La marraskuu 2016

Noita liikkeitä miekii oon miettiny. Nyt rv 15+3 ja mitään ei vielä oo tuntunu, saatan joutuu odottamaan useemman viikon liikkeitä kun istukka on kohdun etuseinässä. Esikoisesta tunsin ensimmäiset liikkeet ehkä 16-17 viikkojen tienoilla, sillon ne tuntu ihan pieninä hipaisuina illalla nukkumaan käydessä selällään maatessa. Ei tuntunu alkuun liikkeet joka päivä, meni varmaan useempi viikko ennen kun alko tuntumaan liikkeet säännöllisesti päiväsaikaan. Yhtään en muista missä kohtaa istukka oli esikoista oottaessa, ei varmaan oo ollu siitä puhetta ultrassa, ni ei pysty vertaamaan, mut veikkaan takaseinää kun noin aikasin kuitenkii liikkeet tuntu. Ja muuten liikkeitä kuvailisin hiiren sipsutukseksi :grin En yhtään allekirjoita sitä kun sanotaan että tuntuu kalan evältä tai perhosen siiviltä ensimmäiset liikkeet, miusta se tuntu samalta kun hiiri, hamsteri tai joku vastaava kävelis mahan sisällä :grin Onneks on doppleri kotona ni saa tarvittaessa päivittäin tarkistaa että kaikki on kunnossa. On muuten ihan mahottoman hyvä kapistus kun oon ollu niin levollisin mielin nyt kun sykkeitä saa kuunnella usein :) Ei yhtään samaa epävarmuutta kun esikoista oottaessa ilman doppleria.

Mikä tää babybox on ja mistä niitä saa :o en oo ikinä kuullutkaan :D

Täällä siis aion hakea viimesimmän 6kk mukaan äippärahat, kelan sivuilta oon yrittäny lurkkia vaa siellä näkyy vuositulojen mukaan päiväraha eli pitääkö mun nää saadut/tulevat 6kk bruttotulot kertoa kahdella ja verrata sen vuositulon mukaista päivärahaa et sais summaa selville?

Ja sit supistuksista vielä. Kävin eilen kävelemällä kaupassa, noin 2km matka ja kävelin aika reippaasti. Loppumatkasta (just ennen kauppaa) rupes vähän ku alamahaa kramppaan/kouristaan ja hävi ihan sairaan kipeää, meinas jalat lähtä alta. Oli vissiin supistuksia? Niitä tuli aika tiheään 6kpl mut loppu sit ku seisoin vähän aikaa ja kävelin rauhallisemmin.. ja onko ne vaarallisia vaikka kipeitä? Ajattelin jokatapauksessa huomenna kysästä neuvolasta ihan oman mielenrauhan vuoksi..

Mahasta sen verran et mulla nyt viikonloppuna pullahti ulos pieni pömppis, joka kestää aamusta iltaan plus illalla turvotukset :D

Voi hirviä ku ei nykyään jouda kirjotteleen nii kerralla tulee sit kunnon litania..

Tonttu 16+3

Miulla näkyy Tonttu babyboxista iso mainos tän foorumin jokaisen sivun ylälaidassa :grin On siis Lastentarvike-liikkeen lahjuspakkaus ja saa hakea Lastentarvike-liikkeistä kun on tietonsa täyttäny babyboxin nettisivuille :)

6kk tulot kerrotaan kahdella niin siitä saadaan vuositulot josta äippäraha lasketaan.

Mie oon ymmärtäny et kivuliaat supistukset on aina oikeita supistuksia? Mut ei niistäkään vaaraa ole jos ei usein tule tai kestä pitkään.

6kk tulot kerrotaan kahdella niin siitä saadaan vuositulot josta äippäraha lasketaan.

Mie oon ymmärtäny et kivuliaat supistukset on aina oikeita supistuksia? Mut ei niistäkään vaaraa ole jos ei usein tule tai kestä pitkään.

Mulla näkyy vaa istuinten ja rattaiden mainoksia :D

Mä huomenna soitan sinne neuvolaan, saa nähdä mitä siellä sanovat. Lähinnä mietityttää nyt sen kannalta et teen fyysistä työtä ja eipä mun harrastuksetkaa kevyimmästä päästä ole :D et joutuuko sitte lopettelee niitäki? Nyt oon ollu vähä lomalla ja jääny viikoks harrastukset ku reissussa oltiin et voiko vaikuttaa asiaan et nyt vaa "rehkimisestä" tulee supistuksia..

Voi olla Tonttu et nyt kun olit vähän reippaampi ja rehkit niin supisteli. Kannattaa sinne neuvolaan soittaa. Asiantuntija en ole kun miulla ei esikoista oottaessa kertaakaan ollu kivuliaita supistuksia ennen tosipaikkaa. Harjotussupistuksia oli paljonkin, kuulemma, mie en vaan tuntenu niitä :grin

Lisäys: Niin jos niitä kipeitä supistuksia alkaa tulemaan useemmin niin sillon varmasti täytyy töissä harkita sairaslomaa jos ei kevyempää voi tehdä, ja harrastukset joutuu jättää tauolle. Toivotaan ettei tule supistelu tavaksi :)

Kääks! Eilen meni selkä kipeeks ihan huolella!! =/ Kaikki tekee kipeetä.. mietin että oisko jokin noidannuoli tai vastaava.. Oisko kellään vinkkejä kyseeseen vaivaan tai siis ylipäätään tohon selkäkipuun? Sattuu tiettyyn kohtaan selkää (alas,keskelle). Selän suoristaminenkin tekee pahaa eikä kyllä yön levolla ollu mitään vaikutusta..

Tänään ois neuvola-aikakin ja pitääpi sieltäkin kysyä oisko mitään tietoa/helpotusta asiaan. Sinnekkin pitää mennä kävellen, mutta toivoskelen vähän että se toisi lievitystä tähän tuskaan.

Auringonkukka rv 15+2

se nanny-patja sisältää pieniä sensoreita mitkä mittaavat hengityksen liikettä. Sängynreunalle tai seinälle tulee pieni "kaukosäätimen" näköinen juttu missä pieni vihreävalo vilkkuu hengityksen tahtiin. Kun liikettä ei synny, alkaa hälytys 20sekunnin kuluttua. :rolleyes:

täällä ei liikkeitä ole odotettavissa vielä, koska istukka on edrssä.:confused: esikoisesta tunsin vähän viikkojen 15-16 tienoilla.

13+5

Mä kävin miehen ja koiran kans eilen aamulla lenkillä, tai yritettiin, mutta eipä hääviä matkaa päästy ku alko kramppaa mahasta. Kärsin ummetuksesta niin olin ihan varma että suolisto on se mikä nyt kipuilee, ei tullu mieleenkään että supistelis. No eteenpäin vaan, ja kylläpä ne sit helpottiki, mut piti aika pian kaarrattaa kotia veskiin.
Torstaina kävin neuvolassa ja nyt oon menossa antaa veret ku ei loppuviikosta onnistunu. Sen jälkeen tk näyttää poskionteloita ku on flunssaa ja yskää pielly. Sit tulee varmaan semmonen 9-10 h työpäivä päälle...
Iloista aamua kaikille!

Viiperi 14+1

Me oltiin lauantaina esikoisen tarhan kevätjuhlissa. Innoissani vaan katselin, kun tyttö 2,5 v siellä esiintyi. :Heartred Sitten eskarilaiset alkoivat laulaa tätä laulua: Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen myös paikankin niin lämpöisen mikä ohjaa kohtaloa mikä on ollut ainiaan. Ja eikun hanat auki ja kauhea vollotus, vaikka oma lapsi ei enää esiintynyt. Kyllä mies pyöritteli vieressä silmiään... laughing7

Neuvolasta soitettiin ja arvasin heti, että keskiviikon aika siirtyy Th kipeenä niin piti siirtää aikaa. Tälle päivälle oli peruutusaika eri hoitajalle. Nyt vaan odottelen, että soittaako ne ajanvarauksesta takaisin. Eli jos soittaa niin sitäkin aikaa pitää siirtää ja jos ei niin tänään pääsen neuvolaan 14.30.

14+0

Tänään pahoinvointi taas ilmoitti itsestään, en ymmärrä että saattaa olla pitkäkin aika kun on voinut huokaista ja ajatella että pahoinvointi on selätetty.. Mutta ei.

Rv 15+2

Mulle on kans nyt parina iltana tullut etova olo ja tossa puol tuntia sitte sama homma. :( Ajattelin jo, että nytkö se laatta lentää ensimmäistä kertaa raskauden aikana. :D Meni onneksi aika pian ohi! Todella helpolla olen päässyt, kun on lueskellut teidän viestejä täällä. Ennen raskautta pelkäsin aivan älyttömästi, että minulle tulee pahimmat pahoinvoinnit, kun pelkään aivan älyttömästi oksentamista muutenkin. Luojalle kiitos näin ei käynyt! :happy: Tänään taas kuuntelin dopplerilla pikkuista! :Heartred Jonkun aikaa sai taas etsiskellä, mutta kyllä se syke sieltä löytyi lopulta. :)

Rv 14 13+4

Murmele, luulen, että pikkuisella on isompi tila piileskellä. Arvelen, että itselläni istukka on edessä vasemmalla, kun siinä vaan viuhuu. Kaivelun jälkeen pienen voi löytää jommalta kummalta puolelta.
Mulla oli vain väsymykseen liittyvää huonovointisuutta iltaisin (ehkä pari viikkoa putkeen jossain kohti), joten samoilla tuntemuksille mennään Murmele. Olin jo varautunut, että oksentelen töissä yms. :)
On se hyvä, että te tytöt sparraatte noista tarvikkeista. Kyllä sitä nykyään on kaikenlaista :)!
Katjusha rv. 15+4

Tänään on kyllä niin huono päivä.. Ärsyttää mies ihan kunnolla. Tuntuu että mun pitäis kyetä mahottomuuksiin. Ja joustaa kaikessa. Hän ei voi tulla missään asiassa vastaan.. Aamulla vielä kun laitoin pyykkiä koneeseen, tuli mieleen miehen sanat yks ilta kun kyseli miksen oo pessyt pyykkiä.. Olin sen päivän aikana hoitanut kaupassakäynnit ja siivoomiset sekä tietysti tärkeimmän, meidän tytön. Hällä on joo työt mutta välillä ne tuntuu aika lepposilta verrattuna mun päiviin. Tuntuu että tällä kertaa miehen on vaikeeta käsittää että tää raskaus vaikuttaa mun jaksamiseen. Tosin muistan että viime raskauden aikana olin pari kertaa laittamassa tavaroita jakoon (sitä ei oo tapahtunut muulloin) semmoisten asioitten takia mitkä myöhemmin tuntunut mitättömiltä, joten paras ehkä vähän rauhoittua :smiley-ashamed004

Kaiken lisäks just tänään mulle on tullut ahistus ton mahan takia kun näyttää just siltä että olis tullu muutama kilo lisää ainoostaan mahan kohdalle. Ei mua haittaa vaikka se olis kuinka iso, kunhan se vaan näyttäiskin siltä vauvamahalta.

Anteeksi avautuminen mutta se helpotti :)

Voikukka (joiltakii) miehiltä puuttuu empatiakyky, kuulostaa kovin tutulta... Jos ite oot huomannu et välillä "turhista" hermostut ni sit on vaan yritettävä olla kuulematta tuollasia letkautuksia. Jaksamista :) ja toivottavasti meskin tajuaisi että ei ihan normaali vointi ja jaksaminen ole tässä tilassa olevilla...

Pitäisikö raskaana ollessa jotenkin olla hehkeän hehkuva ja ihana olo?
No kun ei ole. Tuolla oireet osiossa jo kirjoitinkin vaivoista... Järjetön väsymys. Pakkoliikuntaa, noin 30min kävelyä vähintään päivittäin oon harrastanu. Syöny kevyesti. Juonu vettä. Unet on katkonaisia. Päivällä voisin vaan nukkua. Vetää mieltä alaspäin kun ei vaan jaksa :/
Työ on melkoisen liikkuvaa, fyysistä jne. Nyt tekis mieli jäädä saikulle mutta pelkkä ajatus nolottaa.
Peilistä katsoo väsähtänyt naama. Missä se hehkeys ja reippaus on ?

ellami rv 15

ellami mulla oli ton saikulle jäämisen kannalta sama juttu, nolotti. Mutta sitten tajusin että hetkonen, laitanko tosiaan työn oman ja toisen tyypin josta olen vastuussa edelle? Jäin saikulle ja esimies ymmärsi asian hyvin, vaikka sillä nyt ei olisikaan ollut väliä.

Huomasin, että pahoinvoinnista oli ollut jotain puhetta. Täällä myös yksi, jota vieläkin tai taas oksettaa, ajankohta vain on painottunut enemmän iltaan. :yuck:
Aioinkin kysyä onko mahdollisesti kukaan käyttänyt Primperan-nimistä läkettä raskauspahoinvointiin? Sain reseptin, mutta enpä hankkinut vielä, kun tuote näytti olevan kehitelty lähinnä närästyksen stabilointiin, ja muutenkin toive elää että tämä jo menisi pian ohi. Aikaisemmin en ole voinut näin huonosti enkä varsinkaan näin pitkään!

Minullehan tehtiin istukkabiopsia, minkä jälkeen pahoinvoinnin huippu realisoitui. Ei niillä kylläkään pitäisi olla tekemistä toistensa kanssa, ellei sitten psykosomaattisesti...
Tulokset trisomioiden osalta normaalit - oikein hyvä niin, mutta toisaalta huolenaihe jatkuu. Lääkäri olisi muuten laittanut halutessani lähetteen keskeytykseen jo tuon ultrakuvan (turvotuksen) perusteella. Valitsin siis tutkimukset.

EDIT: Vielä piti sanoa, että kannustan ottamaan sairauslomaa jos siltä tuntuu, parikin päivää lepoa voi tehdä jo ihmeitä!

Takaisin