La marraskuu 2016

Onko kenelläkään muulla pahoinvointi vaihtunu sellaseksi, että yhtäkkiä tulee vaan huono olo ja sitten onkin jo kiire vessaan? Siis että semmosta yleistä pahaa oloa ei ole, mut koska tahansa voi tulla tarve juosta halaamaan pyttyä.. Todella rasittavaa! Varsinkin töissä..
Yleensä oksennan vain aamuisin ja vain jos en ole syönyt vähään aikaan. Nyt yksi ilta söin iltapalan ja menin sänkyyn, yhtäkkiä alkoi tuntumaan kun olisin laivalla ja siellä olisi kova myrsky. Sitten pitikin juosta vessaan oksentamaan. Outoa.

Aloin eilen surffailemaan netissä etsiäkseni äitiysvaatteita, H&M:ssä oli kaikki kivat loppu tai jos oli joku kiva niin ei ollut oikeaa kokoa. Onneksi löysin sitten Jollyroomin ja sieltä tilasin myös hiusharjan ja kylpylämpömittarin. Mies sanoi että mihin mä sellaista tarvitsen että hän on kyllä ihan kädellä sen lämpötilan mitannut ja että mä hössötän liikaa.:)

Haettiin tänään Lastentarvikkeesta Babybox ja mies toi yllätyksenä unipussin töistä. Ei oo sellaistakaan koskaan ollut, onko teillä kokemuksia.

Kokemusta ei oo unipussista, koska esikoinen tulossa, mutta sellaisen aion itsekin hankkia. Tai parikin varmaan. :) Kuullut tuttavilta vaan hyviä kokemuksia

Ja unipussista, kokeilimme syksyllä tytölle (silloin vajaa 1v) joka ei suostu pitämään peittoa. Ei tykännyt yhtään. Olen myös kuullut paljon hyvää ja uskon, että alusta asti käytettynä lapsi tottuu ja se tuo turvaa sekä rauhaa nukkumiseen. Ehkä pitää tälle uudelle tulokkaalle sellainen hankkia.

Ja unipussista, kokeilimme syksyllä tytölle (silloin vajaa 1v) joka ei suostu pitämään peittoa. Ei tykännyt yhtään. Olen myös kuullut paljon hyvää ja uskon, että alusta asti käytettynä lapsi tottuu ja se tuo turvaa sekä rauhaa nukkumiseen. Ehkä pitää tälle uudelle tulokkaalle sellainen hankkia.
Meille tulossa seitsemäs lapsi mutta kummallakaan ei oo kokemusta unipussista mutta kokeillaan nyt. Ja tämä on IHAN varmasti viimeinen lapsi niin sitä haluaa ostella ja kokeilla kaikenlaista. Tosin vannoin myös että jos vielä joskus olen raskaana hommaan dopplerin mutta eipä ole tullut hankittua. Luulen että olisin niin hermoheikko jos ääniä ei jostain syystä kuuluisikaan nin parempi olla ilman :wink

Babyboxin sisältö näköjään vähän muuttunu, pari vuotta sitten siellä oli body, sukat ja muistaakseni joku klassisen musiikin cd... Niitä etukuponkeja mie ootan jos ois babyboxissa, viimeks oli lindexin alekuponkeja mut osa oli jo menny vanhaks. Nyt en oo vielä hakenu babyboxia kun ajattelin et jos siellä on taas kuponkeja ni oiskohan siellä syksymmällä sellasia kuponkeja jotka kerkeis käyttääkkii, ja viittiikö sen boxin hakee nyt kesällä jos siellä on taas lyhythihanen body joka talvivauvalla jää käyttämättä. Sattuu vaan tuo lastentarvike olemaan lähikauppa ni saattaa joku kerta tulla napattuu babybox mukaan kun oon kuitenkii jo sen koodin sähköpostiini saanu :)

Meillä tuo 1v4kk esikoinen on ollu alusta asti sellanen kuumakalle et unipussi jäi vaan kokeiluks, hikoili niin paljon. Nykysinkii jätkä nukkuu peiton päällä eikä palele vaikka äiti vetää samassa huoneessa paksua peittoa korviinsa :grin Tälle tulevalle lapselle meinasin kokeilla taas unipussia jos ei oo yhtä kuumaverinen. Ihan hyvä keksintö kun ei tarvii pienen vauvan kanssa pelätä sotkeutuuko peittoon.

Onko kenelläkään aamuisin masu pieni ja päivää ja iltaa kohden kasvaa suuremmaksi?

Oon nyt aamuisin kiinnittänyt tähän huomiota, että aamulla masu on aivan pieni ja illalla tosi iso..
Mistä tää johtuu?:wideyed: Alkoi jo pelottaa et onko normaalia. Mulla siis esikoinen tulossa niin ei aiempaa kokemusta.
:anyone

Meillä unipussi oli ihan pop. Mun äiti ompeli sellasen, jossa kädetkin oli siellä pussissa, eli pää vain näkyi ja oli sellasta suht ohkaista, hengittävää kangasta. Se rauhoitti sitä käsien heilumisesta johtuvaa heräilyä. Sit vähän myöhemmin oli ihan kaupasta hommattu normiunipussi. Jossain vaiheessa alkoi kanssa käydä turhan kuumaksi, et sitten vaan joku sopiva yöasu ettei tarvi itse olla peittoa asettelemassa läpi yötä.

Äh, olin ajatellut et np-ultran jälkeen antaisin itelleni luvan jo ostella jotain vauvan vaatetta yms. pientä. Ostinkin yhen semmosen yöasun, joka tosin menee ihan hyvin päivälläkin. Mut sit tuli joku ääni päähän, et vasta rakenneultran jälkeen. Ois niin kiva jotain jo hommata, mut jotenkin ei vaan uskalla vielä. Ja jotenkin vieläkin täysin epäuskoinen olo et on oikeasti raskaana, vaikka maha kasvaa ja ollut kaikki klassiset oireet. Nyt ollut suht hyvä olo jo jonkin aikaa, mut eilen huomasin, kun oltiin pojan kanssa leffassa, et mulla on siellä lämmin, eikä todellakaan tarvinut olla takki päällä. Normaalisti mulla on aina kylmä leffasaleissa siis ihan aina ja takkia tarvii pitää päällä tai vähintään peittona siinä sylissä. Nyt olin ihan, et huh huh kun lämmintä... Voi tietty olla, et sattui olemaan jotkut ilmastoinnit pienellä/rikki tai oli vaan tavallista lämpimämpi leffasali, mut ei kyllä ole aiemmin sattunut, et mulla olisi lämmin leffasalissa. Eikä mulla ollut kuin t-paita ja sellanen tosi ohut neule päällä ja tietty housut. :)

Kaitsu:mulla on sama, aamuisin masu pienempi kun illalla. Ihan normaali, yöllä ei syö niin masu ei turpoo. Mulla riippuu kans mitä olen päivällä syönyt.

Kaitsu se on turvotusta :grin :wink Miulla ainakii on maha aina aamuisin pienempi ja illalla isompi. Ilman raskauttakii maha turpoo iltaa kohti, välillä enemmän ja välillä vähemmän, riippuen siitä mitä on syöny. Aamumaha on se vauvamaha ja iltamaha myös kaikkee muuta :grin

Marras miulla tuo palelun loppu oli ihan toivottu oire ekassa raskaudessa, tais melko ajoissa jo olla lämmin koko ajan eikä tarvinnu palella niinkun normaalisti. Mie kun oon sellanen vilukissa aina ollu et kiva kun joskus ei palele :) Nytkii ollaan vissiin siihen suuntaan menossa kun ei oo samalla tavalla kylmä kun ennen vaikka kotona on sisälämpötila kylmempi.

IceQueen rv 15+3

IceQueen, kyllä tämä on oikein tervetullutta vaihtelua. Normaalisti kesälläkin kuljen villasukissa sisällä, vaikka meillä todella lämmintä sisällä. Nyt olen vaan tavallisissa sukissa ja hihattomassa topissa ja verkkareissa. Pitäisi olla joku +35 hellepäivä, et siihen pystyisin normaalisti. :grin

Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään aamuisin masu pieni ja päivää ja iltaa kohden kasvaa suuremmaksi?

Oon nyt aamuisin kiinnittänyt tähän huomiota, että aamulla masu on aivan pieni ja illalla tosi iso..
Mistä tää johtuu?:wideyed: Alkoi jo pelottaa et onko normaalia. Mulla siis esikoinen tulossa niin ei aiempaa kokemusta.
:anyone

Mulla sama homma ja turvotustahan se on.

Rv 16

Meillä molemmilla lapsilla on kokeiltu unipussia ja ei siitä ole ollut haittaa eikä hyötyäkään. Esikoinen oli siis tosi huono nukkuja, mutta ei unipussi öitä rauhoittanut. Toki erikseen ei tarvitse peittoa tuon pussin kanssa niin ei tarvitse pelätä että lapsi hautautuu sinne peiton alle. En kauhean vanhaksi ole unipussia pitänyt, "opettanut" sitten peiton kanssa nukkumaan. Jotenkin vanhemmalla lapsella koen peiton turvallisempana kun pääsee vapaammin liikkumaan esimerkiksi mutta toki toiset käyttää unipussia vielä 2-vuotiaallakin :)

Haluatteko nauraa?

Mun piti eilen ottaa teille kuva kaikista vauvanvaatteista, joita oon tehnyt jemmaan (ei ollut edes mitään takeita, että meillä ylipäätään yritettäisiin vielä neljättä). Ajattelin levittää ne tuohon meidän sängylle kuvattavaksi.

No, ei mahtunut edes kolmasosa. :joyful:

Unipussit hommataan meillekin. Ei ole aikasempaa kokemusta. Tuskin silloin semmoisia oli kun mun lapset oli vauvoja yli 10 vuotta sitten.

Mä olen aina ollut viluinen. Kesälläkin palelen helposti. Ei ole siihen tullut helpotusta raskauden myötä.

Mulla myös turpoo maha iltaa kohden ja oli sitä myös ennen raskautta. Ärtynyt suolisto kun on.

Oletteko ajatelleet hankkia kätkythälytintä? Ovat aika hinnakkaita, mutta toisi turvaa. Itse saisi nukuttua ehkä paremmin. Meille joutuisi vaan hankkimaan kahdet joten kalliiksi kävisi. En vielä tiedä onko meillä vara hankkia kun joutuu muutenkin kaikki vaatteet ja tavarat hommaamaan kahdelle.

Tuntuu että mahan kasvu on seisahtanut paikoilleen. Saman kokoinen ollut vimmeiset 4 viikkoa. Onneksi tiistaina on neuvola jossa kuunellaan sydänäänet tai ultrataan niin saa taas rauhan vähäksi aikaa.

17+2

Takaisin