La marraskuu 2016

Nasupossu, mulla tuli pari talvea sitten kauhee turvonnu ihottuma silmäluomeen. En osaa sanoa, mistä se sai alkunsa, mutta lääkäri määräs siihen kortisonivoidetta joka sitten auttoi. Samalla mulle selvis, että siitepölyallergikkona oon automaattisesti atoopikko (en tosiaan ollu tienny aiemmin) ja että se voi ilmetä tommosina yksittäisinä juttuina erityisesti talvella. Nyt raskaana ollessa iho on ollut tosi kuiva ja sainki reseptin perusvoiteisiin (kunnon pumppupullot), joita läträilen aina suihkun jälkeen koko kroppaan. Vielä ei oo ilmestyny raskausarpia, katotaan saisko ne vältettyä jopa kokonaan tällä rasvaamisella

Noniin, nyt on minunkin aika laittaa rakenneultrakuulumiset. VIHDOIN! Tuntuu, että olen ollut ihan viimeisten joukossa tässä asiassa, varsinkin, kun alkuperäistä ultra-aikaa jouduttiin vielä rukkaamaan yli kaksi viikkoa eteenpäin. Mutta ilokseni voin ilmoittaa, että tyttöä tässä odotellaan (oireiden perusteella uumoilinkin näin, vaikka silti olin varma, että poika tulee :pompus:). Kaikki rakenteet olivat kunnossa ja nyrkkejä kovasti heiluteltiin. Vauva oli todella aktiivinen ja oli hauska nähdä hänen touhujaan ruudulta. Painoarvio ~ 400 g.

Noista kemikaaliasioista. Olen itsekin hieman huolissani kemikaaleista, joita naamaani tungen päivittäin. Toistaiseksi siirtyminen luonnonkosmetiikkaan on vasta ajatuksen asteella, mutta kiinnostaisi kyllä siirtyä meikkien sekä hiustenhoitotuotteiden osalta edes osittain luonnollisempiin tuotteisiin. Onko kellään hyviä vinkkejä kohtuuhintaisista tuotteista ja mistä sellaisia kannattaisi lähteä metsästämään? Olen ihastunut Dermosilin meikkeihin, ne sopivat hyvin iholleni, mutta yhtälailla kemikaalipommeja ovat kuin markettimeikitkin :schocked028 Hiusten värjäyksen olen lopettanut pari vuotta sitten. Tästä päätöksestä olen ikionnellinen. Alkuun oli vaikeaa, sillä olen vaaleahiuksinen ja värjännyt iät ajat hyvin tummaksi, lähes mustaksi. Juurikasvu olikin kallis ylläpidettävä. Vaikken mitään allergisoitumista huomannut, niin jotenkin alkoi tympimään sen jatkuva ja kallis värjäily, ja sitten kampaajan avustuksella lähdettiin vaalentelemaan raidoilla. Vuosi siinä projektissa meni, että saatiin letti sellaiseen kuntoon, että sen "voi jättää kasvamaan" ilman ylläpitovärjäystä. Nyt on omaa väriä päässä yli 20 cm, latvoissa vielä vanhoja värijämiä, mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen lopputulokseen ja hieman yllättynyt hiusteni oikeasta väristä, joka oli kuitenkin varmaan 15 vuotta pimennossa. Luulin olleeni nimittäin perinteinen maantieharmaa, mutta minulla onkin aivan todella vaalea tukka :excited001 Esikoista odottaessa värjäsin muistaakseni kolme kertaa hiukset, ensimmäisen kerran rv 15.

Itse olen netistä tilannut benecos -sarjan meikkejä. On tosi edullinen verrattuna esimerkiksi laveraan, jota ostan yleensä jos näen hyvän tarjouksen. Marketeistakin löytyy nykyään monesti luonnonkosmetiikkahylly, josta ostan joskus jotain. Hiusten muotoilutuotteet mulla on vielä vaihtamatta, mutta kunhan noista vanhoista purkin pohjat tyhjenee, niin siirryn ainakin hajusteettomiin. Tällä hetkellä nimittäin olen aika hyvin päässyt muista oireista, mutta päänahka kutisee ikävästi edelleen!

Minäkin haluaisin kuulla kunertin vipeistä, tai jos joku on ostanut preecolta vaunuja niin millaisia ovat olleet.

Minäkin haluaisin kuulla kunertin vipeistä, tai jos joku on ostanut preecolta vaunuja niin millaisia ovat olleet.

Tuonne vaunuketjuun laitoin ainakin vähän arvostelua Kunert silvereistä! Pitkältihän ne samanlaiset ovat.

Olenko huono tuleva äiti, koska olen käyttänyt edelleen Mama-vitskua, jossa on foolihappoa? Tänään näin ensimmäisen kerran tiedon, että foolihappoa ei pitäisi ottaa 12 viikon jälkeen. Huoh, yhdestä huolesta niin jo on toinen ovella. Eli tänään muuttuu siis vitamiini-satsi. Toivottavasti en ole aiheuttanut lapselleni pysyvää haittaa :(. Huhhuh, miten paljon pitäisi ihmisellä olla yleissivistystä tälläkin alueella!

Katjusha mitä ihmettä? Mistä olet tuollaista kuullut? Munkin mama vitskuissa on foolihappoa enkä ole ikinä kuullut tuollaisesta. Esikoisen raskausaikaan söin foolihappoa vielä erikseen koko raskauden muitten vitamiinien lisäksi.

Minäkin olen ihmeissäni - mistä olet kuullut ettei sitä saisi enää syödä? Eikös vauva nimenomaan sitä tarvitse koko kehittymisajan.

Saa foolihappoa ottaa, ei ole vaaraksi. Viimeksi kysyin neuvolassa, että tarvitseeko ottaa vielä kun huolestuin heti kun foolihappopillerit loppuivat ja neuvolatäti sanoi, että ei tarvitse kun syö esim. marjoja niin saa tarpeellisen määrän :)

Hiuksia olen värjännyt raskauden aikana kerran. Värjäsin kevytvärillä juurikasvun ja en usko että pikkuiselle on tästä harmia :)
Ensin olin eri mieltä, mutta juteltuani kampaajani kanssa ymmärsin, että ei siitä ole haittaa jos pari kertaa värjää sen 9 kk:n aikana. Enhän sentään jatkuvasti väri päässä ole :D

rv 24+3

Mulle sanottiin vielä viime neuvolassa 22+0 että mun kannattaa jatkaa mamavitamiineja vielä koska mun ruokavalio on välillä vähän turhan yksipuolinen. Foolihaposta th ei maininnut mitään, mutta jos siitä oikeesti haittaa olis niin ei mua varmaan ois kehotettu noita vitskuja jatkamaan :)

Maje555, olet varmasti siinä oikeassa, että jos ruokavaliossa on korjaamista tai muuten on muusta lääkityksestä tai sairaudesta johtuva huonoa imeytymistä tmv. että voi jatkaakin.

sonic, aivan, ostikkonsa mukaan "Raskaus ja Imetys".
Taidan omalla kohdalla pitää nyt tauon siihen asti kunnes vauva syntyy, ja sitten vetelen loput :)
Mulla on erikseen olemassa C, D, sinkki, magnesium ja kalkkitabletit sekä pitää hakea se Obsidan, kun nyt tää rautahomma jää ihan hunningolle muutoin.

MC_Natunen, arvaa mitä, niin minäkin (viime vuonna tippui kaksi kyytiläistä matkasta, pakko oli yliarvioida). Mutta hei, avasin Pandoran lippaan - silti jokainen tykönään miettii, kannattaako tästä säikähtää vai ei. Itsellä tuli paha pisto sydämeen, mutta tuntemusten mukaan oma jatko :)

Takaisin