La marraskuu 2016

Eilen oli sellaista mylläystä mahassa että melkein itku tuli (ja huono olo). Mutta silti ne pienet potkut on niin suloisia. Vauva on varmaan poikittain edelleen.

Tänään on taas ollut huolestuttavan rauhallinen päivä. Pari mahan möyrähystä olen nähnyt mutta siinäpä se. Edes suklaa ei saanut kaveria potkimaan. Vähän huolestuttaa vaikka edes vähäisiä liikkeitäkin on ollut. Toivottavasti vielä iltaa myöten liikkeitä tulisi enemmän.

Rv 31+2

Miun vauvalla on varmaan palelevat varpaat, joka kerta kun juon kylmää vettä (usein) niin tulee potkua kylkiluihin :grin Mut kipeetä ei oo liikkeet tehny kummassakaan raskaudessa. Tää vauva on kovempi liikkumaan kun mitä esikoinen oli mahassa ollessaan. Esikoinen on sitten ollukkii kova liikkumaan mahan ulkopuolella, toivottavasti nytkii menis päinvastoin ni ei tartteis niin paljoo juosta sit tän kakkosen perässä :)

Miun vauvalla on varmaan palelevat varpaat, joka kerta kun juon kylmää vettä (usein) niin tulee potkua kylkiluihin :grin Mut kipeetä ei oo liikkeet tehny kummassakaan raskaudessa. Tää vauva on kovempi liikkumaan kun mitä esikoinen oli mahassa ollessaan. Esikoinen on sitten ollukkii kova liikkumaan mahan ulkopuolella, toivottavasti nytkii menis päinvastoin ni ei tartteis niin paljoo juosta sit tän kakkosen perässä :)
Haha, meillä oli just toisinpäin. Esikoinen vatsassa rauhallinen ja myös sitten näin todellisuudessa. Harkitsevainen ja kiltti luonne pojalla. Nyt tämä toinen myllertää masussa jatkuvasti ja uskon, että tulee olemaan aika täpinä tyttö tämä. Jotenkin sellainen fiilis. :D

Mulla esikoinen myllersi usein masussa ja on nyt edelleenkin 3 vuotiaana aikamoinen vilpertti :) Nyt myös tämä toinen on samanlainen myllertäjä masussa...

Täällä kans ihan hirvee riehuja...
Hoitajatkii todennu jo pariinkin otteeseen, ettei ole mikään ihmekään, jos ei supistuksiakaan saada rauhottumaan, kun on näin elosa ja vilkas kaveri masussa. :dummy1:
Mutta siitä tiedän, että sillä on ainakin kaikki erittäin hyvin! :happy:

Mulla esikoinen oli aivan hirvittävä liikkumaan ja myllertämään mahassa mutta on synnyttyään ollut rauhallinen, harkitsevainen, nauravainen ja iloinen luonne. Toka taas ei liikkunut paljon mitään mahassa ja synnyttyään on ollut temperamentisempi ikiliikkuja. Tämä kolmonen on kova mylläämään mahassa eli saapa nähdä miten tämän kanssa käy :)

Ellukkainen rv33+1

Täällä myllerrys alkaa yleensä ilta-aikaan ja loppuu sitten aamusta kun pitäis alkaa heräillä. Mummoni sano että taitaa olla yökukkuja tulossa! Toisaalta ei haittais, koska niin olen minäkin :grin Kova on myös kupperskeikkoja heittelee ja se vasta ikävältä tuntuukin, ihan kun koko vatsan sisälmys pyörähtäisi ympäri :wacky: yhtään en myöskään tätä ipadia saisi mahan päällä pitää potkuista päätellen..

Meijän vaavi on aika rauhallista sorttia, välillä on sit hetkiä ja päiviä kun pistää kunnon rallin päälle. Onko muiden pienillä usein hikka? Täällä nikotellaan monta kertaa päivässä! Raukka :'D

Täällä reagoidaan kanssa vahvasti paineesta mahan päällä. Ultrapäätä ja käyrälappuja potkitaan surutta ja uusimpana harrastuksena on tunkea varpaat kahden alimman kylkiluun väliin ja vetää pitkä veto kylkeä pitkin. Tuntuu inhalta ja hauskalta samaan aikaan.

Muuten kyllä tuntuu, että tyyppi heittää voltteja ja etenkin viime viikkoina on alkanut liikkumaan enemmän. Meilläkin miehen lempiharrastus on kiusata mahaa ja kommunikoida pojan kanssa

Mie en oo nyt rv 31+4 mennessä tuntenu kertaakaan hikkaa. Oon miettiny et onkohan se normaalia? Esikoista oottaessa muistan kun hikotteli usein, vähintään kerran päivässä. Ja esikoisen hikka alkoi aikaisilla viikoilla, ehkä joskus rakenneultran jälkeen.

APUA! Kävin viime viikolla vähän laajemmissa virtsatesteissä ja katselin sitten omakannasta ettei niissä olisi mitään.. Nyt sinne oli kuitenkin ilmestynyt teksti

"Virtsan bakteeriviljely U -BaktVi Kts. tulos
Lausunto Kasvua 10E4-5
Lähetetty jatkotutkimukseen.
1. LÖEÖYDÖEÖS: (Viljely) KOKKISEKAFLOORAA
Määrä: 10E4-10E5"

Eli mitä?!?!?

Mielestäni kokki bakteeri voi aiheuttaa virtsatietulehduksen ja se ei ole emättimen eikä virtsaputken/-tien normi bakteereja. Sekafloora oletan että tosiaan tarkoittaa epätasapainoista flooraa. Normaalifloora siis esim iholla tarkoittaa että ihon näytteessä on niitä iholle normaaleja bakteereja. Sekafloora varmaankin siis tarkoittaa että bakteerikannassa on häikkää. Tämä nyt about kahdeksan vuotta opintojen jälkeen aivan muistin sopukoita kaivettuani ja ihan satavarma en ole ☺

Rv 34+0

Jotain vinkkiä / keinoa / apua kovaan kutinaan? Kylmä vesi, aloeverageeli, hydrokortisoni jo kokeiltu. Ja allergialääkettä syön jo maksimiannosta :( kylmästä vedestä hetkellinen apu mutta sitä ei oo koko ajan saatavilla mm. Koulussa... Tuun oikeesti hulluks tän kutinan kanssa :'( jalkoja ja käsiä siis kutittaa... alkaa olla iho rikki jo... :S

Jeanney 33+3

Eihän toi ny ole sitä enterorokkoa? Viime joulukuussa sen sairastin ja oli just toi jalkojen ja käsien kutina sen "flunssan ja kuumeen" jälkeen joita ei siis kaikila tule. Onkos teidän kaupungissa ollu ko tautia liikkeellä (kansantermein suu- ja sorkkatauti siis)?

Mie en oo nyt rv 31+4 mennessä tuntenu kertaakaan hikkaa. Oon miettiny et onkohan se normaalia? Esikoista oottaessa muistan kun hikotteli usein, vähintään kerran päivässä. Ja esikoisen hikka alkoi aikaisilla viikoilla, ehkä joskus rakenneultran jälkeen.

Mie en ikinä ole kanskaan kokenut tuota hikkaa :D Vai enkä vaan tajua milloin se vauvalla olisi menossa? Miltä sen siis pitäisi tuntua?

Silloin 2008v kun mulla todettiin raskausihottuma niin lääkäri määräsi ataraxia ( olikohan oikein kirjotettu)

Mä sain just ko lääkettä sillo enterorokkoon ja voin sanoo et melekonen pommi tuo lääke. Nukuin 15 h enkä tienny tästä maailmanmenosta mitään. Ku heräsin nii en ollu tällä planeetallakaan :hilarious: mutta autto kutinaan. Saman lääkkeen sain ku mulle tuli noin kaks vuotta sitte mahaan ihan ihme ihottumaa jonka kans ei voinu nukkuakaan ja se kesti lopulta noin viis viikkoa.

Mulla on mahassa myös jokin kova temmeltäjä. Jos vauvat tällä hetkellä nukkuu 95% ajasta, niin tämä on sitten jokin unissapotkija :P Täällä ollaan ainakin vielä pää palleaa vasten ja uusimpana harrastuksena tänään on kaavittu navan aluetta. Se tuntui aika inhalta, ja silti olen onnellinen, että liikkeet tuntuvat ja mukula kommunikoi <3

Täällä ollut myös viime päivinä ollut iloinen potkuttelija <3
Todennäköisesti raivotarjonnassa mutta ihan ei varmuutta oo..
Hikkaa en oo myöskään tunnistanut mutta saattaa mennä ekan odotuksen piikkiin etten vaan tajua mikä on hikkaa ja mikä muuta möyhötystä masussa.

Mäkin tunsin ekan hikan tällä tossa pari viikkoa sitten. Muistikuva on, että aiemmissa raskauksissa tunsin jo paljon aiemmin, mut muistihan voi pätkiä ;) hikkahan on pienellä hengitysharjoitus, joten se on vaan hyväksi :) Kaks aiempaa oli rt jo tosi aikasin, ja muistan, miten inhottavan kutisevalta se aina tuntui tuolla nivusissa. Nyt tää vielä pyörii, joten hikka tuntuu siedettävämmältä :)

Mulla kans atarax aiheuttaa tajuttoman väsymyksen!! Kerran otin töissä kun meinas allergia pukata päälle, meinasin moneen kertaan nukahtaa istaalteen ja sain kovasti tehdä töitä että pysyisin hereillä :hilarious:

Sekafloora virtsakokeissa tarkoittaa, että ei ole ollut puhdas näyte.. ja kokki on bakteeri mutta tosiaan neuvola antaa ohjeet tarviiko ottaa uuden näytteen vai tulkitseeko ne virtsatulehdukseks kun kuitenkin lukee kokki.

Meillä kovin liikkuvaine vauva ja nyt viimeaikoina ruvennu tuntuu ajoittain tosi tukalalle ja tulee oksettava olo. Hikka on myös vähintään kerran päivässä, se on sellanen tasainen pomppiminen :)

Mä hain joskus kovaan kutinaan apteekista rasvaa (nimeä en tietenkää muista) mutta ei oo kortisoni pohjanen, valkonen pullo missä oli vihree musta etiketti ja luki kovaan kutinaan tarkoitettu tarvittaessa moneen kertaan päivässä, makso ehkä 16-21 e ja oli kyllä joka pennin arvonen!!!

Mielestäni kokki bakteeri voi aiheuttaa virtsatietulehduksen ja se ei ole emättimen eikä virtsaputken/-tien normi bakteereja. Sekafloora oletan että tosiaan tarkoittaa epätasapainoista flooraa. Normaalifloora siis esim iholla tarkoittaa että ihon näytteessä on niitä iholle normaaleja bakteereja. Sekafloora varmaankin siis tarkoittaa että bakteerikannassa on häikkää. Tämä nyt about kahdeksan vuotta opintojen jälkeen aivan muistin sopukoita kaivettuani ja ihan satavarma en ole ☺

Rv 34+0

Kiitti :) kiva kuulla että täältä saa ihan ammattilaisiltakin apua :D

Mä oon muutaman viikon tuntenut hikan, voi kun se on söpöö kun tuntuu hik hik hik:rolleyes::Heartred
Tänään on taas pariin kertaan tainnut tulla niitäharjoitussuppareitakin, masu mennyt ihan kivikovaksi..
Milloin ne alkaa tuntumaan kunnolla/"sattumaan"? Vasta lähempänä synnytystä?

On kyllä alkanut jänskättää kaikki kun vauvelihan voisi tulla jo vkolla 38 eli noin 4 viikon päästä! :wideyed::p:shy:

rv 33+1

Takaisin