La marraskuu 2016

Huhhuh.. tällä hetkellä (rv 37+3) vauva painaa reilu 3,5kg. La paino-arvio siispä 4200-4300g. Eipä nyt ollut mieltä ylentävää kuulla!

Huhhuh.. tällä hetkellä (rv 37+3) vauva painaa reilu 3,5kg. La paino-arvio siispä 4200-4300g. Eipä nyt ollut mieltä ylentävää kuulla!

Meinaako ne käynnistää jo aijemmin tai jotain? Vai annetaanko vaan tulla ton kokoisena? :O

Meinaako ne käynnistää jo aijemmin tai jotain? Vai annetaanko vaan tulla ton kokoisena? :O

Ei kuulemma ole mitään syytä lähteä käynnistämään, sanoi että mun lantio on juuri oikein kokoinen isommankin vauvan synnytykseen. Yritti lohduttaa, että on 150cm nainenkin puskenut 4,5kg vauvan että kyllähän mun 172cm varrella tuo onnistuu. Olin vähän järkyttynyt, etenkin kun toi painoarviohan voi heittää aika paljonkin! En halua ekasta synnytyksestä loppuelämän traumoja ja pahoja repeytymiä. [emoji21]

Nunutin, oliko sulla tunnustelemalla todettu samansuuntainen tulos? Totta on, että painoarvio voi heittää +/- 400-500g.

Täällä 36+6 ultralla pariin kertaan mitattu paino 3500g. Viikossa vauva oli kasvanut yli 500g. Laskettuna aikana tällä vauhdilla siis 5kg. Ja minähän en parhaimmillaankaan ole ollut kuin 156cm. Ensi viikolla tutkitaan lisää.

Niin, sokerit on kunnossa.

Nunutin, oliko sulla tunnustelemalla todettu samansuuntainen tulos? Totta on, että painoarvio voi heittää +/- 400-500g.

Joo tunnusteli myös ja samansuuntainen arvio. Lapsivettä normaali määrä ja sokerirasitustulos oli silloin täysin normaali. Jotenkin mieli nyt maassa kun oon yrittänyt koko raskauden ajan ajatella synnytyksestä positiivisesti mut nyt ajatus siitä, että pitäis joku 4,5kg vauva ensikertalaisena ponnistaa ulos niin ei tunnu kyllä hyvältä.. :(

Uskon Nunutin, että ei ollut kiva kuulla tuota kokoarviota. Mutta voihan se arvio heittää toiseenkin suuntaan, että ei välttämättä ole niin iso vauva. Kyllä olisi itsellänikin mieli mennyt matalaksi, jos esikoisen kohdalla oltais osattu sanoa oikea kokoarvio. Silloinhan veikattiin alle 4-kiloista, poika syntyi rv 41+1 ja painoi 4410g. Ponnistusvaiheessa ei kuitenkaan ollut mitään ihmeellistä, ja koko synnytys meni hyvin. Olen 168cm pitkä. Että ihan hyvin voi sujua hienosti synnytys vaikka olisikin isompi vauva kyseessä. Luota itseesi! Ja kun lantiosikin on arvioitu olevan sopiva isommankin vauvan synnyttämiseen niin varmasti voi kaikki sujua ihan normaalisti. :Heartred

Miulla ultras painoarvio 3330g ja nyt siis vasta 36+4.:nailbiting:'Lähtökuopissa' jo ja sanottiin,et lähtö voi tulla koska tahansa kun noita supistelujakin ollut jo paljon.Toivon kyl totisesti,et tulee etuajassa...Tuleva isosisko oli syntyessään vain 3350 ja isoveli 3610 niin olivat just sopivia... :-)
Miks ihmeessä miun piti käydä verikokeessa sen takia,et esikoisella ollu keltaisuutta??Ei kuitenkaan aikoinaan toisesta tarvinut käydä...Ois kiva,et nää jutut selviäis neuvolas,mut ei nyt oikein tädiltä saa neuvoja.. :'(

Uskon Nunutin, että ei ollut kiva kuulla tuota kokoarviota. Mutta voihan se arvio heittää toiseenkin suuntaan, että ei välttämättä ole niin iso vauva. Kyllä olisi itsellänikin mieli mennyt matalaksi, jos esikoisen kohdalla oltais osattu sanoa oikea kokoarvio. Silloinhan veikattiin alle 4-kiloista, poika syntyi rv 41+1 ja painoi 4410g. Ponnistusvaiheessa ei kuitenkaan ollut mitään ihmeellistä, ja koko synnytys meni hyvin. Olen 168cm pitkä. Että ihan hyvin voi sujua hienosti synnytys vaikka olisikin isompi vauva kyseessä. Luota itseesi! Ja kun lantiosikin on arvioitu olevan sopiva isommankin vauvan synnyttämiseen niin varmasti voi kaikki sujua ihan normaalisti. :Heartred

Niin ehkä just se, että nyt kun tiedän minkä kokoinen vauva sieltä on tulossa niin se tieto lisää kyllä tuskaa. Mieluummin olisin lähtenyt hyvillä mielin synnyttämään ja sitten vasta olis kerrottu kuinka iso hän lopulta olikaan! :( Nyt jotenkin vaan ahdistaa ja pelottaa kun tietää ettei ole joku normi 3,5kg muksu tulossa.

Mielialoista oli juttua ja ärsytyksestä... Mä oon nykyään aika usein tämmönen ja se ahdistaa mua itteeni ihan hitokseen! Kun oikeesti oon aika lunki tyyppi, mutta nyttemmin otan lämpöä kyllä heti ja kaikesta... välillä alkaa kesken raivoamisen naurattaa ja sit itkettää...

IMG_2153.JPG

Täällä alkaa flunssa vihdoin 2 viikon jälkeen irrottaa otettaan. Laskettuun aikaan enää alle kuukausi, wuhuu! Kyl on makiaa, ku h-hetki lähestyy.

Tänään otin vuokralle tens-laitteen ja oon siis toiveikas, että vuokra-aikana (4vk) vauva syntyy ;)

Maanantaina käyty lääkärineuvola on nostanu fiiliksiä, ku sain lähetteen pelkopolille ja ultraan, ku vauva oli yksityisellä ultrassa niin iso ja arvio la painoksi oli 4,6kg. Oli ihanaa kuulla, et ulkosuu sormelle auki, pehmee kohdunsuu ja kanavaa 2 cm. 3vk sitte ultrassa kaikki paikat oli vielä aivan epäkypsiä. Ultra ja pelkopolikäynti on tod näk ensi viikolla. Odotan todella paljon!

Vauva on onneksi rt, mutta yleensä majailee selkä mun selkärankaa vasten. Alan nyt tekee harjoituksia ja istua eri tavalla, et kasvot kääntyisi selkärankaa vasten. Ollu su asti napakoita selkäsuppareita tästä asennosta johtuen ja kroppa koittaa vauvaa kääntää. Sain tänää kätilön opastusta tähän asiaan, ku oli viimeinen kurssi kerta raskausajan rentoutusta.

Mulla mieli jo aivan synnytyksessä ja vauvan syntymän jälkeisessä ajassa. Pari juttua vielä haluan tehdä ennen synnytystä, mut siinäpä ne sitten. Ens viikon pe on vauva täysaikainen ja mulle passais synnyttää heti miten sit! En oo vielä epätoivoinen, mutta ikävä vauvaa on ja tää raskaus olo on vähä jo tukalaakin..

Olen viihtynyt paljon omassa seurassani ja huomaan, et alan kääntyä voimakkaasti sisäänpäin. Muksun seurakin on paljon kuluttavampaa kuin normaalisti. Voisin vaan katsoa netti-tv:tä ja antaa päivien kulua. Ja nukkua. Oon lukenut viime päivät kirjaa Kun synnytys pelottaa ja voin suositella todella lämpimästi. Oon oppinut paljon! :) ja on ihanaa pohtia synnytystä ja vauvan saamista. Ne on mun ykkös mielenkiinnon kohteet tällä hetkellä.

Nyt siis rv 35+5

Tuli sitten käytyä tänään taas synnärillä.
Kastelin sängystä lakanat ja suojapeitteet ihan petareita myöten.
Just olin hetki sitten käynyt vessassa tyhjentääs virtsarakon, mutta niin vaan lorahti ja oikein kunnolla.
Ja jostain tihkuu kirkasta nestettä edelleen, mutta ei näyttäis testien mukaan olevan kuitenkaan lapsivettä, eikä myöskään valkovuotoa.
Tuumasi lääkärikin ihmetellen, kun huomasi asian itsekin, että jostain nyt kyllä valuttaa...
Mutta joskus ei kuulemma testitkään kerro totuutta ja sit lopulta todetaan, että se oli sittenkin lapsivettä.
Kun taas monet suuretkin lorahdukset jäävät vaan mysteeriksi...??
Mutta mutta...eipä siinä kaikki.
Minulla on kohdussa 3 hyvänlaatuista (ainakin toivottavasti) kasvainta, ja niistä on nyt yksi innostunut kasvamaan. Painaa kohdun kanavan ihan lyttyyn ja estää vauvan päätä asettumasta omalle paikalleen. Ja kyllä, kanava saattaa tämän vuoksi todellakin fuskata jostain...
Nyt joudun sitte tarkkaan seurailemaan tilannetta ja heti jos taas enempi lorahtaa, niin herkästi takasin. Mutta 2vk päästä minulla olis se synnytystapa-arvio, niin siinä selvitellään sitten kyllä tarkemmin ihan koko pakettia.
Ellei sitten jo aikaisemminkin...??
Ja varmaa ei nyt ole, että pystynkö edes synnyttämään normaalisti, vastasi lääkäri, kun kysyin. Ja totesi vain, että toivottavasti kasvain väistyy, jos ja kun kanava aukeaa.
Mutta seurataan nyt tilannetta ja toimitaan sen mukaan. Ja edelleen soittoa ainakin, jos jotain uutta ilmenee.
Että voihan voihan voi...ihania pikku ylläreitä taas.
Mutta näillä mennään... *huokaus

-m-
rv34+2

"Kiva", että muutkin nukkuu vähän miten sattuu.. mä valvoin kuuteen asti aamulla ja heräsin ysiltä. Tunnin päikkärit sain nukuttua yhdestätoista kahteentoista ja illalla sit toiset viidestä seitsemään. Mieluusti nukkuisin kuitenkin yöunet kerralla enkä tuommoisissa typerissä pätkissä.. ja tietää taas ettei uni tule kuin vasta aamuyöstä noiden illan päikkäreiden takia.. :shifty: Noh, onneksi tässä on vielä aikaa nukkua.

Kävin siellä labrassa tänään ja tulokset saan kuulema maanantaina.. aika pitkä aika odottaa, mutta minkäs teet.

Oon mä saanut jotain jopa aikaiseksi tänään, värjäsin vanhat ja kulahtaneet harsot mustiksi - en ollut ihan varma lopputuloksesta, kun heitin koneeseen kymmenen harsoa ja pari pikkupyyhettä, mutta kyllä niistä ihan mustia tuli, vaikka harmaatkin olisivat kelvanneet.

Väkisin koitan kävellä lähes päivittäin kaupunkiin ja tulla ostoskassien kanssa takaisin, että saisin edes vähän liikuntaa eikä ne supistuksetkaan haittaa - jo puolessa välissä menomatkaa alkaa yleensä jo supistelemaan ja siis mulla tulee supistusten ainana myös jalat (ja välilihan alue) kipeäksi, ihan kuin olis kasvukipuja. Jaloissa siis, ei keskivartalossa. :joyful: Miehen mielestä oon outo, kun vaan naureskelen näille oloille.

Kuulostaa ikävältä ja stressaavalta Moona :(

Toivois jo et asiat menis teillä hyvin! Ikävää, että nyt sitte mietiskellä tuollaisia. Kumpa asia selviäis mahdollisimman pian! Todella outoa, että tommosia lorahduksia voi tulla ja asia ei vaan selviä. Mun pää kyl menis ihan sekasin ja huolestuisin kovasti.

Tsempitykset <3

Hihi. Mä näin viime yönä ns.synnytysunen..

Mä synnytin alakautta,nukutettuna.. kaikki ultrat oli luvannu pientä tyttöä.. sainkin tytön. Ja toisenkin tytön.. eli kaksoset.. lääkäri oli kuulema synnytyksen aikaan manannu et hittojako tää alakautta halus synnyttää kaks.. no en kai olis muuten mut ku ultras ei ikin näkyny ku yks.. kaks tervettä pientä tyttöä,joista toisen nimeks tuli Cecilia..

On tää jo edistystä siihe,ku viimeks näin unta etten ees tienny millo mun vauvani syntyi ku en ollu ite paikalla :D

Nyt se tosiaan alkoi "no sinä synnytät ihan kohta, ihan just se tulee, ei mee kauaa, joo kyllä on maha sen näköinen että ihan just syntyy" .... hiphei...

Viime yö oli taas ihan älytön. Ravasin pissillä puolen yön jälkeen vähän väliä aamuun asti. Ja kaksi kertaa levossa tuntui että jotain lirahti housuun. Joko kuvittelen tai sit sitä lapsivettä tihkuu tai jotain. Tuoksu viittaa lukeman perusteella lapsiveteen, mutta... Alaselkä aivan älyttömän kipeä. Ja alapäätä kiristi ja pakotti. Valivali. Ihanaa, aikaa :D Muistelin että esikoisen syntymää edelsi just tommonen yöllinen tosi tiheä pissillä käynti.
Ehkä muistot tulee konkreettisesti kun huomenna on esikon syntymäpäivä. Hehe.

Moona, onpa ikävä tilanne :/ noilla viikoilla ja muutenkin olis kyllä jo kiva tietää synnytystapa.

Ainiin, miten se lapsivesitesti tehdään?
Noi pari kertaa mitä tuntu et yöllä housuun tuli, kuivuikin pian :0 vai kuvittelenko. Kiva haistella housujaan vessareissulla. Hohhoi! Kunnon selkeää valkovuotoa mulla ei oo ollut kun ihan muutamana päivänä.

Mulla otettiin sairaalassa semmonen koe alapäästä. Ja vaikka nestettä oli vieläkin reilusti, niin negatiivista näytti. Vähä niin ku raskaustesti.
Otettiin myös tulehdus ja kokki. Sillä tulehduskin saattaa aiheuttaa nestettä ja kokki katottiin varuiks, jos nyt vaikka synnytys käynnistyiskin. Mutta kaikki nämä on kunnossa...
Että mitä lienee sitte??

Tsemppiä Moona78! Kurjaa tosiaan joutua nyt tollasta stressailemaan. :sad001 Toivotaan, et kaikki sujuisi hyvin.

Täällä kans yöt olleet jo pitkään tota puolen tunnin välein kyljen vaihtoa, kun lonkkia rupee särkemään niin pirusti ja vessassa saa juosta todella tiheään. Jotenkin vaikka vauva sitten heräilisi tunninkin välein syömään, niin saisi edes siinä välissä olla ilman näitä särkyjä ja olla tasan missä asennossa lystää. Ei voi paljoa pahempaa olla. Toki siinä sitten pidemmän päälle se pitkä nukkumattomuus alkaa painaa. Toivotaan, et jotenkuten saisi sitten nukuttua, et pärjäisi.

Mulla menee niin hermot tän nuhan kanssa. :banghead: Varmaan yli 2 viikkoa nyt kestänyt ja tuntuu vaan et yltyy. Ostin eilen sitä Otrivinia ja tuntuu, et se sai nenän valumaan vaan entistä enempi. Toisaalta siinä lukikin, et tyhjentää tuolta onteloista. Viime la päivystyksessä lääkäri kuitenkin tsekkasi poskiontelot ja sanoi et ne on turvoksissa, mutta tyhjät. Et en tiedä mitä pään sisältöä toi otrivin nyt tyhjentää?

Vauvan huoneen rempan pitäs nyt viimein valmistua ens viikon aikana. Sit ois tarkotus käydä ostamassa vielä vauvalle oma vaatekaappi ja sit pääsisi lopultakin laittamaan niitä vaatteita kaappiin. En malta odottaa! Sit kun saa täältä loputkin rojut paikoilleen niin pääsisi kunnolla siivoamaan. Nyt jotenkin tuntunut ihan turhalta imuroida, kun kaikki lattiapinta-alat täynnänsä laatikoita ja pussukoita. Sitten pitäisi ehtiä vielä tehdä sapuskoja pakkaseen ja jouluruokia ja leivonnaisia. Siinähän tää aika menee.

Ei jotenkin mene jakeluun, et tässähän ollaan about kuukauden päästä jo h-hetkillä. :nailbiting: Toki aikaisemminkin voipi tulla, mut toivon silti ettei kovin paljoa aikasemmin.

Innolla odotan, et pääsee sitten vauvan kanssa kunnolla pesimään. Pimeä vuodenaikakin sopivasti niin ei tule sellasta oloa, et olisi pakko johonkin hilautua. Toki vanhemmat lapsetkin tarttee sitten huomiota, mut ainakin kun he ovat koulussa saadaan täällä vauvan kanssa vaan kaksin olla ja tutustua toisiimme. Ihanuutta. :happy:

Tsemppiä kaikille! Ei enää pitkään tarvi onneksi kitkutella. We can do it! :)

Lohdutuksen sanaksi, että vaikka vauva olisi suuri, niin ei se aina tarkoita valtavaa "vesimeloni"pallukkaa. :D Jos vauva on vain pitkä niin koko ei vaikuta synnytykseen merkittävästi. Pää tai hartialeveys ei välttämättä ole yhtään suurempi onko vauva 3,5kg tai 4,5kg :)
Tsemppiä. :)

34+1

Lapsivesi asiaa :

Mulla otettiin se testi, olisko sen nimi ollu actim partus , joka otetaan emättimestä tikulla / liuskalla ja antaa nopeasti tuloksen. Mulla ollu joka kerta negatiivinen.

Mulla siis valkovuoto muuttunut kokonaan kirkkaaksi nesteeksi, kuin vedeksi. Kannassa lukee runsas , vetinen emätinerite. Polilta neuvoivat seuramaan sen tuloa laittamalla housuihin esim talouspaperi palan ja seuraamaan kastuuko se ihan kokonaan , koostumusta ja väriä. Kun vuoto lisääntyi, otettiin testit.

Ällöttäviä nää mun jutut nyt , mutta siellä polilla ku yritti pissa näytettä antaa sai oikein purkin kanssa tähdätä että osuu oikeaan suihkuun kun eka noro tämä toivottu aine, seuravaa noro kirkasta ja vetistä ja hihittelin sitten vessassa että on se hyvä kun tuo kolmas reikä sentään pitkää, ettei sieltäkin norona valu tavaraa.

Lakritsi 34+0

Takaisin