La marraskuu 2016

Musta tuntuu kans että syön enemmän yhtäkkiä :D tai ainakin tekee mieli ruokaa useammin :D

Täälläkin on tuntunut siltä, että mahalaukku onkin yhtäkkiä aivan pohjaton. Yleensä en useinkaan tunne nälkää, mutta kun sitten suurin piirtein kellon mukaan syön, niin syön kyllä todella paljon kerralla... En edes muista milloin viimeksi olisin tuollaisia annoksia syönyt ja maha ei tunnu millään täyttyvän... Täytyy vaan päättää että nyt en enää syö, koska vatsalaukusta ei sitä viestiä tunnu aivoille välittävän...

Jenskis 37+4

Neuvolassa sanottiin, että keho tankkaa synnytystä varten, mutta en ole aiemmin kuullut tollasta. Enkä muista, että edellisillä kerroilla olis tullu näin suurta syömistarvetta lopussa! No,mulla ei ole vielä yhtään raskauskiloa, joten ehkä mä voin nyt tankata vähän! ;) ja sen olen kyllä tehnytkin. Pari päivää on ollu jotenkin tosi ahdistunut olo ja mieskin tehnyt pitkiä päiviä töissä ja käynyt harrastuksissaan ja yhtäkkiä vanha ystäväni ahmiminen on tullut kuvioihin. Voi ääh... Sitä en kyllä halua!

Ruokahalu on todellakin ihan mahdoton! Tossa yks päivä söin pitseriassa kevyesti kokonaisen pitsan mitä en oo aikasemmin ees saanu kokonaan alas :D eikä ollu ees ähky. Pitänytkin koettaa vähän huolehtia ettei ihan mitä sattuu syö tai painolle voi käydä hassusti ;D ja siis tää väsy! Päikkärit on pakko ottaa :O tänään sain viimeiset valmistelut vauvaa varten tehtyä eli nyt sais tyyppi sit tulla :)

37+6

Sama! Ähkyä ei oo tuntunu hetkeen :D oisko vauva laskeutunu jo sen verran, että ruokaaki mahtuu paremmin? Ja parin tunnin päästä taas nälkä..

Mulla pitää pissalla käynnin jälkeen kuivata paikat tosi hyvin,luulen että kans niin turvoksissa paikat niin helposti jää joku tippa jonnekin jemmaan ja kun lähtee kävelee niin se valuu housuun.
Tänään neuvolassa vessassa meinasin kaataa vahingossa sen kusi kupin sinne wc:n lattialle,just kerkesin reunasta ottaa paremman otteen ettei luirahtanu pisut pois. Yksinäni naureskelin siellä vessassa,että hitto mikä tohelo ja olis siinä selittely ollut :)

No nyt mullaki lurahti jotai (eli pissaa) housuun ku luin ton lopun :laughing025

Vimpa, sama homma täällä. Tosi tarkkaan pyyhittävä tai herkästi valuu tai tippuu joku tippa. Aluks luulin, et lapsivettä tihkuu ku tajunnu moista.

Ääh, mies tuli töistä ja ois halunnut viedä mut ulos syömään, mut mulla tän armottoman väsymyksen lisäks vielä vatsa sekasin. Tosi kiva ku huomenna vaihtuu siviilisääty ja jos sama väsymys jatkuu... Tänään piti kokeilla jotain kampauksen tekoa, mut enpä ole jaksanut. Tosi huippu hääpäivä tulossa. Jee! Jos ny pystyssä pysyis vihkimisen ajan. Onneks ei ole mitään suurempia juhlallisuuksia suunniteltu.

Nasupossu, mäkin vähän ihmettelin, että missäs se nainen on menossa, kun ei ole hetkeen mitään kuulunut. Kiva, että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Mulla taas on ruokahalu pienentynyt, johtuu varmaam närästyksestä - viime yönäkin heräsin kertaalleen siihen, että suu oli täynnä vatsahappoja ja voi jeesus, miten se kirveli vielä pitkään. Muutenkin tuntuu, että on monta kertaa päivässä oksennus suussa. :hungover:

Tänään onkin ollut ihan touhukas päivä, sain siivottua ja vihdoin ja viimein saatiin myös ne puuttuvat reiät seiniin ja koukut kattoon. Virittelin samalla olkkariin parit lisävalot ja ekat (joulu)pallovalotkin.. huomenna käyn metsästämässä jostain partsille valot ja vaikka parit lyhdytkin, ihan eri tavalla piristyy, kun on noita tunnelmavaloja pitkin kämppää. Jostain kun löytäisin vielä sellaisen ison lasimaljan, meinasin sinne askarrella sitten lähempänä joulua sellaisen asetelman, jossa on kirkkaita geelihelmiä (siis niitä vedessä turpoavia), kimalletta, muutama pitkävartinen kukka (amaryllis tms.) ja kelluvia kynttiläkuppeja.

Voihan joulu.. ensimmäinen vuosi ikinä, kun oon jo tässä vaiheessa joulufiiliksissä. :hilarious:

Nasupossu, mullekkin tulit just yks päivä mieleen. Kiva kuulla susta! :)

Täällä on kyllä pesänrakennusvietti tosi vahvana. Koko ajan pitäisi olla jotain järjestelemässä. Ainakin on valmista vauvaa varten. Ja mulle on tullut uusi ajanviete (pakkomielle) lepohetkiin.. Ristikot. Mies luulee varmaan että oon mummoutumassa.. :grin mutta se on niin kivaa! Aloin täyttämään jotain ristikkoa mikä oli jonkun ilmaislehden takana ja sen jälkeen oli pakko käydä ostamassa ihan ristikkolehti.

Hirvee nälkä mullakin aina iltasin. Pakko pestä aina ajoissa hampaat,ettei tule syötyä mitään roskaa. Oon pyrkiny iltapalalla syömään hedelmiä; kiiwiä omenaa ja mandariinia ja porkkanaa yms. Sitten miehelle ääneen haaveilen,että miten olis ihana kun olis pitsaa ja hampurilaista ja lihapiirakkaa tai suklaata ja leivoksia yms. Onneks tota tahdon voimaa sen verran löytyy ettei hirveesti tuu moisia syötyä,mutta niin tekis kyllä mieli,että ihan kieleen sattuu kun haaveilee :)

Mullakin oli tota närästystä niin että lähti äänikin, aivan kauheaa, kun yölläkin tuli välillä tunne, että tukeutuu oksennukseen. Hyi. Niinpä hain taas, kolmatta kertaa tän raskauden aikana, reseptilääkkeet närästykseen ja nyt kun se vaiva on helpottanut, niin on hulluna tehnyt mieli syödä ja ihan rehellinen nälkäkin on usein. Nyt olen kyllä tosiaan syönytkin myös herkkuja vähän liian rennolla kädellä. En nyt haluais kyllä mitään loppukiriä painoon, kun olen onnistunut sen nousemisen välttämään ja saanut siitä aina terkkarilta hyvää palautetta. Ajatella, että voi hyvin olla, ettei mulla ehdi olemaan enää yhtään neuvolaa! Riippuu siitä, miten tiukkaa valvontaa haluavat tämän loppuajan tehdä äitiyspolilla. Yksi aika vielä varattiin neuvolaan, mutta kannattaa kuulemma perua se, jos sattuu kontrollikäynti muutenkin lähipäiviin.
Tuolla äitiyspolilla on tietysti siinä mielessä kivempi käydä tarkistamassa asiat, että aina ultraavat ja mittaavat ja ovat viime aikoina ottaneet sydänkäyrääkin, mutta kun siellä kuukauden välein olen käynyt ja nyt viime aikoina kahden viikon välein, niin melko kalliiksi tulee! Sairaalalla on vielä parkkimaksutkin ja poliklinikkamaksu aina 44,90/kerta. Neuvolat ja neuvolääkärit kun olis ollu ilmaisia. :/ No, ei nyt tietysti tämmöisessä asiassa voi valittaa, mutta oon vaan miettinyt välillä, että kuinkahan paljon kaikkia maksuja vielä kertyykään tän meidän erityistapauksen kanssa (vaikkei ole edes todettu mitään liitännäissairauksia vielä). Vakuutusta ei saatu, vaikka yritettiin, juurikin ton kromosomipoikkeavuuden vuoksi.

Hei, niille joiden kädet puutuu ja särkee yöllä, niin kun mulla on ollut sitä vaivaa puolesta välistä raskautta saakka, niin vinkiksi, että kannattaa ostaa/lainata/väkertää jonkinlaiset rannetuet yöksi. Mulla on nyt ihan terveyskeskuksen apuvälinelainaamon lastat öisin, mutta sitä ennen sidoin pahvista leikatun lastan tiukahkolla siteellä ranteen alapuolelle joka yöksi pitämään kättä neutraaliasennossa, eli suorassa ja loppui heräily. (siis puutumisen vuoksi heräily) Olen kyllä nukkunut suurimman osan öistä sen jälkeen erittäin hyvin. Aina väliin tulee huonompi yö, yleensä jonkun kivistyksen vuoksi. No juu, vessassa käyn kyllä joka yö.

Mä sain nyt omeprazolia närästykseen ja ihan sen maksimiannoksen. Toivon todella, että tää nyt auttaa, koska mun psyyke ei kyllä kohta enää kestä tätä 24/7 närästystä.

Omeprazol mullakin (20 mg). Otin ekana päivänä kaksi tablettia ja nyt oon mennyt yhdellä. On helpottanut paljon.

Tervetuloa takaisin Nasupossu - oot käynyt aina välillä mielessä, että mitäköhän sulle kuuluu!!

Lohdutuksena (varmaan melko laihana sellaisena) teille joille isoa vauvaa lupailevat, että vaikkakin hyvin saattaa iso ollakin, niin ei ne aina täydellisiä ne arviot ole! Meidän esikoisesta lupailtiin vähintään nelikiloista ja syntyi viikolla 42+3 painaen n 3,3kg. Kuopuksen kokoarvio meni myöskin yli. Nyt kyllä sanottiinkin, että arviohan se vaan on ja yleensä suurinpiirtein osuvat lähelle, muuta harvoin täysin!

Tämän kolmannen on veikattu olevan suhteellisen siro, eli nyt pelkään, että onkin isompi. Mikä tietenkin huolettaa kun mahdollinen perätilasynnytys edessä... :/

37+0 (voi apua :0)

Närästys on kyllä ikävä vaiva. Mulla on toistaiseksi auttanut Rennie, mutta se on kevyttä tavaraa, jos närästys on jo ärtynyt pahaksi. Tämän illan on selkää juilinut, ja nyt mietinkin, että huh heijaa, mitenköhän mä selviän esikon synttäreistä, joita olisi tarkoitus viettää viikonloppuna. Huomenna olisi myös yksi gaalajuhla, jonne olisi tarkoitus mennä - näyttäen seinästä reväistyltä, kun mikään iltapuku ei sovi päälle ja ne mitkä menevät, eivät ole ihan parempien kekkereiden kamaa. Pieniä murheita, mutta mulle totta. Eniten kyllä jännittää se, ettei nyt lähtisi vielä syntymään, kun aikaa on kasassa vasta 36+4, enkä mä ole jotenkin henkisesti vielä valmis, tai hoitanut kaikkia asioita siihen malliin, että voin sitten olla poissa kotoa useamman päivän. Vaikka kyllähän ne hommat sitten aina jotenkin sujahtavat, vaikka etukäteen ei pystyisikään asioita järkkäilemään. Mutta kun oon tämmöinen suunnittelija...

Omeprazol mullakin (20 mg). Otin ekana päivänä kaksi tablettia ja nyt oon mennyt yhdellä. On helpottanut paljon.

Mulla on nyt heti maksimiannos 40mg kun tää on niin paha ja ei oo hetkeäkään, että ei närästäisi. Mulla on siis ääni ihan käheä, nielu punainen ja jatkuva kipu rintakehässä molemmin puolin.

Kauanko oot ErykahB ehtinyt käyttää tota? Mulla on siis muutenkin refluksitauti ja normisti käytän tota 40 mg tarvittaessa. Noi vaatii monesti vähän pidempään ennenkuin alkaa helpottaa, jos on tosi pahaksi päässyt! Toivottavasti pian alkaa helpottaa!
Mä oon käyttänyt lisäksi piihappogeeliä joskus, mutta en tiedä saako sitä käyttää raskaana.

Hei Nasupossu, myös minä olen miettinyt, että mitäköhän sulle kuuluu. Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. :)

Hyvä kuulla, että muillakin on nälkä lisääntynyt. Juurikin iltaisin ei enää riitä mullekaan normaali iltapala, vaan tarvii enemmän. Vaikka en millään haluaisi syödä enempää, mutta pakkohan se on jos meinaa ettei tuu nälkä keskellä yötä. :D

Nasupossu, no tänään nyt vasta aloitin. Oon tyhmän sisukkaasti tähän asti mennyt reseptivapailla ja ruokavaliota rukannut niin, että ei olis mitään närästävää... mutta nyt tosiaan viimein sit myönsin, että nää konstit ei auta ollenkaan ja mä en enää jaksa tätä kipua.

Mulla närästi ekan kerran elämässäni kuus vuotta sitten kun odotin kolmatta. Keskellä yötä heräsin kovaan kipuun ja luulin sydänkohtaukseksi. Joku 5-6 kertaa närästi sen raskauden aikana, mutta ei enää niin kovasti kuin tolla ekalla kerralla.

Nythän mä laattasin eka sinne rv 18 asti liki päivittäin, sit pari kolme viikkoa kerran kaks viikossa. Sit oli muutama ihana helppo viikko. Aloin taas oksentamaan ja oksentaminen muuttui 24/7 närästykseksi tossa noin rv27, että sen 8 viikkoa on nyt närästänyt.

Takaisin