La marraskuu 2016

Varpahat jos en aivan väärässä ole niin kokki on bakteeri ja sekafloora on epäpuhdasnäyte. (Eli luultavasti pitäis uusi näyte käydä antamassa..) mutta parhaiten tosiaan selviää kun kysyy ammattilaisilta siellä neuvolassa...

Okei, yritin googlettaa mutta en saanut oikein selvyyttä että onko näyte vain epäonnistunut vai onko kyse esim virtsatietulehduksesta. Huomenna onneksi pääsen kysymään asiasta!

Taidankin olla täällä sairaalassa vielä tovin, jos toisenkin.
Herkässä näköjään on, ettei vaan lähe synnytys käynnistymään...
Eli ei kotiin tänään...eikä vielä huomennakaan.
Mutta mutta...näillä mennään.

-rv29+6-

Sekafloora on normaalia, mulla on sitä näytteissä ollut lähes aina mutta toi kokki mun mielestä viittais bakteeriin. Kannattaa kysyä huomenna niin saat vaikka samalla antibiootin jos sitä tarvii :)

Taidankin olla täällä sairaalassa vielä tovin, jos toisenkin.
Herkässä näköjään on, ettei vaan lähe synnytys käynnistymään...
Eli ei kotiin tänään...eikä vielä huomennakaan.
Mutta mutta...näillä mennään.

-rv29+6-

Siellä on ainakin turvallista teidän olla ja odotella vaikka uskon että aika käy välillä pitkäksi. Toivottavasti pieni pysyy masussa ainakin muutamia viikkoja vielä. Tsemppiä.

Ompas mukava olo kun sai jotain näkyvää aikaiseksi. Maalailin ulkona ikkunanpielilautoja ja oven karmeja.
Kävelylle tai lenkille on enää ihan turha lähteä kun 100m jälkeen oikean puolen lonkassa on niin suuri kipu että. Tuntuu kuin puukolla iskisi tai vääntäisi lonkan luiden välissä. :/
Toivottavasti kivut hellittää synnytyksen jälkeen että pääsee vielä ennen kovia pakkasia ulkoilemaan.

Jotain vinkkiä / keinoa / apua kovaan kutinaan? Kylmä vesi, aloeverageeli, hydrokortisoni jo kokeiltu. Ja allergialääkettä syön jo maksimiannosta :( kylmästä vedestä hetkellinen apu mutta sitä ei oo koko ajan saatavilla mm. Koulussa... Tuun oikeesti hulluks tän kutinan kanssa :'( jalkoja ja käsiä siis kutittaa... alkaa olla iho rikki jo... :S

Jeanney 33+3

Jotain vinkkiä / keinoa / apua kovaan kutinaan? Kylmä vesi, aloeverageeli, hydrokortisoni jo kokeiltu. Ja allergialääkettä syön jo maksimiannosta :( kylmästä vedestä hetkellinen apu mutta sitä ei oo koko ajan saatavilla mm. Koulussa... Tuun oikeesti hulluks tän kutinan kanssa :'( jalkoja ja käsiä siis kutittaa... alkaa olla iho rikki jo... :S

Jeanney 33+3
Otapa yhteys neuvolaan ni pääset maksakokeisiin.. kyseessä voi olla raskaushepatoosi. Mun mielestä siihen on ehkä lääkettä olemassa. Mulle ainenki neuvolassa sanottiin et tuo kova kutina on merkki siitä ja otettava heti yhteys.

Miullakin viime neuvolassa sanoi, että jos rajua varsinkin käsien ja jalkojen kutinaa, niin välittömästi yhteys neuvolaan. Itellä saunassa kutisi kädet niin hitsin paljon, että viitisen minuuttia maltoin siellä olla. Se oli kuitenkin todnäk lämmön aiheuttamaa, eikä neuvolassa siitä huolestunut, kun mainitsin.

Mulle laitettu lähete lääkärille tämän kutinan takia ja epäilevät raskausihottumaa..

Mulla varmaan jotain samaa... Niillä vaan ei raskaana oleville ole oikein muita apuja kuin allergialääke ja kortisoni :( allergialääkettä mulla menee perussairauteen vaan jo reilu annos (loratadin 10mg x2) niin sitä ei voi oikein ottaa lisääkään, tai omalla vastuulla ja riskillä kuulemma voisi mutta... :/

Minkälaisia liikkujia teidän muiden masuasukit ovat? Olen ollut nyt viikon verran tuskissani tämän kaverin kanssa, kun liikkeet tekevät jo todella kipeää! Mies vielä iltaisin kiusaa, tökkii, pöristelee pötsiä ja juttelee vauvalle, kun onhan se niin kivaa seurata vierestä kun vatsa heiluu edestakaisin ja itse olen ihan tuskainen :D

Tällä hetkellä vaikuttaa, että ei ainakaan pää alaspäin ole, kun niin kipeää tekee ihan alavatsalle ja kylkiin... tiedä sitten miten se siellä on, mutta tuli jo mieleen, että voiko "yliaktiivisuus" olla joku huono merkki vauvan voinnista? Onko sillä tuskaista siellä kun koko ajan riehatuttaa? Olen kyllä aikaisemmissakin raskauksissa kokenut, että ovat tosi kovia liikkumaan, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa. Tälläkin hetkellä möyrii siihen malliin, että alkaa oksettamaan :S

Charm 32+4

Mulla varmaan jotain samaa... Niillä vaan ei raskaana oleville ole oikein muita apuja kuin allergialääke ja kortisoni :( allergialääkettä mulla menee perussairauteen vaan jo reilu annos (loratadin 10mg x2) niin sitä ei voi oikein ottaa lisääkään, tai omalla vastuulla ja riskillä kuulemma voisi mutta... :/
Silloin 2008v kun mulla todettiin raskausihottuma niin lääkäri määräsi ataraxia ( olikohan oikein kirjotettu)

Silloin 2008v kun mulla todettiin raskausihottuma niin lääkäri määräsi ataraxia ( olikohan oikein kirjotettu)

Joo tiiänkin ton lääkkeen, ois kyllä huippua jos sais nykysen allergialääkkeen lisäks mut en tiiä voiko niitä syyä päällekäin :S pitää soitella neuvolaan jos sais vaikka lähetettä jonnekin..

Minkälaisia liikkujia teidän muiden masuasukit ovat? Olen ollut nyt viikon verran tuskissani tämän kaverin kanssa, kun liikkeet tekevät jo todella kipeää! Mies vielä iltaisin kiusaa, tökkii, pöristelee pötsiä ja juttelee vauvalle, kun onhan se niin kivaa seurata vierestä kun vatsa heiluu edestakaisin ja itse olen ihan tuskainen :D

Tällä hetkellä vaikuttaa, että ei ainakaan pää alaspäin ole, kun niin kipeää tekee ihan alavatsalle ja kylkiin... tiedä sitten miten se siellä on, mutta tuli jo mieleen, että voiko "yliaktiivisuus" olla joku huono merkki vauvan voinnista? Onko sillä tuskaista siellä kun koko ajan riehatuttaa? Olen kyllä aikaisemmissakin raskauksissa kokenut, että ovat tosi kovia liikkumaan, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa. Tälläkin hetkellä möyrii siihen malliin, että alkaa oksettamaan :S

Charm 32+4
Täällä kanssa hyvin aktiivinen kaveri, mutta en olisi siitä huolissani. Käsittääkseni, jos jotain hätää vauvalla, niin liikkeet vähenee. Tämä on ollut perätilassa ja liikkeistä päätellen on sitä vieläkin. Kylkiluissa tuntuu sellainen ihanan kova pääkakkara :grin

Lenkkeily alkaa tosiaan olemaan aika tuskaista, kun liitoskivut vaivaa ja issias. Sain sentää kaivettua punajuuret ja sipulit viimein ylös maasta.

Rv 30+3

Joo tiiänkin ton lääkkeen, ois kyllä huippua jos sais nykysen allergialääkkeen lisäks mut en tiiä voiko niitä syyä päällekäin :S pitää soitella neuvolaan jos sais vaikka lähetettä jonnekin..
Mulla kyllä silloin autto tuo araraxi ja varmaan nytkin saan .. tää kutina on vaan niin raivostuttaa :(

Täällä kans on yks ikiliikkuja masussa! Välil tekee nii pahaa ku tuo myllää ja vääntää ja kääntää.. Eilisiltanaki alko riehut just ku oli sanottu hyvät yöt.. ensi tuo vääns jotai patjaa vasten ku olin kyljelläni. Sit käännyin selälleni ni maha heilu iha hirveesti puolelta toiselle. Oon toki ilonen siitä et vauva liikkuu! Mut kyl välil on käyny mieles et voisitko hetken olla rauhassa! Sisäelimet tuntuu olevan jo solmussa!

Sit meilä protestoidaan heti jos mä en istu ryhdikkäästi vaa sillee kasassa.. tai jos istun sohvalla sillee et käsi on mahan päällä.
Vauva on pää alaspäin,ja se kutittelee mua vasemmasta kyljestä. Ja potkut tuntuu tos ylävasemmalla vatsalla.

Nempsu 31+4

Muokattu viimeksi:
Takaisin