La marraskuu 2016

(ja tosiaankin oli tippua korvat päästä kun apteekissa hinnan kuulin eli sen 34€). Edellisissä raskauksissa on ollut vain hiiva vaivana.

Mä huomasin summan vasta kassalle kävellessä ja järkytyin, että mitä hittoa? :o Ei tullu mieleenkään et olis niin kalliit lääkkeet. Piti vielä ennen kassaa farmaseutilta varmistaa et löytyykö halvempaa vaihtoehtoa, mut kuuleman se oli ainoo eikä saanu edes kelakorvausta.

Herkut pitäis tosiaan jättää, ettei paino nouse liikaa eikä vauva imuroi kaikkia sokereita itteensä. En välttämättä haluu synnyttää yli 5kg sokerivauvaa :D Ei naurattais siinä vaiheessa.

On vaan niin vaikee päästä niistä herkuista eroon :/ Joka päivä päättää et huomenna ei enää ja taas seuraavana päivänä kaupasta tarrautuu jotain ylimäärästä mukaan. Alku on niin hankalaa, mut kun pääsis nyt jotenkin alkua pidemmälle ni sitten saa herkut olla rauhassa.

Mä latasin tänään kaupassa korin täyteen hedelmiä. Löysin vielä hyviä luumuja, banskut maistuu aina ja sit satsumat on tullu sesonkiin (oon yrittäny seurata, mikä millonki on sesongissa). Ja niitä napostelemalla yritän kaikkeni, etten niin kauheesti söis makeita. Mutta ei oo helppoo, tosiaan..

Itsellä alkaa olemaan jotenki niin raskas olo, että tekee mieli vaan kaikkee salaattia, hedelmiä, rahkaa ym.. Ja vettä, litroittain vettä. Mies osti tänäänki omenalimua ja karkkipussin ja no.. Ne voi varmaan pakata sairaalakassiin, kun yhtään ei uppoa makeat... Tyrnimarjoja syön onnesta soikeena ja puolukoita. Ei ehkä muutoin tulisi syötyä :grin Esikoinen oli 4kg syntyessään, vaikka silloinkin söin terveellisesti..

Täällä tulee ihan hirveät määrät harjoitussupistuksia. Siis oikeesti lähes jatkuvasti, mutta kun vaaveli hyvin liikkuu, niin ei ongelmaa. Ja pyörryttää todella usein. Tässähän on nyt tämä viiden viikon tauko näissä neuvolakäynneissä ja siitä vielä 3vk lusimatta, ennen lääkäriä :confused: Mutta närästys on loppunut ja lenkilläkin voi taas käydä ilman selkäkipuja, vaikka ei se vauhti sen kovempaa ole kun happi loppuu.

Rv 32+6

Munkin ostoskoriin löys tänään kiiwit, satsumat, banaanit, omput ja vihannekset :) Mut silti on tänään syöty ylimäärästäkin. Täytyy nyt tsempata!

Ainakii ens viikonlopun synttäreihin saakka :)

Mä ostin tänään ihan poikkeuksellisesti suklaata ja jopa söin sitä, mutta ei se maistunut nautinnolliselta. Tänään oli viimeinen työpäivä!!!! ai, että kun odotan tätä työstä oikeasti pitkää irroittautumista, joka tulee NIIN NIIN NIIN tarpeeseen :D

Täälläkin ollut harjoitussuppareita ja pelkäsin niiden vaikuttaneen jo kohdunsuuhun. Äitiyspolilla käytiin miehen kanssa eilen radidiagnoosin takia. Lääkäri teki ultratutkimuksen ja sisätutkimuksen. Kaikki ok alakerrassa, ei ollut muutoksia..kohdunkaula kiinni ja kiinteä.
Paino meni pikkuisella ihan keskikäyrillä, joten ei ole radi vaikuttanut vauvan kokoon. Muutenkin kaikki oli hyvin ja käynti oli oikein positiivinen!

Onko tähän ohje jossain? Meillä esikoisen synttärit ens viikolla. Kakkua ja jotain muutakin pitäis leipoa :)

Ei oo ohjetta, siis ihan sokerikakkupohjaan meinasin soveltaa vaan sit täytteeks mansikkarahkan (survottua mansikkaa, kermaa, rahkaa, sokeria) ja varmaan pohjan kostukkeeks sitä samaa mansikkasurvosta tai mansikka trippimehua. Ja mariannerouhetta sit tuon täytteen päälle vielä. Toimi juustokakussa, joten oletan toimivan täytekakussakin :P päällisen koristelen sit sokerimassalla ja söhrään varmaan vielä kermavaahtoakin :)

Voi hitsi, mulla taitaa olla hiiva! :( Ainakin kutisee ilkeästi ja valkovuotokin on sellaista kokkareisempaa.. Olikos se niin, että hiivalääkettä saa raskausaikana kuitenkin käyttää? Taitaa tulla apteekkireissu huomenna..

Oletteko te käyttänyt nyt raskauden aikana flunssassa nenäsuihketta? Tänäänkin ollu nenä ihan tukossa, mut mietityttää suihkeen käyttö kun niin ristiriitasta tietoa löytyy siitä. Alkuraskaudessa tosin yks lääkäri sanoi, että kaikkea mitä saa ilman reseptiä voi käyttää.

Voi hitsi, mulla taitaa olla hiiva! :( Ainakin kutisee ilkeästi ja valkovuotokin on sellaista kokkareisempaa.. Olikos se niin, että hiivalääkettä saa raskausaikana kuitenkin käyttää? Taitaa tulla apteekkireissu huomenna..

Saa käyttää :)

Oletteko te käyttänyt nyt raskauden aikana flunssassa nenäsuihketta? Tänäänkin ollu nenä ihan tukossa, mut mietityttää suihkeen käyttö kun niin ristiriitasta tietoa löytyy siitä. Alkuraskaudessa tosin yks lääkäri sanoi, että kaikkea mitä saa ilman reseptiä voi käyttää.

Mä olen käyttänyt Physiomer nimistä nenäsumutetta, siinä on siis vaan merivettä ja se avaa röörit tehokkaasti. Nyt kyllästyin ostamaan sitä, kun kalliiksi tulee ja ostin nenäkannun ja hienoa merisuolaa ja olen sillä huuhdellut nenää pari kolme kertaa päivässä, kun nenä kans lähes tukossa. Illalla ennen nukkumaanmenoa kun vielä huuhtoo, niin helpottaa nukkumista tosi paljon. Mun käsittääkseni jotain nenäsumutteita sai käyttää, kun niissähän se vaikutus on niin paikallinen, eikä niistä imeydy mitään ruoansulatukseen tai verenkiertoon. Mä en ole niitä käyttänyt ihan siksi, etten ole koskaan oikein saanut niistä mitään iloa ja alkaa herkästi vuotaa nenästä verta niiden seurauksena.

Mulla on ollut allergiseen nuhaan sellainen kuin Dymista. Sen ainakin lekuri katsoi, että sopii käytettäväksi raskauden aikana. En kyllä pärjäisi ilman, kun sitten kun jää pois, niin limakalvot menevät tosi huonoon kuntoon -> flunssa -> bakteerit -> ab.

Tervetuloa kerhoon, mulla oli kans hiivatulehdus vastikään. Canestenia voi käyttää, ainoa poikkeus on se että se lääke laitetaan sormin emättimeen, ei sillä asettimella. Ja voidetta sitten ulkosynnyttimiin normaalisti.

Mistä tietää että synnytys lähestyy?
Vaihe 1. Joku perheessä sairastuu vatsatautiin.
Vaihe 2. Kaikilla perheessä on pahin mahdollinen olotila päällä (super noropöpö tms).
Vaihe 3. Kun kaikki makaa voimattomina kaikkensa antaneina vessan lattialla on aika soittaa taksi synnärille.

Deja vu fiiliksissä vaihetta 2. odotellessa... mennäänkö tälläkin kertaa ilman miestä synnyttämään?

Nyt rätti käteen ja klooripullo auki

Ootteko saaneet kommenttia? "Ai vielä niin monta viikkoo jälellä, ootko varma että vaan yksi? Ootsä aina ollu raskaana noin isomahainen?" Oikeesti, aukuiset ihmiset.... tavallaan huvittavaa, mutta....
Itsestäni kun maha on täysin normaalin kokoinen ja viikkoja jäljellä enää aika vähän :D kivat loppuviikot kun kyselyt alkaa jo!

Yöt....kääntää ja vääntää, koskee alaselkään aaltoillen, pakotta alapäätä, reisi/lonkka kipeytyy ja unetkin on tyhmiä se minkä nukkuu. Heh, heh. Ihanaa aikaa.
Ja ilmat kylmeni. Takki ei mee enää kiinni tai jos just just meneekin ni ahistaa. Ei huvita ostaa uutta enää about kk takia....

Kelaan kannattaa olla yhteydessä vaikka 10x päivässä ni alkaa asiat hoitua! Kokemusta on.

Ellami, kuulostaa kyllä niin tutulta! :joyful:
Noi muiden kommentit ja kaikki kivut ja säryt ja kolotukset...ja vaatteista puhumattakaan!
On se vaan niin ihanaa olla raskaana... :dead::wink

Takaisin