La marraskuu 2016

Musta taas tuntuu, että liikkeet on vähentynyt - tai siis niitä on vain pari kertaa päivässä. Veikkaan, että alkaa olemaan ahdasta, niin ei mahdu tulokas niin paljon sätkimään vaan enemmän on sellaista puolelta toiselle kääntyilyä.

Ei sitä näköjään hirmuisesti kannata suunnitella päivälle hommia, eilen pesin kolme koneellista pyykkiä, laitoin ruoan ja tiskasin, niin alkoi supistelemaan ihan niin, että selkää alkoi pakottamaan. Tänään oonkin sit vaan viikkaillut vaatteita kaappiin ja ottanut iisisti..

Tarkistin rasvan nimen apteekin sivulta niin se oli Dexem (lli samalla muuttanu vähä etikettii/väritystä et oli enemmän sinertävä ku vihree):)

Mä oon tuntenut vauvan hikan nyt muutaman päivän ajan ja tänään 34+0. Eli hikka alkanut tuntumaan vasta 33+. Kaitsu_ mulla on kipeitä supistuksia tullut vasta,kun synntys on alkanut. Kaikki harjoitussupistelut ollut siihen saakka kivuttomia,viimeisillä viikoilla ihan päivittäin kivuttomia supistuksia,sitten kun niihin tulee kuuma polte mukaan niin oon tiennyt,että nyt se on menoa. Saa nähdä meneekö tämäkin raskaus loppuun samalla kaavalla :) 34+0

Mullakin supistukset on olleet kahdessa edellisessä raskaudessa kipeitä vasta sitten kun synnytys on käynnistynyt. Harjoitussuppareita kyllä tulee päivittäin.

Mun mielestä vauvan hikoittelu on nyt parin viime viikon aikana vähentynyt. Jokunen viikko sitten hikoitteli paljon useammin. En muista milloin tunsin ekaa kertaa hikan...joskus rv20+, aikoja sitten kuitenkin...

Oletteko jääneet jo äitiyslomille? Mulla alkaa 7.10. ja nyt kun pääsen saikulta keskiviikkona, niin sinne asti pitäisi jaksaa.

Virallisesti äitiysloma alkaa vasta 24.10 mutta oon ollut kotona jo kesäkuun alusta kun työt loppui.. ei oo kyllä harmittanut. Saanut viettää mukavan kesäloman sekä sitten niinä päivinä kun on ollu ärrimurri tai muuten väsynyt ni voinu vaan levätä.
Veikkaan että jos olis töitä ollu ni olisin jo saikulla, sen verran tekee kipeetä tuo oikea lonkka liikkuessa..

Mä oon tuntenu hikan vasta kerran. Viime viikolla oli masussa semmone tasanen pomputtelu ni aattelin et kyl se hikkaa oli. Ja itku pääs ku toisella oli hikka.

Mä oon ollu kesäkuun alusta asti kotona työttömänä. Äitiysloma alkaa virallisesti 12.10. Oon kyllä moneen otteeseen kiitelly sitä et oon saanu olla kotona.. en ois millää kyl jaksanu olla töissä. Kotona oon saanu touhuta omaan tahtiin rauhallisesti ja levätä sillo ku siltä on tuntunu..

Rv 31+4

En minäkään ole tuntenut hikan kuin ehkä max 2 kertaa? Neuvolassa kuunneltiin dopplerilla ja hikka kuului mutta mitään en tuntenut.

14.10 alkaa äitiysloma ja (onneksi) olen ollut toukokuun puolesta välistä alkaen työttömänä. Sen verran raskasta on ollut ettei työnteko olisi onnistunutkaan.

Rv 31+2

Oletteko jääneet jo äitiyslomille? Mulla alkaa 7.10. ja nyt kun pääsen saikulta keskiviikkona, niin sinne asti pitäisi jaksaa.

Aargh... enää neljä aamua töitä ja sitte nukun ainakin kaks viikkoo (eka viikko velekoja pois ja toinen viikko varastoon :hungover::hilarious:)

Äitiysloma alkaa 1.10. Nyt olen ihan vaan vuosilomalla töistä, viime viikon maanantai oli viimeinen työpäivä.

En ole vielä tässä raskaudessa hikkaa tuntenut, enkä muista esikoiselta milloin alkoi tuntumaan. Sen vaan muistan kun sitä aina naurettiin, kun koko maha pomppi :grin
Virallisesti äitiysloma alkaa 20.10, mutta hoitovapaalta jään äitiyslomalle.

Rv 30+3

Mulla äitiysloma alkaa 7.10 mutta kotona ollut nyt jo 3viikkoa kun jäin saikulle ja saikkua siis tuonne mammaloman alkuun asti.

Täällä yks melko liikkuva kaveri, joka on nyt viime päivinä keksinyt alkaa potkimaan kylkiluihin... Varmasti alkaa tilakin käymään sen verta ahtaaksi että potkut tuntuu kovemmilta. Niin ja vahvistuuhan vauva päivä päivältä.
Hikan oon kans tuntenut jo useampia viikkoja. Se tuntuu tasaisena pienenä pompsahteluna alavatsalla. Vaavi on siis jo pää alaspäin. Ollut jo viimeiset 3 neuvolakäyntiä. Äippälomaan 9 työpäivää. 1.10 siis aloitus. Rv 33+2

Jos joku miettii miltä se hikka tuntuu niin se on sellaista tasaista nykimistä mahan sisällä, tuntuu enemmän siellä missä vauvan pää on. Ja se sen takia mietin että onko normaalia jos ei oo hikkaa vielä tuntenu kun on tosiaan hyväks ja on hengitysharjoitus. No, kai se vauva sit voi hikkailla vaikka en sitä tunnekkaa :)

Harjoitussupistukset ei kipeitä ole. Täällä kans kipeät supistukset tullu esikoista oottaessa ekan kerran sit kun oli tosipaikka.

Äitysloma alkais muutaman viikon päästä, silloin kun on viimestään pakko jäädä :grin Tosin sairaslomalla olen ollu, ja kesälomalla, kohta taas viimeset viikot ennen äityslomaa sairaslomalla kun noita vaivoja on vaikka mitä...

Eihän toi ny ole sitä enterorokkoa? Viime joulukuussa sen sairastin ja oli just toi jalkojen ja käsien kutina sen "flunssan ja kuumeen" jälkeen joita ei siis kaikila tule. Onkos teidän kaupungissa ollu ko tautia liikkeellä (kansantermein suu- ja sorkkatauti siis)?

Siinä vissiin pitäis kuitenkin tulla jotain rakkuloita? Mulla ei muuta kuin kutisee ja on ärtynyt/rikki ihan silkasta hankaamisesta. Ja suussa ei ole mitään eikä myöskään mitään flunssaoireita. Tää on jatkunut jo yli viikon samanlaisena... :S

30.9 alkaa äitiysloma <3

Siinä vissiin pitäis kuitenkin tulla jotain rakkuloita? Mulla ei muuta kuin kutisee ja on ärtynyt/rikki ihan silkasta hankaamisesta. Ja suussa ei ole mitään eikä myöskään mitään flunssaoireita. Tää on jatkunut jo yli viikon samanlaisena... :S

30.9 alkaa äitiysloma <3

Mulla ei ollut rakkuloita... lähinnä sellaista punaista kutiavaa aĺuetta vaan. Suussa ei ollu mitään läikkiä eikä täpliä. Nielu oli kyllä tosin kipee ennen kutinan alkua.

Voi olla ettei ookkaa... tuli vaan nii huonot muistot kutinasta mieleen että hyi

Mie oon aina ihmetelly et miten supistukset tuntuu selässä. Nyt taidan tietää. Yöllä 2 tuntia valvoin aaltoilevan alaselän kivun takia joka muutaman kerran kiersi myös etupuolelle.
Liekö eilisen kävelyt ja siivoilut sitten syynä vai muuten vaan.

Jämäköitä on jo vauvan potkut. Hikka on tuntunut usein. Mulla ei istukka "vaimenna" nyt mitään kun on siellä kohdunsuun reunalla ja takana. Pää alaspäin vauva on ja työntää jalkoja mun kylkiluihin. Täällä kans reagoi jos istun "väärin" tai pidän kättä vatsalla tietyssä kohtaa tai olen oikealla kyljellä. Hassua.
Öisin kun joutuu kääntämään kylkeä vähän väliä koska lonkka kipeytyy, niin vauvahan alkaa ja myllertää. Sit miettii voiko nyt kääntyä ettei masussa hyvät unet häiriinny :) hassua.

Hyviä oloja kaikille ja lepoa!

Täälläkin kaksi viikkoa töitä jäljellä, eli äitiysloma alkaa 1.10. Nopeasti on aika mennyt kyllä. Vaikka olenkin kesäloman jälkeen ollut todella hyvävointinen ja jaksanut töissäkin hyvin (viime viikolla 6 pvää töitä, kun itse hamstrasin lisävuoroja), niin kyllä se alkaa pikkuhiljaa tuokin raskaus tuntumaan. Kaikki on tekeminen on ähinän ja puhinan saattelemaa, en meinaa kassalla yltää näytölle, kun maha on välissä ja kauheasti ei tee mieli poimia lattialle tippuneita lappusia/tavaroita jne. :D Jonkin verran jännittää myös, kun jo viimeiset kuusi vuotta on elänyt täysin aikataulutettua elämää (opiskelu, jonka ohella välistä kolmekin työtä yhtä aikaa), niin kun lokakuu onkin täysin tyhjä! :D toki alkaa pesänrakennuskiireet jne, mutta silti, hassua :)
Jenskis 33+2

Täällä alkoi eilen loma ja virallisesti 30.9 alkaa äippäloma :)

Hikkaa olen myös mielestäni tuntenut. Tasaista jumputusta.

33+4

Takaisin