La marraskuu 2016

Voimia aivan valtavasti up! <3 Järkyttäviä uutisia, kuten joku sanoi niin ei edes tunneta mutta olet ollut silti ajatuksissa jatkuvasti. Ei ole sanoja, vain syvä järkytys. :(

Ja itse aloin myös olemaan hieman enemmän vainoharhaisempi ja pelokkaampi, että onko tuo ja tuo kipu varmasti normaalia ja nyt on ollut entistä enemmän mielessä se miten vauva liikkuu ja liikkuuko edes tarpeeksi. Mun mielestä liikkeet on nykyään vähän laiskemman oloisia, mutta en sitten tiedä. Pitää varmaan huomenna ottaa neuvolassa asia puheeksi.. Tänään kipu on tuntunut inhottavalta alavatsalla ja reisissä, vähän niin kuin menkkakipuja olisi. Onneksi on myös doppleri, jota epätoivon hetkinä kaivan laatikosta ja kuuntelen vauvaa.

Huomenna 31+0

Piiu87, kaikkea hyvää huomiselle!
Orchid, mä kans kuuntelen jos tuntuu ylen rauhalliselta. Pieni nukkuu näillä viikoilla 90-95%, joten ei siinä koko ajan hyöritä...

Jännittävää, että voi etukäteen tietää koska vauva syntyy ja jännittävä on varmaan huominen päiväkin. Tsemppiä Piiulle huomiseen ja tuleville päiville, ihan kohta pääset jo pientä hoivaamaan ja ihastelemaan.

Tzemppistä Piiu huomiselle!
Viikot ja painot ok...kuulostaa jo ei niin pahalta.
Ja toivotaan että kaikki menee todellakin kivasti!
Kumpa saisin vaan itekin pidettyä vielä mahdollisimman pitkään tyllerön sisällä...
Yli 2vk ainakin...mutta mieluusti enemmänkin.

Voimia aivan valtavasti up! <3 Järkyttäviä uutisia, kuten joku sanoi niin ei edes tunneta mutta olet ollut silti ajatuksissa jatkuvasti. Ei ole sanoja, vain syvä järkytys. :(

Ja itse aloin myös olemaan hieman enemmän vainoharhaisempi ja pelokkaampi, että onko tuo ja tuo kipu varmasti normaalia ja nyt on ollut entistä enemmän mielessä se miten vauva liikkuu ja liikkuuko edes tarpeeksi. Mun mielestä liikkeet on nykyään vähän laiskemman oloisia, mutta en sitten tiedä. Pitää varmaan huomenna ottaa neuvolassa asia puheeksi.. Tänään kipu on tuntunut inhottavalta alavatsalla ja reisissä, vähän niin kuin menkkakipuja olisi. Onneksi on myös doppleri, jota epätoivon hetkinä kaivan laatikosta ja kuuntelen vauvaa.

Huomenna 31+0

Mäkin oon huomioinut että oma vauva liikkuu laiskemmin ja oonkin ollut asiasta vähän huolissani. Oon päivittäin tehnyt liikelaskentaa, jotta oma mieli rauhoittuisi.

Mulla tuli yllättäen pari viikkoa sitten kirje äitiyspoliklinikalta, että mulle on aika varattuna nyt ensi keskiviikkona. Ajattelin sen olevan se synnytystapa arviointi mutta sitten huomasinkin että eihän se se voi olla, kun viikkoja on vasta 33+3 silloin. Soitin sinne ja kysyin mitä aika koskee, niin he sanoivat että mulle on laitettu terveysasemalta lähete ihomuutoksen takia. Kävin siis joku 3-4viikkoa sitten näyttämässä lääkärille alapäässäni olevaa luomea joka on muuttunut raskauden aikana kovaksi ja mustaksi. Lääkäri sanoi ettei varmaan tarvitse tehdä mitään sille nyt raskauden aikana, mutta konsultoi vielä toista lääkäriä ja hän ilmoittaa mulle jos täytyykin tulla poistattamaan. Nyt vähän jännittää, että miksi mun pitää äitiyspoliklinikalle mennä eikä perus terveysasemalle jos on vaan ihan normaali luomenpoisto.. Noh, keskiviikkona selviää! Toivottavasti ultraavat samalla niin saisi nähdä pientä :) Viime kerrasta onkin jo yli 12 viikkoa!

Nunutin, voi olla että haluavat seurata vauvan sydänääniä tms vointia samalla, jos luomi poistetaan nyt. Toisilla puudutteet ja toimenpiteet nostavat supistelujen ym "riskejä". Tämä ihan siis veikkaus.. :)

Minulla myös loppuviikosta äitiyspolille aika..on pelkopoli nimellä, koska haluan sektion enkä alasynnytystä. Tosin tiedän tytön olevan ainakin vielä perätilassa..esikoinen oli koko 9kk perätilassa jolloin sektion saa ihan "kevyin perustein" valita. Toivon myös että ultraavat että näkisi mitä tuonne vatsaan kuuluu ja missä mitoissa on.. :)

29+5 (pian 30+0!! :D )

Äsken lenkiltä tultiin niin pöksyihin oli tullut vaalea limainen klöntti,ei veriviiruja tai muuta ollut seassa. Onko muilla tullut vastaavia? Mä vaan että eikai tuo mitään limatulppaa vielä oo. Olo hyvä eikä mitään supisteluja yms

Äsken lenkiltä tultiin niin pöksyihin oli tullut vaalea limainen klöntti,ei veriviiruja tai muuta ollut seassa. Onko muilla tullut vastaavia? Mä vaan että eikai tuo mitään limatulppaa vielä oo. Olo hyvä eikä mitään supisteluja yms

Valkovuotoa?
Mulla on tullu kans just lenkkeillessä välillä nyt vaikka muuten juurikaan ei. Oon aatellut et se on valkovuotoa.
Tässä tuli mieleen että jotka kärsii hiivasta, virtsatietulehduksista, niin hapanmaitotuotteet ja gefilus käyttöön. Ja esim. Viiliä suoraan alapäähän, näin mua neuvoi synnärin lääkäri 2009.

Mä veikkaisin kans valkovuotoa, mullakin lenkin jälkeen valuu housuihin ties minkälaista vuotoa. Välillä on tosi vetistä ja välillä just tommoista limaista.

Ja vielä yksi ääni valkovuodolle! Mulle aiemmin raskaudessa neuvolan terkka sanoi, että raskausaikana (ja kai muutenkin) emättimen floora vaihtelee joten valkovuotokin voi olla aina vähän erilaista. Mulla on nyt taas pari päivää valkovuoto ollut paksumpaa ja limaisempaa. Kuitenkaan mitään kutinaa ei ole niin ei varmaan ole hiivaa tai vaikka olisikin niin ei vaadi hoitoa.

Toivottavasti on Vimpa vain valkovuotoa, sitähän voi tulla eri muodoissa raskauden aikana ja saattaa muuttua loppua kohti mennessä. Mistään ei varmaan pysty varmistamaan onko limatulppaa? Sisätutkimus? Limatulppakin voi tulla eri muodoissa, melko nestemäisenä tai selkeänä klönttinä niin siitäkän ei voi aina varma olla. Ja limatulpan tulostahan voi mennä myös useampi viikko synnytykseen eli ei tarkoita että lapsi olisi heti tulossa. Mutta siis valkovuotoa veikkaan minäkin.

Kovasti tsemppiä Piiu87:lle. Pidän peukkuja että pienen vointi on hyvä ja kasvaa hyvin keskosuudesta huolimatta.

Okei,kiitos kommenteista :) niin itsekin veikkaisin että joku normaali valkovuoto klönttu se oli. Tässä on nyt taas ollut kuiva kausi,ettei minkäänlaisia vuotoja ole tullut niin heti hätkähdin,että mikä lima nyt tuli. En yhtään muista aiempia raskauksia,mikä oli valkovuoto tilanne. Parin viikon päästä on lääkäri neuvola,jossa tehdään sit sisätutkimus. 34+0

APUA! Kävin viime viikolla vähän laajemmissa virtsatesteissä ja katselin sitten omakannasta ettei niissä olisi mitään.. Nyt sinne oli kuitenkin ilmestynyt teksti

"Virtsan bakteeriviljely U -BaktVi Kts. tulos
Lausunto Kasvua 10E4-5
Lähetetty jatkotutkimukseen.
1. LÖEÖYDÖEÖS: (Viljely) KOKKISEKAFLOORAA
Määrä: 10E4-10E5"

Eli mitä?!?!?

O-ou Varpahat, soittelehan neuvolaan. Noi taitaa nuo viljelytulokset tulla just viiveellä... Toivottavasti kuurilla kaikkoaa!

O-ou Varpahat, soittelehan neuvolaan. Noi taitaa nuo viljelytulokset tulla just viiveellä... Toivottavasti kuurilla kaikkoaa!

Mutta kertookohan tuo nyt jostain virtsatietulehduksesta vai mistä? Nyt viikonlopun aikana olen huomannut kutinaa ja olen epäillyt hiivaa. Pissitestin tein viime viikolla, olisiko ollut keskiviikko tai torstai?

Soita varpahat neuvolaan nii ne kertoo sulle mitä tehä.

Onko muilla semmosta kirvelyä/kipua tuntuu mahan ihossa? Mulla yksi kohta oikealla puolella (rinnan lähellä)missä kirvelee nyt koko ajan, yöllä auttaa jos laittaa käden siihen... itse aikaisemmin aattelin et se on iho joka venyy ja niin aatteli terkkarikin. Mutta kun se on yksi ainut kohta ja nyt kirvelee useammin... siinä on myös semmonen ihottuma "läikkä"... hmph... :S

Mulla on sattumoisin juuri huomenna lääkärineuvola niin voin siellä kysyä. Meillä neuvolaan voi soittaa vain 8-9 aikaan ja muina aikoina ei vastata (olen kokeillut). Haluaisin vain nyt tietää mihin tuo teksti viittaa?

Takaisin