaihdoin roskiksiin pussit. Välissä on saanut komentaa kissaa kiusaamasta koiraa. Mies on ollut päivän puuhommissa ja nyt se makaa puolikuolleena sängyssä :''D Ihan kiva, että silläkin on ollut jotain tekemistä tänään. Huomaa, että on rennompi, kun ei olla koko ajan kotona samaan aikaan.

Aattelin huomenna, että jos mentäisiin synnytysvalmennuksen jälkeen syömään johonkin hienompaan paikkaan ja ehkä jopa leffaan, jos siellä jotain kivaa pyörisi. Kun vielä voi viettää aikaa kaksin.

Nasupossu, mäkin vähän ihmettelin, että missäs se nainen on menossa, kun ei ole hetkeen mitään kuulunut. Kiva, että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Mulla taas on ruokahalu pienentynyt, johtuu varmaam närästyksestä - viime yönäkin heräsin kertaalleen siihen, että suu oli täynnä vatsahappoja ja voi jeesus, miten se kirveli vielä pitkään. Muutenkin tuntuu, että on monta kertaa päivässä oksennus suussa. :hungover:

Tänään onkin ollut ihan touhukas päivä, sain siivottua ja vihdoin ja viimein saatiin myös ne puuttuvat reiät seiniin ja koukut kattoon. Virittelin samalla olkkariin parit lisävalot ja ekat (joulu)pallovalotkin.. huomenna käyn metsästämässä jostain partsille valot ja vaikka parit lyhdytkin, ihan eri tavalla piristyy, kun on noita tunnelmavaloja pitkin kämppää. Jostain kun löytäisin vielä sellaisen ison lasimaljan, meinasin sinne askarrella sitten lähempänä joulua sellaisen asetelman, jossa on kirkkaita geelihelmiä (siis niitä vedessä turpoavia), kimalletta, muutama pitkävartinen kukka (amaryllis tms.) ja kelluvia kynttiläkuppeja.

Voihan joulu.. ensimmäinen vuosi ikinä, kun oon jo tässä vaiheessa joulufiiliksissä. :hilarious:
Laitahan sitten kuva,jos saat askarreltua siihen lasimaljakkoon kuvailemasi koristeen. Kuulosti jo pelkästään niin kauniille,että ehdottomasti haluaisin nähdä tuotoksen myös valmiina :)

Takaisin