La marraskuu 2016

Varmaan on ihan normaalia että ennen 6-7h yöunilla pärjännyt nukkuu nyt noin puolet pidemmän ajan :joyful: voisin vaan nukkua ja syödä tällä hetkellä, tai en edes nukkua välttämättä vaan ihan vaan kölliä koira kainalossa sohvalla tai sängyllä o_O Lepäilenkö mää nyt niinkun varastoon, että kun pieni tulee niin jaksaa taas valvoa :wink ostin raskauden alussa 3 numeroa liian ison ihanan löllykkä yökkärin ja ajattelin että se menee koko raskauden ajan päälle, eipä menekkään. Toppi on kutistunut napapaidaksi ja housut on ku puliakalla mahan alla ja toiselta puolelta pepun päällä! Ei mitään synnytystuntemuksia täälläkään vielä ja oon pienelle kuiskinut että muutaman viikon päästä saa alkaa pikkuhiljaa jo tulla, kun kotikin on jo valmis täällä :dummy1:

Onnea ellami! :Heartred

Me mentiin miehen kanssa maaliskuussa maistraatissa naimisiin. Oltiin matkalla Kuusamoon muutamaksi päiväksi hiihtämään, niin siinä matkalla pysähdyttiin Oulun maistraattiin. Kuusamon reissu muuttui samalla häämatkaksi :) :Heartred Kerrottiin vasta kotiin tultua lapsille ja vanhemmille että mentiin sitten naimisiin. Meillä oli niin simppelit häät, että ei edes sormuksia ostettu kun ei hennottu :grin

Tsemppiä Joia!

35+2

Onnea tosiaan Ellamille ja hyvää synnytystä Joialle! (Voikohan noin edes sanoa..? No, sanoin jo. :joyful:)

Voihan rakkaus.. kyllä tää nykyteknologia on vaan ihmeellistä. Täällä vielä lojun sängyssä, mutta uusi pesukone piippasi justiinsa, että olis koneellinen KUIVAA pyykkiä odottamassa kaappiin laittoa. Latasin sen siis eilen valmiiksi ja kokeilin eka kertaa ajastusta.. jatkoon!

Munkin nukkuminen on nyt ihan mitä sattuu, useamman kerran heräilen yössä ja viime yönäkin nukahdin vasta yhden aikaan ja heräsin kuudelta, kun isäntä tuli kotiin eikä muka enää väsyttänyt yhtään. Siispä nousin ylös ja pari tuntia tuusailin jotain ennen kuin kasin aikaan alkoi taas väsyttämään ja sainkin sit nukuttua puolille päivin. Jotenkin olis vaan kivempi, kun nukkuis ne unet yhdessä pätkässä, mutta siitä varmaan saakin vaan haaveilla seuraavan vuoden.. tai kolme.

Muokattu viimeksi:
Oii tsemppiä Joia!! Taas yksi hätäinen marraskuinen, onneksi kaikki alkaa olemaan suht turvallisilla viikoilla :)

Tsemppiä koitokseen Joia! :)

Joo, vaikuttaa kyl hätäisiltä nämä marraskuiset.
Kai joku nyt ees syntyy sitten marraskuussakin? :D
Ite toivon todella että jäisi marraskuun puolelle synnytys, ei jaksaisi ylimääräisiä kärvistellä joulukuulle.

Tsemppiä ja hyvää synnytystä ja elämänalkua uudelle ihmiselle Joia!

Täällä samanlaiset tuntemukset kuin Willalla, mä haluaisin vaan maata sohvalla tai sängyssä ja olla vaan. Neljä päivää enää töitä ja sitten ehkä ollaan vaan :D

Voi että, onnea Joia! :) ei malttais ittekään yhtään odottaa, vaikka opiskelukiireitten takia ois hyvä ettei pikkunen syntyis kauheesti etuajassa. Tänään tuli 35 viikkoa täyteen.

Meillä alko mietityttämään vauvan päiväunijärjestelyt. Asutaan kerrostalokaksiossa, jossa parvekkeelle kuljetaan eteisen, keittiön ja olkkarin läpi. Vaunuja säilytetään alhaalla vaunuvarastossa, koska sisälle ei vaan mahdu. Oisko jotain huippuideoita? Jos baby nukahtaa vaunulenkillä, pitääkö mun kävellä ympäriinsä vähintään kaks tuntia ettei unet keskeytyis turhaan? Vaunukopan saa tietty helposti irti rungosta ja tässä talossa on hissi, mutta onko järkeä roudata pelkkää koppaa partsille? Minne sen siellä laittaa? En haluis metsästää toista vaunurunkoa ihan vaan tätä varten. Plus se veis aika hurjana tilaa. Asutaan kolmoskerroksessa ja partsi on lasitettu, mutta taitaa silti olla liian kylmää laittaa vaunukoppa talvella vaan partsin lattialle..? Joku lampaantalja alle? Vaunut on emmaljungan city crossit ja vaunukopassa on sellai keinupohja.

Tietty toivotaan niin hyvin nukkuvaa vauvaa, ettei sen unia kauheesti haittais pienet liikuttelut ja ulkovaatteiden riisumiset, mutta jos tulee isäänsä, nii ei oo toivoa :D

Emmahima, mites jos sen kopan ottais vaa sisälle ja vähän avaisi vaatetusta, niin vauva vois jatkaa unia :)?
Mä ite aioin just jättää vaununrungon varastoon ja kantaa kopan sisälle. Muutenkin pidetään sit vaununkoppaa "varasänkynä" sit sisällä. Näin siis meillä ainakin toimi esikoisen kanssa ja toivottavasti nyt myös tän tosikon kanssa :happy:

Niin ja piti vielä lisätä, että meillä myös Emmaljungat ja se keinupohja siinä kopassa on kyl hyvä keksintö :) ja kuitenkin saa sen myös ihan tasaiseksi pohjaksi jos haluaa.

Emmahima, kun ite asuin hissittömän kerrostalossa tokassa kerroksessa, niin oli vauvalle jotkut tyyliin kymmenen euron (ja ei niin nätit) kirpparivaunut parvekkeella aina valmiina kun oli lasitettu parveke niin ei tullut lumi sisään. Nukutin välillä sinnekin. Ulkoa tullessa kannoin vauvan sylissä sinne parvekkeelle jatkamaan unia. Välillä kannoin sängylle ja avasin vähä haalareita.

Tsemppiä täältäkin Joialle!!:)

Mä nyt samalla tässä kysyn, vaikka pitäis varmaan laittaa tonne oireet-ryhmään..
Mulla nyt illalla tullut 5-10 min välein supistuksia joku 6 kertaa about. Makoilen sängyllä nyt vaan. Vatsa menee ihan kovaksi ja nyt alaselkäänkin sattui ja äsken sattui aika paljon alavatsaan. Jotenkin nyt jäi alavatsa helläksi..Onko nää oireet ihan normaaleita? Missä vaihessa pitää tehdä jotain..? Mulla vasta 12.10 neuvolalääkäri..
Oon ihan kuutamolla koska tää tosiaan ensimmäinen.. :/

rv 35+0

Kaitsu, jos ei levossa ja panadolilla helpota, nii sit puhelua synnärille/polille. Näin oon ainaki ite ymmärtäny.

Jos on kuvailemiasi kipeitä supistuksia niin kannattaa olla yhteydessä synnärille ja tarvittaessa mennä näytille. Mä kävin maanantaina, kun oli kipeitä supistuksia n. 2,5h epäsäännöllisen säännöllisesti ja sen jälkeen jatkuvasti kivuttomia, mutta napakoita supistuksia. Herkästi sanoivat että pitää tulla näytille, mikäli kivuliaita supistuksia on.

Nyt ollut itsellä vuorokauden jo poltot alaselässä jatkuvana ilman supistelua ja sanottiin kun soitin että niin kauan voin olla rauhassa kotona, ennen kuin tulee selkeitä supistuksia, silloin mentävä näytille.

Aina voi soittaa ja kysyä, mikäli mietityttää, se kyllä kannattaa. Tulee itselle parempi olo.

Ja tsempit Joialle synnytykseen!

Frida^ 35+2

Takaisin