La marraskuu 2016

Mulla on kanssa ollut vähän nihkeetä hengittämisen kanssa! Jotenkin vaan tuntuu ettei henki kulje normaaliin tapaan, ja pistän osan väsymyksestä myös sen piikkiin. Allergiaa epäilen myös, vaikka itselläni sitä ei tässä vaiheessa kevättä pitäisi vielä olla.

Ja KUUMA!! Siis ihan koko ajan! Haluaisin vaan että ovet ja ikkunat on auki joka suuntaan ja vaatteita ei tekis mieli käyttää ku ne vaan hiostaa. :D

Minä olen kateellinen teille jotka saatte jo nyt nauttia lämpimistä ilmoista. Täällä pohjosessa sataa taas kolmatta päivää putkeen vettä ja sillonkin kun aurinko paistaa nii niin jäätävää tuuli et kesävaatteet on saanu vielä visusti pysyä varastossa :D Varmaan tulen itsekkin vielä kesän mittaan tuskastelemaan hellettä, mutta tällä hetkellä olen vaan kateellinen etelä suomessa asuville:D
Joku päivä uhkarohkeati lähin pyörälenkille ilman takkia ja kaulahuivia ja aamulla heräsinki sit kurkkukipeänä..

Mullakin on tuota nenän tukkoisuutta ollut koko raskauden, aikasemmin tuli aina niistäessä vertakin mukana, mutta nyt ei enää nenä vaan lievästi tukossa.

No niin, nyt selvisi siis tuokin - en siis ole ainut: mulla on niin kipeä ja rutikuiva nenä, että ei mitään rajaa, ja veristä räkää tulee. Mietin, että pitäiskö suihkutella jotain nenän kostuketta, mutta A-plus -suihkeessa on nimensä mukaisesti A-vitamiinia. Jos olisin tosi reipas, käyttäisin nenäkannua aamuisin, mutta vähän heikolta sen tyylinen reippaus nyt näyttää. En ehdi nukkua tarpeeksi, ja aamuisin ylös 05:30 (koiria lenkille ja pitkä työmatka).
Huomenna neuvolaan, saapa nähdä, minkälainen painonnousu paljastuu tänne :) Luumusoppaa koitan syödä, että edes jotain liikkuisi tuolla suolessa.
Katjusha rv. 14+5

Täällä tuo allergia on edelleen päällä, ollut jo varmaan kuukauden päivät ja jatkuu vielä varmaan tovin. Nenä on tukkoinen ja aivastella saa tiuhaan. Onneksi sentään silmäoireita ei ole ollut tänä keväänä, ainakaan vielä. Vähällä tunnen päässeeni tältä osin =)

Tympeitä selkäkipuja ollut myös, pahiten eilen ku kävin pitkällä lenkillä ja siihen päälle vielä hippasin kotona illan. Ja toki tuo 2 vuotiaan nostelukin tekee tehtävänsä. Onneksi yön aikana helpotti ja tänään otettu vähän iisimmin.

Eilen illalla saatiin vihdoin kerrottua pojille vauvasta ultrakuvia näyttämällä. Hetki meni ennen ku hoksasivat, mut sitten toinen pojista huudahti että tuleeko meille uus vauva! Ilmeet olivat ihanat ja pojat mielissään =) Eipähän enää tarvii piilotella tätä kasvavaa vatsaa, mikä alkaa olla jo vaikeaa näillä keleillä =) ei kehtaa isoihin huppareihin enää itseään sulloa =D

Auringonkukka rv 14+3

varpahat kyllä se vaan nenän tukkoisuus on raskausoire, ei hätää, kuuluu asiaan :) Veri virtaa ja kaikki limakalvot on vähän turvoksissa ni ei mikää ihme jos nenä on vähän tukkeessa.

Täyttelin nyt ne LähiTapiolan vakuutuspaperit, kun niiden tarjous vaikutti hyvältä, ei nyt ehkä ihan yhtä hyvältä kuin OP:lla, mutta kun muutkin vakuutukset on LT:ssa.. - eri asia sitten, saanko sitä vakuutusta. o_O

En saanut aikaa lääkärille vaan seuraava neuvolatädin käynti on heinäkuun alussa. Ilmeisesti siis kaikki on kunnossa, kun ei tarvitse sen kummemmin seurata (ainoastaan se multa paljastunut rh- vaatii nyt vähän jatkossa seurantaa, mutta ei siis toistaiseksi aiheuta toimenpiteitä). Sydänäänet kuului heti, kun täti niitä dobblerilla kuunteli ja hyvältä vaikutti. :happy:

Kaiken kaikkiaan oli siis varsin hyvä neuvolakäynti, ensi kerralla sitten pitää raahata isältäkin mukaan.. siitä tuleekin mielenkiintoinen reissu, jotenkin en nää neuvolaa ihan hänen luonnollisimpana ympäristönään. :hilarious:

Mäkin pärskin aina aamuisin ja nenä on täynnä kuivaa räkää, pari ekaa hereilläolo tuntia olo on tukkoinen ja "flunssainen", mutta menee onneksi ohi.

Ja ensimmäiset vauvanvaatteet tilattu! Eilen kävin kaupungilla hypistelemässä kaikkia ihania pikkuisia mekkoja (juu, ei ehkä vielä kannata ostaa, vaikka vahva tyttökutina onkin.. :grin), kun koitin metsästää niitä tumpullisia kietaisu bodeja ja potkupukuja - ei vaan tuntunut löytyvän. Tai valkoisena olis ollut, mutta kun haluaisin jotain värejä - siis mustaa ja harmaata. :grin Osaako joku vinkata, mistä voisi löytyä?

Täällä myös yksi tukkoinen, ja päänsärkykin on astunut kehiin.. :(
Jotenkin ihmeen väsynyt olo vieläkin, vaikka ei mitään verrattuna siihen mitä oli aikaisemmin.
Pitäisi jaksaa liikkua ja urheilla enemmän, mutta ihan laiska olo :D

Marre,mulla myös samanlaista paineen tunnetta alapäässä välillä,tuntuu että koko alapää turpoaa ja tippuu pois,satunnaisesti tulee ettei onneksi koko aikaa ole sellainen tunne. Menkkajomotuksiakin on aika usein ja tuo lirahtelu,vou luoja. Aivastaessa tulee housuun pissaa jos yhtään on rakko täynnä. Viikonloppunakin yhtäkkiä alkoi pisut valua housuun kun nuorimman nostin syliin ja oikeesti säikähdin,että tuleeko jotain lapsivettä vai mitä. Itsekin luulin että lihakset olis suht hyvässä kunnossa,koitan treenata joka päivä lantionpohjanlihaksia. Itsellä ei valkovuotoa juurikaan tule tällähetkellä. Menkkajomoa tälläkin hetkellä,ei kovaa mutta tuntuu. Jospa ihan normaalia..

Mulla on just tota. Tuntuu että alapää turpoo ja kauhea paine. Mulla tulee se tunne aina silloin kun seison pitkään. Eli mähän seison töissä sen 9 tuntia ja sit sen päätteeksi vielä pari tuntia kotona kun teen kotityöt heti töiden jälkeen.

Mulla on todettu siitepölyallergia ja olen joka kevät/kesä käyttänyt lääkkeitä. Nyt en ole uskaltanut käyttää lääkkeitä, kun muutenkin syön eri lääkkeitä. Aivasteluja tulee joka päivä aina se 10 kerralla ja nenä vuotaa tosi paljon. Lisäksi kärsin voimakkaasta silmän kutinasta. Se alkaa aina siinä kesäkuun alussa.

Lämmöstä ja Auringosta nautin! :) Mua kun yleensä paleltaa aina. Huono verenkierto.

16+4

Belle, kerro sit onko hyvä. Pitäis varmaan itekkin nimittäin harkita sellaisen ostoa, kun pelkään jo valmiiksi selkäni puolesta.

Ollaanko me ainoita joilla on näitä vihlovia vatsakipuja? Tänään on tuntunu lähes koko päivän siltä, että alavatsa olis vähän kun krampissa, kuumottaa. Ja sit ku tekee äkillisiä liikkeitä ni vihlasee. Ja tietysti tänään on työpäivä (voisko stressi vaikuttaa?)..
Jotenkin tuntuu että alan olemaan niin vanha että mulla ainakin sattuu joka päivä vatsaa. Varsinkin jos töissä nostelee laatikoita tai jos kävelee liian nopeasti. Sunnuntaina sattui kun oli pihatalkoot ja olin kaksinkerroin puskissa repimässä rikkaruohoja. Täytysi näköjään ottaa vähän rauhallisemmin.

Meille tuli tänään Ebaysta tilaamani doppler. :) Kyllä mä sitä taisin ainakin puoli tuntia etsiä ennen kun löytyi! :D Ei se kauhean voimakkaasti kuulunut, mutta kyllä sen erotti pari kertaa oman sykkeen löytäneenä. :D Voi että! <3 Neuvolassa emme ole vielä sydänääniä kuulleet, niin oli pakko pistää tilaukseen. :) Syke näytti jotain 150.

Rv 13 12+5

No nyt tuli semmoinen mieleen, että, onko kukaan ajatellut mennä 3D ultraan? Vai onko nykyään jo jotain vielä hienompaa?
Itellä ei käyny mielessäkään...ennenkun kuulin aiheesta keskustelua ohimennen....
Sinällään ei kiinnosta mennä. Riittää se rakenneultra ja maltan kyllä odottaa vauvan syntymää että hänet näen. Mutta, valmiiksi stressaa ja harmittaa jos mies ei pääse rakenneultraankaan... Että pitäskö sitten hälle suoda ultran ihme ja ilo yksityisellä...
Meilläpä on normaalin ultran yhteydessä myös 3D. Ihan julkisella puolella. :)

Jotkut tuossa valitteli väsymystä, mulla taas ihan toisinpäin. Ei väsytä kun menee nukkumaan tai mihin aikaan tahansa herään, yöllä tai aamulla niin ei väsytä. "Onko pakko vielä nukkua?" Terveydenhoitaja epäili että keho valmistautuu alitajunnassa heräilemään öisin ja olemaan pirteä kun vauva on hereillä.

Kävin siis eilen neuvolassa ja paino oli pudonnut 100 grammaa viime kerrasta. Olin ihan varma että paino olisi noussut ihan hirveästi kun tulee popsittua koko ajan ja tuo vatsa on jo ihan valtava viikkoihin nähden. Kohdun reunan pitäisi olla 8 senttiä navasta mutta mullapa on napa miinus yksi sormi :laughing002 150 oli syke, nyt kauheita arvailuja kumpi tulossa, ihan tyttö olo kun on niin huono olo koko ajan. Liikeitäkin on muuten tuntunut viikon verran , sellaisia vienoja.

14+6

Selkävaivaiset saavat sympatiat täältä. Itselläni välilevyrappeuma ja paha pullistuma rappeutuneessa välilevyssä...

Ensimmäisen raskauden aikana ei ollut vielä todettu, mutta toisen aikana löydettiin. Puolet tuosta raskaudesta pystyin kävelemään maksimissaan postilaatikolle ja sisälle ennen kuin oli pakko päästä istumaan (mielellään makaamaan). Selkä ei siis kestänyt oikein minkäänlaista liikuntaa, vaikka yleensä liikunta on hyväksi näissä vaivoissa!

Nyt kauhulla odotan, että mitä tässä raskaudessa seuraa selän suhteen. Nyt jo huonoja päiviä ollut muutama. Varsinkin pitkistä kävelylenkeistä ärtyy... Toivottavasti ei ihan niin pahasti kuin aiemmin :'(

Tsemppiä selkävaivaiset <3

15+5

Voi Kiki, että pitikin ilmoittautua Jorviin :) No eipä siinä mitään, siellä on epäselvä tavallinen ultra ja työhönsä kyllästynyt hoitaja (pahoittelut jos on tuttu) ...

Takaisin