La marraskuu 2016

Täällä kans miettiny aina kenelle nuo kaikki alushousut on tehty kun ei ne miulla ainakaa asetu oikeeseen kohtaan :grin Siis phs on laitettava aina sinne kalsareihin ylemmäs kun se vuorattu kohta niissä. Ja nyt raskaana pakko käyttää koko ajan jotain suojaa kun vv on runsaampaa ja tahtoo välillä aivastaessa myös pissaa lirahtaa, kiitos edellisen synnytyksen jäliltä heikkojen lantionpohjanlihasten ja laiskan jumppauksen... Ihania keskusteluja kun täällä voi kasvottomana näitä asioita jutella :hilarious:

Mulla ei ole mitään lirahtelutaipumuksia vielä, paitsi silloin kun oli se pahin yskä, ja laatta lensi, niin silloin tuli välillä pissaakin housuun. Tai siltä tuntui, muttei siellä housussa sitten mitään ollutkaan. Pakko kyl vielä kertoa, että mä ratsastin äsken hevosellani. En ole moneen moneen kuukauteen ollut edes selässä, mut nyt mun oppilas ei saanut hevosta taipumaan, enkä osannut enää auttaa sanoilla, niin kävin hepan selässä jumppaamassa, ja se tuntui hyvältä masun kannalta, muttei pimperon kannalta :D No, en nyt ole sinne tunkemassa, mutta sitten muistin taas, että onpa muuten kiva juttu, että pian pääsen ratsastamaan ihan oikeasti!

Mä en ole vieläkään saanut päätöksiä lapsilisästä tai vanhempainrahasta, vaikka hakemukset laitettu elokuussa. Onko kaikki muut jo saanut?

22.10 alkaa äitiysloma eikä mitään hajua, että minkälaista rahaa saa.

Mä olen ainakin saanut jo, äitiysraha alkaa 7.10. Huomenna viimeinen työpäivä, kun perjantaisin ei ole ollut vakkaristi töitä. Sain ne joskus syyskuun alkupuolella, päätökset siis.

Mulla alkoi jo äitiysloma 30.9 ja tänään oli vasta viimeinen päivä toimittaa 6kk tulotiedot sinne ja käsittelyaika netin mukaan 2 viikkoa eli hetken saa vissiin vielä odottaa... :/

Mä en ole vieläkään saanut päätöksiä lapsilisästä tai vanhempainrahasta, vaikka hakemukset laitettu elokuussa. Onko kaikki muut jo saanut?

Minäkin sain juuri, vaikka äitiysloma alkaa vasta kuun lopussa. Oletko käynyt katsomassa kelan sivuilla mitä hakemuksen kohdalla lukee? Minulla luki monta viikkoa, että odottaa tietoja työnantajalta. Olisiko sinulla sama?

Mä laitoin noista kaikista tuista hakemukset Kelaan heinäkuussa ja heinäkuussa tulivat myös päätökset. Tai lapsilisästähän se varsinainen päätös tulee sitten kun lapsi on syntynyt.

Pikkuhousujen kanssa mullakin samaa ongelmaa kuin muillakin; ei ne vahvikeosat osu kohdilleen...

Minunkin (työnantajan) pitää toimittaa nuo kuuden kuukauden tulotiedot Kelaan eli päätös on tulossa vasta äitiysloman alettua. Kaipa voin silti luottaa Kelan sivujen laskuriin ja jäädä huoleti töistä pois, kun laskurin ja lasketun ajan mukaan on ensimmäinen äitiyslomapäivä? :D Vai pitääkö se vielä jostakin/johonkin vahvistaa?

Mä oon tosiaan käyny Kysillä vaan nt ja rakenneultrassa, ja molemmilla kerroilla oli sama täti. Muuta kokemusta ei ole ennen kuin synnyttämään pitää lähteä :D kerro sitten millaisen vaikutelman sait :) niin ja me muuten käytiin hakemassa ne vaunut Kuopion Partaselta, sieltä saa ne heti mukaan :D muistaakseni sanoitkin ettei teilläkään vielä niitä ole. Joten jos kiire tulee niin sieltä tosiaan saa ne samantien matkaan :D
No siis. Mistähän sitä aloittaisi. Hirmu iso paikka, kun kokemuksena on tuo Hämeenlinnan pää. Marssittiin aika kasuaalisti suoraan synnytys-ovesta sisään ihmettelemään ja infotiskillä oli ainakin tosi ystävällinen nainen, joka meidät sitten eteenpäin ohjasi. Oudot pömpelit ja olivat vielä myöhässä varatusta ajasta. Kukaan ei tullut kutsumaan ja joutui itse eksymään huoneeseen, joka ainakin mulle oli hirveän vaikeaa. Oon tottunu siihen, että huudellaan nimellä ja palvelu on ns. henkilökohtaista.

Huoneeseenkin oli pelottava marssia suljetun oven taakse. Onneksi oli mies mukana, kun mä olisin varmaan viimeistään siinä vaiheessa juossut karkuun ja lujaa. Ajattelin, että oltaisiin taas kolmistaan ultraavan ihmisen kanssa siinä, mutta siinä pyöri joku kätilö ja hänen mukanaan harjoittelija(?), joten mun mieli oli kovin levoton. En vaan tohtinut mitään sanoa, kun muutenkin on toi muutto härdelli ja meistä ei ollut oikein mitään tietoja valmiiksi. Muutenkin ultraava ihminen unohteli asioita ja oli hajamielisen oloinen, vaikkakin teki työnsä ihan hyvin. Tosi tarkasti katseli sydämentoimintaa ja otti virtauksia ja muuta. Ja siis asiallisia ja mukavia olivat kaikki ihmiset ja hyvin saatiin informaatiota ja uudet kuvatkin mukaan <3 Tuollainen 4d tulostettu kasvokuva! Ihan ybersöpö.

Poitsu on noussut kasvussa takaisin käyrille, vaikka kevyt onkin. Vajaa parikiloinen arviolta ja seuraavaks saadaankin parin viikon päästä mennä synnytystapa-arvioon ja kontrolliin. Ihan hyvä vaikutelma jäi, vaikka mua kaihertaa sairaalamaisuus ja ihmisten vähyys palvelussa. Puhumattakaan parkkihallista.......

Sairaalassa käyty. Kaikki vaikutti olevan kunnossa, vaikka lapsivettä olikin himpun verran normaalia vähemmän mutta testin mukaan ei ollut itse vettä joka vuotaa. Lääkäri ultrasi vauvan, tokikaan en ite saanut nähä mitään. Kohdunsuun tilanteesta ei puhunut mitään, valkovuoto oli vaan runsasta ja vetistä.
Ainut järkytyksenaihe tuli siitä, että pyysin lääkäriä katsomaan paria ikävää pikku näppylää alakerrassa ja hän meinasi niiden olevan kondyloomaa. Ei pitäisi kuulemma olla vaaraa vauvalle. Otti testin kuitenkin.
Miehelle tietty infosin viestillä asiat reissulta, vastausta en ole saanut ja mielenkiinnolla tietty odotan että mikä on reaktio kun hän kotiutuu. Varmaan ei koske enää pitkällä tikullakaan kun tähänkin mennessä ollut hellittelyt vaikean takana. :/ Jotenkin on nyt vaan väsynyt olo enkä tiedä pitäisikö itkeä vai mitä teen.

Muoks. Mies otti asian rauhallisesti. Turhaa siis pelkäsin. Pohjaton väsy päällimmäisenä vain tästä päivästä.

Muokattu viimeksi:
Hehee aikani kuluksi (nyt se mammaloman aika alko käymään pitkäksi ja tylsäksi!) lueskelin tämän ketjun ekat muutamat kymmenet sivut... voi jee ku oli hauskaa luettavaa (suurimmalta osin) :smiley-bounce013 onkos kukaan joutunu vielä aikaansa näin kuluttamaan? En muistanut moniakaan puheenaiheita enää... olihan hauska lukee

Rv 36+2

Mulla meinas hajota tänään pää kotona yksin olemiseen. Eilen vielä jaksoin pestä monta koneellista pyykkiä ja leipoa korvapuusteja pakkaseen (sen korvapuustipäivän takia vaan, muka..) mutta tänään kattelin telkkaria, latasin momzien puhelimeen, neuloin sukkaa, kävin miljoona kertaa facessa, instassa ja täällä. Ja sitte päätin iltapäivällä lähteä palauttamaan jotain kirjoja kirjastoon plus juomaan teetä kahvilaan. Söin ehkä vähän kaakkuakin.. Otin kirjastosta pari uutta kirjaa lainaan ja lueskelin siellä teekupin ääressä :) hain myös samalla reissulla apteekista pitkän listan tavaraa, olin saanu siskolta hyvät vinkit ja tänään farmaseutti palveli ihan huippuhyvin. Jäi lopulta hyvä fiilis. Välillä pitääki olla tylsää, mutta mä en jaksa ku ehkä yhden päivän tylsyyttä yksin :D sovin iltapäivällä vielä huomiseksi kahvittelutreffit fb-mammaryhmästä löytyneen kaverin kanssa. Huomisen ohjelmaosuus siis varmistettu :D

Rv 35+3

Muoks. Mies kerkes tulla töistä kotiin ennen ku mä palasin, ja soitteli perään, ku on tottunu, että oon täällä :) mutta oli sitte kuitenki vaan tyytyväinen ku olin lähteny liikkeelle ja humputtanu kivoissa jutuissa. Enkä vaan kökkiny sisällä ihan supernättinä päivänä.

Ja tsemppiä Maatuska! Väsymys on kyllä ärsyttävää senkin takia, että kaikki asiat muuttuu niin valtaviksi.

Mä oon tänää tehny pakkseen omenasosetta, en maustanu sitä mitenkää ku en haluu tunkee sokerii sinne, voi sit tarpeen mukaan lisätä ite nii mies tuli irvistellen et ooks maistanu tätä?!? Mieti millanen ilme lapsella on jos tätä sille annat :hilarious: se oli musta ihan hyvää mut se on ite tosi perso makeelle, puuroonki tunkee sokeria??:yuck::hilarious: sit sain tehtyy kasviskeittoo ja pilkottua punajuuria ja porkkanoita uunikasviksiks, huomenna pitäis tehdä niiden seuraks täytettyjä paprikoita. Ihanaa syödä vähä kevyemmin ku tonne heseen on taas jostain syystä tullu niin helpolla mentyä tai sit syöny muuten vaan vähä raskaammin..:oops: ei nyt hirveesti haluis loppuun ottaa mitää spurttia painonkaa ku nyt vauvaki saa niin helpolla painoa ( en tarkota et mitään nälkäkuuria kuitenkaa rupeen pitää vaan yrittää nyt enimmäksee valikoida terveellistä kotiruokaa ja enemmän kasviksia)

Mullekaan ei ole tullut vielä mitään päätöksiä, tosin mulla alkaa äitiysloma vasta 30.10. Mulla lukee siellä kelan sivuilla, et odottaa liitteitä, mut kaikki liitteet olen henk. koht. vienyt kelaan jo kuukausi sitten. Työnantajalta eivät mitään odottele, kun töissä ollut viimeksi kesäkuussa. Mun käsittääkseni noi liitejutut lukee siellä joka tapauksessa siihen asti, kunnes päätös tehdään, vaikka ne liitteet onkin jo niillä. Jotenkin hämäävä systeemi.

Mulla kurkku kipeenä ja nenä täynnä sitä itteänsä. Kävin eilen ostamassa nenäkannun. Ärsyttää kun tässä ollut jo jonkinlaista flunssaa parisen viikkoa ja kaikkia hoitokeinoja yrittänyt ja silti tuloksena tämä. Noh, ei auta kuin sairastaa pois.

Remppa taas jämähtänyt loppusuoralle, kun tarttis enää vaan sähkömiehen käynnin ja sitten listojen laitot. Miehen piti ma soittaa sille sähkärille, mut sit sillä on ollut niin kova stressi töissä, et tuskin kerennyt soittamaan ja en ole viittinyt ahistella sillä asialla, kun toinen ihan hajoamassa stressiin. Onneksi nyt eilen ilmoitti, et sai töissä vihdoin sen jutun toimimaan mitä piti ja nyt näyttää taas paremmalta ja stressi sen osalta ohi.

Tsemppiä Maatuska! Väsyneenä tosiaan pienimmätkin vastoinkäymiset muuttuvat mittasuhteiltaan valtoimiksi. Ja toki aivan ymmärrettävää et toi jännitti, eikä sikäli siis ollut mikään pikku juttu.

Hui, kohta neuvola. Hemoglobiiniarvoja odotan innolla onko nousseet ja painoa sitten odotan vähemmän innolla, se on takuulla noussut. :nailbiting:

Kiitos todella paljon myötäelämisestä. <3

Näin yönsä melko tukevasti nukkuneena stressikäyräkin on huomattavasti alhaisempi. Pääasia on nyt kuitenkin se, että vauvalla on toistaiseksi asiat hyvin. Ei nyt muilla sivuseikoilla niin väliä. Ja pidän mielen positiivisena: toivon, että viruskin häippäsee synnytyksen jälkeen kun vastustuskyky paranee. :)

Jotenkin jännä ajatella, että neuvolassa kuunnellaan aika pikaiseen sydänäänet ja merkataan sen hetkinen luku. Viime neuvolassa vauvan syke oli 130, kun muilla kerroilla ollut 145-155. Mietin heti, että miksi näin. Sairaalassa seurasin sykkeen kulkua ja se meni kyllä laidasta laitaan n. 125-166 akselilla sen reilun puolen tunnin aikana. En ole ennen nähnyt digitaalisena sykkeitä, kun muutama vuosi sitten heillä oli vielä paperille piirtävä anturi enkä tietenkään ymmärtänyt paljoa siitä.

Jokos täällä on immeiset pakanneet sairaalakassia?
Ajattelin itse sitä ehkäpä tällä viikolla katsella valmiiksi.

Ostin h&m:ltä eilen kahdet imetysliivit. Saavat alkuun kelvata ja ostetaan sitten lisää jos ja kun imetys onnistuu.

Juuri viimeinen koneellinen vauvan tamineita koneessa. Muutenkin koti alkaa olla valmis pientä varten.

Viikon päästä täällä ollaan jo täysiaikaisia. Jotenkin eilen illalla miehen kanssa herättiin siihen, että meitä on ihan kohta kolme <3

35+6

Me ollaan täällä pakattu jo kassi aikalailla valmiiksi. Puuttuu vaan mun omat kosmetiikka -ja hygieniakamppeet :)
Mä niin odotan sitä että pikkuinen on täällä:Heartblue
Alkaa vähän tylsistyttämään tää kotona oleminen, vaikka pitäis nyt vaan osata nauttia:grin

Ensi keskiviikkona olisi neuvolalääkäri. Mitäköhän kaikkea siellä katsotaan/käydään läpi?

rv 35+4

Mulla ainakin tuo neuvolalääkäri oli vain sellainen katsaus että kaikki on hyvin, kuunteli sykkeen ja tunnusteli vauvan asennon ja tsekkasi kohdunkaulan tilanteen. Lisäksi mulla oli samalla käynnillä se perus kätilön vastaanotto, hemoglobiini, verenpaine ja paino katottiin sielä. Ei siis mitään ihmeellistä :)

Takaisin