La marraskuu 2016

Mäki haluan ton tyynyn! Oliskohan niitä vielä!
Lisäksi käskin miestä vielä katselemaan uudestaan noita vakuutusjuttuja, että oisko meidän kuitenkin mahdollista saada se, vaikka downin mukana tulee yleensä liuta muita sairauksia. Meillä on muutenkin vakuutukset op:ssä, joten olishan toi ihan mahtava etu. Olen vaan olettanut koko ajan, että ei varmasti myönnetä vakuutusta jo pelkästään mun ylipainonkaan vuoksi, mutta jos diabeteskään ei vaikuta... Sitä mulla ei edes ole.

Me ollaan myös hakemassa osuuspankista sitä perheenlisä-vakuutusta :) Kummallakin pankkiasiointi siellä ja mulla vielä vakuutuksia, joten luontainen paikka hakea meidän pikkuisellekin vakuutus sieltä. :) Eikä mulla kyllä osuuspankista mitään pahaa sanottavaa olekkaan. Ja toi on hyvä, että sen ilmaisen vuoden jälkeen saa sitten kursittua juttuja pois mitä ei halua/tarvitse.

Ja mä myös kävin heti torstaina aamulla hakemassa sellaisen vartalotyynyn lidlistä! Oli ihan mielettömän halpa ja ihana! Jo pitkään semmosesta haaveilleena en uskaltanut aikaisemmin ostaa, koska niiden hinta on jossain nettikaupoissa kivunnut jopa 50 euroon. Ihan sikahintainen! Toi lidlin tyyny oli oikea löytö <3 Ja mä kävin myös hakemassa sellaisen mun raskaana olevalle ystävällekin. Ja sitten mies tuli vähän kateelliseksi kun hänkin olisi semmoisen halunnut joten ei mitään, haettiin sellainen myös hänelle. :P

Ei näemmä auttanut ees Lidlin kokovartalotyyny tähän unettomuuteen! Oon valvonu kolmatta viikkoa, saan nukuttua yössä ehkä sen pari tuntia ja sitte torkun pitkin päivää. Tuntuu että alkaa jo psyykkeeseen vaikuttaa. Onko kukaan saanut unettomuuteen neuvolasta tai mistään mitään apua? Kyllä alkaa huumori loppua ja ei kai tämä pikkusellekkaan hyväksi oo :s kaikki kotikonstit oon käyny läpi mitä vaan oon netin syövereistä löytänyt.

Pikkumyy 27+1

Imetystyyny, joita on kirppiksilläkin tullut vastaan, tai monta tavallista tyynyä käy myös "asentohoitoon".

Unettomuus on todella inhottavaa. Joskus sellaisia kausia vaan on. Saa jo ahdistuksen ajatuksesta mennä nukkumaan. Väsyttää, nukut hetken ja heräilet,oot valveilla loppu yön. Mie en henk koht kannata mitään nukahtamis tms lääkkeitä, etenkään raskaana. Sain reseptin kk sitten, mutta en käytä.

Eihän tässä mielellään mihinkään lääkehoitoon alkais, mutta jotenkin tämä unettomuus on ihan pakko saada katkaistua. Mitä ellami määräsivät sinulle ja saitko reseptin neuvolasta vai? Mulla on maanantaina neuvola ja otan siellä tämän asian esille.

Pikkumyy 27+1

Täälläkin yksi vartalotyynyn hankkinut. Nyt kaksi yötä sen kanssa nukkunut ja hyvältä tuntuu. Ei tartte niin montaa kertaa yön aikana vaihtaa kylkeä.
Joku muukin kirjoitteli että pohkeet kramppailee. Mulla kans nyt muutaman kerran aamuyöstä krampannut ihan kunnolla. Rakenneultrassa kysyin aikanaan että kannattaako alkaa syömään magnesiumia kun tuntuu että pohkeet jumittaa ja siihen sain vastaukseksi että voi sitä kokeilla mutta tuskin auttaa... En sit edes käynyt ostamassa.
Vakuutus on meille tulossa Lähi-Tapiolasta koska siellä kaikki muutkin vakuutukset. Halutaan ottaa se nyt alkuun ja vaikka sitten perua jos alkaa tuntumaan "turhalta".

Rv 27+0

Täällä on kans ajoittaista unettomuutta.. nyt on taas muutama yö takana ja se alkaa tuntumaan.. illalla nukahan iha ok,mut jossai vaiheessa herään ja loppuyö menee pikkupätkissä..
Viime yö oli kamala! Tultii anoppilaan muutamaks yöks.. ensinnäki eile autossa istuttii joku 300km yhteensä.. ei yhtää hyvä.. sit käytii nukkuu vuodesohvalle,ei todellakaan hyvä!! En muista koska on ollu noin paha nukkua ku viime yönä.. kova ja natiseva ja kaikkee oli mun puoleni.. sit ku vihdoin sait hyvän asennon ährättyä ja just oot nukahtamassa ni kissa päätti ruveta kiljumaan..sillä oli tylsää ja se ois tahtonu seuraa..
totesin miehelle et ens yönä nukun sit iha missä tahansa muualla ku täs sohvalla.. vaikka sitte iänikuisen vanhalla ja ohuella vaahtomuovipatjalla lattialla..

Ilmeisesti tuosta pitkästä ajomatkasta ja epämukavasta pedistä johtuen mun alavatsa on nyt iha hirveen kipee.. vauva onneks liikkuu kuitenkin. Pitäs saaha rentoutettua noi lihakset jollain..

Mun pitäis kanssa ensi viikolla ajella 400 km suuntaansa miehen mummolaan, nukkua siellä vähän miten sattuu pari yötä ja sitten ajaa vielä koko matka itse pois. Ei oikein kyllä nyt innosta tämä ajatus. Eilen ajoin Helsinkiin n. 100 km ja takaisin ja siellä pitkä päivä lintsillä. Minä tietysti lähinnä istuskelin ja seisoskelin ja vilkuttelin lapsille laitteisiin. Matkalla vielä parin tunnin pysähdys ikeassa. Alaselkä oli kyllä hirmu kipeä, supisteli ja jalat turvonneet niin, että varrettoman sukan "varren" reuna tuntui olevan suunnilleen ihon alla.
Ja toi käsien puutuminen... :/ Vaan pahenee ja sen myötä myös muutun koko ajan kiukkuisemmaksi! Ärsyttää herätä yöllä kymmeniä kertoja puutumiseen ja kun se ei nykyään lakkaa millään keinolla! Saattaa olla puolikin tuntia käsi puuduksissa, vaikka ei ole ollut missään puristuisissa, eikä hellitä ravistamalla tms. Ärsyttää muutenkin, kun mies on omissa jutuissaan koko viikonlopun ja tää on jo toinen viikonloppu kuukauden sisällä.
En yhtään tiedä, mitä keksittäis tyttöjen kanssa.

En ole miettinyt yhtään vakuutusjuttuja, eikä nimeäkään ole vielä päätetty. :/

Olen nyt sinänsä tyytyväinen siihen, että ei ole mitään isompia kipuja tai kramppeja. Lonkkasärkyjen takia vaihdan usein asentoa yöllä, mutta nukahdan onneksi nopeasti, jos ei ole sellainen pyörimisen yö menossa. Selkä kipeytyy vain paljosta tekemisestä.

Ainut harmistuksen aihe on vähän tuo mies. Olen nyt raskaana jotenkin kauhean huomion- ja hellyydenkipeä. Mies on kotoaan saanut evääksi että ei halata tai näytetä tunteita. Ihan päinvastoin kuin itellä. Ja nyt kun mies on poikien mökkiviikonloppua viettämässä niin tiedän, että sieltä on turha odottaa mitään yhteydenpitoa. Lähetin hyvät yöt illalla mutta eihän sieltä vastausta kuulunut. Turhauttaa niin etten kyllä laita herralle enää mitään. Kuvittelen kuinka muut kaverinsa lähettävät emännilleen iltaviestin, mutta ei tämä meidän "jurrikka". :D Yllätti toki lähties ja halasi, kun surullisena oletin että lähtötouhoissaan vaan juoksee ovesta pihalle ja huutaa heit.

Mulla kans ollut unettomuutta kun tuntuu ettei mikään asento ole hyvä ja aina kun vaihtaa asentoa niin supistaa. Nukahtaminen on myös vaikeaa ja ei oo kiva kun joutuu vessassa ravaamaan plus että herään helposti muiden liikkeisiin ja kissan touhuihin. Vartalotyyny auttaa vähän asennon löytämiseen mutta ei se tohon muuhun auta. Mulla lisäksi laput silmillä ja tulpat korvissa...

Neuvolasta kun kysyin niin sanosivat että voi melatoniinia ostaa jos ei mikään muu auta. Melatoniinihan on kuitenkin luonnollista, kun kroppa itsekin sitä tuottaa eli ei pitäisi olla mitään haittaa...

Vähän jo stressaa sairaalassaolokin kun tietää ettei siellä saa unta moneen päivään. Mulla sektio siis tulossa taas niin vähän pidempi tuo sairaalassaolo siksi. Ja toisaalta siellä haluaa myös olla "turvassa" ja valvovan silmän alla niinkin ison operaation jälkeen. Edellisillä kerroilla ainakin pelotti sen ison haavan kanssa kotona. Tikit otettiin mielestäni yllättävän nopeasti pois ja omiin silmiin tuo haava näytti siltä että se pullahtaa ihan minä hetkenä hyvänsä auki (vaikka kaikki olikin ihan hyvin).

Unen määrä ja laatu surkeutunut myös täällä huomattavasti. Herään suunnilleen samoihin aikoihin aamulla riippumatta siitä mihin aikaan olen mennyt nukkumaan, uni tulee todella hitaasti ja heräilen noin tunnin välein vessahätään. Mä käyn siis normaalistikin 2-3 kertaa yössä vessassa, mut nyt tää on aivan yhtämittaista ramppailua. Sitten tosiaan mikään asento ei ole kauaa hyvä ja lopulta kun ois sellainen olo et nyt nukahtaa niin mies kääntyy kuorsaamaan suoraan korvaan. Tota melatoniinia olisi kaapissa, mutta en ole raskautumisen jälkeen sitä uskaltanut käyttää, mutta jos se kerran on turvallista niin ehkä sitä voisi kokeilla. Täytyy käydä kattomassa Lidlissä josko siellä olisi vielä noita tyynyjä. Tai sitten tilaan tuolta Unitesta, kiitos vaan linkistä! :)

Mulla alkuun oli ihana olo ton tyynynkaa mut en mä sit osannu nukahtaa sen kaa ku tuntu et on liikaa tavaraa joka puolella, niimpä se pääty sit lattialle. Aamulla ku mies lähti nii käärin sen peiton mun jalkojen väliin, nii oli paljon parempi!!:) mä kans oon pari yötä nukkunu tosi huonosti. En löydä asentoo, heräilen paljon, käyn vessassa useesti, on kuuma ja monesti nälkäki yllättää...:bored: ehkä tää tästä vielä kääntyy!
Mullekki sanottii et magnesiumia voi koittaa kramppaavion jalkoihin, no sen mä jo tiesinki ja söin extraa eikä auttanu nii lääkäri vaa totes et ku mulla on ollu taipumusta tälläsee nii eipä siihe oikee mikää auta, vischy vettä voi koittaa juoda.. :) ainaki nyt oon löytäny sen jalanpäälle astumisen et se loppuu ku ennen en pystyny sitä tekee.
Tänää pitäis mennä perheen voimin veljelle grillailee (toivottavasti ei sada), saa nähdä kuinka vaikeeta tulee olee olla häsläämättä joka paikassa, ku rennommin pitäis ottaa. Äidilläni on kylki kipee ku kompastu kynnykseen ja kaatu ja mulla tulee noita supistuksii nii paljon. Ainakaa lihoja en lähe hakkaamaan tälläkertaa, sen saa sit mies tai veli hoitaa:grin

Mulla on ollu tänään koko päivän inhottavaa huimausta. Olo ei oo muuten mitenkään huono, mutta päästä heittää inhottavasti koko ajan. Oon syöny ja juonu ja nukkunu hyvin. Mistähän tää johtuu? Onko normaalia?

Niitä tyynyjä saattaa viel löytyä. Itse kävin äsken Espoon Mikkelän Lidlissä ja sinne jäi 2 esille. Otin ennakoivasti jos olis sattunut oleen Kirkkonummelta loppu :)
Meillä on 15.8 puhelinpaltsu OP:n kanssa niin saadaan vakuutushakemus vetämään sitte. Meillä on vakuutukset miehen nimissä eikäpä mulla ole verkkopankkitunnuksiakaan sinne.
Eilen jouduin ottamaan 500mg magnesiumia ihan kohtuuttomaan säärituskaan. Panadolia otin yöksi. Pumpissa kävin äsken kompressiosukilla. Täytyy ottaa ne ja muut tukipolvarit vakikäyttöön.

Muokattu viimeksi:
Yhyy tottakai Lidlistä oli kokovartalotyynyt loppu ja jäin ilman :(

Rv 25+0

Mulla on ollu tänään koko päivän inhottavaa huimausta. Olo ei oo muuten mitenkään huono, mutta päästä heittää inhottavasti koko ajan. Oon syöny ja juonu ja nukkunu hyvin. Mistähän tää johtuu? Onko normaalia?

Mul oli kans yks päivä huimausta. Hyvä ku pystyssä pysy. Aloin seuraa tiheämmin mun verenpainetta ja alhaisethan ne oli, tasoa 100-105/50-60, ja tona aikana oli olo ihan hyvä. Huimaus onneks kesti vaa sen yhden päivän. Silloin ei ollu verenpainemittaria et olis voinu kattoo mitä oli ku huimas.

Mulla kanssa huono olo ja pääkipu ja huimailee. Paineet 105/ 60. Eli varmaan johtuu siitä..

Mä sain äskön oman unikaveri tyynyni hankittua :)

Mä kävin just Lidlissä ja siellä oli yllätyksekseni vielä useampi tyyny jäljellä, olin melko varma ettei niitä enää olisi. Samalla kävin vilkaisemassa lähistöllä olevan lastentarvikekirppiksen, vaikka olin päättänyt etten sinne mene ennenkuin remppa on valmis. Nooh, ihan vaan 4€:lla ostin muutamat potkarit ja bodyn. :) Mies valitti, ettei mua pitäs päästää yksin mihinkään ja ettei muka edes ehitä pitämään vauvalla kaikkia näitä vaatteita, mitä olen jo ostellut. Sanoin et höpö höpö, tää tulee edulliseks. :smug: _20160806_150238.JPG Pahoittelen surkeaa kuvaa, en vaan osaa ottaa vaatekuvia.

Onko kellään muulla tavallista epäsosiaalisempi olo? Mulla ollu kohta kolme viikkoa.. Oikeastaan lähipiirissä vaan yksi ihminen miehen ja tytön lisäksi, jota jaksan nähdä. Kaikkien muiden näkeminen tuntuu pakkopullalta.

Takaisin