En enää muistanut mitä neuvolasta sanottiin, heräsin puheluun. :D Mutta kävin sieltä oma kannasta tarkistamassa. Eli paastoarvo oli 5,5. Eli ilmeisesti juuri sen verran korkea, että tuo raskausdiabetes diagnoosi annetaan. Kaikki muut arvot olivat kunnossa eli se 1 tunnin arvo ja 2 tunnin arvo.
Ja itseasiassa mulle tuli nyt vasta mieleen, olin paastolla hieman yli 10 tuntia. Aikaa varatessani luin ohjeet läpi ja siinä luki, että klo 22 jälkeen ei saisi syödä mitään, lasin vettä voi juoda. Söin siis iltapalan hieman ennen klo 22. Mutta nyt kun olen muiden sokerirasitusjuttuja lukenut, joka paikassa käsketään paastota 12 tuntia! Eli johtuisikohan tuo korkeahko arvo siitä, etten paastonnut tarpeeksi..? Täytyy kysyä neuvolasta kun sinne seuraavaksi menen.
Huomaa myös miten jännästi kilppariarvot muuttuneet raskauden aikana. Nyt TSH oli liki 2,4. Ennen raskautta mentiin reippaasti alle yhden arvoissa. T4V on aina ollut mulla tosi hidas muuttumaan ja ollut jotain väliltä 13-15, nyt se oli pompsahtanut melkein lukuun 19 mikä tuntuu myös aika epätavalliselta.. Noh, katsotaan mitä lääkäri tähän kaikkeen sanoo.