La marraskuu 2016

Tsemppiä Mammu! Noro on ihan järkky tauti. :yuck: Mulla ollut se vaan kerran, mut sen kerran muistan ikuisesti. Esikoisella oli se joskus 2-vuotiaana ja se tyyliin oksensi kerran ja oli hiukan vatsa löysällä. Sit se tuli mulle ja asuin vessassa 3 päivää. :hungover: Huh, säästän teidät yksityiskohdilta.

Mä bongasin tämmösen takin ja luin, et on hyvä takki ja ollut käytössä monta vuotta vielä raskauden jälkeenkin. Eli vaikka nyt raskausaikana käyttö jääkin vähäiseksi ni ei haittaa kun voi käyttää myöhemminkin. Oli niin hyvä Ale, ettei voinut olla ostamatta, vaikka kans ajattelin kitkutella takki auki tyyliin tän loppuajan. https://lastenpuotionniilona.fi/fi/p/1926/ale/ale--70/mlpaja-tikka-parkatakki

Mä sain taas vessanpöntön tukkoon eilen illalla. :oops: Ihan vaan pelkästään pissalla käymisestä! :wideyed: Pyyhin ja olen nousemassa ni ei ku vielä tulee, sit taas sama ja sama ja sama, toistuu sata kertaa. Pyrin kyllä vetämään välissä jos näyttää uhkaavalta, mut nyt en sitten ollut tarpeeksi skarppina. Ei ole eka kerta tän raskauden aikana. Ihan vaan tälleen infoksi kaikille, koska kaikkia varmasti kiinnostaa. :wtf::grin

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Täälläkään ei mahdu takki kiinni ja tosiaan uutta takkia en viitsi ostaa myöskään jonkun kuukauden takia :D Pidän sitte syksytakkia osittain auki ja jos sattuu tulemaan kylmempi niin mulla on yksi a-linjainen villakangastakki joka oikein huutaa tämmöistä raskausvatsahetkeä :D Katsotaan ehdinkö sitä käyttämään.

Täällä jatkuu nuo kovat sukkapuikkokivut edelleen ja varmaan vaan pahenee kun viikot etenee ja paikat löystyy ja vauva puskee alaspäin.. Synnytys on nykyään kokoajan mielessä ja olen nähnyt viimeaikoina paljon painajaisia liittyen vauvan vointiin :( Ultraan olisi aika vasta 1.11.

Mites onkos kukaan värjännyt itse hiuksia nyt raskausaikana? Mä ostin eilen Poly Color sävyteshampoon eli ei siis olisi kestoväri, mut mietin uskaltaakos sitä turvallisesti käyttää? Esikoisen odotusaikana taisin kyllä kevytväriä kerran käyttää. Tympii toi oma "harmaa" naama, kun en jaksa meikkaillakaan ja hiusväristä saisi edes jotain väriä olemukseen. Nyt on kesän jäljiltä niin haalistuneen maantien värinen kuontalo et jotain tekisi mieli tehdä.

Nenäkannun ostin jo varmaan keväällä, mutta vielä en ole kertaakaan testannut. Täytyy varmaan nyt uskaltautua ottaa käyttöön kun nenä koko ajan tukossa. Illalla oli pakko suihkauttaa lapsen nenäsuihketta, että sai nukuttua.

KYLLÄ Ellami . Yksi kerhotäti kysyi eilen silmät paistinpannun kokoisina, että montako sieltä on tulossa

Ja kuitenkin vatsa on ollut nyt noin kk suurinpiirtein saman kokoinen. Otti kovan kirin joskus keskiraskaudessa, eikä juurikaan ulkoista kokoa kasvanut sen jälkeen!

Se on kyllä jännä juttu, että raskaana olevien ulkonäköä saa surutta kommentoida ja järkytellä. Eipä tuo itseäni haittaa, mutta ihmetyttää kyllä hiukan...

Charm 35+1

Mites onkos kukaan värjännyt itse hiuksia nyt raskausaikana? Mä ostin eilen Poly Color sävyteshampoon eli ei siis olisi kestoväri, mut mietin uskaltaakos sitä turvallisesti käyttää? Esikoisen odotusaikana taisin kyllä kevytväriä kerran käyttää. Tympii toi oma "harmaa" naama, kun en jaksa meikkaillakaan ja hiusväristä saisi edes jotain väriä olemukseen. Nyt on kesän jäljiltä niin haalistuneen maantien värinen kuontalo et jotain tekisi mieli tehdä.

Mulle neuvolassa sanottiin että on ihan ok värjätä, kuhan ei mitenkään kerran kuussa niillä aineilla lotraa. Joten olen koko raskauden aikana kerran värjännyt sellaisella kevytvärillä. :) (oisko ollut viikolla 25) ajattelin kyllä nyt loppuraskauden mennä tällä juurikasvulla, kuitenkin niin lyhyt aika enään jäljellä. Olen sitten käyttänyt sellaista Color mask värinaamiota välillä ja tyvisprayta jos mahdottomalta toi tyvikasvu tuntuu.. mulla siis oma tukka aika vaalea ja mustaksi värjätty.
Onko kenelläkään muulla muuten raskaus muuttanut tukan väriä tai tekstuuria? Mulla on mennyt tyvi aika punertavaksi :D näyttää erikoiselta..

Siis voiko olla että mulla on kumminki radi? Vapaaehtoisesti aloin mittailemaan sokereita ja paasto oli aamulla 4.8 (eli hyvä) mutta aamupalasta tunti eteenpäin mittari näytti 8.4?! Kauhistuneena vaihdoin neulan ja lukema oli sitten 8.0. Söin kyllä aamulla satsuman, ison lautasellisen puuroa puolukoilla, maustamattomalla jogurtilla ja mehukeitolla. Lisäksi join mustaherukkamehua. Nyt jänskättää onko arvot aina noin isoja vai johtuuko kyseisestä aamupalasta?

Rv 33+6

Musta tuntuu että mullakin on vaihtanu vähän väriä! Ja varsinkin latvasta! Mun äiti kysy yks päivä että oonko värjänny kun on tollaista punaista raitaa:grin hiukset on kyl voinu hyvin muutenkin raskauden aikana, saa nähä mitä tapahtuu synnytyksen jälkeen:eek:

rv 35+5

Varpahat, sun ei auta kuin mittailla, miten kukin ruoka-annos vaikuttaa. Mun korvaan tuo aamupala vaikuttaa terveelliseltä, itselläni tuosta tulis suunnilleen 4,3 -> 5,7 ehkä. Joillakin kaura nostaa sokerit, vaikka järjellä ajatellen sen pitäis olla terveellisintä ruokaa.

Mango mie oon käyttäny parissa flunssassa tän raskauden aikana Otrivin nenäsuihketta. Viime raskaudessa tulin kipeeks muutama päivä ennen laskettua aikaa ja sillon sanoi apteekissa että saa käyttää ainakii loppuraskaudessa, saattaa aiheuttaa supistelua mutta epätodennäköistä. Vaikuttava aine kun on "kutistava", eli saa tukkoisen nenän tehokkaasti auki, en sais flunssassa öitä nukuttua ilman Otrivinia kun nenässä ei muuten ilma kulje. Eli oman harkinnan mukaan, ei tee vauvalle mitään, mutta jos on kovasti supistellut liian aikaisin niin silloin pysyisin nenäkannussa.

Marras16 hiuksia oon värjäyttäny ihan normaalisti (parin kuukauden välein). Luotan kampaajaäitiini joka sanoo että nykyajan värit on niin tutkittuja ja turvallisia että ei vaaraa.

Charm3 täällä toimii foorumin omat hymiöt joita voi kirjain, merkki ja numero yhdistelmillä kirjoittaa jos jaksaa ulkoa opetella :grin

Niuppis kiitos tiedosta! :) Enköhän siis uskalla värjätä, kun tosiaan sävyteshampoo kyseessä ja en ole värjännyt kertaakaan vielä raskausaikana. Mulla hiukset ihan parhaassa kuosissa nyt raskaana, paksummat, kiiltävämmät ja ei rasvoitu niin nopsaan kuin normaalisti. Yritän nauttia edes siitä, kun muuten tässä raskausajassa kovin vähän mitään nautinnollista. :) En yhtään odota sitä, kun taas tukasta lähtee puolet ja rasvoittuu päivässä. Tuntuu, et esikon jäljiltä tukka alkoi tulla edes hiukan normaalimmaksi vasta nyt juuri ennen raskautta eli siinä meni siis 7 vuotta.

Mä nukuin viime yönä pitkästä aikaa todella sikeästi. Sen huomasi siitä kun heräsi ja yritti nousta ni ei meinannut päästä ylös oikein millään, kun lonkissa niin jäätävä kipu. Eli en ollut herännyt vaihtamaan kylkeä vaan onnistunut nukkumaan ilmeisen pitkään samassa asennossa.

Mulla ollu pitkästä aikaa hyvä aamu ja hyvä mieli heti herätessä. Tähän vaikutti se, että luin heti silmät avattuani miehen viestin, jossa oli loppukuun työvuorot. Oltiin anottu ens kuun alkuun 4pv vapaata, et sais ennen synnystä vielä levätä ja tehdä mukavia juttuja ja rästihommia. Noooo, saatiinko viikko lomaa alkaen loppukuusta :) oon aivan tosi kiitollinen ja iloinen.

Nyt on neiti kerhossaan ja mä pötkötän yksin kotona. On niin hiljaista ja levollista. Oon jopa alkavasta flunssasta huolimatta edelleen hyvällä tuulella.

:)

Tänään rv 34+0.

Mä aloin eilisen neuvolakäynnin jälkee pohtimaa tota sf-mittaa.. merkataanko teillä neuvolassa sf-mittaa neuvolakorttiin,siihe kaavioon? (Täällä siis ei)

Eile siis neuvolassa täti merkkas arvon (29cm) tietokoneelle ja se näytti et se mitta ois kääntyny laskuun.. mut äske ite tutkin tota neuvolakorttia ja piirtelin pisteitä sinne kaavioon oikeille kohdille ja mun mielestä tos kortis se menee iha tasasesti..

Et kumpaa tässä pitäs nyt uskoo? Kumpi kaavio on tarkempi,tietokoneella tehtävä vaiko tuo kortin? Joka tapauksessa täti ilmeisesti vähän huolestu asiasta..mut miks mä en?!

Rv 34+1

Tsemppiä Mammu! Noro on ihan järkky tauti. :yuck: Mulla ollut se vaan kerran, mut sen kerran muistan ikuisesti. Esikoisella oli se joskus 2-vuotiaana ja se tyyliin oksensi kerran ja oli hiukan vatsa löysällä. Sit se tuli mulle ja asuin vessassa 3 päivää. :hungover: Huh, säästän teidät yksityiskohdilta.

Mä bongasin tämmösen takin ja luin, et on hyvä takki ja ollut käytössä monta vuotta vielä raskauden jälkeenkin. Eli vaikka nyt raskausaikana käyttö jääkin vähäiseksi ni ei haittaa kun voi käyttää myöhemminkin. Oli niin hyvä Ale, ettei voinut olla ostamatta, vaikka kans ajattelin kitkutella takki auki tyyliin tän loppuajan. https://lastenpuotionniilona.fi/fi/p/1926/ale/ale--70/mlpaja-tikka-parkatakki

Mä sain taas vessanpöntön tukkoon eilen illalla. :oops: Ihan vaan pelkästään pissalla käymisestä! :wideyed: Pyyhin ja olen nousemassa ni ei ku vielä tulee, sit taas sama ja sama ja sama, toistuu sata kertaa. Pyrin kyllä vetämään välissä jos näyttää uhkaavalta, mut nyt en sitten ollut tarpeeksi skarppina. Ei ole eka kerta tän raskauden aikana. Ihan vaan tälleen infoksi kaikille, koska kaikkia varmasti kiinnostaa. :wtf::grin
Onpa kivan näköinen takki ja vieläpä edullinen.

Voi hitsi, mulla taitaa olla hiiva! :( Ainakin kutisee ilkeästi ja valkovuotokin on sellaista kokkareisempaa.. Olikos se niin, että hiivalääkettä saa raskausaikana kuitenkin käyttää? Taitaa tulla apteekkireissu huomenna..

Kyllä olen Canestenia käyttänyt voiteena... muistaakseni puikkojakin saa käyttää mut ei sitä niiden asetinta.

Nempsu87, mun mielestä se, joka piirretään käsin on tarkempi koska muistaakseni luin ettei kone ota kaikkia muuttujia huomioon. Varmaksi en tosin osaa sanoa. Täällä piirretään, jos muistetaan. Harvemmin kuitenkaan. Mulla taitaa kaks palloa olla tuol.

Hiuksia oon kahdesti värjänny tässä raskauden aikana ja taas pää vähän huutais väriä. Mutta ainakin mulla raskaus tekee sen, että väriä lähtee ihan tajuttomasti hiuksista eikä se pysy kunnolla kuosissaan, niin en hirveästi oo stressannu ja päättäny näyttää lähinnä nuhjuiselta juopolta lökäreissäni onneksi ei ole mitään edustustilaisuuttakaan tulossa.

Mä en tiedä merkkaako mulla neuvolatäti tietokoneelle sen sf-mitan, koska ei ole mulle näyttänyt. Siihen neuvolakortin kaavioon kyllä merkkaa. Mun sf-mitta on nyt 38cm.

Täällä myös hengitys vaikeaa. Erityisesti yöllä. Hengästyn helposti pelkästään siitä että puhun.

Tänään tuli tieto että taas emätintulehdus. :banghead: Oisko jo 3 tai 4 tän raskauden aikana.

Mä olen kaksi kertaa värjäyttänyt hiukset raskauden aikana. Viimeksi kuukausi sitten kampaaja värjäsi.

Rv 36+0

Mulla on ollut allergiseen nuhaan sellainen kuin Dymista. Sen ainakin lekuri katsoi, että sopii käytettäväksi raskauden aikana. En kyllä pärjäisi ilman, kun sitten kun jää pois, niin limakalvot menevät tosi huonoon kuntoon -> flunssa -> bakteerit -> ab.

Minulta lääkäri taas täysin kielsi ko lääkkeen kun ei juuri raskaana olevalle sovi jonku vaikuttavan aineen takia (en muista enää sitä ainetta ). En sit ole käyttänyt ollenkaanko lääkettä.

Miulla on oma hiusväri tummunut entisestään nyt raskausaikana ja se on ihan mahdollista :p huomaa juurikasvusta miten on aika tummaa ja ei värjäydy niin hyvin. Miullakaan ei omat takit oo kuukauteen mahtuneet enää päälle, mut onneks miun äiti otti ja laihdutti kesällä/alkusyksyllä ja siltä jäi tollanen softshell takki, jonka antoi miulle. Oon normaalisti kokoa 36/38 ja toi äidin takki on kokoa 44 :hilarious: mahtuupahan maha takkiin. Muutenhan se on ku mikäkin teltta. Äitini vielä eilen sanoi, että nyt kun talvi tulee niin hällä on joku samankokoinen A-linjainen villakangastakki minulle. No öö se se vasta järkyttävältä miun päällä näyttäiskin, sen verran iso teltta ois et siinä vois jo yöpyykin..... sanoin, että ehkä kuukauden selviän tolla softshellilla ja kohta kunnon pakkasilla alkaa sit taas omat vaatteet mahtua päälle. Ne pakkaset kun tulee todnäk vasta tammikuussa..

Hih hih, kaadoin aamukahvit vahingossa sänkyyn ja miehen puolelle sänkyä :hilarious: mies sais tollasesta kauheet itkupotkuraivarit, vaikka ei joudu itse ees pesemään lakanoita. Vähän saattoi sängyn laidalla olleille farkuillekin lirahtaa. En voi lopettaa nauramista :hilarious: en siis sanonut miehelle mitään, pitänee laittaa hänen farkut pesuun kun salille on lähdössä, selitän sit iltapäivällä, miksi hänen farkut olivat pesussa :grin lakanat joutaa muutenkin jo vaihtaa :D

Takaisin