La marraskuu 2016

Ihan kamalaa touhua toi venyttäminen:grin luovutin jo parin kerran jälkeen:grin pitäis varmaan miehen avustuksella kokeilla uudemman kerran:grin:wacky:

Toi ööh..venyttely on kyllä yks ainoa juttu mistä oon teille muille kateellinen kun teillä on miehet auttamassa :laughing021 siskon ja kaverit saa vielä jalat sheivaamaan ja varpaankynnet lakkamaan, mutta tossa on nyt kyllä yksin pärjättävä!

Huh! Mä en oo koskaan öljynny mitn lihoja, enkä kyllä venytellykään, että on kyllä onnea ollut matkassa, kun ei oo paikat revenny koskaan!

Mulla on ollu nyt noita supistuksia aika paljon. Kivuttomia, mutta ne tulee aina rasituksen jälkeen ja jatkuvat pitkälle yöhön. Tänään ne tuli siitä, että leivoin pullaa pakkaseen! Viikonloppuna haravoin ehkä 45min ja sit supistelituntikausia. En nyt vielä jaksais tämmöstä.

Oon yrittänyt aloittaa loppujen kamojen haalimisen. Puuttuu kaikkea pientä tilkettä, mutta jotenkin en vaan saa aikaiseksi. Mikä mussa on vikana? En edes pakkaa mitään sairaalakassia vielä, en jostain syystä uskalla. Samalla katson kauhulla kalenteria ja lasken paniikissa päiviä, että kiire tulee! Mutta en sit kuitenkaan pysty ostamaan edes tuttia kaupasta!

Huh. Öljyymiset ja venyttelyt on täälläki jääny tekemättä.. Ehkäpä tänään alotetaan. Innostuiskohan mies? ;)

Niin välilihan pelkkä öljyäminenhän ei tee yhtään mitään, sitä öljyä on tarkoitus käyttää apuna välilihan venyttämisessä ja hieromisessa. Mie esikoista oottaessa kokeilin pari kertaa välihan venytystä Ceridalin avustuksella mut totesin liian vaivalloiseksi touhuksi ja jätin tekemättä. Ihan pieni repeämä vain tuli synnytyksessä pojan 36+cm päästä. Jostain taisin löytää neuvon että ite yltää parhaiten vessanpöntöllä istuessa sitä välilihaa venyttää, yltäähän jokainen pyyhkimäänkin ite :grin Toki miestä kannattaa käyttää apuna jos se siihen hommaan suostuu lähtee :hilarious: Täällä jää siis venytykset tälläkin kertaa tekemättä ja toivon pienipäistä tyttöä syntyväksi :)

Oi kiitos hyvistä nauruista palstatoverit ;D. Meillä ei ole aikaisemmillakaan kerroilla öljyilty eikä venytelty, niin eipä taida jaksaa vaivautua tälläkään kertaa :)

Nyt meinaa iskeä paniikki. Mitään ei ole tehty, eikä valmiina. Vauvanvaatteet pesemättä ja silittämättä, hoitopöytä/taso hankkimatta (vanha hävitetty), vaatteille ei ole ostettu mitään säilytysratkaisua. Ei ole ostettu tutteja, vaippoja yms., pinnasänky on melkein oikealla paikalla, putsaamatta ja petaamatta tietenkin. Synnytyskassin pakkaamista tai kotiintulovaatteita en ole edes miettinyt. Ja näillä suppareilla ja fiiliksillä vauva voi muutaman viikon päästä olla jo tässä. Kuukauden päästä hyvinkin :-o.

Kuukausi kun vaihtui niin yhtäkkiä lamppu syttyi päässä, että yli-, ali-, tai normiaikainen, niin ens kuussa tämä vauva on joka tapauksessa navan toisella puolella... johan tässä saa itsellensä stressisupistukset tätä miettiessä :D. Mistäköhän sitä lähtis liikkeelle...?

Charm3 34+4

Mä hankin sitä Ceridalin lipo-juttua. Mies ei oo järin innostunut, mutta varmasti etsis mulle jonkun vehkeen jostain verkkokaupasta :) Se pitää mun ulkumuotoa kovin huvittavana ja tottahan se on, että valtava jumppapallo tässä varressa on takuuvarma seksin tappaja :)
Mä luulen, että paikat on kyllä repeämisalttiit, koska välilihassa on aina ollut kiusallinen tiukka kieleke.
Vauva kasvanee 3600-4000g painoon vko 40 mennessä, että on siinä punnertamista kumminkin.
Katjusha rv 33+4 ja pikku-iippo 2500g

Mullakin on tota Ceridalin lipoöljyä, mut ostin sen ihan vaan koska alakerran iho on jotenkin kuiva ja hiukan ärtynyt. En ole koskaan (sen yhden ainoan kerran, kun olen aiemmin raskaana ollut :p) venytellyt, enkä taida jaksaa nytkään. Mies ois kyllä varmaan enemmänkin kuin innokas jos pyytäisin sitä avustamaan. On nyt viime aikoina ollut muutenkin kovastikin kimpussa, kun hoksasi, että en ole täysin kylmä ajatukselle. :p

Meillä on hankinnat oikein hyvällä mallilla, mutta tota remppaan liittyvää hommaa vielä on ihan riittämiin. Etenkin kun olin kuvitellut, et noiden laatikoiden purkaminen ja hyllyjen täyttäminen menisi käden käänteessä, mut mitä vielä, hyvä jos saa pari hyllyä täyteltyä ja sit on ihan kuin ois joku vuosisadan urakka tehty. :dead: Et ilmeisen hitaasti nää hommat tästä näyttää tulevan etenemään. Olen kuitenkin jotenkin tosi luottavaisin mielin siitä, et vauva pysyttelisi masussa sinne lasketun tienoille. En vaan osaa kuvitella, enkä oikein varautuakaan siihen, et se periaatteessa voisi syntyä vaikka kuukauden etuajassa. Ei vaan mahdu päähän sellainen ajatus. Senkin takia vähän kauhulla täällä lueskellut näitä hätäisiä marraskuisia, et kai tää nyt ymmärtäisi olla sinne lasketun ajan kieppeille masussa. Tosin varmaan kuukauden päästä olen jo niin kypsä, et toivon et syntyis jo. Noh, näkee sitten ja miten hommat edenneet siihen asti. Pakkaseenkin pitäisi alkaa leivoskelemaan joulujuttuja ja muutakin jossain vaiheessa, mut nyt en jaksa edes miettiä. Ei kai tää olo tästä tule paljoa energisemmäksi muuttumaan...

Kysäsin tossa mieheltä, että haluaisko se venytellä mun välilihaa. "En jaksa", se vastas."Ai et nyt jaksa vai et ollenkaan millonkaan?", kysyin. "En osaa vastata tohon kysymykseen", se sano.

Heh, en siis ole kysymykseni jälkeen yhtään viisaampi.

Ja ai niin, mulla on jotenki huono olo melkeen koko ajan haluan vaan syödä suklaata (rusina-pähkinä-suklaa, Lidl..). Monet muutki herkut käy. Hohhoijjaa. Tosi monet perusjutut ei maistuis. Onneks oon löytäny yhden sokeroimattoman myslin, jota sit vedänki joka välissä.

Rv 33+3.

Ps. Musta on ihan käsittämätöntä, että teillä osalla on jo viikot 35+. Antaa toivoa, et kohta itelläki on täysaikaisuus käsillä ;) odotan jo kovasti synnytystä ja alkaa olla vaikea ns. nauttia hetkestä. Onneksi välillä vielä onnistuu ihan hyvin ja pidemmän aikaa..

Onko kellään muuten kokemusta siitä että ois verta pissassa? Mulla neuvolassa tänään näkyi ekan kerran veri pissassa ja meen huomenna käymään labrassa, jossa katsotaan munuaisten kreatiini arvot. Katotaan että eihän oo munuaisista johtuvaa..

Pikkumyy 35+3
Mulla oli verta pissassa kun oli oireeton pissatulehdus jo edennyt niin pitkälle. Tulehdusarvotkin oli korkeat. Silloin olin kyllä niin kipeä että piti ottaa seinästä tukea kun käveli huoneesta toiseen.

http://kauppa.pedihealth.fi/raskaus...joitusvaline-epi-no-delphine-plus-p-1397.html

Tommonen olis kyllä hyvä, mutta kylläpä on hitsin kallis! :bored:
Isäntä tossa totes, että ostetaan semmonen pieni pallo vaan, mikä työnnetään aukosta sisään ja laitetaan kompuralla ilmaa, niin ajaa ihan saman asian...?? :hilarious: *miehet
Noh...mut onhan se joo ihan ihanaa, kun on niin mukana kaikessa... :joyful::Heartred
Mut ehkä minä lyön sille vaan kumihanskan käteen ja öljypullon toiseen käteen ja sanon, että autas nyt murumussukkaas vähän. :p
Ja eiköhän toi auta... :happy:

Ja sit meillä on muutes niitä semmosia "lapasenlämmitystyynyjä", mitä vaan napsauttaa niin ne kuumenee. Ne meinasin ottaa myös mukaan synnärille.
Mutta sieltäkin kuulemma saa jotain lämpöpusseja, kun vaan pyytää.
Sillä kuulemma vielä ennen pusaamisvaihetta, kun öljyää ja lämmittää ja painaa välilihaa, niin sekin auttaisi estämään repeämiä/leikkausta.
Ja en minä sillä, että minä sitä pelkäisin, vaan ihan vaan sillä, että synnytyksestä toipuminen olisi vaan silloin huomattavasti helpompaa ja kivuttomampaa ja veisi vähemmän aikaa.
Vaikka tiedä sitte miten tässä vielä käy?? o_O
Mut jos nyt edes joku asia toteutuisi mitä haluaisin, ni olis kiwa...
Ja olen minä ainakin jo hyvin pakannut ja kovasti yritän henkisestikin kaikkeen valmistautua. "Ommmm....."
Etten hittolainen ainakaan vaan pyörry niin kuin esikoista synnyttäessä. :rolleyes:
Mutta mutta...eiköhän tämä-kin ihan hyvin lopulta vielä mene. :happy:
Ja...ehkä semmonen pikkunen paniikki on ihan normaaliakin??

Keskustelin tänään neuvolassa mun henkisestä jaksamisesta kun on päivittäin paha olo ja pää kipeä. Välillä on hyviä hetkiä ja välillä itken kun "kohtaus" tulee. Käynnistyksestä varovasti kyselin. Yllättävän positiivisesti otti ja oli valmis kirjoittamaan lähetteen äitipolille keskustelemaan asiasta. Ihan niin kypsä en tilanteeseen vielä ole mutta torstaina menemme tutustumaan sairaalaan niin josko siellä ehtisi kysymään kuinka paljon stressiä käynnistys aiheuttaa vauvalle. Toki mulla on myös masennus taustaa niin varmaan haluaa ottaa mun väsymyksen tosissaan.

Tänään tuli tosiaan itkeskeltyä neuvolassa niin tais mies pelästyä ja ymmärtää mua paremmin. Viime viikolla kaivettiin pinnasänky varastosta ja nyt illalla se alkoi kokoamaan sitä ilman mitään patistelua. Ja iltapalan toi sänkyyn yllätyksenä. Voi tuota mies raukkaa kun se on luullut raskausaikaa jotenkin ihanana ja naisen elämän parhaana aikana ja mä vaan yrjöön ja itken ja valitan. Ja tätä on jatkunut keväästä asti. Ei se ees osaa eikä jaksa lohduttaa enää. No korkeintaan 8 viikkoa enää.

33+5

En mäkään edelliseen synnytykseen valmistautunu välilihaa venyttelemällä. Kuulostaa lähinnä huvittavalta! :D En ole kenenkään kuullu niin tekevän ja hyvin on ennenkin synnytyksistä selvitty. Luotan, että luonto hoitaa homman eikä tarvi pumppailla/venytellä paikkoja :D

Asutaan kolmoskerroksessa ja partsi on lasitettu, mutta taitaa silti olla liian kylmää laittaa vaunukoppa talvella vaan partsin lattialle..? Joku lampaantalja alle?

Mä kannoin vaunun kopan parvekkeelle ja pidin pienen pöydän päällä. Hyvin toimi niin. Todennäkösesti samallalailla teen nytkin :)

Kaikki sympatiani sinulle kiki80!! Raskaudenaikaiset pahoinvoinnit on olleet yksiä elämäni pahimpia koettelemuksia, ja jos se paha olo kestäisi koko 9 kk niin olisin minäkin jo tässä vaiheessa ihan loppu ja varmasti vain itkisin ja valittaisin. Kovasti voimia viimeisiin viikkoihin!

Täällä on jo pari vuorokautta menty vähemmillä unilla kuin yleensä. Eilenkin yritin saada unta klo 22 maissa kun olin ollut niin väsynyt, mutta olen nukahtanut vasta klo 24 jälkeen. Ilman mitään syytä. Kun miehen herätyskello on herättänyt klo 5.25, heräsin minäkin enkä enää saanut nukuttua. Enkä toki nukkunut putkeen tuotakaan pätkää vaan heräilyt kuuluu nykyään joka yö asiaan. Myös toissayönä unet jäivät vähiin. Päikkäreitä en ole nukkunut. Valvooko joku muu ilman mitään syytä? Ihmettelen, että mistä tällainen johtuu.

34+5

Mä en oo aiempien raskauksien aikana öljynnyt tai venytellyt välilihaa, en jaksa nytkään. :D

Mulla ei oo sairaalakassia pakattuna, eikä vauvan kotiintulovaatteita mietittynä. Kun aina on mennyt yli la:n niin en osaa ajatella, että tämä syntyisi kauheasti etuajassa. Joitakin vauvanvaatteita oon pessyt, mutta 2 laatikkoa vaatteita on vielä kellarissa. Hoitopöydän laatikot ovat edelleen täynnä 2veen vaatteita. Hänelle pitäisi ensin ostaa oma vaatekaappi niin saisi vauvanvaatteet siirtää niihin laatikoihin. Kaikenlaista pesemistä vielä olisi, esim. turvakaukalon päälliset, pinniksen reunapehmuste, kirpparilta ostettujen tuplarattaiden kangasosat.... Eikä yhtään huvittais! :D

Mulla on nyt monena yönä tullut kivuliaita supistuksia ja viime yönä olin jo puhelin kourassa että alan soitteleen sairaalaan, mutta maltoin mieleni ja ajattelin että ne varmaan vaan passittais takas kotiin. Kertokaapa joku viisas että miksikä ne supparit aina yöllä tulee? Ja yleisestikkin tosi monellahan alkaa yllä synnytys, mikä jippo siinä on? :D

Pikkumyy 35+4

Oon tässä seuraillut keskustelua välilihoista ym mutta kirjotatte niin kauheesti että ei pysy perässä :D ja tämä puhelimella kirjoittaminen on niin hankalaa niin nyökyttelen täällä itsekseni :D

Mua hävettää. Oon kuvitellut että pärjään mun normi collegehousuilla ihan loppumetreille asti kun meneehän ne nyt tuohon mahan alle ihan hyvin. Ei sitten tullut mieleen että jos housut on tavallista alempana niin persus osa on tietysti tuolla polvissa?! Erehyin nimittäin katsomaan peilistä. Eikä mies ole sanonut mitään. Että tällainen räppärimutsi täällä.

Rv 33+3

Voimia kiki80! Varmasti todella kuluttavaa tuo. Hyvä, että sait puheltua asiasta neuvolassa ja mene herkästi vaan sinne äitipolille, turha sinnitellä yhtään enempää kuin tarvis. Kaikki apu kannattaa ottaa vastaan mitä vaan saa, eikä ole kenellekään eduksi esittää jaksavampaa kuin mitä on.

Belle täällä myös taistellaan onnettomien yöunien kanssa. :hungover: Uni tulee usein vasta puolenyön jälkeen, vähintään tunnin välein heräilyä, kyljen vaivalloista kääntämistä ja siinä samalla tulee vessahätäkin, että sinne noustava. Uni tuntuisi aina maittavan parhaiten juuri silloin kun on herättävä. Mä olen yrittänyt totutella nukkumaan päikkärit, mut ei sekään aina onnistu. Lasten koulussaoloaikaa en haluaisi käyttää nukkumiseen, kun haluan nauttia siitä omasta ajasta ja käyttää sen muuten hyödyksi ja sitten taas lasten tultua koulusta kotiin en myöskään haluaisi nukkua, ettei lapset ihmettele, kun äiti vaan nukkuu... Tosin olen nyt välillä vaan sanonut iltapäivällä kun väsy iskee, et nyt meen hiukan lepäämään ja ottanut n. 30min. torkut. Onneksi lapset sen verran isoja, et osaavat jo touhuilla omiaan ja ymmärtävät, etten ole nyt ihan normikunnossa.

Mua ärsyttää kans paljon, et väsymys saa himoitsemaan kaikkea sokerista. Muuten en niin herkkujen perään ole, mut nyt väsyneenä tullut osteltua kauppareissun yhteydessä suklaapatukkaa piristykseksi ja Lidlin omenataskuihin olen kehittänyt pahemmanlaatuisen addiktion. Nyt olen tässä muutaman päivän yrittänyt tyynnyttää sokerihimoa vaan omenoin ja porkkanoin, kun ei ne herkut lopulta oloa yhtään paremmaksi tee ja pelottaa torstainen neuvolakäynti, et miten se paino on taas pompsahtanut. :nailbiting:

Täälläki valvotaan, välillä herään keskellä yötä, valvon pari tuntia sit onki nälkä ja vessahätä, käyn syömässä ja voi olla et alkaa pikkuhiljaa väsy tulee uudelleen.. muutenki heräilen n. Tunnin välein välillä vartin välein, ku pitää kääntyy, käydä vessassa tai luulen muuten vaan et kello on jo paljon. Viimeyönä pisin yhtenäinen jakso oli vähä reilu 2h.. onneks ei oo enää mitää pakollisia menoja vaa saa sit nukkua pitkään.. :)

Rv 33+1

Takaisin