Mä en muutenkaan tykkää ihan hirveästi siitä, että ihmiset tulee vieraisille - ellen sitten tiedä, että ne lähtee esim. tunnin päästä jatkamaan matkaa. Saa siis tulla kahville, mutta asumaan ei tarvitse jäädä.

Luulen, että oon helisemässä sitten vauvan syntymän jälkeen, kun kaikki tahtoo tulla ihmettelemään pientä - onneksi esim. anoppi osaa olla mukavan rento ja oma-aloitteinen, ei varmasti tarvitse passata ja auttaa kyllä lapsen kanssa tarpeen vaatiessa.
Nyt vaan oon monesti niin väsynyt, etten tykkää yhtään, jos pitäisi esim. ysin jälkeen leikkiä vieraiden kanssa tai olla itse kyläilemässä - mieluusti meen kuitenkin kympin ja yhdentoista maissa nukkumaan tai ainakin sänkyyn lukemaan, kun ei oikeasti riitä siihen aikaan vuorokaudesta voimat enää mihinkään. Siksi käy välillä sääliksi miestä, kun sen rytmi on aivan päinvastainen ja haluaisi illalla touhuta jotain - nukkumaankin tulee normaalisti vasta aamulla, kun yötöitä tekee.
Vakuutuksen otin, en usko että siitä ainakaan mitään haittaa on enkä oleta saavani parempaa palvelua lääkäreissä sen takia - oon aina ajatellut, että niin kauan kuin hommat hoituu kunnallisessa, niin niitä palveluita käytetään siihen saakka ja sit jos ei saa aikaa tms., niin sitten voi lääntyä yksityisen puoleen. En vaan halua, että jos tulee jotain isompaa kremppaa vauvalle, niin talous kaatuu välittömästi lääkärilaskuihin tai ettei lapsi saa parasta mahdollista hoitoa vanhempien rahatilanteen takia.
Täällä me kissan kanssa pötkötellään sohvalla, isäntä on taas työreissulla. Tunsin eilen muuten ekaa kertaa vatsaa painellessani vauvan vatsanpeitteiden läpi - tökittiin vuorotellen Munasen kanssa vatsaa sisä- ja ulkopuolelta.

Miestäkin nauratti, että vähemmästäkin alkaa toista rsyttämään, kun tökin sitä kuitenkin suoraan otsaan tai kylkeen.
Toistaiseksi kaikki mahan suhteen hyvin - ei ahdista, purista, kiristä, paina tai tunnu muutenkaan ikävältä, nukkumaan pystyn hyvin jopa semisti mahallaan, kun rynttään peiton mahan/kyljen ja patjan väliin. Niin ja mua ehkä närästi toissailtana elämäni ekan kerran! Tuntui hassulta vaikka kumarrellessa tuntuikin siltä kuin tulisi oksennus.