La marraskuu 2016

Mä saan tällä hetkellä ihan täyden raivon päälle ihan pelkästään vaan ajattelemalla jotain ärsyttävää asiaa tai luomalla jonkun skenaarion jostain tilanteesta :D ja sit mies raukka ihmettelee kun käyn ihan hiilenä

Muaki v*tuttaa kokoajan. Sen suuremmin kaunistelematta.

Täällä eka päivä ilman escitalopramia. Iltaa myöten olo hieman pahentunut, en tiedä johtuuko aamuisesta migreenikohtauksesta vai mistä mutta pääkipua on ja olin huomaavinani pari "sähköiskua" päässä. Jäi traumat viime kesän venlafaxinin lopettamisesta joten kauhulla odotan tulevaa. Tosin tämän viikon jätän jokatoinen päivä ottamatta, eli huomenna "saan" taas ottaa puolikkaan (5mg) annoksen.

Rv 35+3

Kaisukkene, turha toivo päästä mihinkään ryhmään suunnilleen ennen synnytystä! Ilmoittauduin ruotsinkieliseen ryhmään ensi viikon to 27.10. Jos ollaan vielä yhtenä kappaleena, niin suomenkielinen tutustumiskierros on 9.11. Ei mennyt tämä putkeen nyt. Harmillista!

No voihan tylsä, olis ollut kiva nähdä! Enpä olisi uskonut, että noin paljon tunkua :(

Mä olen vissiin normi oloissa niin tällainen:

don2.jpg

et nyt taas olen ihmeen lunki, hermot ei mene niin herkästi mitä yleensä. Tietty ehtiihän se vielä muuttuakin. Nyt jotenkin sekään ei haittaa, et niin paljon hommaa vielä kesken. Asenne semmoinen, et ehtii mitä ehtii. Mikäs tässä.

Mut tsemppiä kaikille hermonsa menettelijöille! Tiedän kyllä tunteen erittäin hyvin, vaikka nyt joku ihme zen-vaihe meneillään.

Täälä kans kyllä pipoa kiristää ihan huolella! Välillä ihan alkaa sen takia supistaan ku saa itsellensä semmosen raivon päälle.. tänään tuli sitte illalla itkukohtaus ja märsäsin miehelle että miksi en vaan vois olla oma iloinen itteni vaan koko ajan pitää joko vituttaa tai itkettää, kauhean raskas itellekki tämmönen olotila. No, mies avasi kainalon ja silitteli päästä ku siinä itkin sen t-paidan rinnuksen läpimäräksi palkaksi siitä että se oli justiinsa raahannu ja kasannu yksin meille uuden sohvanki :D ehkäpä seki saa mielen herkälle ku tiijän että perjantaina on edessä se synnytyksen käynnistys niin alitajuntaisesti sekin stressaa ja jännittää, vaikka omasta mielestä oonki suht rauhallisella mielellä vielä.

Pikkumyy 37+5

Mullakin on ihmeellinen zen-vaihe päällä, normaalisti saan hermot menemään asiasta kuin asiasta hetkessä mutta tällä hetkellä mikään ei ota päähän, siis ei mikään. Yleensä väsyneenä olen ihan kamala mutta tänään väsyneenäkin olen ollut itse rauhallisuus. En toki valita, ihan kiva joskus näinkin päin ja mies varmaan kiittää :joyful:

Mutta synnyttäkäähän nyt joku! Tämä omani ei ole täältä varmaan hetkeen tulossa vaikka voisin samantien lähteä synnyttämään. Mieskin toissa iltana sanoi, kun katseltiin miten vauva myllersi mahassa niin että lähes mahanahka meni rikki, että toivoisi vauvan olevan jo mahan tällä puolella :)

Ellukkainen rv37+2

Esikoisen kanssa kun olin sairaalasta lähdössä, niin lastenhoitaja sanoi niin hyvin, että "muistakaa sitten, että te osaatte parhaiten hoitaa TEIDÄN vauvaa. Kaikki kyllä neuvoo, mutta ne voi laskea toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos". No onhan noita neuvojia riittänyt ja kun neuvot on vielä luokkaa: "anna huutaa, ni keuhkot vahvistuu" tai "älä nyt heti imetä, ku vähä inahtaa, tai oot pulassa sen kaa ku oppii saamaa kaiken heti" :wideyed: Että hohhoijaa!

Jotenkin sitä on jo niin sisäänpäinkääntynyt ja haluaisi olla omissa oloissaan, että ärsyttää kun ihmiset ei tajua. Kaikkea hommaa olisi vielä ennen synnytystä ja mies on aina vaan sitä mieltä, että "kerkeäähän tässä".. Jaa.. No onneksi viimein sain itsekin rahaa, niin ei tarvitse odotella että milloin olisi hänen mielestään hyvä aika :shifty:

Rv 34+4

Muistan kanssa esikoisesta nää neuvot, että pitää antaa huutaa, ei saa heti imettää ja jätät vaan yksin nukkumaan, kyllä se aikanaan nukahtaa.

Kyseessä on vastasyntynyt/pieni vauva! Semmoinen, jonka perustarpeet, minäkuva ja koko hengissä pysyminen rakentuvat sen ympärille, että on aikuinen joka tulee heti ja hoitaa! Miksi kukaan haluaisi riistää vauvalta turvallisuuden tunteen? Miten ihmeessä huutaminen vahvistaa keuhkoja? Kyllä mä olin ihan että huh huh!

Mä oon hoitanut omani lapsentahtisesti. Vieläkin pyrin siihen, että jokainen lapsi saa tulla omana itsenään mun luo ja kertoa kuulumisensa ja mä kuuntelen ja kyselen ja näytän että mua kiinnostaa.

Sehän noissa neuvojissa yleensä onkin, että ensin on paha, jos annat pulloa, mutta hetken päästä onkin paha, jos imetät.. kun ne neuvot olisivat edes järkeviä tyyliin: jos imettämisestä ei tule mitään, niin turha stressata ja jos lapsi nukkuu paremmin päivisin kuin öisin, niin anna nukkua.

Kun mun on ainakin pakko kehua omaa neuvolantätiä just siitä, että kun oon esim. sanonut, että nukun nyt öisin tosi huonosti, niin se on sanonut, että sit nukun silloin kun nukuttaa eikä ala saarnaamaan "normaalien ihmisten" vuorokausirytmistä, joka on muutenkin ihan kukkua - ihmiset nyt vaan sattuu olemaan virkeitä eri aikaan eri syistä.

Mutta ehkä tää ärsytys nyt vaan kuuluu asiaan, pitkään olikin tosi zen-olotila.. en oo ihan varma, oonko tulossa kipeäksi, mutta ihan kuin kuumetta nostaisi ja päätä särkee.. pitää nyt tarkasti seurata vointia, ettei vaan se pirun raskausmyrkytys iske päälle. Tää olo saattaa toki myös johtua niistä kohonnesita leu-arvoista, kun jos nyt vaikka virtsatulehdus on jyllännyt jo jonkin aikaan, niin kaipa siitä jotain oireita alkaa jossain kohtaa tulemaan.. huonenna onneks labra, niin ollaan sit loppuviikosta vähän fiksumpia.

Oi vitsi mikä painajaisunien yö. Ihan älyttömiä unia näkyi ja heräilin yöllä kun puhuin unissani. Sitten aamulla heräsin jo ennen 5:ttä. Jospa tänään ei ketuttais ihan niiin paljoo ku eilen. 38+2

Äääh ihan kamala yö täälläkin.. eilen koko päivän vatsa oli kova ja mikään ei oikein auttanut, ei syöminen , juominen , nukkuminen , liike eikä sauna.. illasta tuli oksennus ja yön vatsa kova ja alkoi alavatsa poltot.

Kamala paine välillä alapäässä , vatsa kova , polttelee ja huono olo.. eikä panadol auta tähän kyllä yhtään.. :'(

Lakritsi 33+6

Täälläkin sekä unettomuutta että v*tutusta, kulkenevat käsi kädessä...

Ajattelinkin siirtää keskustelun luontevasti kalsareihin. :D Millaisia alushousuja kannattaisi käyttää synnytyksen jälkeen? Itseäni ei niinkään kiinnosta vatsan muotoilu/litistäminen vaan käyttömukavuus. Toki saavat samalla piilottaa löllyvän vatsan, jos sellaisia ihmeitä on keksitty... ;)

Eli kannattaako erityisesti varata kotiin synnytyksenjälkeiskalsareita: korkeita/matalia, lahkeellisia/lahkeettomia jne. Vai jatkaa vaan ihan normaalisti vanhoilla?

Kaikkea sitä tuleekin tässä vaiheessa mietittyä... :)

Tsemppiä tähän(kin) päivään meille kaikille!

Jep kamala yö täälläkin. Näin todella omituisia unia. Päänsärkykin alkoi taas aamuyöstä ja lonkkiin koski.

Onko muilla ollut nyt tavallista enemmän päänsärkyä? Mulla harvoin muutenkaan on, mutta nyt on ollut pari päivää jäätävä hedari ja eilen näköhäiriöitä.

Rv 35+5

Jep kamala yö täälläkin. Näin todella omituisia unia. Päänsärkykin alkoi taas aamuyöstä ja lonkkiin koski.

Onko muilla ollut nyt tavallista enemmän päänsärkyä? Mulla harvoin muutenkaan on, mutta nyt on ollut pari päivää jäätävä hedari ja eilen näköhäiriöitä.

Rv 35+5

Varmistithan tilannettasi lääkärillä? Minähän olen nyt viikoittaisessa seurannassa, koska on turvotusta ja korkeaa verenpainetta, joiden vuoksi pelätään raskausmyrkytyksen hiipivän... Juuri piipahdin taas labrassa. Ohje oli nyt seurailla verenpainetta ja ottaa heti yhteyttä, jos tulee päänsärkyä ja näköhäiriöitä. Kuulemma päänsärkyä sinänsä voi tulla, mutta jos se ei tunnu talttuvan lääkkeellä, on syytä varmistaa tilanne.

Täällä alkaa kanssa olemaan nyt kroppa aika äärirajoil.. sattuu sattuu ja sattuu. Supistelee, koko selkä on tulessa ei jaksas enää kantaa tota mahaa tos edessä. Alapää kosketus arka ja öisin en meinaa sängyst päästä ylös ja jonki aikaa saa pitää jostai kiinni et kropan saa siihe pisteesee et uskaltaa lähtee kohti vessaa. Edellis yönä nukuin 12h muutama herääminen tietenki. Viime yö meniki valvoes ku esikoinen kipeenä. Alan olemaa aika loppu henkisesti ja fyysisesti. No pari viikkoa vielä ku jaksan ja ku he vaa pysyis mahassa kasvamassa.
Rv34+0

Rv 35+5
Mulla on ollu tällä viikolla päänsärkyä joka päivä. Verenpaineet ok. Varmaan stressaan jo tulevaa,kun ei tiedä koska tapahtuu ja alkaa synnytys. Muutenkin niin kiireistä arki,että tuntuu ettei olisi oikein aikaa lähtee synnyttää. Osastolla pitää sit olla ainakin sen verran että vauva on 48h ennen kun tehdään lääk.tarkastus ja pääsee kotiin jos kaikki ok. Mietin jo valmiiksi miten kotona sujuu sen aikaa..

Mun pitäis alkaa tyhjentämään keittiön kaappeja tänään. Vanhan purku on luvassa viikonloppuna ja uus pitäis asennella ens viikon aikana.

Toki tänään tulee myös perheterapeutti ja kun aamupalan jälkeen tossa enimpiä sotkuja siivosin ja imuroin, niin oksuhan siitä seurasi. Imuroidessa se pumppaava liike tossa mahapallossa nostaa mulla kyllä todella nopeasti laatan suuhun.

Mä varmaan muuten nukkuisin ihan ok, mutta toi närästys valvottaa. Se on kyllä aika kamalaa päivälläkin, mutta varsinkin yöllä se on kuin joku painais tulikuumaa teräslapiota rintakehään.

Eilen tarkistettiin pissa ja verenpaine, kaikki kunnossa mutta alapaine välillä huitelee 90 jonka yli ei saisi mennä, joten sitä seurailen kotona. Mulla on kyllä niskat aivan jumissa, ja eilen jätin ensimmäistä kertaa ottamata escitalopramin (lopetusoireita?) tosin migreeni alkoi jo hyvissä ajoin aamulla, ennen kuin olisin normaalisti ottanut lääkkeen. Tänään vielä soitin neuvolaan kun aamuyöstä päänsärkyi taas alkoi mutta mulle melkein HUUDETTIIN puhelimeen että "sun pitää ottaa vaan lääkettä!!!! Mee ulos kävelemään ja pyörittele niskoja"

V*tutus maximus. No, onneksi ensi tiistaina neuvolalääkäri.

Ilyana, pari vuotta sitten olin itse flunssassa ja se tuntui kestävän. Itelläni oli leukkarit tipahtanut olemattomiin. Mutta eipä sille tehty muuta kuin seurattiin kunnes arvo nousi normaalin rajoihin. Toivottavasti tuo nousu ei tietäisi mitään ikävää.

Itelläni kans yöt menneet aika lailla huonosti. Vasen käsi puutuu tunnottomaksi jo siinä vaiheessa kun olen hetken sängyssä makoillut. Pitkin yötä sitten käsivartta särkee. Oikeanpuoleista särkee vain vähän. Ei kyllä yhtään innosta tämä käsien puutuminen. Toivottavasti ei tarvitsisi viikkotolkulla kärsiä vaan vauva ymmärtäisi tulla ajoissa. Esikon aikaan tätä vaivaa oli koko viimeisen raskauskolmanneksen. :/

Meillä alkoi keittiöremppa viikonloppuna. Kaikki lattialaudoista ja seinälevyistä lähtien irti. Onhan tämä vähä oma juttunsa kun keittiön läpi saa kiipeillä tikapuilla yöllä vessaan ja aamiainen hoitui kuistissa seisten. :D
Toivottavasti ensi viikoksi saisi edes lattian.

Harmi, kun suurin osa nukkuu niin huonosti! Toivottavasti pian helpottaa :) Itse olen saanut jopa kaksi yötä putkeen nukuttua ilman pissataukoja tai yöllistä kupeksimista - kyllä on muuten eri fiilis päivällä. Jaksan kiukutellakin :P Tänään heitin fetapurkin keittiön lattialle sisältöineen ja piti ihan laskea kymmeneen, ettei olisi hiukset lentäneet päästä raivokohtauksen takia :D

Takaisin