La marraskuu 2016

Täälläkin sekä unettomuutta että v*tutusta, kulkenevat käsi kädessä...

Ajattelinkin siirtää keskustelun luontevasti kalsareihin. :D Millaisia alushousuja kannattaisi käyttää synnytyksen jälkeen? Itseäni ei niinkään kiinnosta vatsan muotoilu/litistäminen vaan käyttömukavuus. Toki saavat samalla piilottaa löllyvän vatsan, jos sellaisia ihmeitä on keksitty... ;)

Eli kannattaako erityisesti varata kotiin synnytyksenjälkeiskalsareita: korkeita/matalia, lahkeellisia/lahkeettomia jne. Vai jatkaa vaan ihan normaalisti vanhoilla?

Kaikkea sitä tuleekin tässä vaiheessa mietittyä... :)

Tsemppiä tähän(kin) päivään meille kaikille!

Ihan vaan semmoset pöksyt joissa pysyy paikallaan isoimmat kuukautissiteet jotka kaupasta löytyy, koska jälkivuoto. :D

Mä en oo käyttänyt mamma-alkkareita tähän mennessä, mutta ostin just "maxi-side" tarkoitusta varten. Plus että kun rasvailee mahaansa myös synnytyksen jälkeen, voisin kuvitella jonku belly binderin pysyvän napakkana pidempään, kun ei ole suorassa kontaktissa rasvattuun ihoon. Nytkin mä varjelen mun tukiliivejä yms. koska weledaa tai bio-Oilia tulee lotrattua aamuin illoin. Mulla puutuu molemmat käsivarret yöllä ja kyllä valvottaakin. Neuloisin mielelläni päiväsaikaan, mutta vasemmasta kädestä lähtee 3-4 sormea pelistä pois puutumisen vuoksi.
Olisin valmis seuraavaan askeleeseen. Remppa ja järjestelyt on täälläkin todella pahasti kesken. Miehen tavaroihin ei saa koskea, joten eihän tää tälleen etene. Itelle tuli vielä flunssa päälle, ei kiva yhtään. Olin toiveissa mennä v*tutuksenpoistojumppaan, mutta niinpä epäonnistui se(kin) yritys.

Täällä myös oksu tulee tosi herkästi. Aamulla riitti pelkkä hampaidenpesu, niin jo meinas aamupala tulla ylös. Ja toi närästys... Ei enää Rennie hirveesti auta, ajoittain piimä auttaa enemmän.

Minäkin näin ihan kummallista unta viime yönä ja nukuin 10h! Siis toki heräämisiä oli, mutta en tiedä koska viimeksi oon nukkunut noin pitkät yöunet. Silti olin ihan väsyksissä aamulla. En meinannut jaksaa sängystä nousta ylös.

Tässä yhtenä päivänä siivousvimmoissani siivosin jopa korttilaatikon, johon en ole vuosiin koskenut! :hilarious: Sitten käytin hyödyksi joulukortteja, joita olen saanut. Askartelin niistä uusia joulukortteja! :joyful:

PicsArt_10-19-11.16.58.jpg

Mulla ollu tosi monta huonoa yötä takana ja viime yön nukuin niin että oon heränny ehkä VAAN 4 kertaa ja olo on paljon paljon parempi ja pirteempi! :)

Käytiin eilen neuvolassa, paino ei ollu noussu (mikä oli vähä ihme, koska olin ajatellu et on tullu paljon kiloja) HB oli tasaantunu onneks! Vauvan pää on jo niin alhaalla et lääkäri pysty nostaa sitä sormilla, joten petitouhuja ei tänne edelleenkää tule :grin kohdunsuu pehmeä ja ei uskaltanu lähtee kokeilee et onko jo auki (mutta uskoi että on) ei siis ihmetelly kipuja mutta samalla sanoi, että on hyväkin että kroppa valmistautuu pikkuhiljaa tulevaan eikä sitten joudu lähtee alkutilanteesta synnytysvaiheessa :) tällä kertaa lääkäri oli todella mukava joten ehkä sillä oli vaan viimeks huono päivä (kun alkoi valittamaan sairaslomasta ja työpaikanvaihdosta jos joku muistaa)

Muoks. Painoarvio oli vaan et "normaalin kokonen vauva" :grin ja raivotarjonnassa on.

rv 35+2

Täälläkin sekä unettomuutta että v*tutusta, kulkenevat käsi kädessä...

Ajattelinkin siirtää keskustelun luontevasti kalsareihin. :D Millaisia alushousuja kannattaisi käyttää synnytyksen jälkeen? Itseäni ei niinkään kiinnosta vatsan muotoilu/litistäminen vaan käyttömukavuus. Toki saavat samalla piilottaa löllyvän vatsan, jos sellaisia ihmeitä on keksitty... ;)

Eli kannattaako erityisesti varata kotiin synnytyksenjälkeiskalsareita: korkeita/matalia, lahkeellisia/lahkeettomia jne. Vai jatkaa vaan ihan normaalisti vanhoilla?

Kaikkea sitä tuleekin tässä vaiheessa mietittyä... :)

Tsemppiä tähän(kin) päivään meille kaikille!
Mä aattelin mennä eka noilla mammapöksyillä,koska ovat varmasti tarpeeksi mukavia.Aattelin ottaa niitä jo sairaalaan mukaan,jos ei tunnu olo mukavalta verkkopöksyissä. Ja sitten pikku hiljaa siirtyä omiin vanhoihin tavallisiin pöksyihin. Ihan siis tavallisia lahkeettomia olen normisti käyttänyt.Mitään stringejä ei tulisi mieleenkään laittaa hetkeen :D varmaan riippuu siitä miten toi maha tosta lähtee pienenemään,että kuinka pian pääsee eroon mammapöksyistä ;)

Täällä oli ekaa kertaa varmaan moneen viikkoon vähän paremmin nukuttu yö! Toki sain taas unta todella myöhään, mutta yhtäjaksoista unta tuli nukuttua noin 6 tuntia enkä heräillyt mihinkään, mahtavaa. :) Aloitin eilen juomaan sitä vadelmanlehtiteetä ja sen jälkeen tuli aivan tappoväsymys, voikohan se tee rauhoittaa sen verran että unirytmi palautuisi edes hieman omiin uomiinsa?

Neuvolassa käytiin eilen myös pitkästä aikaa, kaikki vaikutti olevan ihan mallikkaasti. Vatsaa painelemalla ei edelleenkään pään paikkaa löydetty, ultra tuleekin sitten parin viikon päästä joten siinä selviää paremmin vauvan asento. Kuulemma saattaa olla että on selkä ylöspäin ja kasvot mun selkärankaan päin ja vielä jotenkin sen verran kippuralla ettei painelemalla tunnu. Influenssarokotus saatiin myös ja voi jumpe alkoi illalla kättä särkemään! Pistoskohta on todella kipeä ja ympäriltä punainen. :( Toivottavasti pian helpottaisi sekin.Olisin niin valmis jo synnyttämään vaikka koko synnytys jännittää ja pelottaakin ihan hirveästi! Mutta tuskin sitä lähiaikoina ainakaan tapahtuu, vatsa on vielä todella korkealla ja terveydenhoitaja sanoikin että tuntuu varmaan todella ahdistavalta kyljissä, vaikuttavat ihan äärimmilleen venytetyiltä.

35+2 <3

Hopeasydän, jos vasta pikkuhiljaa alkavat niitä rokotuksia tarjoamaan eri paikoissa..? Influenssakausi kun taitaa olla pahimmillaan vuoden vaihteessa? Me sitten otettiin kummatkin, otettiin viimeksikin eikä tullut mitään ihmeellistä. Ja kun oma äiti tosiaan on elinsiirtolistalla munuaista odottamassa niin en missään nimessä haluaisi että ainakaan meiltä tulee mitään pöpöä hänelle. Ja neuvolassa sanottiin että ensimmäisen influenssarokotteen vauva saa vasta puolen vuoden iässä joten suositeltiin ottamaan. :) Mutta voi hitsi tuota kättä kyllä nyt särkee..

Täälläkin sain eilen rokotteen. Täti sanoi, että nyt on ekat saapuneet ja nyt alkavat pikku hiljaa joka paikkaan saapumaan :)

37+5

Meidän kunnassa rokotusta ei tipu vissiin ennen marraskuuta. Pitääpä soittaa neuvolaan ja kysäistä, saisiko sen samalla kertaa, kun käy neuvolassa 3.11. Toivottavasti saa. Yleinen ensimmäinen rokotuspäivä täällä on 9.11..

Onko kukaan kokeillut Momzie-sovellusta? "Äitien tinder" :D etsitään siis lähistöllä olevia muita äitejä

Tuli pyörittyä yli 3h kaupoilla ja ai että, kun otti voimille. Ärsyttää, kun tossa läheisessä ostoskeskuksessa ei ole mitään näppärää yhtä kauppaa, josta saa kaiken, vaan juostava 3-5 eri kaupassa jos haluaa jotain ihmeempiä. Mun piti päivittää meikkivarastoa perjantain vihkimistilaisuutta varten, samaten oli jotain kasvorasvoja ja hiushoitosuihkeita listalla, kun päässeet loppumaan.

Välissä piti juosta labrassa antamassa verinäyte, kun lauantaina päivystyksessä oli jotkut arvot olleet hieman koholla. Oli jo ottanut voimille toi kaupoissa pyöriminen, sit kun labratäti alkoi ottamaan verta, se kysyi voinko ihan hyvin. Sanoin, et joo, ihan jees ja se täti päivitteli, että ei nyt suostu oikein tulemaan mitään verisuonesta. Siinä vaiheessa hengittelin syvään ja kattelin seinille. Inhoan verikokeita, vaikkei ne paljoa missää tunnu, mut jotenkin se ajatus aina saa heikottamaan ja nyt vielä toi et "ei täältä oikein tule mitään..." Brrr...

Aah, nyt kotosalla. Pyykkikone pitäisi jaksaa lykätä pyörimään ja sitten pitäisi hiukan harjoitella tota perjantain meikkiä. Sen verran harvoin tulee meikkailtua ja vaikka ihan minimalistinen vihkitilaisuus tulossa ni silti ois kiva näyttää ihan ihmiseltä. :grin Nenä vaan yli 2 viikkoa jätkuneesta nuhasta punaisena, jei! Kävin nyt ostamassa Otrivin Mentholia, kun tuntuu ettei pelkkä nenäkannu auta ja hermot menee tähän jatkuvaan nuhaan ja joka puolella pursuileviin räkärätteihin.

Kirpparilla kävin kans pyörähtämässä ja sieltä tarttui mukaan pari imetyspaitaa ja semmoinen punainen imetysmekko, jonka ajattelin olevan jouluna kiva ja muutenkin talven juhlissa tai tilaisuuksissa missä pitää olla vähän siistimpää päällä. Eipä paljoa maksanut. Ja yhden bodyn ostin niiden 100 bodyn lisäksi mitä meillä jo on. Se oli vaan niin söpö! :p Kirpparit on :Heartred

Mulla noissa alkkareissa kriteerinä, et saa tosiaan jättisiteet hyvin pysymään, ettei se haaroväli ole liian kapea. Muuten suosin nyt ja aina hipsterimallia, et jää tonne masun alle. Stringejä en ole koskaan käyttänytkään, joten aikalailla menee samat kuin tähänkin asti.

Nyt jos tökkäis sen pyykkikoneen pyörimään ja kaatuis sängylle tuijottamaan vaikka uusimman Kadonneen jäljillä-sarjan. Saa nenän hyvin auki kun tulee paruttua taas silmät päästä. Toisenlaisia äitejäkin tullut nyt katottua samassa mielessä. :)

Täällä Naistenklinikalla oottelen pääseväni ultraukseen, oli viikossa pompsahtanut sf-mitta reippaasti yli yläkäyrien joten sain lähetteen vauvan kokoarvioon. Jännittää! En tahdo ensikertalaisena synnyttää mitään 10kilosta [emoji23]

Täällä käyty lääkärissä ja 1,5cm oli auki ja 2 cm kanavaa jäljellä ja painoarvio oli n 3,3.. kaikki muuten hyvin ja nyt vaan odotellaan .. sisätutkimuksen jälkeen tullu vähän verta ja vähän supistuksia ..nyt vaan odotellaan ..toivotaan että pian alkaa tapahtumaan.
Pilvisydän rv38

Meillä oli tänään taas neuvola ja siellä taas kaikki arvot ok. Hb oli noussut ja on nyt 122, painoa tullut taas +700g/viikko mutta sekin tässä vaiheessa ihan ok. Sf-mitta 33cm ja maha selvästi pudonnut, vauvan pää on jo niin syvällä lantiossa että jouduttiin ultralla vielä tarkistamaan että on varmasti rt. Puhuttiin vähän vielä mun synnytyspelosta ja todettiin että kirjoitan vaan selkeän lapun synnärille mukaan missä toivon sektiota jos vaikuttaa että synnytys ei etene tai etenee todella hitaasti, eli mua ei voida pakottaa vääntämään tätä lasta vuorokausi kaupalla. Terkkari vielä käsin kopeloi vauvaa ja sanoi painoarvioksi tällä hetkellä n.2800g, eli laskettuna aikana olis hieman päälle 3kg. Oli tosi helpottavaa saada edes jonkinlainen painoarvio ja oon kyllä tyytyväinen että pienehkö tyttö on tulossa :)

Rv 37+6

Neuvolassa käyty ja vauva on oikein päin ja painoa tullut edelleen vain 8kg yhteenä eli hyvin maltillisesti :) rautalisää käski ruveta syömään jos auttais tähän tappoväsymykseen. Kysyin samalla neuvolasta nenäsumutetta kuivaan ja tukkoiseen nenään ja saako sitä käyttää, niin kuulemma saa! Ainoastaa a-vitamiini pohjaisia ei suositella. Rokotteen myös sain tänään..

Täällä ei taida tulla nukkumisesta enää mitään. Yöllä piti vaihtaa valehtelematta puolen tunnin välein kylkeä, koska alempaa jalkaa lonkasta polveen pakotti heti sen ajan jälkeen. Aamuyöstä pakotus jäi oikealle puolelle ja asennon vaihtaminen oli turhaa. Plus se, että jos et yrittänyt nukkua kolmen sohvatyynyn varassa lähes istuvassa asennossa, oli närästysoksennus suussa... fun.
En ees yritä nukkuu miehen vieressä, melkein jaksaa kuunnella yöllä sitä valitusta kun herra ei saa unta, koska minä "sätkin".. no niin sätkinkin, yksin (koirien kanssa) sohvalla!
Ja vielä lisättävä: joka kerta asennon vaihdon yhteydessä ainakin toinen koirista hyppäsi ylös, sohvalta lattialle ja takas sohvalle, nuuskimaan naamaa ja ihmettelemään, vaihtamaan asentoa, juomaan.... :facepalm:
Sit oisin aamulla ottanut torkut, ei mitään kipuja. Miks ne tulee yöllä eikä päivällä :hungover:

Mä sain kans tänään ekstra-ultra-ajan, koska terkkari ei ollu varma, onko vauva edelleen raivotarjonnassa. Viimeks oli ihan selkeesti, mutta nyt on saattanu mennä niin syvälle lantioon, ettei päätä oikeen enää tuntunu. Sain ajan heti huomisaamulle. Aika kiva! :)

Takaisin